Hoi meiden weet niet precies of ik de vraag hier goed plaats... Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus.. Mijn kortste is 19 en de langste 37 dagen. Nu ga ik morgen naar het ziekenhuis om dit voor te leggen en het te laten onderzoeken. Nu ben ik benieuwd of een van jullie hier ervaring mee heeft en weet wat ze gaan doen. Bloedprikken etc? Ik hou namelijk niet van ziekenhuizen ivm het verleden dus ervaring van anderen stellen me wat meer gerust hihi. Thanks voor de uitleg alvast!
Ga je naar de gyneacoloog of de fertiliteitsarts? Bij mij was het een soort van intake. Vragen of jou en je partner, medische achtergrond, soort werk enz. En ook of er eventuele afwijkingen in de families plaats vinden. Ik mocht meteen gaan liggen voor een inwendige echo. Dan kijken ze naar je baarmoeder en eierstokken. Na de afspraak idd meteen door naar t bloedprikken. Geloof mij, ik ben echt een watje. Valt allemaal mee Afspraak erna moest vriend zaad inleveren voor onderzoek. En aan de hand van die uitslagen stellen ze voor jullie een behandelplan op. Heel veel succes! Goed dat je gaat, hoe vervelend het ook is. Het kan alleen maar een betere kant op gaan
Nee ik ga echt naar de gyneacoloog. Ben er al vaker geweest ivm krampen enz enz. Meerdere inwendige onderzoeken gehad en was niks te zien. Alleen nu met die cyclus word ik er ontzettend onzeker van Je denkt dat het zover is want je ongesteldheid blijft weer langer uit en na 5 weken ja hoor toch weer ongesteld bah. We hebben de kinderwens op een laag pitje gezet want er is geen pijl op te trekken. Ovutesten wilde ik kopen en toen kwam er een rekening tussendoor waardoor dat ook even moest wachten en ja pas op dag 17 met ovutesten gaan knoeien werkt ook niet haha. Ik ben dus gewoon erg benieuwd wat ze gaan doen of wat ze kunnen Maar dankje voor je verhaal!
Hey sadie, Aan de eene kant leuk je hier veer te treffen, tijdens mijn eerste zwangerschap heb je vaak mee gekletst op forums waar ik ook kwam ed aan de andere kant een nare post om te lezen. Wat rot meis dat je zo onregelmatig bent. En wat verschrikkelijk van Heaven Hopelijk krijg je snel antwoorden op al je vragen en mag je snel een 3de kindje krijgen.. xx
Ahhh vandaar. Nee dan weet ik er verder niet veel van. Ikzelf gebruik de ovulatietesten van de Action en ben er erg enthousiast over. Ik kan namelijk niet overweg met dipsticks dan heb je er 5 voor 3 ongeveer. Als je rond dag 10 begint heb je er max 10 nodig. Ik vind hier altijd duidelijk mn eisprong mee. Hopelijk heb je daar wat aan. Succes!
Hoi meid ik kon meteen een afspraak maken. Wel na 1,5 maand pas. Ze hebben inwendig gekeken en de binnenboel zag er helemaal goed uit gelukkig! Ik moet nu tussen de 3de en 5de dag van me cyclus bloed laten prikken voor me hormonen. Als dat goed allemaal goed is kan ik pas terecht als we een jaar bezig zijn en anders gaan ze verder kijken wat ze kunnen doen qua medicatie dan. Viel me gelukkig mee!
Wat bedoel je met behandeling? Als je bedoelt: wordt er gelijk actie ondernomen in de zin van IUI o.i.d. is het antwoord nee. Als je bedoelt: wordt er onderzoek (echo, bloedprikken, noem maar op) gedaan is het antwoord ja.
Ik denk dat ik trouwens een oorzaak van de onregelmatigheid heb gevonden. Mijn ha vanmorgen gesproken en die vertelde dat mijn tsh-hormoon verhoogd is waardoor mijn schildklier langzamer gaat werken. Onregelmatigheid is een van de symptomen bij een traag of lichttrager werkende schildklier Krijg ik dit weer pffff
Hier volgende week de eerste afspraak bij de gyn vanwege mijn korte cyclus en te korte Luteale fase. Thuis al een vragenlijst in moeten vullen met ml. bloed is onlangs al geprikt. Toch wel benieuwd/spannend wat de gyn gaat zeggen enz.
De ha gaat me mailen over wat ze ermee wilt doen. Hij hoort normaal 4,2 te zijn en die van mij is 4,8. Niet schrikbarend hoog maar kan er wel last van hebben en even kijken om te voorkomen dat ie niet nog meer verhoogd. Bruni ben benieuwd!