Naar de gynaecoloog, en dan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by AugustusMama, Oct 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Wij overwegen om binnenkort naar de huisarts te gaan voor een verwijzing voor de gynaecoloog.
    Maar wat kan ik hiervan verwachten? Qua onderzoek enzo.
    Hoop dat iemand mij een en ander kan vertellen, zodat ik een beetje weet waar ik aan toe ben.
    En ik snap heus wel dat het per persoon verschillend zal zijn, maar ben toch benieuwd..
    Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    De gyn gaat eerst in gesprek een aantal vragen ivm sex, roken, acohol, overgwicht, cyclus, dingen in de familie zoals ongewenst kinderloosheid moeilijk zwanger worden etc
    Daarna heb je kans dat je een cyclusanayse krijgt en de partner een zaadonderzoek, indien ihij die al eerder heeft gehad moeten er zo`n 3 maand tussen zitten vorodat die opnieuw gedaan kan worden.
    Bij de cycusanalyse moet je meerdere malen naar het zh toe om te kijken hoe je ei groeit en je baarmoederslijmvlies is qya dikte.
    ook moet je bloedprikken op chlamydia, en na een week de eisprong op progesteron.
    Daarna is het afwachten voor de uitslagen en dan hoor je meer.

3. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Wij kregen een vragenlijst toegezonden, deze moest zowel ik als mijn vriend invullen. Bij ons eerste gesprek moesten we dit meenemen. Daar zijn ook nog wat vragen gesteld en kreeg ik een inwendige echo. Ook direct bloed laten prikken en op cyclusdav 20 weer. Het zaad van mijn vriend werd onderzocht en daarna hebben we daar uitslag van gekregen. Alles was bij ons goed. We mochten voor IUI gaan. Daarvoor heb ik nog wel een HSG onderzoek gehad. Veel succes!

4. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Dank jullie wel voor je reactie.
    Nog meer meiden die me er wat over kunnen/willen vertellen?

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Uitgebreide vragen over je gezondheid en alcohol, drugs en roken enz. Uitgebreide vragen over je seksleven. Hoe vaak, wanneer, hoe enz.
    Verder lab-onderzoek en sperma-onderzoek. Bij mij was er ook meteen een uitgebreide inwendige echo omdat ik rond mijn eisprong zat. Dan kunnen ze zien of er een follikel is.

Ik vond het erg meevallen.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden de vragenlijst over gezondheid, levensstijl en ziektegeschiedenis, bloedtests, zaadtest, inwendige echo en toen maar een traject in omdat ze geen oorzaak konden vinden... Ik had geen cyclus dus er moest iets gebeuren.

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Toen wij naar de gyn gingen hadden wij ook een vragenlijst. Ze ging in die ronde mijn cyclus volgen dmv een vaginale echo, het groeien van het ei en de eisprong. Een week erna bloed laten prikken voor de progesteron waarde en chlamydia. We hebben ook een samenlevingstest gehad, dan kijken ze of je vijandig slijm hebt. Oftewel of het sperma een halve dag kan overleven in je. Als je slijmwaardes niet goed zijn, dan kan je het zaad dood maken ook al heeft je Lief goed zaad. Manlief moest zijn zaad laten testen. Een paar maanden later heb ik een hsg behandeling gehad, dat is het doorspuiten van je eileiders om te kijken of je geen verklevingen hebt. En verder word je steeds weer naar huis gestuurd om het weer zoveel maanden te proberen. Bij ons was alles prima en na de hsg had de gyn een percentage berekend om zwanger te kunnen raken. Op mijn wisselende cyclussen na (tussen de 26 en 42 dagen) is er niets raars gevonden. Deze maand gaan we weer terug naar de gyn om het vervolg te bespreken.

8. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

Jan 9, 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Dank jullie wel, heb nu wel een beetje een idee van wat ik kan verwachten.
    Heb woensdag een afspraak bij mijn huisarts, niet direct hiervoor, maar het zou ter sprake kunnen komen (grote kans)

Maar eerlijk, we weten niet zo goed of we dit willen/er aan toe zijn. Van onze eerste waren we heel snel zwanger, en nu inmiddels al (bijna) 1,5jaar bezig voor een tweede. Dan begin je toch wel te twijfelen of alles wel in orde is zeg maar..

9. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    Gyneacoloog... tsja wij zijn een jaar geleden ook doorverwezen en opzich heb je dan wel wat meer zich op hoe groot je kans is want bij mij bleek het bms 2,4 te zijn en dat moet 7 zijn, en er was daarna vanalles en nogwat en de menstruatie kwam niet op gang na stoppen met de prikpil en daar hebben ze mee geholpen. Bereid je voor op 100000 inwendige echo's, ik moet soms 3x per week komen voor inwendige echo's om te kijken wanneer en of de eisprong is zegmaar. Samenlevingsonderzoek (weet niet meer precies hoe het heet) en bloedprikken een week na je eisprong. Maar hopelijk allemaal voor een goed doel.

Helaas ben ik ondertussen nog niet zwanger, woensdag weer testen en donderdag weer de gyn bellen voor te kijken hoe we verder gaan omdat het nu al zo lang duurt.

10. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

Mar 23, 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik lees toch wisselende verhalen. Wij kregen ook allerlei vragen over gezondheid, seks en cyclus. Manlief heeft een zaadonderzoek gehad en die was goed. Verder inderdaad een inwendige echo, een kansberekening en that's it. Ik had aangegeven een regelmatige cyclus te hebben en dat ik denk een eisprong te hebben dus daar twijfelde de gyn niet aan. Ik ben bijna 36 jaar en 4 jaar geleden bevallen van ons zoontje. Dus de boodschap van de gyn was, het kan dus ga het nog maar een jaar proberen. Geen bloedprikken, geen samenlevingstest, geen hsg..

Ik begin nu een beetje het gevoel te krijgen dat we wat gemist hebben.. :(

Share This Page