hey bonita, ik wil je even heel veel sterkte voor vanmiddag wensen meid! pffff dag 47 waardeloos.... ik zat voordat ik primolut kreeg op dag 108 wat duurt dat wachten dan lang he... nogmaals succes meid en maak je voor een evt inwendige echo nou niet zo'n zorgen, valt echt wel mee, geloof me! ik heb het al zo vaak gehad ook toen ik vorige keer zwanger was en het valt echt wel mee, als je je er teveel zorgen over maakt zou je het misschien alleen maar gaan voelen! maar nu eerst even die doorverwijzing en tegen de tijd dat je erheen moet praat ik je weer even moed in liefs riniti
@ riniti: bedankt voor je lieve reactie! Ik ben net terug van de huisarts. Hij heeft de duur van mijn cyclus opgeschreven (zit vandaag alweer op dag 51) en zei dat je normaal gesproken het nog wel een tijdje kunt aanzien. Maar omdat wij een kinderwens hebben, vond de huisarts dat we alleen maar tijd aan het verliezen zijn op het moment. Dus hij heeft me doorgestuurd naar de gyn . Ik moest wel nog lachen met de huisarts. Vraagt hij of ik al eens een zwangerschapstest had gedaan, omdat ik op dag 51 zit. Halllllooooo.... daar was ik nou echt niet opgekomen , haha, ik test elke week! Of het dan toch niet kon zijn dat ik zwanger was... nee dokter, ik heb eergisteren nog getest! Straks even aan mijn mannetje vragen of die wel/niet mee wil naar de gyn en dan bel ik morgen voor een afspraak!
@ riniti: begin maar te praten ! Ik belde vandaag voor een afspraak te maken, bleek morgen al een plekje vrij te zijn! Er was iemand uitgevallen. De volgende vrije plek was pas eind maart, dus ik dacht, ik ga morgen maar. Ze zei al meteen dat ik eerst een echo krijg en dan het gesprek. Ben wel al een beetje zenuwachtig, maar goed, het zal toch moeten gebeuren. Dan weten we wel of het er goed uitziet. Manlief gaat ook mee, voor de mentale ondersteuning haha !
hey bonita, meid, wat ben ik blij voor je!!! zie je nou wel! haha... nou ik ga maar eens even praten nee, ik kan alleen maar zeggen, je hoeft je er niet druk om te maken GELOOF ME NOU ( ik had toch ook gelijk toen ik zei dat je beter naar de dokter kon gaan haha) maar het valt echt allemaal wel mee, ik weet zeker dat als ik morgenavond op het forum kom om te kijken bij jou hoe het gegaan is dat er staat, riniti je had gelijk het viel wel mee het is in ieder geval fijn dat je niet nog weken hoeft te wachten nu, morgenavond om deze tijd heb je het lekker gehad meid, ben echt blij voor je en hoop dat je morgen meer duidelijkheid hebt! laat je het weer ff weten?? fijn dat je man ook meegaat trouwens, zit je niet zo alleen in die wachtkamer en hoef je niet heel de tijd te denken van oh wat staat me allemaal te wachten! meid succes en denk even aan mij in de wachtkamer als je nerveus bent liefs riniti
Zo ik heb alles hiero gelezen, dat is snel gegaan! Ik ben ook bij de HA geweest. Hij wil eerst de zwemmers van mn vriend laten testen voordat hij me naar de gyn stuurt.... Hoop dat jij vandaag mooi nieuws hebt!! Succes met zwanger worden!!
Helaas viel het niet mee , althans de echo niet. Ik moest dus eerst voor de echo bij een echoscopiste. Ik had al aangegeven dat ik zenuwachtig was en dat ik me moeilijk kan ontspannen. Ze zei dat het goed was dat ik het aan gaf en dat ze me een ontspanningsoefening zou geven. Ik moest op die stoel met mijn benen in de beugels. Ik had gedacht dat ik dat ook eng zou vinden, aangezien je toch niet dagelijks met de benen wijd voor een vreemde zit. Maar gek genoeg vond ik dat stukje niet eng . Ze liet me eerst het apparaat zien. Vervolgens zei ze dat ik aan mijn tenen moest denken en met mijn tenen moest wiebelen, dat was de ontspanningsoefening. Toen ze het echo-apparaat wilde inbrengen, blokkeerde ik. Na heel eventjes gepauzeerd te hebben, hebben we het nog een keer geprobeerd. Maar het brandde (van binnen) en ik vond het zo eng, dat ik gevraagd heb of ze even wilde stoppen. Ze is toen maar helemaal gestopt, omdat ik overstuur was. Aangezien ik (volgens haar) redelijk slank ben, heeft ze geprobeerd of ze wat kon zien met een uitwendige echo. Maar ik had geen volle blaas, dus dat lukte niet. Toen op naar de fertiliteitsarts. Een hele leuke vrouw ! Ze stelde me al meteen op mijn gemak (moest bij haar namelijk ook nog een keer huilen door die spanning van de echo) en zei dat ze geen echo meer ging maken vandaag maar dat ze wel van alles anders te weten kon komen. Na ons verhaal gedaan te hebben, zei ze dat alles erop wijst dat ik PCOS heb. Ze heeft uitgelegd wat dat dan is en hoe dat behandeld kan worden (Clomid). Maar we zullen eerst nog wat verder onderzoek moeten doen. Mijn man moet een zaadonderzoek laten doen. Aangezien ik op dag 53 zit, verwachten we bij mij elk moment een menstruatie. Ik moet dan op dag 3 gaan bloedprikken, op van alles en nog wat. Daarna krijgen we na 3 weken weer een afspraak met de uitslagen. Mocht ik volgende week vrijdag (11 mrt.) nog geen menstruatie hebben, dan moet ik bloedprikken op alles, inclusief zwangerschap. Van de zwangerschap krijg ik dan diezelfde dag de uitslag. Als ik niet zwanger ben, gaan we de menstruatie opwekken met Provera. En dan ook na 3 weken de uitslagen. Wordt vervolgd dus... (en sorry voor het lange verhaal, maar moest het even van me afschrijven).
hey bonita, ik wil je even zeggen dat ik het echt heel vervelend vind dat het zo is gelopen... sorry van mijn kant dat ik heb gezegd dat het meevalt, maar ik had dat echt niet geschreven als ik dat niet vond.... zo zie je maar weer dat het voor de een toch anders is als voor de ander! ik las gisteravond je verhaal op mijn telefoon ( kon even niet reageren) en voelde me er flink lullig over dat ik heb gezegd dat het allemaal wel meevalt...( en dat jij het zo vond tegenvallen) meid, ik vind het in ieder geval wel fijn dat ze jou zo goed geholpen hebben en dat er in ieder geval wel iets uit is gekomen... PCOS heb ik ook, dus wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden wat een gedoe allemaal gelijk he met dat bloedprikken en zaadonderzoek van de man etc, maar je moet maar zo denken: het is allemaal voor een goed doel! ik ga je in ieder geval in de gaten houden, want ik hoop natuurlijk voor je dat je snel zwanger bent en dat het met evt verdere echo's / onderzoeken allemaal een beetje soepel verloopt! meid, nogmaals succes en we kletsen binnenkort wel weer verder, liefs riniti
@ riniti: je hoeft je niet rot te voelen dat je dat gezegd hebt! Ik neem je niets kwalijk, vind het juist fijn dat je gereageerd hebt ! Wat ik zo lees, vindt 99,9% van de vrouwen een inwendige echo meevallen. Alleen ik ben een geval apart haha! Wat dat betreft vind ik het gewoon ellendig dat iedereen het vindt meevallen, maar dat ik het niet kon gisteren (dus meer een beetje boos naar mezelf). Maar ach, misschien volgende keer beter!