Ineens weer (veel) meer spugen - baby van 6 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hoihoi, mijn zoontje spuugt sinds een week weer veel meer dan hij lange tijd heeft gedaan. Enig idee waar dat aan kan liggen?
    Ik zou net gaan minderen met nutriton..

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nee maar ik lees even mee. onze dochter is wel iets ouder maar hier lijkt de voeding ook meer omhoog te komen..

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

buikgriep?

4. misa

misa Niet meer actief

Hij is wel goed te pas en het is echt melk wat hij spuugt. Dan zal het toch geen buikgriep zijn?

Hij spuugt altijd wel wat en heeft altijd veel gespuugd, maar het lijkt weer terug te komen. Het komt er ook met een vaartje uit.. En het kan soms net voor de volgende voeding (na 4 uur) alsnog komen (maar dat was altijd wel zo). het is dan ook geen maagzuur, maar echt nog steeds melk.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

en je bent nog niet begonnen met afbouwen van de medicatie? dat is dan wel appart.

zou even de kinderarts terug bellen dan. misschien wordt hij te zwaar voor deze dosis. ( ik zeg maar wat heb er geen verstand van maar lijkt me op zich wel logisch) zowieso is eht wel prettig denk ik even met hem hierover te overleggen. lijkt me niet ok.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruik geen medicatie. :) Hij heeft nooit laten zien dat hij er last van heeft, dus heb ik er niets mee gedaan (alleen even overleg met de ha gehad).

Maar ik dacht altijd dat het na een half jaar wel minder zou worden. En dat leek het te doen de laatste weken, maar nu toch niet meer.

Jullie ook geen idee?

7. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    wat vervelend zeg! ik zou ook niet weten hoe dat kan. als je niet vertrouwt of hij krijgt er last van zou ik wel even langs de huisarts gaan!
    ik hoop dat het snel over is!

succes

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    misschien minder in de fles?
    alleen dan loop je wel het risico dat hij 's nachts weer komt, en daar zit je ook niet op te wachten!

lastig lastig!
    liefs

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, ik kijk het ook even aan en anders ga ik zeker naar de ha.

Ik laat hem niet altijd alles opdrinken en als we vanaf morgenmiddag helemaal over zijn op voeding nummer 2, gaan we 180+6 geven. Dus dat is dan ook al minder. Hopen dat dat ook helpt. Anders maar weer nóg meer nutriton..?
    ( het meer spugen was al voor de overstap naar nummer 2) :)

10. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ja dat klopt ook, dat wist ik eigenlijk ook wel dat dat hij niet altijd alles op drinkt!

nou hopen dat het gewoon snel over is!
    maar wel vervelend!

liefs

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Jois,

begrijp ik goed dat je aan het over gaan bent op voeding nr 2? Zal het daar niet aan liggen dan?

12. misa

misa Niet meer actief

Dat kopt, sinds vandaag. Maar het spugen is al denk ik wel een goede week bezig.

13. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had dat ook. Mijn tip Nutrilon A.R. Sinds ik dat aan mijn zoontje gaf was het spugen ook over.

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier is het al sinds haar geboorte met vlagen... dan ineens weer een week meer.. dan tijdje niet... geen pijl op te trekken!

Ze lijkt er geen last van te hebben... dus hebben we er ook niets mee gedaan... Ze heeft nu nog maar 1 gewone fles van 180+6.... (en een halve en een papfles)

Alleen na die gewone fles spuugt ze nog... we houden haar nu smorgens wat langer op schoot... dat scheelt wel...

Ga er ondertussen maar vanuit dat dit blijft totat ze helemaal van de fles af is

15. misa

misa Niet meer actief

AR is toch met nutriton erin? Dat voeg ik zelf al aan de voeding toe..

Misschien moet ik ook maar vanuit gaan dat het nog even blijft door gaan. Maar ik blijf het gek vinden, omdat het een tijd echt veel minder was.

Kijk het wel aan, anders ff naar de ha. :)

Dankjewel voor jullie reacties!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Toevallig speelt hier precies hetzelfde! Al wat langer, nu een maandje denk ik. Ik snap er ook niets van... Ik dacht dat het misschien met het starten van de bijvoeding te maken zou kunnen hebben?

Heeft jouw zoontje alleen reflux jois? Geen allergie? Want dat speelt hier namelijk wel (naast de reflux), vandaar dat ik me afvraag of het door de bijvoeding komt.

17. misa

misa Niet meer actief

Vervelend dat jullie dat ook hebben. Reflux bij jullie? Met medicatie? (kun je eventueel ophogen ivm lichaamsgewicht). Volgens mij ongeveer hetzelfde moment weer begonnen als hier.

Wij hebben geen reflux vastgesteld, omdat het alleen spugen was. Geen gehuil, onrustig zijn of allerlei klachten die er bij komen kijken.

Allergieën hebben we ook nog niet ontdekt, bijvoeding gaan we dit of volgende weekend mee beginnen. Zou het uitmaken dat hij a.s. wo pas 6 maand is en dan dit weekend al beginnen met bijvoeding?
    Mijn man heeft wel vele allergieën..

18. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Nou ik kom hier dus via google, nml dat mijn baby opeens veel meer is gaan spugen!!! :$

Sinds vandaag komen er echt hele sloten melk/water uit pfff! En hij had reflux, daarom gebruiken we al sinds hij 3 weken oud is Nutriton door zijn voeding. Maar dit is echt nieuw! :(

19. misa

misa Niet meer actief

Ja vervelend is dat he..! Ik weet ook niet zo goed hoe het komt

Ik heb net voor het eerst een rietjesbeker geprobeerd en hij lijkt het een beetje te snappen! Er komt iets uit. :) Maar... ook dat kwam er direct weer uit.. De keren dat ik zomaar water heb gegeven spuugt hij het elke keer weer uit...

20. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    hier ook een happy spitter (ongecompliceerde reflux) en mijn dochtertje heeft dit altijd als ze last heeft van haar tandjes of 'gewoon' niet zo lekker is.

Het maakt dan niet uit of ze meer of minder nutriton krijgt, ze spuugt dan weer meer en sneller. Ook bij ontwikkelingssprongetjes etc. spuugt ze meer. Heb dan dus altijd weer veel meer was en hydrofielen in gebruik ;)

p.s. heb het trouwens al meer gelezen van andere reflux kindjes bij het krijgen van tandjes, niet lekker zijn, etc.

Oh, en extra bewegelijkheid (nieuwe dingen kunnen zoals rollen of schuiven) werkt ook niet mee.

Deel Deze Pagina