ik had een vraag ik zou vandaag of morgen erg vruchtbaar moeten zijn, nu had ik een ovulatietest gedan maar die geeft maar een licht streepje in plaats van donker :S dat snap ik niet ben ik dan nog niet erg vruchtbaar? ben nu iets meer dan 2weken gestopt met de pil. snap er niks van eigenlijk haha.. hoop dat iemand me kan helpen. groetjes
Als je nog maar pas 2 weken geleden bent gestopt met de pil, dan hoeft het niet zo te zijn dat je een dezer dagen vruchtbaar zal zijn. Omdat de pil een anticonceptiemiddel is die hormonen afgeeft, moet je lichaam in de meeste gevallen eerst wennen aan het feit dat die hormonen er niet meer zijn. Dit heet 'ontpillen'. Dit kán al na 1 maand over zijn, zodat je meteen een normale cyclus terug hebt. Maar in veel gevallen duurt het een aantal maanden voor je lichaam weer helemaal op regel is. Het is misschien het beste om eerst je cyclus weer op gang te laten komen. Maar dit betekent natuurlijk niet dat je niet hoeft te klussen. Ik bedoel, niet geschoten is altijd mis. En wie weet gaat het bij jou wel heel snel! En als je je prettig voelt bij het ovulatietesten, ga hier dan vooral mee door. Maar wees niet teleurgesteld als je niet meteen positief test. Ik heb mijn eerste cyclus ook twee volledige pakjes ovulatietesten erdoorheen gejast zonder positief resultaat. De tweede ronde was het voor mij al raak! Succes ermee!
oke ja ik heb er helemaal geen verstand van ik had gister wel heel erg last van mn buik echt steken net zo gevoel alsof je ongesteld moet worden heel apart want dat moet ik nog niet wat zou dat kunnen zijn?
Dat gevoel kan volgens mij ook bij het ontpillen horen. Maar het zou ook een teken van een eisprong kunnen zijn. Ik kan helaas niet zeggen wat dit in jouw geval betekent.
oke ja dat gevoel had ik nog niet eerder gehad maar als ik mn eisprong al gehad zou hebben dan hoef je niet echt te klussen meer toch want dan is het al te laat?
Je kunt dan beter het zekere voor het onzekere nemen. Je eitje blijft ongeveer een dag in leven, dus klussen heeft dan zeker nog wel zin! Maar ik twijfel zelf of het bij jou al een eisprong is, gezien je nog maar zo kort bent gestopt met de pil, en je nog niet positief hebt getest met de ovu-test. Misschien is temperaturen iets voor je? Op www.fertilityfriend.com kun je heel eenvoudig je temperatuur bijhouden en berekent de website voor je wanneer je eisprong is geweest. Als je meer wilt weten over temperaturen, hier op zwangerschapspagina is er al veel over geschreven. Succes!