Kan dat? Ik zit nu (waarschijnlijk) 5 dpo en eigenlijk lijkt alles te verlopen als de cycli hiervoor: de pukkels komen alweer op, baarmoedermond zit op de normale apres-eisprong hoogte (bij mijn zwangerschap in september bleef hij heel hoog zitten), afscheiding is gewoon normaal zoals altijd na eisprong... Bij mijn zwangerschap paar maanden geleden had ik rond 3/ 4 dpo echt al een duidelijk vermoeden; beetje bruinverlies, menstruatiekrampen, hoge baarmoedermond, afscheiding bleef waterig, en gewoon een algeheel 'raak'-gevoel. Nu dus niet. Heeft iemand nog een ervaring voor me om nog enigszins moed te houden? Edit; ik heb een korte LF van 9 a 10 dagen, dus ik vermoed dat innesteling bij mij meestal redelijk vlot is, had bij laatste zwangerschap ook op 10 dpo al een behoorlijk duidelijke test.
Elke zwangerschap verschilt natuurlijk, maar als ik je verhaal zo lees dan ben je er zelf echt van overtuigd dat het niet raak is en gezien de symptomen zou ik hetzelfde hebben.. Ik hoop voor je dat het tegendeel waar is en wens je de komende dagen succes met afwachten.
Dank je, Brabootje. Ik vind het deze ronde gewoon extra balen omdat we precies op het goede moment (net voor/ tijdens eisprong) hebben geklust. De rondes waarin dat het geval is lijken op basis van 9 rondes tot nu toe (2 voor dochter, 7 hiervoor voor brusje waarin 1x een v.m.k.) 50% van de tijd te resulteren in zwangerschap. Maar niets geen raak-gevoel .
Ha! Ik heb de mindf*ck (excusez le mot) van deze ronde ontdekt! Elke maand is er iets nieuws van, wat ik ooit dacht, het lijstje zwangerschapssymptomen van toen ik zwanger was mijn dochter. De ene ronde opeens minder haaruitval, de volgende ronde aderen op borsten, daarna een keer een dag overtijd zijn, enz. De enige die ik nog niet had gehad in de afgelopen maanden waren steekjes/gloeiende liezen. De enige keer dat ik die wel had de afgelopen tijd bleek ik ook zwanger. En driemaal raden welke truc mijn lichaam deze ronde uit de kast haalt? Dat is toch gewoon gemeen! Verder is alles nog steeds 100% niet-raak-ronde achtig hoor, pukkeltjes, de eerste PMS-lichte misselijkheidsgolfjes, baarmoedermond gewoon normaal voor enkele dagen voor NOD, afscheiding normaal voor niet-zwanger ronde. Maar wel steekjes en gloeiende liezen. Nu 7 dpo, en ik ga toch maar heel hard proberen de mindf*ck te negeren, want anders wordt het volgende week wéér een teleurstelling, net nu ik dacht dat voor te kunnen zijn.
Elke vrouw is anders, elk lichaam is anders en elke zwangerschap is anders. De kwalen die je toen had, hoef je nu niet te hebben en andersom. Wanneer is je NOD?
Ik voel dat meestal door een (schone!) vinger in mijn vagina te steken. Afhankelijk van de cyculusfase zit hij dan 1 vinger diep (rondom ovulatie) of iets meer dan een halve vinger diep (tijdens onvruchtbare fase). Vlak voor menstruatie komt hij soms nog wat lager zitten. Rondom ovulatie voelt je baarmoedermond hoog en zacht en een beetje open. De rest van de tijd wat harder en gesloten. Vlak voor ongi soms weer wat meer open. Als je al ooit bevallen bent voel je trouwens altijd wel iets van een opening. Je baarmoedermond onderzoeken heeft met name nut om vruchtbare dagen te bepalen. Ze zeggen altijd dat je aan je baarmoedermond niet kan voelen of je zwanger bent. Maar toen ik zwanger was voelde hij toch echt heel anders qua positie dan in een niet-zwanger ronde...
Klopt, maar daar durf ik eigenlijk niet meer op te hopen... Nod is aanstaande woensdag of donderdag, vermoedelijk!
Ik snap helemaal wat je bedoeld met de mindf*ck... Mijn lichaam verzint ook elke maand nieuwe klachten, echt super frustrerend!! Alsof je er anders niet in geloofd en dat kunnen we natuurlijk niet hebben :x Wuhaha zonder * word het mindpiep
Ach, de welbekende mindpiep, wie kent 'm niet . Hier nog geen bloed, ja gistermiddag een beetje roze. Sindsdien weer niks. Hoort ook bij de mindpiep .
Ja, je lichaam houdt je echt voor de gek. Hier ook in de rondes dat ik niet zwanger was. Iedere ronde weer andere kwaaltjes: opeens haaruitval, ochtendmisselijkheid, gevoelige borsten/tepels, allerlei krampjes. En ik erg hoopvol... iedere keer weer een teleurstelling dus. En de laatste ronde had ik de hoop opgegeven, bleek ik zwanger te zijn.
Gemeen is dat he! Ik heb nu juist eigenlijk nergens last van, alleen wat hoofdpijn. Voel me noch nabij menstruatie noch zwanger. Nou ja, we gaan het zien ergens de komende dagen. Ooit zal het toch wel weer een keer raak zijn .