ik zal proberen zo kort mogelijk te zijn ten eerste. ik ben absoluut geen flauw persoon en heb een vrij hoge pijngrens. veel klachten van deze lange lijst heb ik al maanden cq jaar(en). _ altijd moe. al sochtends als ik uit bed kom ( ok wie niet met drie kleine kinderen denk ik dan. _ overal pijn en pijntjes. al jaren in mn nek en schouders. al maanden nu in mn knieen. vooral de linker. traplopen gaat dan moeizaam. dan dagen heel erg. dan weer paar dagen niet. _ zelfde verhaal voor voeten en polsen. soms steken. vanmiddag ineens weer even in mn grote teen. dan kan ik echt bijna effe niet lopen. _ dan schiet het ineens weer laag in mn rug. duurt weer dag of 2 en weg _ kan slecht op mn rug liggen. vanavond bij de fysio ( ben ik weer voor mn nekklachten) heb ik op die bank gelegen 20 minuten en werkelijk die vent moest me er gewoon aftakelen. alles deed me pijn. of er een vrachtwagen over me heen was gereden. slapen doe ik goed ( als er geen kindjes etteren snachts) ik kan altijd slapen. wel ben ik smorgens bij het opstaan al zo stijf als een plank. ik sport niet maar ik wandel wel, fiets en gewoon mn huishoudelijk werk. ik voel me echt gewoon 70 ipv 30. en nogmaals ik ben geen klager. probeer redelijk gezond te eten, rook en drink niet. op aanraden van de fysio ga ik woensdag naar de huisarts. dus die afspraak staat. maar ik vraag me af of iemand deze klachten herkent. sorry voor het lange verhaal
Heb je stress of ben je weleens neerslachtig? Ik mankeerde een goeie anderhalf jaar vanalles, ging naar de reumatoloog, internist en de hartafdeling tegelijk. Ik had toen een terugval en was depressief, maar herkende het helemaal niet op die manier Misschien heeft het er niets mee te maken bij jou, hoor. Maar ik noem het toch even
haha stress altijd. ben nog al een stress kip. depressie heb ik 2 jaar geleden gehad. of nou ja meer angststoornis. maar dat gaat nu super. heb ook geen medicijnen meer en voel me redelijk gelukkig sinds 12 jaar. je weet het idd nooit maar ik zit eigenlijk voor mijn doen heel goed in mn vel
Sport je ook? Ik herken heel veel van je klachten helaas.. En alles bij elkaar is dat gewoon erg vermoeiend Ik heb fotos laten maken van mn nek rug en heupen, bloed geprikt en loop bij de reumatoloog maar helaas niets... Te weinig beweging en dan bedoel ik sporten.. Waarschijnlijk vaak een foute houding door tillen of bureau werk..
Ja ik herken een groot deel van je klachten Ik ben ook altijd moe, bij het op staan al terwijl ik echt genoeg slaap (slaap voor half 11) en er 's nachts bijna nooit meer uit hoef. 'S ochtends sta ik stijf op, vooral in mijn heupen. De shampoo pakken op de grond als ik douche is vaak lastig Ik heb geen last van mijn nek of rug maar wel in mijn vingers, ellebogen schouders, heupen en knieen 2 jaar geleden ben ik helemaal onderzocht door een reumatoloog maar hier kwam niets uit Ja, fibromyalgie zonder last te hebben van die tenderpoints. Het voelde voor mij als "dan heeft het een naampje en ben je blij". Nee dus! Ik heb me laten prikken op vitamine D en B12 etc, had wel lage waarde maar nog binnen de grenzen dus werd ook niets mee gedaan. De ene dag is beter dan de andere dag, soms geen pijn soms wel maar het is nog te doen. Ben je er al mee naar een huisarts geweest? Misschien kan hij/zij je bloed eens testen? Ik hoop voor je dat er iets aan te doen is ik weet hoe vervelend het kan zijn
wat jullie beschrijven heb ik idd ook gelezen ja. nee ik sport niet en zit veel achter de pc ja. dus nek en schouder en rug kan ik dan nog verklaren. maar daar krijg je toch geen zere knieen en voeten van denk ik dan. fysio schrijft idd ook brief naar huisarts voor bloedonderzoek.
ik heb soms ook strakke handen. herken idd veel in die fibro dinges maar ja. eergister tikte de fysio ook onder mn armen bij mijn ribben. deed ook pijn. vond hij ook vreemd
B12 laten prikken en je schildklierwaarden. Door mijn trage schildklier heb ik soortgelijke klachten. Vermoeidheid is lichaam.. Niet 'n mijn hoofd. Zo vreselijk traag en ik kan er tegen opzien om de trap op te lopen.. Zo moe in mijn benen. Bij b12 zie je soortgelijke klachten @beaujullais.. Wat waren je waarden? B12 onder 300 met klachten zou behandeld moeten worden.
Ik zelf heb Fibromyalgie en herken mijzelf in jouw klachten, vitamine b16 en vitamine d kunnen soms verlichting geven. misschien een bezoekje brengen aan de huisarts. Sterkte!
Wou ook gelijk zeggen b12 tekort. Ik heb het ook en herken veel klachten, merk ook precies wanneer ik me b12 prik weer nodig heb. Zal dus inderdaad ook bloed laten prikken
nee nooit door teek gebeten. ik heb ook al vanaf kind af aan elke dag hoofdpijn. laatste jaren psoriasis. ik ga al mn klachten hoe klein ook opschrijven voor woensdag en de waslijst aan de huisarts geven. op fybro dinges. net ( kan dat woord niet onthouden) is het net of het over mij gaat. alleen de slapeloosheid herken ik niet maar verder bijna alles. ik hoop het natuurlijk niet maar het zou wel een hoop verklaren. ook waardoor het ontstaat enzo
nav je laatste post zou ik je adviseren om een doorverwijzing te vragen naar de reumatoloof. combi van ochtendstijfheid en psoriasis kan mogelijk artritis psoriatica zijn. misschien herken je wel meer klachten die hierbij horen. op de site van het reumafonds kan je veel info vinden.
Dit idd! En hier een goede arts bij zoeken. B12 tekort wordt snel afgewimpeld. Succes, waardeloos om je elke dag zo brak te voelen
B12 tekort! Mijn beste vriendin heeft dit ook en die begon met deze klachten! Niet af laten wimpelen en inderdaad een goede arts zoeken. Niet beginnen met supplementen slikken voordat ze bloed geprikt hebben anders krijg je vertekende waardes. Vooral na 3 kinderen kan het heel goed dat je een b12 tekort hebt!
Welke waardes hanteert je HA? Ik heb laatst een artikel gelezen over B12 tekort. En wat bij de een een klein tekort is, is bij de ander echt heel gruwelijk tekort. Het verschilt per persoon hoe de reactie hierop is..gewoon terug naar de HA en de situatie voorleggen.
Helemaal mee eens! Wat je omschrijft klinkt echt volledig als artritus psoriatica. Vooral die ochtendstijheid.