Camila hoest al zeker een maand. Het wordt niet minder, in tegendeel, vannacht en vandaag hoestte ze echt om de haverklap. Eigenlijk is ze altijd vrolijk en koorts heeft ze niet. Vandaag echter was ze niet te pruimen en had ze er echt wel last van. Ik vind het moeilijk te bepalen wat voor soort hoest ze heeft: kriebelhoest of vastzittende hoest. De eerste anderhalve week heb ik Bisolvon gebruikt (vastzittende hoest) en daarna een week zetpillen tegen kriebelhoest, maar het werkte allebei niet. Wat kan ik nu het beste doen? Toch maar naar de dokter ondanks ze geen koorts heeft? Zo meteen hoest ze zich een longontsteking .
Als ze al een maand hoest en het wordt niet minder, dan zou ik gewoon langs de huisarts gaan. Dan weet je wat het is, en maak je je minder bezorgd. Gewoon een afspraak maken dus.
ik zou ook langs de huisarts gaan, wie weet heeft ze wel iets anders.. en het geeft jou meer rust! beterschap met je meisje...!
I.d. eventjes langs de huisarts. Zij kunnen dmv luisteren naar de longen vaak wel horen wat voor hoest het is en waar het weg komt. Succes.!
Ik ga idd morgen, dank! Twee weken geleden bij het consultatiebureau maakte de arts zich geen zorgen, haar longetjes klonken schoon. Ik ben benieuwd. Ik laat het jullie weten!
We zijn zojuist terug van de dokter en het boodschappen doen en ik ben niet blij . Camila heeft Ventolin voorgeschreven gekregen wat ik haar 3, 4 keer per dag moet geven met een Babyhaler. Wat een vreselijk gezicht is dat, zeg. Zo'n mega-apparaat op haar gezichtje. Ben er helemaal stil en verdrietig van. Dit omdat mijn zus, mijn broer en ik ook al jaren Ventolin gebruiken. Nu zegt de arts dat ik me totaal niet druk moet maken, maar eerlijk gezegd zit ik nu met tranen in mijn ogen. Ik weet het, het is niet het einde van de wereld, maar toch.... Leuk is het niet. Ik ga maar wat doen, even wat anders... tot later.
Sofie hoest ook al ruim een maand, ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest en die heeft geluisterd. Het zat niet diep in de longen en ze heeft er niets voor gekregen, het kon volgens hem nog wel een paar maanden duren. Helaas hoest Nina nu ook...