Hallo Ik kan heel moeilijk zwanger worden word onregelmatig ongestelt,ben al een tijd bezig om een kindje te krijgen maar dit luk dus maar niet Ben ik naar de huisarts gegaan om me te vragen wat er mis met mij is,heb ik bloed laten prikken , kreeg ik 2 weken later de uitslag PCO..Dedokter heeft me er niet veel van uitgelegt,dus ben in op internet gaan zoeken..ik laat zo wel een stuk er van zien wat het inhoud.. Ben ik doorverwezen na het ZH,ben daar vorige week voor het eerst heen geweest,was heel erg zenuwachtig,ze hebben een paar dingen opgescheven in me dossier,en ik moest een vaginaal echo laten maken wat best wel pijn deed,en weer bloed wezen prikken nu moet ik volgende week weer terug komen,dan hoor ik de uitslag.. Ik wil graag met mensen in contact komen die het zelfde mee maken , of mee gemaakt hebben.. Dit heb ik een tijdje terug op een ander forum gescheven.. 12-03 ben ik begonen met provera dit heb ik 5 dagen geslikt en nu moet ik 26-03 met clomid 50 mg beginen.. Ik ben gister begonnen met tempen.. Dus nu is het maar afwachten! Ik moet nu over 3 maanden weer terug na de gyn , mischien word de clomid dan wel verhoogd.. het is allemaal maar afwachten.. Ik zou het wel leuk vinden om met meiden in contact te komen die dit ook hebben of ook met clomid gaan beginnen binnenkort! Ik ga in dit topic bijhouden hoe het verder gaat.. Als jullie meer willen weten of vragen hebben kunnen jullie gewoon mailen.. Groetjes Stephanie
he meid, kijk even bij de topic eerste ronde clomid.. Wij zijn allemaal (ex) clomid slikkers, de meeste hebben ook PCOS incl, mijzelf. Er word wel flink gekletst hoor, maar je kan daar altijd je vragen kwijt
Ja ik ga daar ook wel even lezen.. Maar vind het wat makelijker voor me eigen als ik een eigen topic heb snap je hahaha sorry
Hier geen pco maar ik wil je wel ontzettend veel geluk wensen meid! Tuurlijk begrijpelijk dat je een eigen topic erbij wilt houden..is inderdaad heel handig. Beide kan uiteraard..van meelezen kan je ook zeker een hoop opsteken. Jammer dat je ziekenhuis je met zo weinig info naar huis heeft gestuurd! Heel veel succes dus! Elmo
hey meid, Hier ook 1 die in de medische molen zit. Ik heb ook PCO en heb een eerste clomid kuur al achter de rug, ik heb hier nu de 2e liggen MAAR moet eerst wachten op de of er moet een wonder zijn gebeurt... [-o< Op de echo was geen verandering te zien, om te zien of er een eisprong s geweest moest ik vrijdag bloedpriken en morgen ook weer, hier krijg ik Dinsdag de uitslag van. Ik heb van mijn gyn een site gekregen met allerlei info over o.a PCO misschien heb je hier wat aan? www.nvog.nl je gaat dan naar voorlichting (Links in menu) hierna klik je op voortplantingsgeneeskunde herhaal dit dan nog een x en dan krijg je een overzicht waar ook PCOS tussen staat. Ik heb je toegevoegd in msn misschien wel leuk daar eens te kletsen LIEFSSSSS
he tuurlijk mag je je eigen topic houden, is idd overzichterlijker.. wat raar dat je pas over 3 maanden terug moet naar de gyn.. Als je tempt zie je of je een ei hebt gehad, dus bij geen ei zou ik naar een maand al verhoging willen.. bij mij werkte 50 en 100 mg niet, zit nu aan de 150 mg, maar nog niks. dus het is even afwachten.. Maar ik werd naar het stoppen met de pil bijna helemaal niet meer ong, dus wie weet slaat het meteen aan bij jou.. hoop het voor je succes!
clomid is een medicijn om een eisprong op te wekken.... @stephanie.... ik heb zelf ook pco... ik vind het ook raar dat je na 3 maanden pas moet terugkomen... als het namelijk niet aanslaat de eerste keer, moet je eerst weer een provera of primolut kuurtje krijgen, om eerst weer je menstr op te wekken wil je weer aan clomid beginnen. En misschien slaat het wel aan, dan hoef je ook niet naar 100 mg na 3 maanden.... ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen! KuZzz
Nee ik heb voor 3 maanden clomid..de 26e moet ik de eerste 5 slikken en die maand erna weer 5 en daarna weer 5..maar ik ga morgen even na het ziekenhuis,om meer info te vragen.. leuk dat je me heb toegevoegt had je al een mailtje gestuurt hahaha groetjes
Ja dat weet ik dus ook niet,ik doe eigenlijk alles wat de gyn zegt,en dan maar afwachten..ik ga morgen zoizo ff na het ziekenhuis ik heb een lijstje gemaakt met wat ik wil vragen,en hoop dat ik dan meer hoor,want ik hoor van iedreen zodra ze met clomid beginen dat ze dan zoizo 1 x in de maand wel na het ziekhuis moeten.. Heb nu trouwens heel erg pijne me buik ben misselijk word er gek van , kan dat door de provera komen mischien! groetjes
Heej meid....heb zelf ook geen controles... moest het een half jaar proberen van de gyn, tenzij het niet meer aanslaat, dan moet ik weer aan de bel trekken... Het kan door de provera komen, je moet maar zo denken, je bent natuurlijk al een hele lange tijd niet meer ongesteld geweest en nu ineens wel...
3 weken voor dat ik met de provera begon ben ik 3 weken ongestelt geweest en 2 dagen voordat ik er mee begon is het gestopt..nu heb ik dus die provera geslikt en ben ik niet meer ongestelt geworden,ik had wel heel veel witte vloed moest zelfs een ob in omdat het zo erg was.. Ik hoop morgen dat ze me wat meer kunnen uitlegen want ik hoor ook van somige meiden dat ze pas met de clomid moeten beginen als ze 3 dagen ongestelt zijn..en ik moet de clomid 5 dagen slikken 10 dagen na dat ik de provera heb geslikt.. Dus ik hoor het allemaal wel Maar bedankt in iedere geval.. Groetjes
Heej meid...bij mij was het zo: Ik moest 10 dagen primolut slikken (bijna hetzelfde als provera) 3 dagen daarna werd ik ongesteld. toen dag 3 van mn menstr. moest ik beginnen met 5 dagen 1 pil clomid. Ik zou idd om een goeie uitleg vragen, aangezien je pas met clomid moet beginnen als je ongesteld bent geweest.
ja is raar na drie mnd na gebruik van clomid terug te komen als ik clomid gebruik kom ik op dag 12 alweer voor een echo om te kijken of er eitjes gegroeit zijn en om overstimulatie te voor komen ook als ik weer aan een nieuwe kuur clomid moet beginnen moet ik weer voor een echo om te kijken of ik geen cyste heb zitten voor dat ik de clomid ga slikken ik gebruik dit nu 14 mnd en moest nooit pas na een paar mnd terug komen gr romy
Ik moest toen de 1ste clomid kuur afgelopen was om de 3 dagen naar het zhuis voor een echo, later werd dit zelfs om de 2 dagen, ik ben wel onder controle. Alleen omdat er niet duidelijk was of ik een eisprong heb gehad moest ik nu 2x bloedprikken vrijdag gedaan en vandaag weer. Morgen krijg ik hier de uitslag van. Heb al weer clomid meegekregen zodat als ik de heb er weer op de 3e dag mee kan beginnen dan moet ik op de 10e of 11e dag weer terug komen naar het zhuis, tenzij er een wonder is gebeurd (al ga ik daar niet van uit). Liefsss
Succes meid vandaag, ik hoop dat je meer duidelijk krijg, en dat al je vragen beantwoord wordt. Groetjes Jolie
Hallo, Ook ik heb PCO. Het is inderdaad erg raar dat je na pas 3 maanden terug moet komen voor controle. Ik moet net als Roompje elke maand rond dag 12 van de cyclus voor de 1e keer komen om te kijken of het aangeslagen is. Anders vaak na dag of 3 / 4 weer terug om dan status van eitjes te bekijken. Ik heb ook eerst alleen Clomidt gekregen (50 mg). Daarna (na 2 maanden 100 mg). Na weinig reactie hiermee gestopt en overgestapt naar Metformine (Diabetes-pillen). Ben nu inmiddels deze maand bezig met Metformine en Clomidt. Moet volgende maandag terug om te kijken hoe of wat. Het is toch de eerste maanden / half jaar uitproberen waar jij goed op reageert! Succes allemaal! Groetjes Gwen
Hallo lotgenootje, Ik slik 2 x per dag 850 mg. Dit is vrij veel heb ik begrepen. Mijn vader is echt Diabetes II patiënt en die slik "maar" 2 x 500 mg. Groetjes Gwen