Naar de Efteling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saartje27, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Wij gaan met de familie over een paar weken naar de Efteling. Onze zoon is nu bijna 19 maanden. Vraag me alleen af welke attracties wel voor hem geschikt zijn en welke niet.

Zou hij mee kunnen in de droomvlucht?

Zouden jullie een kindje van 19 maanden mee in de pyranja nemen? Vind het zelf behoorlijk eng, stel dat zo'n ding om kiepert, heb er al wel vaker hele kleine kindjes in gezien die dan op schoot zitten.

Mogen kleine kindjes ook in de houten achtbaan?

En zouden jullie je kindje meenemen in de Fata Morgana? Zitten best enge poppen tussen.

Hoop dat iemand een antwoord heeft.

Thanx.

Groetjes Vanessa

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Er zijn niet veel dingen geschikt voor kleine kindjes bij de Efteling. Ik ben er laatst geweest en heb daar speciaal op gelet. Pyranja's is absoluut niet geschikt. Volgens mij mag het niet eens. Ook de fata morgana niet, dat is voor die kids veel te eng.
    Droomvlucht zou kunnen wellicht. Carnavalfestival. In die hoek is er naast het restaurant ook een leuke speeltuin. Verder de bootjes, sprookjesbos. Veel dingen zijn toegankelijk voor kids vanaf 1.35 m. En terecht ook!

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zie dat je zwanger bent, dan mag je zelf ook niet in veel dingen bijv. de achtbanen.

4. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Kleine kindjes in de houten achtbaan!! :O Gelukkig mag dat niet zeg!!
    Piranha zou ik zelf nooit aan beginnen, denk ook niet dat het van het Efteling-personeel mag. Er zijn weinig attracties waar die kleine in mag; het zal je dag dan toch beperken tot het Sprookjesbos en de bezienswaardigheden.
    Als je zelf al een zwangerschapsbuik hebt, weet niet hoeveel weken je bent als je naar de Efteling gaat, dan mag je ook in heel veel dingen niet. Je buik klemt dan heel erg met de stangen. (O.a. Droomvlucht).

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je mag overal in.. dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. De enige reden om niet in de achtbanen te gaan, is een te dikke buik maar dat zal met 12 weken waarschijnlijk nog wel mee vallen.

Kijk eens op de site van de Efteling daar kan je alle informatie vinden die je nodig hebt

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Waar kan je in? In de hoek bij de droomvlucht: Droomvlucht, rupsbaan, land van laaf met de karretjes in de lucht, speeltuin in diezelfde hoek, draaimolen, stoomcarousel

stukje verder: carnavalsfestival, doolhof, eventueel de kookpotjes en idd dat leuke speeltuintje in de hoek

verder: Pagode (vliegende tempel) , traptreintjes
    in de buurt van de python: De oude tufferbaan(die autootjes die je 'zelf' kan sturen, + soort rupsbaan idee (met zo'n walvis in het midden, draait ook alleen rond = polka marina

pandadroom

attracties als het spookslot en de fatamorgana hangen een beetje van je kindje af.... Sommige kindjes zijn van weinig onder de indruk en anderen vinden het eng. Pirana zou ik zelf ook niet riskeren, sommigen botsingen zijn vrij abrupt en waardoor je zelf al bijna van je stoeltje valt, als je dan nog een kindje op schoot hebt, is dat wel link.

En de gondaletta (rondvaart bootjes) , hangt ook van je kindje af... kan het goed even stilzitten op schoot, dan is het prima, maar anders ben je alleen maar aan het 'vechten' met je kindje omhet rustig te houden ;)

Maar ik vind het prima te doen hoor :) . Indertijd hadden m'n oom en tante een abonnement en hun kinderen van 1 en 3 vermaakte zich altijd prima, van het begin af aan :) (bruulllllen als de jongste uit de draaimolen moest hihi) . Het is alleen te hopen dat de wachtrijen niet te lang zijn bij dingen als droomvlucht, want dat is natuurlijk ook een overweging om er wel of niet met je kleintje in te gaan.

oja natuurlijk ook het stoomtreintje :)

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bedankt voor jullie reactie's. Onze zoon heeft keuze genoeg waar hij dus in kan.
    Denk dat hij zich wel prima kan vermaken in het Sprookjesbos.

Gaat helemaal goed komen die dag.

Groetjes

8. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Ik ben pas naar de Efteling geweest met mijn schoonmoeder, schoonzusje, zwager en kinderen. We hebben bijna alle tijd in het sprookjesbos doorgebracht en even in het land van laaf. Mijn zoontje van toen 15 maanden vond vrouw Holle fascinerend, in het land van Laaf was hij niet van de glijbaan te krijgen en ook het 'zweefhuisje' vond hij geweldig door van die hangbruggetjes die wiebelen als je erop gaat springen. De traptreintjes waren hier bij alle kinderen erg in trek (overige zijn 3,6 en 7) en ook de oude auto's. De treintjes waren daarbij ook erg rustig, dus we konden achter elkaar instappen.
    Het viel me mee, want ik had in eerste instantie niet gedacht dat het wat zou zijn met hem. Ik ging meer voor de gezelligheid.
    Heftiger attracties gingen ook niet, omdat we met meer jonge kinderen waren. Zij zijn wel in de ketels geweest, maar de jongste van 3 moest wel vastgehouden worden. Villa Volta vond hij toch wel erg spannend en wat eng.

Veel plezier!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    leuk he, dat ze zo'n plezier hebben, al zijn ze nog zo klein. Persoonlijk zou ik villa volta ook niet doen, want ik vind zelf het geluid vooral best wel heftig op het hoogtepunt zeg maar. Maar dat zou de enige reden zijn :) Verder gebeurt er natuurlijk niet zo veel bij villa volta.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bullshit dat ze niet in de Fata Morgana mogen/kunnen! :)
    Vandaag zijn wij met een meeting naar de Efteling geweest en jawel, OOK in de Fata Morgana. Het is maar net hoe bang jij je kind zelf maakt. Hoe nuchterder jij ermee omgaat, hoe minder panisch je kind reageerd.

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou nou nou.... ik weet niet precies hoe je dit bedoeld, het is immers internet, maar bullshit en uitlachen gaat me wat ver. Ik zou mijn kind er niet mee in nemen. Het is er pikkedonker, met allerlei enge geluiden en poppen. Die van mij is 2,5 en ik denk dat hij het eng zou vinden. En dat heeft niets te maken met hoe nuchter ik er mee omga. Ik vind het niet nodig om hem enge dingen te laten doen, waarvan ik inschat dat hij dat niet zo leuk vind. Maar goed, elk kind is anders, dus als die van jou er wel goed op reageert is dat toch prima.

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Als jij denkt dat ik je uitlach moet je dat maar denken. Er stond een smiley achter die zin zodat die niet gezien zou worden als een aanval oid. Maargoed, je voelt je dus erg aangevallen. Gelukkig mogen we allemaal ons mening delen op een openbaar forum.

TS, jij moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

13. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Wij zijn nu al 2x met onze dochter geweest, gister en 3 weken geleden en ze vind het geweldig! We zijn in de Fata Morgana geweest, (vond ze niet eng) Carnaval, Droomvlucht en de oude Auto's en dan zijn er nog genoeg kleine dingen waar ze zelf in kunnen of op kunnen spelen. Zeker de moeite waard om te gaan hoor!

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hoop dat iemand een antwoord heeft.

Thanx.

Groetjes Vanessa[/quote]

haha grappig ik ga volgende week de 31ste naar de eteling met schoonfamilie, wat ik zelf gedaan heb is op de site stuk voor stuk de attracties bekeken en waar je kindje wel in mee mag en waar niet. vond ik erg handig. zo heb je ook een beetje t idee dat t leuk is voor je kindje of niet en nikita is nu 10.5 maanden

have fun

Deel Deze Pagina