Hi dames, Ik vroeg me af vanaf wanneer je je baby minder kan gaan voelen ivm ruimtegebrek. het valt mij namelijk op dat ik vergeleken met bijv. eergisteren mijn kleine een stuk minder en rustiger voel. Hij is wel al helemaal ingedaald en ligt 'vast' volgens de verloskundige. kan dit ermee te maken hebben? Ik voel hem wel, maar dus echt een stuk minder.. Ik doe mijn best om me niet overal zorgen over te gaan maken dus vandaar deze vraag aan jullie! kan echt niet wachten tot hij eruit is en ik tenminste met mijn eigen ogen kan zien hoe het gaat! Haha
geen idee.. maar kan me voorstellen als hij al is ingedaald dat ie dan minder ruimte heeft om te bewegen.. bij twijfel vk bellen!
ik heb het aan de verloskundige gevraagd maar die geeft me dan zo'n antwoord als: zolang je hem maar voelt.. Ik snap wel wat ze bedoeld maar het is zo'n duidelijk verschil met eergisteren!
In principe is het zo dat als een baby goed is ingedaald en dus vastligt je de baby minder voelt, dit is bij een eerste zwangerschap rond 33 a 34 weken. Dat is normaal, maar als je voor jezelf toch twijfelt, bel dan gewoon het ziekenhuis of vraag de verloskundige om je door te sturen. In het ziekenhuis vinden ze het echt niet raar als je hiervoor belt, dus vraag hier gerust om, al is het maar om je twijfel weg te nemen beter 1 x teveel gebeld als te weinig, succes
@mamabri dankjewel! Als mijn verloskundige het me gewoon zo uitgelegd had, was ik meteen al geruster geweest
Ik zou ook gewoon bellen hoor. Heb dit ook gehad in mijn zwangerschap met 32 weken en mocht een hartfilmpje en een echo in het ziekenhuis laten maken. Bij mij nu trouwens ook helemaal ingedaald maar is nog nooit zo bewegelijk geweest als de laatste weken. Groeit goed volgens Vk maar heb het idee dat ie nog geen ruimtegebrek heeft. Ligt wel al vast in de bekken....
Ik ben nu 39 weken en sinds 37 weken voel ik de kleine beduidend minder bewegen. Wat eerst flinke schoppen waren etc. is nu alleen nog maar geschuif. Soms maak ik me wel zorgen, maar het is idd waar als je hem maar voelt. Met 36 weken heb ik wel een ctg gehad, omdat ik mij niet kon herinneren dat ik hem gevoeld had. Was zeer beangstigend, maar eenmaal daar aangekomen ging die als een gek schoppen Dus volg wel je gevoel. Als je denkt dat je hem amper gevoeld hebt, moet je gewoon je vk bellen...
Bij mij is volgens mij ook de kleine ingedaald. Heb ineens veel minder last van mijn BI. Bij mij is het ook per dag verschillend. Gisteren was de kleine heel erg rustig. Ik voelde haar dan wel, maar zomaar af en toe en zachtjes. Is idd beangstigend, maar ik dacht ook... als ik ze maar voel. Vanmorgen is ze weer zeeeeeeerrrrrrrrrr aanwezig. HEERLIJK. Mijn buik gaat nu weer ineens alle kanten op Op de rustige dagen denk ik dat ze een groei spurt maakt. (hier heb ik geloof ik vaker over gelezen) Dus maak je niet al te druk (probeer ik ook niet) want het blijkt vaker voor te komen
ik vond bij mijn vorige zwangerschap ook rond de 37 weken dat ie opeens een stuk minder bewoog. toen mocht ik voor de zekerheid voor een ctg, en daaruit bleek dat ie nog geregeld bewoog, maar niet zo heftig meer. de vk uit het ziekenhuis zei toen dat als ik m nog minimaal 7x per dag voelde dat dat al genoeg was... volg je gevoel en vraag bij onzekerheid om een ctg!
Ik heb gisteravond nog de vk gebeld rond 23u, toen deed ze een beetje geirriteerd dat ik belde en zei ze 'als je nou 38 weken zou zijn ok, maar je bent pas 33 weken dus ik vind het niet zo raar' pff ik was meteen chago! Nu belde ze ineens vanochtend vroeg hoe het ging en dat ze graag even langs wou komen om het hartje te luisteren.. en dat ze het gisteren te laat vond Er werd mij altijd gezegd dat ik altijd mocht bellen maargoed.. er wordt iig even naar gekeken dus dat vind ik al fijn!
Omdat het te laat is???kom nou, had ze maar een ander beroep moeten kiezen. En ik vind 33 weken niet "pas"maar al 33 weken. Zou hier toch zeker iets van gezegd hebben tegen haar hoor, sorry, vind dit belachelijk. En voel je vooral niet bezwaard over dat je haar gebeld hebt, dat is nou een maal het risico van haar vak hoor! Heel verstandig dat je gebeld hebt, ook al wou zij niet komen!!
@mamabri idd! Het is ook maar goed dat ze alsnog is gekomen, moest toch naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje + echo en daar bleek dat als ik op mijn rug lig de kleine een heel snelle hartslag krijgt 185 195 (waarschijnlijk omdat er dan een bloedvast dichtgedrukt wordt) en ik dus gewoon altijd een beetje gekanteld moet liggen/zitten en dan gaat het weer goed En mijn bloeddruk is te hoog dus ben blij dat ik wel even gebeld heb! Alvast een gelukkig nieuwjaar everybody!
Is toch belachelijk dat ze dan de volgende ochtend komt en je dan alsnog naar het ziekenhuis moet sturen?? Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd en dat je nu dus weet dat je niet op je rug moet liggen, en dat je nu weet dat je bloeddruk te hoog is. En als er weer wat zou zijn gewoon weer bellen hoor daar zijn ze voor. fijne jaarwisseling.