alcohol?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Krullebos, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    #1 Krullebos, Aug 31, 2011
    Last edited: Aug 31, 2011
    Regelmatig drink ik een glaasje (of meer) alcohol. Aan de ene kant denk ik dat ik hiermee moet stoppen, stel dat ik wel zwanger zou zijn, maar....

Een vriendin van me was zwanger (terwijl ze t nog niet wist) en heeft toen nog een feest gehad en veel gedronken. Haar verloskundige zei dat dit geen kwaad kon, omdat er dan nog geen verbinding tussen moeder en kind is. Weten jullie of dit klopt?

En hoe zit dat met andere dingen die je bv niet mag eten als je zwanger bent???

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik doe het in principe niet. Met mijn cyclus weet ik ook nooit wanneer ik zwanger ben, dus ik neem het risico niet. Ik ken genoeg mensen die rode wijn blijven drinken terwijl ze zwanger zijn, maar ik niet.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Het klopt niet dat je geen enkel risico loopt in het prille begin.

Als je 100% safe wilt zijn, zouden jij én je partner geen alcohol meer moeten drinken vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie. Je zou eventueel wat kunnen nemen tijdens je menstruatie.
    Zodra jij zwanger bent maakt het niet meer uit wat je partner doet qua drinken, maar van jou wel.

Bron: www.alcoholenzwangerschap.nl

(by the way: ik dronk wel tot aan m'n NOD, en heb zelfs in het laatste trimester van de zwangerschap een glas gedronken)

4. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    @Bri, Bedankt voor de tip van de website, duidelijk is wel dat ik niet zomaar gewoon gezellig een glaasje alcohol zal pakken! Om mijn man te zeggen dat ie nu al niet meer moet drinken gaat me geloof ik iets te ver....

Maar helemaal geen alcohol voor mij is in dit stadium wel weer het andere uiterste.

5. Baddie69

Baddie69 Lid

Jul 22, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink in het weekend af en toe een glaasje, vroeger dronk ik ook wel meer. Op het moment (nog niet zwanger, zover ik weet) hou ik het bij 1 glaasje wijn bijvoorbeeld, ook om niet op te vallen!
    Ik was nooit verlegen om alcohol te drinken als ik nu ineens niet meer zou drinken zou er ook iedereen van op kijken. Maar op het moment dat ik weet dat ik zwanger ben zal ik dat zeker niet meer doen.
    Een glaasje af en toe kan geen kwaad heb ik eens gelezen maar dat moet iedereen zelf weten.

6. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Heb net wel het volgende op internet gevonden:

Je wist niet dat je zwanger was en hebt de eerste weken wijn gedronken, sushi gegeten, toastjes Franse kaas, etcetera? Maak je geen zorgen. Tijdens deze eerste twee weken na de bevruchting is er nog geen contact tussen ‘je baby' en jouw bloedbaan. Tot dan is je kind in ieder geval tegen die schadelijke invloeden beschermd. Pas daarna komt de uitwisseling van bloed tussen jou en het embryo op gang. Vanaf dan is het extra belangrijk om gezond te leven.

Overigens vergroot gezond leven wel degelijk je kans op zwangerschap

De kans op vergroot dus wel, maar ben je het dan kan het de eerste 2 weken geen kwaad.

Ik en mijn man zijn beide minder gaan drinken (hij drinkt nog wel iets meer dan ik). Een wijntje op zijn tijd is wel erg lekker, maar met mate bij mij

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ongeveer de eerste 3 weken is de baby nog niet aan je gekoppeld zeg maar..
    VK is sowieso proffesional dus die zal het ook weten! Ik drink ook nog gewoon hoor! ;)

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik dronk ook gewoon als ik daar zin in had, wellis waar niet meer dan 2 glazen.. Dus ik ging niet door tot ik dronken was ofzo, denk dat je dat beter ook wel kan vermijden en het is sowieso nadelig voor je vruchtbaarheid.
    Ik was trouwens gewoon de 1ste ronde zwanger en niks aan het handje hoor. :)

9. Chai

Chai Niet meer actief

Oh en ik wil nog even ingaan over die tekst over sushi en rauw vlees enzo, dat is echt de grootste onzin...
    Wel eens van incubatietijd gehoord?
    Voordat bijvoorbeeld een ziekte als Toxoplasmose zich openbaard als ziekte kan er namelijk wel een tijd van 10 tot 30 dagen overheen gaan.
    Je hoefd dus echt niet te denken dat je meteen de volgende dag ziekbent. Zo geld er voor sommige ziektes nog zelfs een langere incubatietijd.

10. tulip

tulip Niet meer actief

als je moeilijker zwanger wordt kan alcohol ook een negatieve invloed hebben erop. Ik heb niet meer gedronken sinds we zwanger wilden worden. De vorige keer en nu ook weer.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb gewoon altijd gedronken....maar dan wel alleen in het begin van mijn cyclus bv...dus niet op het einde als ik zwanger kon zijn.

12. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    fijn om verschillende reacties te horen! bij mij zal het ook opvallen als ik niet drink, gelukkig woont familie iets verderweg, dus er moet altijd wel iemand rijden. met vrienden wordt het iets lastiger.... maar idd een paar glaasjes aan het begin van mn cyclus moet wel kunnen. zal er in ieder geval op letten...

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Ik heb een ander probleempje.. hihihi
    Heb zaterdag een hele dag feest. Nu kan ik zaterdag testen.
    Stel nu dat ik nog niet ongesteld geworden ben, en ook nog geen positieve test in handen mag hebben.. Wat dan?

Wil dan niet drinken, want het kan zo zijn, maar om nu al 1 van de orgisatoren al in te lichten gaat me ook wat te ver? ;)
    Er is tenslotte nog niets..

Wil wel gaan foppen met alcoholvrij bier in een glas te doen, of in een leeg pijpje, maar hoe en waar en wanneer?.. Pffff lastig toch... hihihihi Had gewoon nooit geen alcohol moeten gaan drinken ooit. Was er niets aan de hand geweest.

14. Alita

Alita Niet meer actief

maar waarom zou je dan perse alcohol moeten drinken...gaan ze gelijk denken dat er iets niet klopt...ben je zo`n alcoholist dan hahahhaha....volgens mij is het vaak iets wat we ons inbeelden haha..

Maar als ik wist dat ik zwanger kon zijn zou ik persoonlijk niet drinken

15. Krullebos

Krullebos Actief lid

Aug 31, 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    zeggen dat je niet kunt drinken omdat je een antibiotica kuur hebt... blaas ontsteking? Verzin iets leuks

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hoi Meiden..

wilde toch even reageren :) ... Ik ben zelf gestopt met drinken na het eind van mijn laatste menstruatie... zover ik weet heeft alcohol ook een negatieve invloed op de vruchtbaarheid...dus..

Ik dronk zelf ook altijd wel een glaasje op feestjes en ik had verwacht dat mensen er naar zouden vragen... maar dat bleek mee te vallen... en als mensen het vragen.. zeg gewoon dat je hoofdpijn hebt!

Nu ben ik deze maand niet zwanger.. dus ik denk dat ik mezelf toesta de eerste paar dagen van mijn menstruatie een glaasje te drinken.. maar niet meer dan 1 per dag.. haha.. :)

17. Danielle1982

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Nou nee, ben geen alcoholist, raar gezegd trouwens.
    Maar op feestjes drink ik altijd een biertje. En als je nog niet zwanger bent of kunt zijn kun je idd toch prima glaasje drinken? Lekker toch... Kan lang zat zo niet meer als het goed is.. ;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

nou nou meid niet zo verkeerd opvatten he...doe lekker wat je wilt .. waarom vraag je het dan?

19. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste tijd dat ik van de pil was dronk ik alleen alcohol tijdens ongi.. verder niet.... Maar ik merkte wel door mezelf helemaal niets te gunnen ik er veel te veel mee bezig was... in de maand dat ik mezelf ook buiten ongi om een wijntje gunde werd ik zwanger...

En ik moet zeggen dat ik dus helemaal geen drinker ben... hooguit drie glazen (wijn of bier) per week.

20. Danielle1982

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Ik vind gewoon de opmerking van een alcoholist zijn heel vreemd.
    Verder vind ik het idd juist prettig als mensen meedenken. Daarom vroeg ik het ook. ;)

Share This Page