naar de gynaecoloog en dan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Doom8, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Helaas kom ik ook in deze wereld en is dit volledig onbekend terrein voor ons.
    Wie kan mij iets meer vertellen over wat alles inhoud en hoe snel je aan de beurt bent?

Aankomende maandag moet ik een afspraak maken naar aanleiding van een 2 de sperma onderzoek die niet goed bleek te zijn.

Ik verwacht vandaag of morgen mijn nod maar gezien de omo witte test van vandaag betreur ik het ergste...

Vl zijn uitslag was helaas weer niet goed! Ze tellen voor een goede uitslag tussen de 39-990 zaadcellen. Bij vl was dit eerste ronde 11, 6 en bij de 2 de 4, 7. Dan de beweeglijkheid die moet tussen de 32-100% zitten. Bij vl was dit eerste ronde 12% 2 de ronde maar 4%

Wie kan mij iets meer info geven?

2. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat vervelend...

hij is dus verminderd vruchtbaar?

En was bij jouw alles goed? of heb je nog geen onderzoeken gehad?

Bij mijn is mijn vriend ook verminderd vruchtbaar dit hebben we in november gehoord..
    daarna heeft hij nog extra onderzoeken gehad om te kijken of ze dit konden verhelpen...helaas kan dit niet.

Maar zijn zaad was zo slecht dat wij gaan beginnen met icsi.
    Dit is ongeveer het zelfde als ivf alleen in het labaratorium brengen zei het zaadje mijn eicel binnen.. de rest is hetzelfde als ivf.

Maargoed er zijn nog heel veel andere mogenlijkheden icsi is als je heel slecht zaad heb..

Heel veel sterkte maandag!

3. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hoe snel alles gaat dat ligt aan heel veel zaken..

Ik loop in het mca en straks dus terugplaatsing in het vu

Maar wij zijn in augustus geweest bij de gyn. en vanaf volgende week zet ik mijn eerste spuit..!

dus opzich vind ik het wel snel gegaan maar sommige ziekenhuizen hebben een wachtlijst en ja dan kan het een stuk langer duren.

4. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben alleen nog 2 sperma onderzoeken laten doen. Aankomende maandag mag ik van de huisarts een afspraak plannen bij de gyn.
    Dan gaan wij dus de mmm in en hoor ik wat alles in gaat houden.
    Ik heb dus geen idee of ik onderzocht ga worden maar verwacht van wel.

Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld wordt maar als dat zo is dan ben ik over 2 weken weer vruchtbaar, als ik jou zo begrijp kan ik dus er niet van uitgaan dat ik volgende ronde al geholpen kan worden. Ik ben heel benieuwd hoe onze mmm eruit gaat zien. .

5. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons ging het zo..

Auagustus naar de dokter we waren toen net een jaar bezig.

toen kreeg ik het nr van onze gyn en kon ik een afspraak maken.

deze was gelukig al na 3 weken (begin september)

Dat was een beetje een kennis makings gesprek me vriend moest bloedprikken en zaad inleveren en ik moest mijn temperatuur bij houden..(hier is overigs niets mee gedaan)

toen kregen we in oktober ons 2de gesprek met de uislag van zijn zaad en ik kreeg een inwendig onderzoek om te kijken of bij mij alles er goed uitzag en hij maakte een uitstrijke (om te kijken of ik geen soa's heb)
    Dit zag er gelukkig allemaal goed uit en toevallig stond mijn eitje al op springen(dit zag hij met de inwendige echo)

(hierdoor was het eigenlijk al bevenstigd dat ik een eisprong had bij toeval.)

hier bleek mijn vriend zijn zaad niet goed te zijn en moest hij na 6 weken weer laten testen omdat sperma zich ongeveer ververst om de 3 maanden..

dus na 7 weken weer terug en dat bleek ook niet goed te zijn....
    toen heeft hij ons doorgestuurd naar de functie afdeling en mochten we daar gelijk een afspraak maken.

en kon gelijk al na 2 weken op het eerste gesprek. heel fijn in december dus..

en nu vandaag had ik mijn 2de gesprek en prik cursus en nu kan ik dus in me volgende cyclus beginnen maar die behandeling duurt maar 3 weken ofzo ik heb eind januari mijn punctie al het gaat nu echt heel snel vind ik..

maar in welk ziekenhuis zit jij? want sommige hebben natuurlijk een wachtlijst volgens mij kan je dat terug vinden op internet...

6. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga maandag bellen voor een eerste afspraak. Zal in ziekenhuis van alkmaar zijn.
    Wij hebben ook al een soatest gehad dat wij een relatie begonnen..daar ga ik dus niet weer aan beginnen dat zit goed.
    Ben benieuwd hoe bij ons de routine gaat verlopen! Bedankt voor je reactie

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Allereerst heel veel succes en sterkte de komende tijd.

De wachttijden zijn heel wisselend aangezien het afhangt van wat voor behandelingen je of jullie moeten ondergaan. Als je meer weet over jullie traject, kunnen wij meer vertellen denk ik :)

8. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    De afspraak is geweest. Alleen ivf is mogelijk vanwege het kwaliteit.
    31 jan terug komen voor het proces bespreken.

Deel Deze Pagina