Welk merk kvv voeren jullie aan jullie huisdier(en)? Zelf diverse dingen geprobeerd. Smuldier AH Prins Rodi Ze vindt alles lekker hoewel pens compleet wel haar favoriet is. Binnenkort ga ik verhuizen en heb ik ruimte voor een extra vriezer. Dan is bestellen via internet waarschijnlijk ook een optie en ben benieuwd naar ervaringen.
Zo te lezen heb jij een hond Ik heb katten en hier krijgen ze onder andere: Carnibest, Haaksbarf Darf Tinlo Verder maak ik het zelf ook nog wel eens.
Ik zou zelf carnibest kiezen, smuldier en dergelijke is geen compleete voeding.. Ook heb ik van m'n stage toen een paar rollen Alaska mee gekregen omdat ik mijn honden barf voerde. Alaska is ook barf alleen dan al goed geportioneerd in rollen..
Ik voed ze Naturis. Vind dat er in Carnibest veel rijst als vulmiddel wordt gebruikt. Lotgering is heel erg vet. Rodi en Energique vindt ik voor af en toe best maar niet om elke dag te geven en dat geldt ook voor Smuldier.
Wij hebben geen hond maar wel katten en ze krijgen carnibest. Wij verkopen vanuit huis carnibest en voor honden hebben we ook Kivo. Een wat minder bekend merk maar echt goed voer. Kwaliteit is net zo goed als carnibest maar veel goedkoper.
Wij hebben een poosje Haaksbarf geprobeerd. Eigenlijk zit het een beetje tussen barf en kvv in Uiteindelijk waren onze katten er niet echt van gecharmeerd, dus zijn geven we ze Royal Canin. Op zich jammer, want ik ben een groot voorstander van barf/kvv.
AHV uit Breda is ook goed! Duck met is het ook prima, is wat duurder, maar wij hebben onze oude teef er op gehad ivm alvleesklier problemen. En ze was in no time weer beter in conditie.
Mijn 2 honden krijgen Lotgering. Is misschien wel wat vetter maar ze doen het er prima op. Heb een aantal geprobeerd en dit beviel het beste. Mijn hond gaf met brokken bijna dagelijks over en nu misschien 2 keer in de maand.
Ik geef barf (zelf samengesteld). We hebben verschillende kvvs geprobeerd, maar niks bleef goed gaan (voedselallergie). Nu stel ik bijna 3 jaar zelf samen en het gaat super, geen darmklachten meer. Van de winter nog een keer Alaskaworsten geprobeerd, maar na een week of 5 begon de ellende weer. Dus vanaf nu houd ik het echt bij barf..
Hier 50% KVV (anders Barf), grotendeels Tinlo en paar keer Smuldier per week. Ook Lotgering geprobeerd, maar dat vond ik niets (hond wel, ik niet ). Dit bevalt goed.
Hier geven we wanneer ze KVV krijgt (we wisselen KVV en brokken af) Farmfood. Bevalt erg goed (de brokken van dit merk overigens ook). We hebben in het verleden ook wel volledig KVV gegeven (toen energique), maar ondanks de regelmatige botten ed kreeg ze toch duidelijk meer last van tandsteen. Nu dus een combi en dat gaat prima.
Smuldier is zeker wel compleet. Er zijn uiteraard betere versies, vandaar dit topic. Ik hoor toch wel veel goede verhalen over lotgering, ookal is het vetter. Ik ga ook die link eens bekijken.
Hier krijgen de honden lotgering ze doen het er super op.. De katten krijgen brokken en af en toe een nek van kip of eend