Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    O jee Nikaatje, dat is wel heel spannend!
    Maar vergeet niet dat de assistente vaak zelf niets door mag geven.. het is waarschijnlijk gewoon de regel dat je hiervoor de huisarts zelf moet spreken.. Misschien staan er alleen cijfertjes ofzo op de uitslag en weet zij niet hoe ze die moet interpreteren..

Dus.. probeer je niet te druk te maken (lekker makkelijk gezegd, I know).. Ik zal in ieder geval voor je duimen!! en zit om half 2 op het puntje van m'n stoel denk ik ;)

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik had precies hetzelfde. Mijn man moest ook terugbellen, de assistente gaf het niet door. Ik was zo zenuwachtig meid, dat wil je niet weten. Ik was ervan overtuigd dat het niet goed zat. Dat klopte bij ons ook. Maar het wil niks zeggen. Later hoorde ik namelijk dat de assistente niet bevoegd is om het door te geven en dat alle cijfers haar helemaal niks zeggen omdat het zo ingewikkeld in elkaar zit. Ik duim hoor meid, het kan nog alle kanten op!

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ook van mij een egobericht. Vanmorgen heeft manlief de uroloog gebeld voor het 2e onderzoek. En het was nóg slechter.
    2,6 miljoen en beweeglijkheid weer maar 30% :(

GGGRRRRRRRRRR, ik baal :x

4. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jeetje Saskia, da's inderdaad balen (zacht uitgedrukt). Weet je wat de vervolgstappen zijn of hoor je dat morgen bij de gynaecoloog?

Lief dat jullie zo snel reageren...het zal ook allemaal wel, maar ik ga er zo vanuit dat het slecht is dat ik het gewoon nu wil horen (of eigenlijk helemaal niet...pff dubbel).

Maarreh Lkg: het gaat dus wel snel bij het olvg! Maandag ingeleverd en nu al de uitslag binnen...

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nikaatje, ik ken je gevoel door en door. Ik voelde me precies hetzelfde de eerste keer. Je wil het weten, maar ergens ook weer niet. Ik denk aan je.

Morgen bij de gyn horen we meer. Eerst mij maar eens onderzoeken om te kijken of dat goed zit. IUI werd nog steeds als optie genoemd door de uroloog dus daar is onze hoop op gevestigd. Please... ik wil een beetje geluk eindelijk :)

6. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Saskia: Jeetje.. dat is niet zulk goed nieuws :( Wat vervelend zeg.. Wat zijn nu de vervolgstappen? Is het nog goed genoeg voor IUI??

@ Nikaatje: Ja, dat is inderdaad snel zeg! Dat is op zich wel fijn om te weten, dan hoef je niet zo vreselijk lang in spanning te zitten.. In welk stadsdeel woon je trouwens? Als je het wil vertellen hoor ;) ik ben nogal nieuwsgierig, sorry..

Edit: Oh ik zie net dat je morgen het onderzoek bij de gyn hebt en dat je dan meer hoor Saskia.. Spannend zeg.. veel succes bij de gyn!!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lkg, voor ICSI is het zeker voldoende, voor IVF ook. Voor IUI waarschijnlijk ook maar dat is afhankelijk van mijn vruchtbaarheid.
    Ik had de eerste keer de uitslag na 2 dagen, ook lekker snel. Nu moesten we bijna 2 weken wachten maar die zijn we goed doorgekomen omdat we toch al wisten dat het niet goed zat.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ooooo Nikaatje, ik vind het zo spannend voor je. Ik hoop dat je zo goed nieuws komt brengen meid.

9. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Jaa ik hoop het ook zo!! Ik zit met spanning steeds m'n mail te checken om te kijken of je al wat gepost hebt meid..
    Hoop echt dat je hier straks neerzet dat het zaad superrrgoed is!!

10. Nikaatje

Hoi meiden, echt onwijs lief dat jullie zo meeleven. Vooral omdat jij, Saskia, net weer slecht nieuws hebt gehad.

Durf ik nu bijna niet te vertellen dat de uitslag goed was. Ben zelf helemaal flabbergasted (omdat mijn lief niet zo van gezond eten is en regelmatig een biertje drinkt), maar de huisarts zei dat het normaal was. Gelukkig was ik nog wel snugger genoeg om even naar percentages te vragen: 71% was normaal, 2% traag en 27% dood (geloof ik?).

Morgen mag ik weer bellen, want dan is mijn huisarts er zelf weer en ga ik met haar bespreken wat nu verder. Ik ben al super opgelucht over deze uitslag, maar ik wil toch ook wel graag dat er even bij mij binnen wordt gekeken.

Daarnaast heb ik besloten om zelf wel echt wat gezonder te gaan doen (geen/weinig alcohol, beperkt koffie en regelmatiger sporten). Dat kan nooit kwaad natuurlijk.

Sorry sorry, is weer een egoïstisch berichtje...maar ik ben wel erg blij dat het niet aan hem ligt (terwijl ik ook wel weet dat 't betekent dat het dus wel aan mij kan liggen...).

Saskia: ben benieuwd naar jouw afspraak morgen! Kom je dat ook meteen hier even vertellen?

Lkg: ik woon niet in Amsterdam zelf, maar (net) er buiten...denk dat ik maar niet hier opschrijf waar precies ;)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is toch super!!! Meid, doe niet zo gek. Tuurlijk moet je dat hier neerzetten. Ik ben kei blij voor je :D
    Dat het zaad goed is dat is vast al een hele opluchting. En ik kan me voorstellen dat je zelf nu ook graag even onderzocht word.
    Maar wat fijn zeg!!!!!

12. alien

alien Niet meer actief

Super Nikaatje! Goed ook dat je wat gezonder gaat proberen want wie weet...alle beetjes helpen?

Saskia: Niet leuk om te horen dat het weer slechter was. Wel fijn dat het toch goed genoeg is voor ivf en of IXCI en misschien zelfs IUI.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar 4 dec ga ik voor het eerst naar de HA. Dus nog geen zaad inleveren. Zo snel zijn ze hier in Zwolle niet haha. Er is al een wachtrij voor de HA van 1,5 week dus vraag me af wat dat bij de gyn zal zijn:(

Groetjes!

13. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden!

heb veel te lezen gehad!
    Saskia, wat een rot nieuws voor jou zeg! Hoe kan het nu dat het nóg slechter was joh? Echt K## voro jullie. Jij krijgt van mij alle geluk die je nodig hebt zodat ICSI een optie voor jullie is! Heel veel succes morgen bij de gyn, ik blijf je volgen, jij bent alweer 2 stappen verder dan mij ;)
    Dikke knuffel voor jou meid!

Nikaatje, voor jou beter nieuws! Nu hopen dat jij ook goed door de onderzoeken komt en dat jullie snel zwanger mogen raken!

En jullie hoeven niet steeds 'ego'bericht te schrijven hoor, we zijn hier toch om elkaars verhalen te lezen?
    Ik begrijp het in ieder geval wel hoor, als je lekker ff over jezelf wil schrijven!

Hier niks, vanavond ff bepalen wanneer wij het 2e potje gaan inleveren, dan bel ik maandag wel ff als ik vrij ben. Vind dat niet zo prettig om op het werk te doen met iedereen om me heen hoewel ik er gewoon open over ben maar toch.

Oh ja, vriendin van mij gaat begin 2010 voor de 2e... zul je zien dat ze boem ineens zwanger is net als de eerste... :( ff een baalgevoelletje terwijl er nog niets aan de hand is hoor, oke EGO haha!

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, ik denk een typefoutje. We hopen op IUI namelijk. ICSI is sowieso mogelijk.
    Thanks meid voor je berichtje. Hopelijk is jullie 2e uitslag beter :)
    Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen voor wat betreft je vriendin. Ik ben heel blij dat er op dit moment niemand in mijn omgeving "bezig" is voor zover ik weet en ik zie het voorlopig even bij niemand gebeuren. De meesten zijn nog niet zolang geleden bevallen en anderen zijn nog bezig met andere dingen. Maar toch... je weet maar nooit en ik zou me toch wel rot voelen als ik eerlijk ben.

15. Nikaatje

123 : ja, een rotgevoel is dat hè...dat het bij anderen allemaal wel vanzelf lijkt te gaan en patsboem zwanger zijn.

Aan de andere kant ken ik echt veel mensen waar het ook moeilijk verliep, dus volgens mij is het niet zo vanzelfsprekend meer als vroeger. Daarom was ik er dus ook bijna vanuit gegaan dat er dus ook wat aan de hand zou zijn met het zaad van mijn vent. Komt denk ik ook door alle verhalen hier op het forum hoor...

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier een best wel blije Sas :)

De gyn was heel blij met mijn templijst, zag er keurig uit. Bruinverlies is niks om me zorgen over te maken. Ik heb een uitstrijkje gehad, en hij heeft inwendig gevoeld en dat voelde goed aan. Ook heb ik een inwendige echo gehad en dat zag er perfect uit :D Een eiblaasje van 17 mm en mijn baarmoederslijm is zich op aan het bouwen zoals het hoort en is 9 mm. Keurig zei hij JOEPIE! :D
    De onderzoeken vielen me sowieso 100% mee. Nu moet ik op dag 3 bloed laten prikken, maar maandag eerst een samenlevingstest. Het zou kunnen dat mijn eisprong dan al geweest is en dan moeten we het nog een keertje doen.
    Ik ben dol op mijn gyn, zo'n fijne man! Het zaad is slecht maar als er bij de samenlevingstest levende zaadcellen aangetroffen worden, is de kans op een natuurlijke zwangerschap klein maar wel reeël. Nog genoeg hoop meiden! Anders is IUI de volgende stap. Jippie, ben zoooo blij! Dat je zo blij kunt zijn terwijl het eigenlijk niet goed is, stom toch :)
    We hebben besloten dat als de samenlevingstest positief is dat we het nog minimaal een half jaar zelf proberen. De gyn gooide het zelf in de groep dus ik denk dat het toch wel wil zeggen dat het dan nog best goed mogelijk is.
    Oooooo meiden, ik ben zo blij als een kind!!!! :D
    Duim alsjeblieft heel hard voor me maandag. Ik hoop zo op een positieve samenlevingstest!!!

17. 123

123 Niet meer actief

Woooooow Sas!!!
    Goed nieuws voor jou! Ik ben heel blij voor je! Wat een opluchting moet het voor je zijn geweest zeg!
    Dus het viel wel mee allemaal? Poeh, nu ik nog....
    En maandag al de samenlevingstest, maar dat is natuurlijk niet zo erg om te doen he ;) Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik vind het echt heel fijn om jouw ervaringen te lezen, dat maakt me veel rustiger merk ik. Het is zeker nog wel mogelijk! Je man heeft nog steeds zaadjes ondanks dat ze niet allemaal goed zijn.
    Nou meid, lekker het weekend in!
    Succes maandag en houd ons op de hoogte he!

Liefs

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik hoop echt dat die samenlevingstest positief is. Dat geeft ons hoop.

Het viel me echt 100% mee. Ik had een tuniekje aan met legging dus ik hoefde alleen legging en ondergoed uit te doen. Was heel fijn om niet zo half naakt binnen te komen. In die beugels gaan liggen voelde wat genant maar de gyn stelde me heel erg op mijn gemak. Het deed helemaal geen pijn en met de echo kon ik meekijken en ik was zo enthousiast over mijn eiblaasje dat ik daar de hele tijd naar keek en er niet eens meer aan dacht dat er een gyn in me aan het wroeten was :D
    Echt meid, het is goed te doen! Ik heb nu een heel klein beetje bloedverlies door het uitstrijkje. Dat was heel normaal.
    Dus morgen heel laat in de avond aan de gang en dan maandagochtend de samenlevingstest. Ben zo benieuwd en hoop een paar goede zaadjes aan te treffen!
    Nu maar hopen dat mijn ei nog niet gaat springen want het moet voor de eisprong gebeuren. De gyn zei al dat de kans erin zat dat ze te laat zouden zijn.

19. Nikaatje

Hé Saskia, wat goed om te lezen!! Altijd fijn dat het bij jou dan wel goed zit en dat er dus nog volop mogelijkheden zijn. Volgens mij is dat ook de enige manier om het vol te houden in de medische molen.

Ik geef je trouwens gelijk als je het toch nog een half jaar op de natuurlijke manier wilt proberen, zeker als alles bij jou er goed uitziet en de samenlevingstest ook positief is (hoewel het mij lastig lijkt om daar als arts een oordeel over te geven als het zaad over het algemeen al niet goed is).

Ik merk aan mezelf ook al dat dit gedoe me meer doet dan ik zou denken, ben moe, heb spanningshoofdpijn en toen ik donderdag + vrijdag de huisarts belde, zat ik ook flink in de zenuwen (kreeg al van collega's te horen dat ik pips zag).

Gisteren heb ik trouwens nog even met mijn eigen huisarts gebeld. Zegt ze "oh ja, ik zag die uitslag al staan en toen dacht ik hmm, dat is echt zo'n uitslag waarvan je denkt 'wat moet ik ermee' " . Dus ik "ow?? Hoezo?!".

Blijkt dat er staat dat mijn lief "milde terazoòspermie" en daarachter "normaal vruchtbaar". Wist de huisarts niet wat ze daarmee moest, maar toen we de percentages en getallen doornamen (185 miljoen zaadzellen, waarvan 70% normaal bewegelijk, 27% traag en 2% dood), kwamen we tot de conclusie dat hij gewoon vruchtbaar is.

Krijg dus nu een doorverwijzing naar gynaecoloog, maar ik heb me ook al voorgenomen dat als er uit de eerste onderzoeken niks blijkt, ik het ook gewoon een half jaar weer zelf ga proberen (maar dan wel echt op m'n gezondheid ga letten). Volgens mij moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan om de medische molen ongeschonden door te komen, hoewel het natuurlijk ook veel hoop kan geven...

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jouw man is übervruchtbaar :D Jezus 185 miljoen en 70% beweeglijk :$ Dat is abnormaal zelfs!

Het is eigenlijk heel simpel, als de samenlevingstest positief is dan overleven de goede zaadjes in mijn slijm en is het mogelijk om op de natuurlijke manier zwanger te raken. Het zijn minder zaadjes dan je zou moeten hebben maar er zijn ook goede zaadjes. Als die zaadjes goed genoeg zijn om te overleven in mij dan kunnen ze mijn eitje ook bevruchten. Vandaar dat we in overleg met de gyn besloten hebben om bij een positief resultaat nog zelf te proberen met de juiste timing (eventueel echo's om de eisprong te bepalen). Is het negatief dan gaan we over tot IUI.

Een samenlevingstest is trouwens positief als er 1 of meer goed voortbewegende zaadcellen worden gevonden.

Deel Deze Pagina