Baby van 7 weken in zwembad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb even een korte vraag:
    Aankomend weekend gaan wij voor een paar dagen naar Landal Greenparks. Mag een baby van 7 weken al mee het zwembad in?
    Zo ja, hoelang mag hij in het water blijven?

2. la luna

la luna Niet meer actief

Hoi
    voor zover ik week is het vanaf 8 weken zonder gevaar.
    Vanaf 7 weken kan wel, maar niet te lang. Een baby heeft zijn warmteregulatie nog niet helemaal goed op orde dus er is een kans dat het kindje teveel afkoelt.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Watertemperatuur van Landal varieert nogal hebben wij gemerkt.
    Bij de Berkenhorst (veluwe) was het heerlijk warm. Mijn mannetje is dan wel een stukje ouder, maar die heeft het daar vorige weekend wel 2 uur in uitgehouden. (maar das veel te lang voor een baby van 7 weken).
    In de Lommerbergen (n-limburg) was het water best koud. Mijn zoontje was toen 5 maanden en had het na een minuut of 20 al helemaal gehad.
    Ik denk dat het wel kan hoor, maar je moet goed naar je kindje kijken....

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    je baby moet eerst de eerste prikken hebben gehad, dan pas mag je zwemmen met je kleintje!!

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Volgens mij wordt dat aangeraden, maar is volgens mij niet verplicht. (weet ik niet zeker hoor, is al weer ff geleden, haha)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Ik zou het eerlijk gezegt niet doen.
    Wij gingen voor het eerst met onze dochter zwemmen toen ze 3 maanden was, leuk dachten we! Arme kind had binnen 5 minuten blauwe lippen omdat het gewoon te fris was. Zijn langer bezig geweest met aan en uit kleden dan zwemmen.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zou het persoonlijk niet doen. De baby heeft net zoveel aan zn eigen badje en het water in een zwembad is niet echt heel goed voor zo'n ukkie.
    Daarnaast heb je inderdaad het probleem dat een baby zich pas echt goed op termperatuur kan houden vanaf 3 maanden.

Ik zie het nut er dus eigenlijk niet zo van in.

Wij gaan binnenkort pas voor het eerst een keertje zwemmen met Jayro, omdat hij er nu zelf echt plezier aan zal hebben, eigenlijk wordt het zelfs aangeraden tot een jaar te wachten.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#8 mimi83, 5 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2009
    eerst de eerste prikken! daarna pas heel even in het zwembad. Mijn mannetje is bijna 7 maanden en die heb ik ook nog niet in een groot zwembad gehad ,alleen in babybadje buiten van de zomer met water van 36 graden, het water in de meeste zwembaden vinden wij al koud en dat is 28 a 29 graden water!heel normaal dus. waarom moeten die kleintjes er dan in. Je zorgt thuis toch ook dat het badje boven de 35 graden is anders is het niet lekker.ik zou het absoluut niet doen, maar dat is mijn mening.

Als je het wel doet ga er dan niet vanuit dat de kleine langer als 5 a max. 10 min. zijnr warmte op pijl kan houden en daarna dus goed afgedroogd moet en goed aangekleed om weer warm te worden daarna moe is en wil slapen.je baby gaat het echt nog niet leuk vinden dus voor de kleine hoef je niet het zwembad in te gaan.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik het dan toch maar niet doe...zo'n kleintje heeft er eigenlijk ook weinig aan. En idd je zit met de temperatuur en de inentingen. En de inspanning is ook te groot bij zo'n kleinte van 7 weken. Babyzwemmen mag ook pas als ze aan een bepaald gewicht zitten dus ook gewoon in het zwembad zal veel te vermoeiend voor hem zijn.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De inentingen zijn niet zo van belang, dat is een beetje achterhaald al weer, wel is het een soort van graadmeter, omdat het vaak toch te koud is voor je kindje om voor die tijd te gaan zwemmen.
    Bij ons is het water 32,5 graden, maar dat is voor veel kindjes nog veel te koud voor de 3 maanden... Dus ik zou lekker genieten van het 'grote bad' als je dat thuis tenminst ook al niet hebt, maar verder....
    Je kan natuurlijk altijd informeren of ze een fijn, warm bad hebben voor baby's maar dan moet dat toch wel tegen de 34 graden zijn, wil je kindje dat een kwartiertje volhouden op deze leeftijd.

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gelukkig hebben we thuis een lekker groot bad en zijn eigen badje. Denk dat we daar maar even lekker gebruik van maken tot meneer in het zwembad mag. Wil over een tijdje wel beginnen met babyzwemmen, lijkt me zo leuk! :)
    Dan is hij alweer wat ouder en kan ik lekker met hem het water in.

Deel Deze Pagina