Ik ben even benieuwd wat jullie als groot gezien (4kids of meer) aan gemeentebelastingen betalen. Wij hebben de nieuwe aanslag gehad en zitten op bijna 800 euro per jaar. We hebben wel een extra container dat ons 130 euro per jaar extra kost. Het aparte vind ik ook dat mijn man en ik allebei een aanslag krijgen... Wij wonen in Groningen.
Heeft het ook niet te maken met de woz waarde van je huis?? En als je eem koophuis hebt betaal je altijd meer. Wij betalen 600euro met 2kids
Meestal maakt het aantal personen in je gezin niet zo heel veel verschil. Als je een koophuis hebt betaal je OZB, die is afhankelijk van de WOZ-waarde van je woning. Verder meestal rioolheffing, dat verschilt per gemeente, op de ene plek betaal je die als eigenaar, op de andere juist als gebruiker. Dat kan een vast tarief zijn of afhankelijk van bijvoorbeeld watergebruik. Dan is er afvalstoffenheffing, die tarieven zijn meestal wel afhankelijk van het aantal personen. En tenslotte nog eventueel hondenbelasting. De tarieven per gemeente verschillen ontzettend, maar gemiddeld is een gezin met een koophuis toch wel zo'n 800 euro kwijt. Als jij en je man allebei een aanslag hebben dan denk ik dat de 1 bijvoorbeeld de eigendomsaanslag heeft gehad (zoals OZB) en de ander bijvoorbeeld de afvalstoffenheffing?
Wij betalen rond de 600,- denk iets meer... Ligt er ook aan hoeveel grond je bij je huis hebt.. Grote container bak is ook alweer stukje duurder..
Wij een huurhuis zonder kids en hier 450 per jaar.. Wordt dit jaar meer omdat de gemeente de afvalbakken weghaalt en ondergrondse plaats en plasticbakken krijgen..
Ja dat klopt inderdaad, maar dat vind ik zo raar... we zijn 1 gezin, getrouwd enz... Afvalstoffenheffing is hier inderdaad afhankelijk van het aantal ingezeten. WOZ-waarde is 153000
Ja dat betaalde ik vroeger in huur ook inderdaad, en toen ook nog recht op kwijtschelding dus betaalde ik zelf nog iets van 125 euro.
Ja, dat is dan gewoon een beetje slordig van de gemeente, als jullie samen eigenaar van het huis zijn, en allebei in het GBA staan ingeschreven, dan zouden ze eigenlijk alles gewoon op 1 biljet kunnen zetten. Veel van de dingen gaan geautomatiseerd, maar met wat controles had dat wel aangepast kunnen worden.
wij zitten ook ergens richting de 800 met z'n 3'en. Dit betaal je hier ook als je met z'n 2'en bent of meer geloof ik.