hallo iedereen! Ik heb blijkbaar mijn topic in de verkeerde folder geplaatst bij clubs dus ik zet eventjes mijn reactie in de juiste folder! 😊 ik heb al een reactie gehad op onderstaande vraag, maar ik ben benieuwd naar nog meer vrouwen die dit al hebben meegemaakt. Eind december ben ik met de pil gestopt en ik heb ondertussen al 2x mijn menstruatie gehad. Deze is altijd op dezelfde dag gestart als toen ik eigenlijk de pil nog nam, dus ik denk wel dat ik al met een regelmatige cyclus zit. Een 4-tal dagen vooraleer mijn menstruatie zou beginnen, heb ik opgemerkt dat mijn tepelhof een pak groter is geworden en dat er meer witte bultjes op zijn gekomen. Normaal gezien zou ik gisteren mijn menstruatie moeten krijgen, maar ik heb heel lichtjes (maar dan ook echt heeeel lichtjes) bruinverlies gehad en deze morgen tijdens het plassen ook weer een klein beetje. Echter, het rode bloed is er nog steeds niet doorgebroken. Ik heb gisterenNM een test gedaan, maar deze was negatief. Zou het kunnen dat het toch al prijs is en dat ik te vroeg heb getest of helemaal niet? Ik voel namelijk geen zwangerschapssymtomen. Ik heb dus alleen nog steeds 2 grotere tepelhoven met witte bultjes op. Liefs, een zenuwachtige vrouw 😊
Ik zou morgen of overmorgen nog even afwachten en dan nog een testje doen. Het kan zo zijn dat je cyclus niet helemaal regelmatig is, je hebt er pasc2 cyclussen op zitten. Daarnaast hoef je ook geen symptomen te hebben om zwanger te zijn.. Eigenlijk dus afwachten Succes!
Bruinverlies is toch vaak een teken dat je menstruatie door gaat breken. Maar misschien heb je je ovulatie toch later gehad en kun je over een paar dagen weer testen. Spannend he?
Ja, ik vraag mij gewoon af hoe het dan komt dat mijn tepelhof duidelijk groter is geworden en meer witte bultjes op Of kan dit misschien een effect zijn van het ontpillen? Ik ben hier echt nog een leek in !
Ja alles kan. Dat is zo vervelend aan die wachtweken. Bij mij kwam de grotere tepelhof pas na een paar weken. Witte puntjes kunnen ook zo weer opkomen en verdwijnen. Maar hopelijk is het een goed teken natuurlijk.
Hoi ik heb dus precies het zelfde !! 2 regelmatige cyclussen gehad en nu een uitschieter.. want zit al op dag 30 en niet ongesteld.. geen bruin geen roze geen rode afscheiding of whatever maar wel een dikke vette witte test haha dus ik denk dat ik wel ongesteld moet worden maar wanneer is de vraag... Heb niet echt meer het gevoel dat ik zwanger zou zijn omdat de test gewoon wit is
ik heb dit ook de eerste 2 maanden van ontpillen gehad.. nu zijn ze weer weg dus denk dat het door t ontpillen komt maar geen idee ben geen geleerde haha
hetzelfde hier! 3de cyclus en zit al op dag 33... anders 27 dagen. Heb deze cyclus wel tarwekiemolie genomen voor het eerst ivm een korte LF. zal daar misschien iets mee te maken hebben.
Hallo iedereen, dag 3 en nog steeds geen menstruatie te zien... Enkel nog steeds lichtjes bruinverlies als ik naar het toilet ga, maar soms ook niet. Ik snap er echt niets van en ik begin me toch echt wat ongerust te maken. Ik voel steeds duidelijk wanneer mijn ovulatie gepasseerd is (enorm pijnlijke tepels) en mijn menstruatie zou nu dus echt wel moeten doorbreken! Ik weet dat ik niet mag stressen, maar het is sterker dan mezelf
Tja meid... pijnlijke tepels is echt een mega onbetrouwbare methode om je ovulatie vast te stellen. En je zegt steeds maar bent pas een paar maanden met de pil gestopt... ik zou het echt even proberen los te laten. En als dit je zoveel stress oplevert zou ik je sterk aanraden om een volgende ronde (die er hopelijk voor jou niet komt natuurlijk) ovulatietesten te gaan gebruiken of te gaan temperaturen om je eisprong vast te stellen. Er is in ieder geval echt nog niets om je ongerust over te maken hoor. In een perfecte cyclus zit er 14 dagen tussen je eisprong en menstruatie maar het kunnen er ook 10 of 18 zijn. Het lichaam is geen robot en daarnaast weet je niet eens zeker wanneer je eisprong is geweest. Ik weet hoe moeilijk het is (18 rondes heb ik gedaan over deze zwangerschap) maar echt, probeer het een beetje los te laten. Je lichaam en geest kunnen gemene trucjes met je uithalen.
Wat ze bedoelt denk ik is dat haar tepels gevoelig zijn door de stijging van het progesteron? Wat je enkel hebt na een eisprong? Of zit ik er naast 😀 Ik ga zelf ook wel op dat gevoel af.. van zodra ik een positieve ovulatietest heb gehad zijn die gevoelige tepels voor mij een bevestiging van mijn eisprong. In de eerste helft van de cyclus heb ik namelijk noot gevoelige tepels.
Dat snap ik . Maar om alleen daarop je ovulatie te baseren en te zeggen dat je drie dagen overtijd bent lijkt mij wat onnauwkeurig . Zeker als je net van de pil af bent. Ik herken het ook uit de tweede helft van mijn cyclus maar kon de klok er niet gelijk op zetten zeg maar. Soms was het de dag na de eisprong al en duurde het tot aan menstruatie. Soms was het alleen een paar dagen voor menstruatie. Kortom het wisselde nogal. Edit: overigens ben ik normaal helemaal niet voor zo snel naar ovulatietesten etc. grijpen. Ik ben juist voor gewoon genieten in de eerste maanden en minder focus op je cyclus maar TS geeft zelf aan dat ze ongerust is en stress ervaart vandaar mijn advies.
Nee inderdaad, nauwkeurig zal het zeker niet zijn maar ergens toch een bevestiging van de eisprong denk ik 😁. Proficiat trouwens nog met je zwangerschap!
Klopt inderdaad ! In de eerste helft heb ik hier ook nooit last van. Enkel ong een weekje na de eisprong en dan is het weer over 😊
Ik deel de mening van Manaolana helemaal!!!! Nu heb ik natuurlijk makkelijk praten, maar je lichaam kan je onwijs voor de gek houden. Zeker als je net van de pil bent. Toen ik voor mn eerste kindje ging, ben ik misselijk geweest, had ik pijnlijke boobs, voelde mij moe etc, maar alle keren niks. Overigens had ik ook licht bruinverlies op de dag dat ik ongesteld moest worden, maar bleek toch zwanger te zijn.... kortom, geen pijl op te trekken!! Ik hoop voor je dat je zwanger bent en zo niet, dat het niet lang mag duren!