Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

Hoi Saskia,
    ik vind het heel fijn om met jou te 'praten' jij weet precies wat ik doorga. Met de anderen op dit forum trouwens ook hoor.
    Ik ben helemaal niet meer sip of zo. Het is nu eenmaal zo en we moeten maar meegaan met the flow, potje hier, gesprekje daar, er zit niets anders op dan ons maar te laten leiden en te proberen wat vertrouwen te hebben in de artsen. Dus morgen moet jij weer een potje gaan doen. ppfff.. dat vond ik echt niet leuk. Ik ga denk ik vragen of manlief het dit keer zelf wil doen, al die druk daar kon ik zo slecht tegen, lag de hele nacht wakker en naar de klok te kijken wanneer het moest...
    Goed om te weten dat jouw man maar aan één bal geopereerd is (we gaan gelijk op ;)) dat is altijd beter dan aan twee toch?
    Die week van je menstruatie is echt klote he! Ik moet voortaan ook een potje janken. Hoewel ik denk dat dat deze keer niet hoeft omdat het toch niet raak zal zijn... Valt op zich wel een beetje last van me schouders.

LKG, ik vind het niet zo heel erg dat ik geen cijfertjes heb gekregen anders ga ik me weer blindstaren op bepaalde percentages ben ik bang.. Nu is het gewoon matig tot slecht oftewel voor mij betekent dat dat de kans klein is dat het natuurlijk gaat gebeuren. Dat is in ieder geval helder. We zullen zien wat het tweede potje gaat opleveren... Spannend voor jou of je wel of niet een potje moet inleveren... we hopen voor jou natuurlijk van niet...

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, ik vond het niet zo erg om te doen, voelde ook geen druk eigenlijk. Dus ik ga morgenvroeg manlief weer helpen. Leuk is anders natuurlijk, maar ik denk sowieso dat het deze keer makkelijker gaat. Nu weten we een beetje hoe en wat (wat betreft het mikken, het wegbrengen, warmhouden, afleveren e.d.)
    Ik ben altijd erg emo een aantal dagen voor de menstruatie. Had ik vroeger al. Ik kan dan niet zoveel hebben en zit snel op de kast. Alles is dan teveel.
    Nou meis, praat maar lekker tegen me aan. En samen gaan wij gewoon mama worden, het duurt even en we moeten er veel voor doen, maar het resultaat is hetzelfde (misschien zelfs nog wel beter :D)

3. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik breek heel even in, hoop niet dat het erg is. Ik had zo de hoop zwanger te zijn deze ronde. Maar helaas het bruinverlies en de tempdaling zijn een feit. Heb het er best slecht mee, vooral het weekend. Toen heb ik ook nog gekeken naar de verloskundigenpraktijk en heb alleen maar zitten huilen. Ik vind het zo moeilijk. Morgen mag ik naar het ziekenhuis en donderdag levert mijn man zijn zwemmertjes in. Ik denk niet dat het bij hem zit, want voor ons zoontje heeft hij het ook ingeleverd en toen was het goed, maar je weet het maar nooit. Ben ook zo bang voor wat ze misschien in het ziekenhuis gaan doen, ik weet niet eens of ze de eerste keer wel wat doen, maar de angst is best groot. En natuurlijk wil je het zelf doen, maar soms kan het niet anders. Mijn man doet ook zijn best om mij te steunen maar soms kan ik het even niet meer goed relativeren en dat is niet altijd eerlijk naar hem toe. Ik ben ontzettend blij dat hij mijn rots in de branding is, maar hij is niet mijn boksbal (figuurlijk;)) natuurlijk. Het is wel lekker om het even van je af te typen. Nou, ik hou er maar mee op. Jullie zullen wel denken, wat een idioot met dat geklaag, maar ik vind onderhand dat we wel lang genoeg hebben gewacht op een tweede wondertje. Voor iedereen heel veel sucses met zwanger worden, groetjes lucky.;)

4. 123

123 Niet meer actief

Lucky, dat denken wij helemaal niet hoor. Iedereen wil hier maar één ding: een gezond kindje!

Hey Saskia, hoe is het vandaag gegaan? Genoeg zwemmers in het potje?
    Ik moet even gaan uitrekenen wanneer ik de volgende cyclus mijn eisprong heb, over hoeveel dagen dat is en wanneer de zwemmertjes weer naar het ziekenhuis gebracht kunnen worden want ditmaal moesten we er vijf dagen onthouding tussen laten. Dus effkes een rekensommetje maken...
    Zou leuk zijn als we tegelijk mama worden! we moeten er inderdaad wel veel moeite voor doen, maar dan krijg je ook kwaliteit he ;)

Liefs

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lucky, meid dat geeft toch helemaal niet. Natuurlijk wil je graag weten waarom het niet wil lukken en natuurlijk wil je af en toe het een en ander van je afschrijven. We zijn er hier voor elkaar.

@ 123, het is gelukt met het potje maar ik vond het erg weinig dit keer. Ik weet niet, we wachten maar gewoon af ;)
    Ons baby'tje wordt een eersteklas-kwaliteits-baby meid! Daar gaan we voor hè! En samen zwanger lijkt me helemaal top :D

6. 123

123 Niet meer actief

Hey Saskia,
    ik vond het de eerste keer ook heel weinig lijken en toen zei mijn vriendin die het al twee keer had ingeleverd dat er minimaal 2ml in moet zitten willen ze het kunnen onderzoeken. Dat moet wel lukken toch? Wanneer mag je de uitslag verwachten? Spannend hoor, ik zal aan je denken!

7. 123

123 Niet meer actief

oh, ik zie het al, de 26e krijg je de uitslag... ppfff.. duurt nog even.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Volgens mij haalde hij de 2 ml niet, aan het streepje op het potje te zien. Maar hopelijk zit ik er gewoon naast. Zal wel goedkomen, verwacht er niet veel van. Ik hoop gewoon dat het niet nog slechter is dan de eerste keer en natuurlijk is beter hartstikke mooi meegenomen.

9. 123

123 Niet meer actief

Ja, je zult toch verbaasd staan als het nu ineens helemaal goed is he! Hoeveel dagen onthouding heeft ertussen gezeten?

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    3,5 dag.
    Ik denk dat de uroloog dan ook heel raar staat te kijken, aangezien hij het praktisch uitgesloten heeft dat het beter wordt ;) De oorzaak is gewoon heel duidelijk.
    Ik ben benieuwd, nog een weekje en een dag wachten...

11. 123

123 Niet meer actief

ja, nog ff wachten meid, lukt jou wel.
    Wij moeten er nu 5 dagen onthouding tussen laten... maar ja, zal het ook niet beter van worden. Tis wa he.

12. 123

123 Niet meer actief

LKG, hoe is het eigenlijk met jou?
    Hoe voel je je? Ga je ongie worden denk je of voel je wat anders...?

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi.. ik zit stiekem wel mee te lezen hier hoor ;) Maar kan nog niet zo goed meepraten over potjes inleveren enzo.. dus beetje stil van mijn kant ;)

Maaruhmm.. ik voel niets, net als altijd, dus ik ga er maar gewoon vanuit dat ik ongi word.. maar goed, nog 5 dagen te gaan voor ik dat zeker weet.

Wel spannend om nog een keer jullie potjes in te moeten leveren zeg.. Aan de ene kant weet je natuurlijk heel goed wat de uitslag zal zijn, maar volgens mij blijf je toch altijd een klein beetje hoop houden of niet?
    2 ml klinkt trouwens als best weinig. Ben echt blij dat ik dit eerst heb gelezen voordat we zelf aan de slag gaan, want anders was ik vast en zeker in de stress geschoten als het zo weinig is.. Hoewel ik na het klussen soms wel het gevoel heb dat ik een liter zaad in me heb zitten, dan blijft het maar stromen :p :)

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hahahaha, Lkg... is niet zo heel veel. Ongeveer 1,5 theelepel denk ik. Gemiddeld tussen de 2 en 5 ml.
    En ik heb dat ook, na de seks is het net alsof het blijft stromen ;)

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    *zucht* moedeloos wordt ik ervan..
    Net kei-ongi geworden.. Ik snap echt helemaal niets meer van m'n lichaam. M'n ei vind ik echt steeds zo duidelijk, met ovu-testen, tempen, en slijm bekijken weet ik altijd precies wanneer m'n ei is.. en we klussen eigenlijk altijd goed.. en nu gewoon weer ongi.. maar nu ineens maar een lf van 11 dagen! Hoe kan dat nou weer ineens!!??!! :( En m'n temp is niet eens echt gedaald..

Pff.. nou ik ga nu toch maar bij manlief er op aandringen dat we het potje in gaan leveren dus er zal wel een spannende tijd aankomen..

@ 123: Lief nog dat je reageerde in het andere topic.. thanks.. Nu kan ik straks dus ook echt met jullie meepraten over potjes inleveren en uitslagen :(

16. 123

123 Niet meer actief

Hey LKG, we steunen elkaar!
    Mijn temp gaat ook nooit echt omlaag hoor. Ik vertrouw er helemaal niet op. Ik doe het maar om te zien dat ik een eisprong heb maar als ik die heb gevonden dan stop ik het liefst met tempen!
    Ben aan het wachten op mijn ongie, woensdag is mijn NOD dus laat maar komen die duivels.
    Ik snap dat je enorm baalt en verdrietig bent, dat heb ik ook iedere keer als ik ongesteld ben geworden. Geef de moet niet op LKG! Even over die drempel heen en je mannetje het potje laten vullen, het is Sas en mij ook gelukt! (nou ja, de mannen dan he)
    Veel sterkte!

17. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Lkg: wederom erg herkenbaar (weet niet of ik dat nou al in dit topic heb geschreven, of in die van "de eerste keer naar de huisarts").

Mijn luteale fase is de laatste maanden juist langer geworden dan daarvoor, maar verder kun je er bij mij redelijk de klok op gelijk zetten wanneer ik bruinverlies krijg en vervolgens ongesteld word. Mijn menstruatie is de laatst maanden overigens wel heviger dan hiervoor.

Mijn lief is afgelopen week even naar het olvg geweest om alvast een patientenplaatje te laten maken en een potje mee te nemen. Hij kreeg toen nog een formulier mee dat toch wel anders is dan die ik van de huisarts had meegekregen: op het form van het olvg staat je 2-7 dagen moet onthouden en dat er maximaal 1 uur tussen de zaadlozing en het inleveren mag zitten :(

Hij is er zelf wel relaxt onder en was van plan morgen meteen t potje in te leveren.

Ik ben zelf inmiddels ook wat rustiger geworden, op de een of andere manier ben ik er nu iets meer van overtuigd dat het wel gewoon gaat lukken, maar dat het wat langer duurt... hoop maar dat ik nu niet juist het tegenovergestelde krijg te horen ;)

18. 123

123 Niet meer actief

Hoi Nikaatje,
    bij ons mocht er ook maar een uur tussen zitten dus dat wordt even de wekker zetten als je op een vast tijdstip 's morgens het potje moet inleveren...
    Wij moeten het nog een keer doen, maar nu met 5 dagen onthouding ertussen. Eerder hadden we er 3 dagen tussen zitten.
    Het is een gedoe, maar dat hebben we er natuurlijk wel voor over.
    Succes!

19. 123

123 Niet meer actief

Saskia,
    heb jij dat nu ook dat als je ongesteld word dat de teleurstelling minder is? Ik ben het aan het worden en had toch al gene verwachting nu ik weet dat de zwemmers slecht zijn en deze keer heb ik niet gehuild haha!!
    Bijna de uitslag voor jou... spannend!

20. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hoi 123 ... hij heeft vanmorgen een potje ingeleverd. Hij doet er erg relaxt over, we kunnen er gelukkig samen om lachen. Volgens mij vind ik het een groter gedoe dan hijzelf :p

Heb jij trouwens voor de uitslag gebeld of hijzelf?

Deel Deze Pagina