het internet af surfen voor betekenissen van symptomen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cindy84, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Ik let sinds we actief en bewust bezig zijn met het maken van een kindje erg op mijn lichaam en alles wat daarin gebeurt.
    En zo heb ik steeds als ik iets voel de behoeft om dat meteen op ineternet op te zoeken om te kijken of het idd een symptoom voor zwangerschap kan zijn.
    Sinds 3 maanden zijn we bezig en ik weet dat het nog lang kan duren, maar elke maand denk ik weer een symptoom te ontdekken wat zou kunnen betekenen dat ik nu zwanger ben.
    Ik probeer objectief te blijven maar stiekem blijf ik hopen! :oops:

Steeds neem ik mezelf weer voor dat ik me er niet meer zo mee bezig ga houden, dus ik zoek tips!
    hoe doen jullie dat? :rolleyes:

2. claartje30

claartje30 Bekend lid

31 jan 2009
    573
    0
    0
    hahahaha herkenbaar..
    ik ga druk bezig in huis, zet alles op de kop en zodoende geen tijd te kijken..
    Moet alle troep immers ook weer opruimen.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Meid, dat had ik ook in het begin!
    Bij elk kriebeltje of steekje de eerste 2 a 3 maanden gelijk google-en!
    Maar tot op heden nog steeds elke keer ongesteld geworden!
    Na 3 rondes, heb ik het zo goed als van me af gezet en niet meer gelet op kriebeltjes of steekjes, omdat geen zin had om er zo actief mee bezig wilde zijn.

Nu 9 maanden later voel ik me anders dan anders! Maar ondanks het dubbele gevoel van zou 't wel of nee, het is toch niet zo! Ben ik weer aan het google-en ;)

Het is natuurlijk ontzettend spannend, als je eindelijk de pil de deur uit heb gewerkt en je wilt natuurlijk niets liever dan zo snel mogelijk zwanger zijn en alles mee maken! Wie heeft dat niet!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Herkenbaar, hahaha. Ik moet zeggen dat de beide keren dat ik ongesteld werd in de eerste twee rondes, het was alsof ik uit een rare bubbel getrokken werd. Eentje waar ik een beetje naast mijn normale leven zweefde, met 1 been in een google search met 'pijnlijke borsten', 'steken in de lies', 'aderen op borsten' en 'darmklachten', met het andere proberend om mijn drukke baan nog bij te houden. En dan werd ik ongesteld en stond ik in een keer met beide beentjes op de grond. Ontnuchterende ervaringen :)

En nu is de ongesteldheid voorbij, en ben ik net als vorige maand voornemens om me rond NOD niet gek te laten maken. Ik ben benieuwd of ik het kan laten, het dromerig rondbladeren in het topic 'Eerste symptomen' hier op het forum, het googelen naar van alles. Ik heb 1 duidelijke afspraak met mezelf, en dat is dat ik niet inlog tijdens werk en ook geen symptomen opzoek op werk. Om mezelf een beetje te helpen, heb ik een abonnement op het topic waar we met een clubje schrijven, zodat ik alleen maar ga kijken als er een nieuwe reactie is. Helpt een piepbeetje.

En ik houd mezelf als een soort mantra voor: het enige symptoom van een zwangerschap is een positieve test.

Daarnaast kan je je troosten aan de gedachte dat je deze eerste cycli nog nodig had om weer even te leren hoe je lichaam zonder anticonceptie voelt. Ik denk dan dat als het dan raak is, je je misschien toch net wat anders voelt, en het na een paar maanden misschien wat 'gewoner' lijkt als je weer een menstruatie op komst hebt.

Lastig he? Maar ik denk dat er maar weinigen zijn die echt helemaal het hoofd koel houden hoor!

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb ook het hele internet afgestruind voor symptomen.
    Ik had enkele heel duidelijke (nog voordat ik het wist): golven van misselijkheid, moe (dus echt in slaap vallen op onmogelijke tijden), pijn in de rug, vage hoofdpijnen en pijnlijke borsten en heel afwezig.

Juist doordat ik al veel symptomen op internet had gelzen, ging er al heel vroeg een belletje bij me rinkelen. Daarbij kwam ook nog het gevoel van 'het zou wel eens zo kunnen zijn', terwijl ik dit andere maanden niet had.

Dus: struin lekker verder, er komt ooit een dag dat jij ook jouw symptomen krijgt!

6. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik houd drie maandan lang mijn cyclus al bij maar steeds is het weer totaal anders, ik snap er totaal niks van!
    1e maand: na de eisprong een kriebelend en rommelend gevoel helemaal onder in mijn buik helemaal binnenin, opgezette buik en last van darmen. je zou het denken, maar nee gewoon ongi!
    2e maand: na de eisprong vlagen van misselijkheid aan een stuk door, bittere smaak in mijn mond en mega pukkels in mij gezicht en op mijn billen. dus ik dacht, dit is totaal anders dus het zal wel! haha weer niet! en daarbij kwam ook dat mij ongi een week eerder kwam, mijn cyclus is min 27 en max 30. deze keer ineens 24? dus we hebben helemaal niet goed gemikt die ronde!
    3e maand: nu dus vanaf de eisprong (ongeveer) zeer gevoelige tepels, daar heb ik normaal ook nooit last van ook niet als ik ongi ben ofzo. dus ik weer google. over week is mijn nod dus er kunnen nog symptomen bij komen, maar anders vind ik 1 symptoom toch te weinig om te denken: zou het...

dus ik herken mijn lichaam en haar ritme totaal niet!

erg lastig dus ;)

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    hihi, logisch natuurlijk. Je bent er ook zo mee bezig.

... maar kijk er voor uit als je eenmaal zwanger bent hoor! Heel veel mensen hebben de neiging om het zelfde truukje dan door te zetten en het hele internet af te speuren om betekenissen van zwangerschapskwalen op te zoeken! (Niet elk pijntje is een mogelijke miskraam!)

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heel herkenbaar allemaal!

Ik zit nu in ronde 7? Ben nu al de tel kwijt hahahaha! En ben inmiddels zo ver dat ik nog geen teste ben gaan kopen! Zelfs toen ik net in het centrum was voor een nieuwe hondenhalsband! Ik ga dus stapje voor stapje vooruit! Nog een dag of 2 tot mijn NOD maar ik probeer echt langer te wachten als ik niet ongi wordt (banner klopt niet helemaal)

Maar het vermijden van internet enzo.... dát is me nog niet helemaal gelukt. Vooral de laatste week was het weer flink raak.

Groetjes Cyntje

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Word je ongelukkig van er zoveel mee bezig te zijn?

Zo ja, zoek dan afleiding in sport, lezen, TV,....

Zo nee, zoek maar lekker op dan! :D
    Geloof er asjeblief niets van dat je minder snel zwanger zal worden omdat je er 'te veel' mee bezig bent! Is echt de groooooootste onzin!

10. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Daar sluit ik me helemaal bij aan! Het zal ons ei en zijn zaadje een worst wezen waar wij aan denken en mee bezig zijn!! Die gaan echt niet denken "oh, deze keer niet want haar hersenen hebben weer es overuren gedraaid/ ze is er teveel mee bezig, nu voelen we ons bekeken en dan gaat het feestje niet door" hihi

Ik zou zeggen "Surfze" 8) !!

Knuf Sookie

11. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    wat Elke zegt klopt wel!
    in het begin zocht ik ook alles op! heb nu 2 maanden niet op forum gekeken en dacht ach ga weer eens kijken en zie je toch (nog steeds) dat mensen dezelfde dingen hebben als jij..
    maar 1 ding is gewoon zo: google totdat je een ons weegt, maar maak jezelf niet gek!

12. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    idd daar hoef ik me niet druk over te maken, dat zaadje en het eitje gaan zijn gangetje wel ;)

het is vooral het afwachten, en dan ga je allerlei dingen zoeken waardoor je zekerheid hoopt te vinden (wat natuurlijk belachelijk is) en de tijd een beetje in te vulllen.
    zodra je zekerheid hebt hoef je ook niet meer te wachten.
    maarja het hoort er gewoon bij. :rolleyes:
    de enige zekerheid is een test! maar daar ben ik nog nooit aan toe gekomen omdat ik toch steeds weer ongi wordt.
    er liggen wel een paar testjes klaar hoor, maar ik heb mezelf belooft dat ik die alleen ga gebruiken bij overtijd en twijfel en niet eerder!

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja testjes daar ben ik voor mezelf ook wat voorzichtig mee- ik test alleen bij overtijd! En ik had het ook hoor, ik had de eerste cyclus niet echt dezelfde als de tweede en de derde. Nu zit ik weer even in het makkelijke stuk, is bij mij wel gunstig dat ik een iets langere cyclus heb en dus best eventjes moet wachten tot het weer ei-tijd is ;)

Ik denk ook niet dat het googelen opeens zou inhouden dat het dan niet lukt, maar ik weet voor mezelf wel dat ik veel gelukkiger ben als ik er niet te gefixeerd op ben!

En dan nog iets: ik ben echt een doos hoor, en heb steeds een cirkelredenering: als er iemand in mijn omgeving (of hier) zwanger is dan denk ik 'dan is de kans klein dat het bij mij ook raak is deze maand' (alsof dat een soort statistisch gegeven is), en als ik zie dat het bij sommigen heel moeilijk gaat en langer duurt dan denk ik 'dan is de kans groot dat dat bij mij ook zo is'. Eh. ??? ZUCHT :evil:

Leuk he, zwanger proberen te worden ;)

14. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Ohh wat herkenbaar allemaal. Elke maand dezelfde zenuwen, zou het wel of niet...
    Ik wordt er ook een beetje gek van. Deze maand dacht ik echt zwanger te zijn maar raak er nu steeds meer van overtuigd dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Ik heb in dec een mk gehad en sinds deze maand weer begonnen. Maar ik zou willen dat ik er niet zoveel mee bezig was maar dat gaat vanzelf. En idd als je weer symptomen hebt ga je het internet afstruinen om te kijken of het een zwangersschapskwaal kan zijn. En iemand anders op dit forum had ik er ook een mooi woord voor: slipstaren als je ongesteld moet worden.
    Je wilt het niet op zo'n manier doen maar het gaat vanzelf. Het is immers het mooiste geschenk wat je kunt krijgen toch?

15. sookie

sookie Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.727
    0
    0
    Middelrode
    Hey Cindy,
    Wat dacht je van broekloeren? Ook zo-een een paar dagen voor je ongie ;)

Knuf Sookie

16. CindyK

CindyK Lid

20 sep 2008
    30
    0
    0
    Ha ha ha dat is ook een goeie, die kende ik nog niet. Gelukkig kunnen we er nog om lachen.

Deel Deze Pagina