Sorry, dit wordt zo'n bericht met een paar lekkere details Ik heb tot nu toe elke cyclus sinds Mirena wel een dag gehad met zogenaamd vruchtbaar slijm. Van dat rekbare, glibberige, eiwitachtige smurrie. In de vorige cyclus was dat op dag 14. Ik helemaal verguld, denken dat ik dan dus ook mijn ei had. Ik heb toen verder geen testjes of iets gedaan, maar wel gesekst natuurlijk Ik verwachtte dus ook ECHT niet dat ik toen pas op dag 33 ongesteld zou worden... Nu zit ik op dag 12 van deze cyclus en (*ahum*) veegde vandaag weer echt een zooi van dat eiwit slijm. Ik op naar de KV, en ovutesten gehaald. Ondanks dat ik me had voorgenomen geen testen of wat te doen in het eerste half jaar. Maar hier word ik alleen maar onzeker van :x dus who cares. Mijn test is vrij licht nog, maar wel duidelijk zichtbaar (zie album). Maar wat ik me nu dus afvraag, is hoe dat eiwitslijm zich nu verhoudt tot de eisprong, want het lijkt erop dat het bij mij dan toch echt nog een paar dagen duurt voor het ei echt springt. Wie heeft er ervaring, en houdt slijm in de gaten en doet ook ovutesten? En dan: ik heb dat slijm echt nooit langer dan een dag, is dat normaal?
Hoi Evenstar! Ik zit ongeveer in het zelfde schuitje als jij...ook 3e ronde, nu dag 9. Ik had ook de vorige ronde het idee dat ik HET slijm had, maar ook achteraf veel te vroeg in de cyclus. Mijn 1e ronde duurde 38 dagen, de 2e 35. Ik ga nu ook maar ovu testen doen...zou het ook nog niet doen, maar ben ontzettend ongeduldig en benieuwd! Ik ga dit weekend beginnen met die testen (sensitest), ben benieuwd of ik mijn ei kan vinden... Is het niet zo dat die streep bij een ovu test donkerder moet zijn dan de controle streep? Dus toch ander soortig slijm? Haha is wat met dat slijm...Ik weet niet of het normaal is dat je dat maar een dag hebt ( had ik ook). Misschien heeft iemand anders een idee? Groetjes!
Haai Eefje, Bedankt voor je antwoord Ja, dat klopt, dus mijn test is negatief- met ovutesten zoek je naar een piek, maar er is iig LH in mijn urine. Geeft niet, want zo vroeg zou ik mijn ei nou ook niet verwachten. En volgens mij kondigt het slijm de komst van een ei aan, dus als het goed is zitten wij gezellig vlak voor ons ei. Het goede nieuws (denk ik) voor mij, is dat ik vanmorgen weer slijm had. Vooruitgang, haha! Een vriendin van me, nu hoogzwanger, was jaaaren aan de pil (echt 17 jaar ofzo), was er 4 maanden voor haar huwelijk van af, tot het huwelijk condooms gebruikt, en na 2 rondes zwanger, en zij had helemaal geen slijm. Blijkbaar zwommen ze zonder ook gewoon naar binnen Zij heeft me verteld dat het normaal is dat het allemaal nog een beetje schommelt, ook na een mirena.
hoi hoi ik ben ook zo'n nieuwsgierig meisje.. ik ben net begonnen maar heb me niet veel voorgenomen, dus testen kon gewoon. Nou was het zo dat ik afgelopen cyclus maar niet ongi werd maar op een gegeven moment wel heel veel slijm, dus heb ik direct ovutesten besteld en ja hoor ik had een heel duidelijke piek(daarna nog drie testen gedaan, die werden langzaam lichter). dat slijm heeft bij mij wel een paar dagen geduurd(twee of drie) en ik denk op de dag van de eisprong plotseling een stuk minder/bijna niets. ik denk dat 1 dag slijm best kan en dat je de andere dagen misschien gewoon minder hebt. bij mij is het gewoon heel veel, dus overduidelijk(heb ik altijd al gehad) maar ik heb begrepen dat sommigen maar heel weinig hebben of het er bijna niet uitkomt. dus dan is die ene dag misschien wel de dag dat je het meeste slijm hebt. mijn tip is; gewoon die ovutesten gebruiken en dan een paar dagen rond de tijd dat je dat slijm hebt/verwacht. ik vind ze ontzettend handig! voor mij is het ivm mijn onregelmatige cyclus heel handig..