Hoi allemaal. Eind april 2014 besloten mijn man en ik voor een kindje te gaan. Ik kon m'n geluk niet op toen ik ruim 2 weken later al een positieve test in handen had: in de eerste ronde gewoon zwanger! Helaas kreeg ik bij 6 weken een miskraam. En nu zitten we in ronde 10 na de miskraam en ben ik gewoon nog steeds niet zwanger. Ik heb een tijdje geleden een echo gehad en alles zag er goed uit, mn cyclus is behoorlijk regelmatig, zaadonderzoek van m'n man was in orde, we zijn allebei nog jong en gezond: volgens de arts vallen we in de beste categorie qua zwangerschapskansen. Maar toch zijn we nu alweer bijna een jaar verder zonder resultaat. Ik begin me ondertussen toch af te vragen of er niet serieus iets mis iets.. Wie zit er in een soortgelijke situatie? Ik lees toch vaak dat veel al snel weer zwanger zijn na de miskraam, en hoewel me dat in het begin hoop gaf raak ik er nu alleen maar gefrustreerd van. Hoe houden jullie je hoofd koel als het zo lang duurt?
Alsof ik mijn eigen verhaal lees! Alleen was mijn 1e mk bij 13,5 weken. Gezien we meteen zwanger waren maakte niemand zich zorgen om onze fysieke gesteldheid (behalve ik) en werden er geen verdere onderzoeken gedaan. Ik kan je vertellen dat de periode erna behoorlijk zuur was, pas 10 of 11 maanden later weer zwanger (leeg vruchtzakje 8,5wk). Hoe ik die tijd ben doorgekomen? Met een hoooooop maandelijkse klachten waarvan je dacht 'zou 't??' en het nooit raak was. Veel vrienden waar het wél goed ging en wij stonden erbij en keken ernaar. En een hoop kopzorgen of ik t allemaal wel goed deed qua eten, leven, voedingssupplementen etc. Kortom, het was helemaal niet leuk!! Aan de andere kant zoveel mogelijk genieten van de vrijheden die je als stel zonder kinderen hebt. Dat een beetje. Uiteindelijk is het een halfjaartje na de mk weer gelukt en ben nu 19 weken (en strontonzeker, maar dat terzijde). Het is een kwestie van geduld en dat is verschrikkelijk moeilijk! Succes en sterkte!
Hier is mijn laatste zwangerschap ook alweer 11 maanden geleden. Geen tips om het hoofd koel te houden, dus ik lees even mee
Geen miskraam gehad, maar wel 8 rondes bezig. Heb helemaal geen zin om de mmm in te gaan, maar als het zo doorgaat, zou het wel moeten ben ik bang. Wij zijn allebei zo gezond als een vis, dus daar kan het niet aan liggen. Dus ik lees ook even mee 😄
Ach lieverd, allereerst een dikke knuffel! Ik vond 5 maanden al lang duren en jij bent nu dubbel zo lang bezig. Ik had het idee dat we telkens te laat actief waren samen dus we zijn wat eerder begonnen, rond CD 10 al en op de een of andere manier denk ik dat dat geholpen heeft. Geen idee of je er wat aan hebt maar ik gun het jullie zo dat ik het toch even wilde delen. Verlies de hoop niet, jullie tijd komt en hopelijk snel!
Mijn laatste miskraam was op 18 juni vorig jaar. Nu dus ook alweer 10 rondes verder. Ik raak het vertrouwen in mijn lichaam wel een beetje kwijt. Maar wij gaan sowieso het icsi traject in in juni, mocht het dan nog niet gelukt zijn. Dat geeft wel iets van rust, hoewel ik natuurlijk hoop dat het niet meer nodig is
Hier 8 maanden na MA zwanger. Ik was het zo zat en zat er zo doorheen de laatste 2 maanden dat ik eigenlijk nog een teleurstelling niet meer wilde. Laatste maand dacht ik bekijk het maar, geen ovulatietesten, geen seks op de juiste dagen ( dacht ik) zodat ik wist dat er niks zou kunnen zijn.. En je raad het al...... Zwanger!! Ik hoop dat je heeeeel erg snel een positieve test in handen hebt en blijvend zwanger mag zijn!!
Ja ik ook... Laatste mk was in mei.. Alle onderzoekwn achter de rug maar alles goed. Dus maar vol goede moed verder maar soms trek ik t ook ff niet meer hoor. Gelukkig vergeet je alles als het eenmaal zover is... Maar wannneer?? Sterkte!
13 maanden na laatste miskraam.... Totaal 24 maanden bezig.... Ik weer dus ook wat geduld is Ik probeer weer te genieten van het leven, en kijken uit naar onze iui in april. Sterkte meis
Herkenbaar... Hier net zo! Binnen 2 weken zwanger en helaas mis gegaan. En nu... Al maanden niks Zit nu rond mijn eisprong maar heb griep dus ook weinig hoop op deze ronde. Maar is nu niet zo erg. We gaan half april naar Indonesië een maand. En loop daar anders rond vanaf 7-8 wkn zwanger. En is misschien ook niet handig. Echte tips... Ik heb geen idee. Ik probeer me zoveel mogelijk te focussen op "het komt ooit". En dat ik er schijnbaar niet veel over te zeggen heb over wanneer. Volgende week ga ik wel met iemand praten om weer meer vertrouwen te krijgen in mijn eigen lijf. Hopelijk geeft dat n btj extra rust. Hou je taai!
Ook ik kan helaas meepraten. Toen we voor de 2e gingen was ik ook binnen 2 weken een positieve test rijker. Wat bleek, m'n beste vriendin ook. We waren door het dolle, hoe leuk zou dit wel niet zijn. Helaas ging dit mis na 8 wk. Daarna duurde het 7 rondes voor ik weer een positieve test had. Wederom door het dolle en alsof het niet nog beter kon, zus was ook zwanger. En ja hoor, wederom een miskraam. Nu zit ik op de wachtbank voor de eerste nod na de miskraam. Inmiddels 2 negatieve testen verder en zo de hoop dat het raak is. Ik voel me je mee!
Ahh dankje, dit is heel herkenbaar. Inderdaad zooo veel 'kwaaltjes'. Ik heb ook geen idee of ik symptomen had bij mn eerste zwangerschap omdat dat zo snel was en ik helemaal niet verwachtte dat het raak zou zijn, dus ook geen idee waar ik nu op moet letten. Ik heb ondertussen al van zoooo veel mensen gehoord dat ze zwanger zijn (inclusief schoonzus die ongepland zwanger is en vrienden die meteen na hun bruiloft in verwachting raakten), dat helpt ook niet echt. Ik probeer positief te blijven, maar vind het wel heel lastig af en toe...
Hier ook, na 4 maanden raak, na 5,5 week mk en nu ronde 11 na mk. Alle onderzoeken zijn goed tot nu toe dus maar vrolijk verder proberen. Als we na onze vakantie in juli niet zwanger zijn mogen we terug komen. Ik ben vooral bang voor mn leeftijd, 35 inmiddels, en dan wel nog de wens hebben voor 2 kindjes.
Hier nog iemand die zich herkent in jouw verhaal. Bij mijn eerste zwangerschap gelijk in verwachting geraakt. In 2013 bevallen van een gezond kindje. Begin 2014 zijn we voor een tweede gegaan en bij poging twee weer raak. Maar dat werd helaas een miskraam. Nu een jaar bezig voor een tweede kindje, maar nog steeds geen zwangerschap. Vorige maand zaadanalyse gehad. Was helemaal op orde. Deze maand inwendig onderzoek gehad, ook niks te zien. Ik krijg volgende maand een follikelecho en bloedonderzoek. En tevens de HSG. Maand erop misschien al de eerste inseminatie, afhankelijk van wat uit de onderzoeken komt. De reden dat dit medische traject zo snel ingezet wordt, is dat ik al wat ouder ben en we via zelfinseminatie in verwachting proberen te raken. Voor alle meiden hier veel succes gewenst met het zwanger proberen te raken!!
Bij mij duurde het 10 rondes na een miskraam voor ik opnieuw zwanger was! Begon de moed al op te geven, en toen ineens...! Je bent al een keer zwanger geweest, dus het kan! Soms duurt het gewoon even wat langer.
Hoi, hier het zelfde probleem! Mijn dochter is van januari 2012. In september 2013heb ik een miskraam gehad, en ben nu ondertussen pas opnieuw zwanger, nog heel pril, maandag pas 6weken....hopelijk blijft het nu goed gaan. Hopelijk lukt het bij jullie ook heel snel!