wanneer beginnen met ovutesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roses, 14 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb nu ovulatietesten in huis gehaald, om zeker te zijn van mijn eitje. Ik gebruik ze dan ook bij het temperaturen.
    Ik weet alleen niet wanneer ik nu moet beginnen met testen...
    Ik heb nu 4 cyclussen gehad met een verschillende lengte.. (29-39-35-46) Ik temp sinds 9 oktober en heb dan twee keer mijn eitje ontdekt (dag 23 en dag 30).
    Maar wanneer moet ik nu beginnen met testen? Ik heb er echt geen idee van...

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Volgens de bijsluiters houd je rekening met je gemiddelde cycluslengte. Als je onregelmatig bent, dan mety je kortste cyclus.

gemiddelde cyclus - begin op dag
    25 - 7
    26 - 8
    27 - 9
    28 - 10
    29 - 11
    30 - 12
    31 - 13
    32 - 14
    33 - 15
    34 - 16
    35 - 17
    36 - 18

Met erg varierende cycli wordt het wel een dure business.
    Let je ook op je cervixslijm? Dat is voor mij ook altijd een goede graadmeter.

3. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo Roses,

Pff... wel moeilijk in te schatten wanneer je met
    de ovulatietesten kunt beginnen.
    Hieronder heb ik een lijstje gezet met de gemiddelde
    lengte van de cyclus en daarachter de dag dat je
    kunt beginnen met ovulatietesten.

Je bent nu bezig aan ronde nr 5, het kan best zo zijn dat je lichaam
    nog bezig is om te ontpillen. Zeker omdat de cyclus nog zo onregelmatig is. Ik ben zelf pas na 8 maanden pas met ovulatietesten begonnen.
    Deze dingen zijn behoorlijk prijzig als ik daar in ronde 5 "al" mee was begonnen, dan zou ik nu (ronde 14) al een kapitaal kwijt zijn geraakt.

Bij mezelf merk ik dat mijn vruchtbare dagen eraan komen, doordat
    mijn cervix slijm anders wordt. Ik heb veel meer afscheiding dan de rest van de maand. Ik weet niet of jij dit ook hebt, maar anders zou je kunnen gaan testen op het moment dat je meer afscheiding krijgt.

Anders inderdaad de gemiddelde cyclus nemen, maar dat kan best
    verwarrend zijn, omdat ze bij jou zo ver uit elkaar liggen.

Veel succes ermee.

gemiddelde
    lengte
    van de
    cyclus start met testen

21 dag 4

22 dag 5

23 dag 6

24 dag 7

25 dag 8

26 dag 9

27 dag 10

28 dag 11

29 dag 12

30 dag 13

31 dag 14

32 dag 15

Groetjes Roca
    33 dag 16

34 dag 17

35 dag 18

36 dag 19

37 dag 20

38 dag 21

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    ik ben ook onregelmatig ongesteld. Mijn tepels worden gevoelig voor de ei sprong dus dat is erg handig ! de eerste maand heb ik ook veel testen gebruikt. Ik heb toen dipsticks in zo`n xxl pakket gekocht en die heb ik nu nog.

xx linda

5. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik ook vooral mn temp goed in de gaten moet houden..
    Ik probeer wel op mijn cervixslijm te letten, maar sinds ik er op let, zie ik het dus niet en heb ik ook niet zo veel meer als voorheen :rolleyes:.
    Mijn tepels en borsten worden na mn eisprong heel erg gevoelig, dus dan ben ik al te laat haha. ;)

6. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus en weet nu door ovulatietesten dat mijn ei wel altijd rond dag 20/22 komt.

De eerste keer ben ik gewoon rond dag 10 begonnen met testen en heb net zolang getest totdat ik een dubbele streep kreeg. Ik heb dus veel testen gebruikt maar kreeg toen wel duidelijkheid.

Nu begin ik op dag 17 en heb vaak een paar testen nodig om al een positieve test te krijgen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina