Dat we een plakbaby hebben is duidelijk en redelijk geaccepteerd. Maar snachts blijft dat lastig. Sinds een paar weken verloopt het zo: Ongeveer 19:30 gaat zoontje de nacht in na badje en fles. Dit is een rustig en voor zijn doen lang slaapje tot +/- 23:00 de laatste voeding. Hiervoor maken we hem soms wakker, maar meestal wordt hij zelf wakker. Hierna slaapt hij rustig verder tot 02:00/03:00 en dan begint het. Honger heeft ie dan nog niet, maar hij huilt. Reageer ik snel door mijn handen op zn lijfje te leggen dan slaapt hij in 5 sec. weer verder. Soms is het verdriet groter en dan haal ik hem eruit en met zn neusje in mijn nek valt hij snel weer in slaap. Steeds leg ik hem gewoon weer in bed waar hij dan een uur, soms 1,5 slaapt en weer huilend wakker wordt. Rond 05:00 geef ik hem een voeding. Een klein flesje. Ik vermoed zelfs dat hij de nachtvoeding niet echt meer nodig heeft. Lukt slapen in bedje da niet meer, dan neem ik hem tot 07:00 bij me. Ook dan wordt hij geregeld wakker. Het lijkt erp dat hij een deel van zijn nacht mama nodig heeft om weer in slaap te vallen. Wat nu? Punt 1. Ik ben anti-langer dan 5 min. alleen laten huilen. Wel gaan we een cosleeper fabriceren waar hij het laatste stukje van de nacht in kan, zodat het veiliger is en ik waarschijnlijk makkelijker weer in slaap. Nu ben ik cnstant bezig met checken of mijn man, de dekens en kussens niet bij hem in de buurt komen. Hoe bouw ik die mama-slaapassiosatie op een liefdevolle manier af?
wil je het graag nu al afbouwen? ik vind voor zulke jonge kindjes het namelijk best normaal dat ze dicht bij hun basis (mama) willen zijn. ik heb hier ook een zl in de cosleeper en er komt vast een moment dat hij mij niet meer nodig heeft in de nacht...vast voor zijn 18de
Wij leggen het aankleedkussen tussen ons in waar onze dochter dan op ligt. Wij gaan dan iets lager en zonder kussens liggen. Voordeel is wel dat wij 2 aparte dekbedden hebben.
Ik denk dat je het dmv de co-sleeper best gereduceerd krijgt Hij slaapt nu dus tussen jullie in? Dit kan ook bij een sprongetje horen, of idd de overgang naar 1 voeding minder.. of te veel prikkels overdag? Ik roep maar wat hoor.
Overdag valt hij wel zelf in slaap? Zoja, dan zou ik denken dat het 's nachts om iets anders gaat, waardoor hij niet kan slapen. Wordt alleen dan een klus om te achterhalen waardoor slapen 's nachts niet lukt. Te warm of koud? Te donker? Misschien toch honger? of mogelijk een medische oorzaak, (tandjes, oortjes)?
Wilde eerst opperen of het een mogelijkheid was dat hij wakker werd van jou en/of je man maar zie net dat hij in zijn eigen bedje al onrustig slaapt. Te donker lijkt me wat raar aangezien hij de uren ervoor wel slaapt. Ik weet het ook niet natuurlijk maar als hij tussen de mama-honger (komt op mij het meest logisch over) door nog wat slaapt is het toch goed? Hij zal heus een keer door gaan slapen maar lijkt mij dat hij dat nu gewoon nodig heeft en het nog niet kan om door te slapen. Het word me ook niet duidelijk hoe oud hij is maar als hij nog jong is is het niet zo vreemd. Kan het me ook wel voorstellen, overdag is hij meer bij je dan 's nachts ineens veel minder, als hij dan wakker word en niet 1 2 3 weer in slaap valt is het fijn dat mama hem oppakt en geruststelt. Misschien eens proberen om 5 uur geen fles te geven? Of heeft hij dan honger? Wellicht is het een idee om i.p.v om 5 uur om 3 uur een klein flesje te geven. En dit dan langzaam afbouwen. Ik roep zomaar wat. En anders zou ik het gewoon nog even aankijken, doorslapen gaan ze op een gegeven moment toch.
Hij slaapt niet constant tussen ons in. Alleen als hij 3/4 keer huilend wakker is geworden, geeft ik het op en leg ik hem tussen ons in. Hij is nu bijna 4 mnd oud. tsja en als het medisch is, dan zou hij er vast ook last van hebben in de vroege avond denk ik. Mamahonger, daar twijfel ik niet aan eigenlijk. Misschien gewoon nog even aan toe geven.. Dat is wel de makkelijkste weg denk ik. Vannacht ging voor het errst in weken iets beter. Ik heb de late voeding gewoon afgewacht, omdat hij pas rond 09:00 sliep na wat onrustige uurtjes en hij kwam pas om 02:00. Toen sliep hij door tot 04:45. Troosten en toen weer tot 06:00. Laatste uurtje bij mama in bed. Dus geen afwentechnieken?
Ik heb de Co sleeper aangeschaft en daardoor is mama erg dichtbij maar moppie niet bovenop mij meer...tenminste de afgelopen twee dagen gaat het goed...
Ja, wilde al zeggen dat het d moeite waard is om te proberen hoe het gaat als je de voeding van 23.00 uur niet meer geeft. Het kan zijn dat je daarmee je zoontje uit z'n diepe slaap haalt. Voordeel is dat je zelf ook op tijd kan slapen. Veel plezier met jullie Co.-sleeper!
Denk dat de enige tip is om hem niet wakker te maken om 23 maar laten komen en dan flesje geven. Voor de rest vind ik: gewoon aan toegeven en echt waar... het gaat over... het is een fase.. maar hoe lang? dat weet niemand
Nu nacht 2 gehad en hij verliep precies hetzelfde. Hij wordt op gezette tijden wakker. Het blijkt idd beter te zijn om hem voor de 2300 fles niet wakker te maken. Okeeeee, we vinden wel weer een weg hierin (tot het volgende sprongetje )