Even een medische vraag, Ik ben nu 29,5 weken zwanger, Mijn baarmoederhals word elk bezoek bij de gynecoloog opgenomen omdat ik in mijn vorige zwangerschap met 30 weken 2 cm ontsluiting had, gelukkig wel weten te rekken tot 36 weken en 5 dagen. Nu was het bij 24 weken 3 cm lang, bij 28 weken 4 cm lang, en nu is het 2,9 cm lang. De gynaecoloog deed hier vrij nuchter over, en zei alleen dat ik het iets rustiger aan moest doen, maar omdat ik al een zoontje heb van 1 verwacht hij niet van me dat ik met een boek op de bank ga liggen, en wel gewoon mijn zoontje mag verzorgen. Nu is mijn vraag, is het huishouden nog wel aan te raden? en in hoeverre moet ik rusten? mag je bijv nog wel de stad in? Helemaal vergeten te vragen, ik zelf schrok nml best wel van een 2,9 cm. in 2 weken tijd is het 1,1 cm gekort. Moet ik me zorgen maken? kan het ook nog langer worden? want de gync had het er over dat het veel veranderd doordat het verschuift ofzo? Is het heel kort voor 29 weken?Het kindje is wel ingedaald, misschien dat dit meewerkt? Ik heb trouwens geen last van harde buiken, of weeen achtige krampen. Alvast bedankt ! groetjes
Hoi Willem en angel, geen zorgen maken, 2,9 is nog goed voor 29 weken, zeker als het kindje al met het koppetje in het bekken zit. Door die druk kan de baarmoedermond namelijk wel eens verkorten, maar da;s niet erg. Je moet inderdaad geen gekke dingen doen als een hele week fietsen en 3 dgn achter elkaar naar de Efteling bij wijze van, maar een middagje naar d estad mag gerust. Luister naar je lichaam, als je wat krampen krijgt of je hebt een zwaar gevoel in je buik, rustig aan doen en niet nog nét even die ene boodschap doen. Dus het huishouden mag best, maar rustig aan en niet teveel in een keer willen doen. Groetjes Brigitte
heel erg bedankt voor het antwoord. Het heeft mij wel gerust gesteld. Vooral mijn vriend is blij dat hij niet meer alleen voor alles opdraait ! hahah...Ik zal goed naar mijn lichaam luisteren bedanKT !