geen eisprong???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tinkerbell81, 28 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hai
    Ik had ff een vraagje; ik had ergens gelezen (weet niet meer waar) dat als je een cyclus van 35 dagen en langer hebt dat je dan geen eisprong hebt gehad??? Is dat zo?
    Ik dacht namelijk wel een eisprong waargenomen te hebben (dag 16 vd cyclus)..ik heb een test gedaan en deze was negatief (vandaag zit ik op dag 34)..dus zou het dan toch kunnen dat ik geen eisprong heb gehad ofzo, heb ik te vroeg getest (wat mij niet lijkt ) of kan het zijn dat ik toch nog aan het ontpillen ben (dec 2005 gestopt en na 26 dagen 1e menstruatie en 31 de 2e menstruatie)...Stel dat het nu nog dagen duurt het overtijd zijn, moet ik dan naar huisarts of gewoon blijven w8en?? Ik snap er in ieder geval niks van???

    groetjes nikkie
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nikkie,

    het is niet per se zo dat als je een cylcus hebt van 35 dagen of meer, dat je dan geen eisprong hebt. De kans dat je bij een lange cyclus geen eisprong hebt is wel iets groter. Maar als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat je zeker wel dat je een eisprong hebt gehad. Wacht gewoon nog maar even af nu of je ongesteld wordt.

    Mirjam
     
  3. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    nog ff vraagje...ben nog steeds niet ongesteld (dag 40)...heeft het dan nog zin om een test te doen (als eisprong op dag 16 was )? Heb op dag 37 voor het laatst een negatieve test gehad...(neem aan dat als ik zwanger zou zijn deze dan toch wel op dag 37 een vette + moest geven)??????

    groetjes nicole
     

Deel Deze Pagina