Naar de gynaecoloog...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Josien, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nou idd, lijkt me duidelijk dat je eisprongen hebt!

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lijkt mij ook. Dit is een doorsnee kaartje uit mijn collectie ;) . Dus wat dat betreft ziet het er wel goed uit denk ik.

3. elle

elle Actief lid

@Josien
    Hoe was het bij de gyn?

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hallo dames!

Ik wilde jullie graag even laten weten hoe het is geweest bij de gyno. Al met al ben ik zelf wel wat gerustgesteld. Maar het was een rare ochtend. We waren lekker op tijd aan de beurt en gingen toch enigszins zenuwachtig naar binnen. De gyno was een aardig, wat oudere vrouw. Eerst heeft zij onze medische familiegeschiedenis doorgenomen en wilde ze van ons wat dingen weten. Onder andere hoe lang we al bezig zijn en daarbij gaf ze wel aan dat er normaal gesproken na een jaar pas actie wordt ondernomen. Dat wisten we zelf ook al... maar het was goed dat ze alles nog eens uitlegde.

Daarna kreeg ik een inwendig onderzoek, maakte ze een uitstrijkje en een inwendige echo. Het deed geen pijn, maar was natuurlijk ook geen prettig gevoel. Gelukkig zag de gyno bij mij geen afwijkingen en dat was goed om te horen natuurlijk.

Vervolgens keek zij terug naar de uitslag van de zaadtest van mijn mannetje. De huisarts had aangegeven dat deze goed was, maar tot onze verbazing zei de gyno dat ze daar toch wel anders over dacht. Er waren wel voldoende zaadcellen (31 miljoen), maar slechts 3% had een juiste vorm. Blijkbaar was van 84% de vorm van de kop niet goed. De dokter had dit ook al gezegd maar zei dat dat niet zo belangrijk was... blijkbaar dus wel. Dus mijn mannetje (en ik natuurlijk ook) heeft er wel een flinke knauw van meegekregen. Hij voelt zich echt onzeker.

De volgende acties zijn nu als volgt: mijn uitstrijkje wordt gecheckt. Vervolgens moet ik bij mijn volgende menstruatie op dag 1, 2 of 3 bloed laten prikken. Dat wordt dat binnenstebuiten gekeerd. Tot slot moet mijn mannetje dan in mei een nieuw zaadonderzoek laten uitvoeren waarna we weer bij haar op het spreekuur verwacht worden. Dus we gaan het twee maanden aankijken (dan zijn we ook een jaar bezig) en we hopen dat alle onderzoeken goed gaan lopen!

Groetjes,
    Josien

5. Nancy

Nancy Bekend lid

21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik hoop voor jullie dat de uitslag van het volgend zaadonderzoek beter uit gaat pakken.
    Ik wil je heel veel succes wensen en hoop natuurlijk dat je snel zwanger wordt.
    Groetjes Nancy

6. elle

elle Actief lid

Wat geek dat de HA zulke andere dingen zegt dan dat het blijkt te zijn!
    Ben blij dat jullie nu in goede handen zijn. Hoop dat de onderzoeken zullen meevallen.

Liefs elle

7. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Kan me voorstellen dat dat een domper was om te horen dat als nog de visjes van je ventje niet goed is. Ik hoop voor je dat je als nog spontaan zwanger kan worden, je heb er maar 1 nodig, dus er is nog hoop. Heel veel succes.
    Groetjes Jolie

8. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Balen zeg! Dan denk je dat het goed zit met de zwemmers....
    En zo zie je maar dat volume en hoeveelheid zwemmers helemaal niet zoveel zeggen.
    Bij ons was bij de eerste test 93% van de zwemmers afwijkend van vorm (morfologie). Daarna is dat nog wel gezakt naar 87% meen ik.

En zo zie je maar, ook ik ben nu (nog) zwanger! Weliswaar door IUI, maar dat kwam vooral omdat mijn baarmoederslijm te zuur was.

Sterkte!

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel meiden voor jullie bemoedigende woorden.

We hebben de schouders weer eronder gezet en we gaan het gewoon weer proberen. Ik zei tegen mijn mannetje al dat het niet gek was dat de koppies van zijn zwemmertjes een afwijkende vorm hadden. Ze hebben allemaal een helm op met een lampie om zo de weg goed te kunnen vinden ;).

Dank jullie wel voor jullie steun!

Deel Deze Pagina