Naar de dokter???????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mijnimeel, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ga ik net naar de wc: roze-verlies! Dat op dag 22……
    Ik had dat vorige maand ook en hoopte toen nog dat het een innesteling zou kunnen zijn. Toen bleek niets minder waar; een dag later begon het bruinverlies en dat heeft toen 7 dagen aangehouden tot de duivels kwamen. Ik hoop dus niet dat het dit keer WEER het geval zijn. Ik vind het alleen vreemd om dit elke maand te hebben. Echt merkwaardig. Had vorige week enorme kramp in mijn onderbuik, voor de eisprong. Nu dus ook weer. Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken met de huisarts. Dit is toch vreemd om dit elke maand te hebben. Over 9 dagen pas NOD dus om nu weer zolang met bruinverlies rond te lopen kopt volgens mij echt niet. Wat denken jullie???? Naar de huisarts?
     
  2. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    als je het niet vertrouwt gewoon ff naar de ha gaan
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou denk ik nog even wachten met naar de ha te gaan. Eerst even wachten hoe het nu verloopt. Volgens mij kan je ha er ook niet veel van zeggen/aan doen.

    Pim
     
  4. Silla

    Silla VIP lid

    31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Gewoon nog ff afwachten en mocht je twijfelen kun je altijd nog HA gaan...
     
  5. Snoepie

    Snoepie Lid

    20 jan 2006
    32
    0
    0
    Ik heb dat in december ook gehad, en mij werd verteld dat het de innesteling was. Helaas is het bij mij daarna misgegaan, maar ik hoop uiteraard voor jou dat het goed gaat en dat het inderdaad de innesteling is.

    Ik zal voor je duimen!
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Tja, het blijft vreemd!
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tis zeer vreemd. zit nu in de 7de cyclus na het stoppen van de pil en heb dit bij 4 cycli gehad... niet leuk.. maar niks om je druk over te maken denk ik. Ik weet ook niet goed wat de dokter er aan zou kunnen doen.

    Groetjes
     
  8. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dit is het antwoord van de arts:

    Geachte mevrouw,

    Het is inderdaad mogelijk dat hier sprake is van een innestelingsbloeding. Het is bekend dat ongeveer 20% van de bevruchte eicellen niet innestelt en dat het bevruchte eitje met de eerstvolgende menstruatie weer wordt afgestoten. In het verleden werd gedacht dat dit te maken had met een eigen hormoontekort en werden daarom progestatieve hormonen voorgeschreven in de tweede cyclushelft. Als de innesteling niet lukt dan komt de menstruatie gewoon. Een innestelingsbloeding hoeft echter niet te betekenen dat de innesteling niet gaat lukken. Het is dus mogelijk dat het deze keer wel goed gaat, maar dat is niet te voorspellen. De met de bloeding gepaard gaande krampen kunnen daar bij passen. Soms komen de klachten die U aangeeft ook voor als er een innesteling buiten de baarmoeder heeft plaatsgevonden, maar dan is het ongebruikelijk dat de menstruatie op de normale tijd komt. Meestal blijft de kleine hoeveelheid bloedverlies dan ook wat doorsudderen.

    Voor de buikkrampen kunt U een middel innemen tegen menstruatiepijn. Voor een evt bevruchte eicel kan dat in dit stadium nog geen kwaad, omdat er nog geen verbinding is tussen de moederlijke circulatie en een evt embryo.

    Samenvattend: Een innestelingsbloeding betekent niet altijd dat er een menstruatie volgt: het kan ook goed gaan. Als de verschijnselen zich blijven herhalen (stel dat dit 3 x na elkaar is gebeurd) neem dan contact op met je arts voor verder onderzoek en begeleiding. Neem ook contact op als de aard en de intensiteit van de buikpijn verandert.

    Met vriendelijke groet,

    Dokter.nl (gynaecoloog)
     
  9. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Lekker hè die doktertaal.
    Je hebt er nu twee keer last van gehad dus als je volgende maand weer hebt dan kun je alsnog een afspraak met de ha maken.

    Succes,
    Silly
     
  10. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Behalve dat die taal soms ombegrijpelijk is, geeft ze ook geen antwoord op mijn vraag. Irritant. Want nu weet ik dus nog niet of het normaal is om elke maand bruinverlies te hebben! :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina