Lkg, dat is niet fijn meis kgHoe ging dat dan voordat jullie met baby's bezig waren? Qua seks bedoel ik? Moest je toen ook zoveel moeite doen of toen helemaal niet ?Heel veel mannen ervaren het als druk. Ik heb blijkbaar een uitzondering, want die van mij kan nog wel presteren als de gyn meekijkt volgens mij Toch is het heel belangrijk om erover te praten. Want juist in de mmm heb je elkaar zo hard nodig en je moet er wel beiden compleet achter staan.
Hey meiden, ben er niet zo vaak meer, druk met werk maar bijna vakantie, dan kan ik weer vaker toegeven aan mijn verslaving Tessie, welkom hier en we hebben allemaal onze huilbui op z'n tijd maar meid, we steunen je echt waar. 2010 worden wij zwanger meiden!! dat is mijn wens voor het nieuwe jaar.... Maandag naar de fertiliteitsarts en maak me al helemaal niet meer zo druk om met de benen wijd te gaan. ik merk dat iedere stap even tijd nodig heeft bij mij en dat ik er veel over moet praten en grappen moet maken en dan valt het toch allemaal wel mee. Over 2 maandjes word ik 29, dan is het wel ff beetje balen omdat ik eigenlijk al op mijn 24 een baby wilde hebben maar ja, je moet het SAMEN willen he, en dat was vorig jaar november. Maar goed. Wie weet lukt het nog voor mijn 30e... Liefs!
Hey meiden, vandaag bij de FA geweest. Alleen een intakegesprekje gehad met veel vragen. Zat al klaar met me tuniekje en legging maar er hoefde nog niets uit. We hebben de eerste uitslag van het semenonderzoek besproken en dat was echt enorm slecht. Ik heb de cijfertjes gezien, zegt met niet zoveel maar bij mobiliteit a of zoiets stond 0!! en bij mobiliteit D stond 89. Wat ik ervan begrepen heb is dat 89 procent stil ligt. Nog een ander rubriekje waarvan ze zei dat een gemiddelde man 20 moest hebben, hadden wij 2!!!!! Zo, ik ben ff enorm van slag nu en ik heb het gevoel dat ik nooit zwanger zal raken. Zit echt in een dip. De 21e hebben we weer een afspraak staan en dan bespreken we het tweede semenonderzoek en dan gaan ze beginnen met de onderzoeken bij mij. Heb me altijd zo positief gevoeld maar ben nu alleen maar verdrietig en ik ben de hoop een beetje kwijtgeraakt. Ik moet mezelf weer even oppakken maar vanavond gaat dat nog ff niet lukken hoor.
Jeetje meid Ik had niet verwacht dat het zo slecht zou zijn. Wat erg voor jullie Jezus, dan komen wij er nog goed vanaf. Wat een ellende lieverd, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Had de FA het nog wel over mogelijkheden gehad? Ik denk dat het rubriekje waar 2 stond en wat 20 zou moeten zijn, de hoeveelheid is. Zou het kunnen dat het 2 miljoen was? En dat 89% daarvan dus in rubriek D valt? Dat is niet best meid. Je mag je natuurlijk ellendig voelen. Positief blijven is leuk, maar soms is het verdomd moeilijk! Ik vind het echt super erg... Dikke knuffel voor jullie!
Jeetje 123, wat een slecht nieuws! Heeft de gyn al wat mogelijkheden met jullie besproken of wordt echt eerst de onderzoeken afgewacht (overigens begrijp ik niet helemaal waarom er al zo snel weer een semenanalyse plaats vinden, aangezien het drie maanden in beslag neemt om het sperma te "verversen") ? Sterkte ermee!
Nikaatje, die 3 maanden schijnt achterhaald te zijn. Wij moesten ook meteen een tweede zaadonderzoek doen en meer meiden hier op het forum.
@ 123: Jemig.. wat een slecht nieuws lees ik over het zaad van je mannetje Wat vervelend zeg.. Hoe voel je je nu? Ik hoop dat je je beter voelt en toch moed houd! Hoop dat het traject allemaal snel verloopt voor jullie en dat er snel nieuws/resultaten zijn. @ Saskia en Nikaatje: Hoe is het nu bij jullie? @ Helena: Welkom.. wat vervelend zeg dat je je zo rot en verdrietig voelt. Schrijf het hier maar lekker van je af.. dat lucht soms heerlijk op! Inderdaad een goed idee dat je mannetje z'n zaad in gaat leveren, kan een hoop duidelijkheid geven! @ Hier: Terug van een heerlijk lang weekendje kerstshoppen in Dusseldorf.. was superleuk, en het was ook een soort van 'sex'vakantie omdat ik m'n ei verwachtte Maar goed, m'n ei is eigenwijs en besloot vandaag te komen, maar we hebben vanochtend thuis ook nog geklust, dus ik denk dat we weer helemaal goed zitten qua timing. Manlief gaat half januari een weekend naar Londen met vrienden, en nu wil hij die week ervoor op wintersport. In principe is dat de week van m'n ei.. dus toen twijfelde hij een beetje. Maar ik heb gezegd dat hij niet een vakantie hoeft te verplaatsen of af te zeggen voor m'n eisprong. Heb gezegd dat hij gerust kan gaan, maar dat ik dan wel graag wil dat we voor die tijd een potje ingeleverd hebben. Opnieuw sputterde hij een beetje tegen, maar ik denk dat hij de boodschap nu wel begrepen heeft. Ik heb nu wel een soort van deadline, dus daar ben ik wel blij mee..
hey Saskia, klopt, neem emt vlagen weer ff afstand maar blijk uiteindelijk toch weer zp afhankelijk.hihih zorry voor de depressiviteit, ben net ngi, vandaar. Merk nu we de potjeinlever beslissing hebben genomen dat ik het toch wel eheftigvind. had er iets te makkelijk over gedacht, voel nu pas wat deze beslissing met me doet emotioneel.
Hihi, hier ook een zp-verslaafde Geeft niet, iedereen heeft wel eens een dipje en we zijn er voor elkaar om elkaar op te vangen zo nu en dan. Ik moet ongi worden en dan ben ik altijd veel emotioneler en zie ik het allemaal veel te negatief. Zo raar wat hormonen met je doen. Voor mijn eisprong ben ik de positiviteit zelve, maar rond mijn ongi VERSCHRIKKELIJK, echt het tegenovergestelde Het is ook erg heftig allemaal. Stap voor stap, dat moet je echt doen hoor, het is allemaal niet niks. En proberen positief te blijven, al is dat soms ontzettend moeilijk.
Hoi Helena, welkom (terug?) hier! Het is allemaal erg herkenbaar wat je schrijft...helaas. Lkg! Volgens mij gaat het toch de goede kant op met jouw manlief! Dat hij zelf twijfelt om die week weg te gaan, zegt al genoeg. En ik denk dat jouw opstelling ook goed is door 'm wel gewoon te laten gaan (want anders wordt t wel een hele erg obsessie, stel dat het die maand niet raak is..ben je waarschijnlijk dubbel zo teleurgesteld), maar dan wel even erdoor drukken dat hij een potje inlevert. Druk 'm nog maar eens op het hart dat dat écht niet zoveel voorstelt, is lopende band werk bij het OLVG! Bij mij is het rustig, ben op mijn nod aan 't wachten
hoihoi, Dank voor alle begrip... Gisteren was ik heel sip van het hele gebeuren...merk dat mij nman, ook al praat hij er liever niet echt over, het moeilijker hheft dan ik dacht met dat het zo lang duurt, en vind het supereng dat hij zich moet laten testen. maandag kunnen we alles ophalen bij de dokter. @LKG jouw mannetje is niet de enige hoor, hihi. Gister zei mij nman, het is niet niks wat ikvoor je over heb! BLABLA, wat een aanstellers. een kennis van hem heeft t ook moeten doen en in een mannengesrek had hij opgevangen dat die persoon het heftig en traumatisch vond. wat een onzin. Ik heb hem eens heel plastisch uitgelegd wat ze allemaal met mij doen daarna. en toen werd ie stil ....HA! Ik probeer wel lief te zijn vr m. Overigens had ik het 3 maanden geleden al geopperd en toen ff laten sudderen, want hij wile ook niet. Wat vooral erg hielp wat te zeggendat ze mij niet gingen onderzoeken als er niet eerst een zaadtest was gedaan. dit trok hem over de streep. Wie weet help t het jou ook. dit weekend vroeg hij vlak voor we de deur uitgingen vr sinterklaas of ik weg zou gaan bij hem wanneer we slechte uitslag zouden krijgen... Vind het heel eng en ben er verdrietig van, maar t is beter zo, moet ff aant idee wennen. liever dat ik het nu weet als er wat is dan over een half jaar, dat ik voor niks 6 maanden nog heb lopen hopen. En wie weet....hebben we gewoon pech en duurde het iets langer dan bij derest bij ons..iemand moet het gemiddelde op een jaar houden dnk ik maar. als iedereen binnen 2 maanden zwang zou zijn zou dat gem niet op eeen jaar liggen... gister hoorde ik weer van iemand in onze omgeving die in een poep en een scheet een dochter heeft gekregen. Zou er iets meer over willen praten emt hem, helaas moet ik hem ook zijn ruimte en eigen manier van hiermee omgaan gunnen. ongi zo goed als weg, wanneer dit een regelmatige cyclus wordt. tussen kerst en en oud en nieuw mijn ei. 27-28ste. Ga me proberen op te laden voor een goed ei benutting over 3 weken en positief wprden. Denk dat we voor de kerst nog uitslag krijgen, hopelijk is deze goed... xxxx
Hey lieve meiden! Ik ben even niet op het forum geweest omdat ik zo van slag was door de uitslag. Nog eigenlijk wel... Volgens mij ga ik nooit zwanger worden met zo'n beroerde uitslag. Geen een zaadje dat goed beweegt... Morgen weer opnieuw potje inleveren en dan krijgen we de 22e daar de uitslag van bij de fertiliteitsarts. Dan gaan ze meteen een onderzoekje doen bij mij. Helena, het is vreselijk he. Mijn vriend zit er ook enorm mee. We praten er gelukkig heel veel over. We praten over hoe we tegenover donorzaad staan, of we niet al moeten gaan sparen voor adoptie. he jakkes, als ik dit zo schrijf ga ik me weer rot voelen. Het kan toch niet zo zijn dat ik niet zwanger kan worden van hem? Dat kan gewoon niet!!! Ze zeggen dat wonderen bestaan. Nou, doe mij er maar een dan! Jullie zijn allemaal heel lief en het is enorm fijn om ervaringen te delen en allemaal veel sterkte voor jullie
Hoi Nikaatje, de mogelijkheden worden pas de 22e besproken als de uitslag van het tweede zaadonderzoek binnen is. Tussen het eerste onderzoek en het tweede heeft vier weken gezeten. Dit was volgens de huisarts en de fertiliteitsarts voldoende.
Lieve 123, ik voel zo met je mee Ik vind het zo rot voor je. Ik lees net je verhaal en krijg er gewoon kippenvel van... het is niet leuk om het over donorzaad en adoptie te hebben, terwijl je zo graag een kindje van jullie samen wil. Maar meis, hou moed. Het is zo makkelijk gezegd vanaf de zijlijn, ik weet het. Maar er is zaad gevonden en wie weet is ICSI een goede mogelijkheid voor jullie. Daarvoor hoeft het zaad niet heel beweeglijk te zijn. Dikke knuffel voor jou. Nog even over de mannen. Ik snap dat niet. "Wat ik voor je over heb?" Je wil toch samen een kindje. Mijn man wil net zo graag als ik en is er kapot van dat het niet lukt. Ik heb hem nooit over een streep moeten trekken, hij wilde zelf weten of alles wel goed zat bij ons. Ik snap dat het niet leuk is om een potje in te leveren, maar sjonge zo erg is het toch niet Mijn man vond het erger om mij zo te zien liggen bij de gyn en ziet er erg tegenop dat ik strakjes moet spuiten en pijn moet lijden (als IVF ooit nodig blijkt te zijn). Ik vind het heel gek dat mannen zo'n big deal maken van een potje inleveren.
123: ik duim voor je dat de tweede uitslag beter is...al is 't maar een klein beetje beter, dat geeft toch net weer wat meer hoop. Het is inderdaad niet niks om al te moeten gaan nadenken over donorzaad of adoptie...dat heeft een enorme impact op je (gevoels)leven, doe het dus rustig aan wat dat betreft! Mijn lief was dus ook heel relaxt over het potje inleveren, heb hem er zelfs niet bij hoeven te helpen. Hij kwam gewoon op een ochtend naar beneden met het gevulde potje in z'n borstzak en ik vroeg "is 't gelukt?", waarop hij met een big smile zei "tuurlijk". Haha hihi. Maarreh ik ben daar behoorlijk verbaasd over geweest hoor, ik snap wel dat mannen zich daar druk over maken. Het is toch iets intiems. Het is ook niet leuk voor ons om in die stoel te liggen en die onderzoeken te krijgen, maar da's meer iets medisch dan een potje vullen. Het enige wat ik die mannen meegeef die er tegenop zien: er zijn je MILJOENEN mannen voorgegaan en bij de ziekenhuizen komen vrijwel wekelijks zoniet dagelijks mannen een potje inleveren. Je hoeft 't dus niet groter te maken dan het is!
Ik schop deze even omhoog! Hoe is het met jullie? Ik inmiddels last van een aankomende ongesteldheid, bruinverlies, buikpijn, humeurig etc. Lijkt elke maand toch weer vroeger te komen dan ik verwacht Eén voordeel: kan komend weekend en met kerst lekker een wijntje drinken en gelukkig mag ik de 31e nog even op de valreep naar de fertiliteitsarts...
Hoi allemaal, Misschien een domme vraag.. maar zijn jullie alleen naar de ha geweest, of samen met je man/vriend.. Ik zit er ook aan te denken om naar de ha te gaan. Want er is gewoon een grote kans dat het bij ons ook niet gaat lukken.. Manlief is vroeger geopereerd aan de niet ingedaalde ballen.. Maar we zijn nog niet helemaal een jaar bezig.. Heb wel een korte cyclus en we zijn nu in ronde 11 bezig.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. Groetjes!!
Hey meiden.. @ 123: Hoe gaat ie nu meis? Nog een paar daagjes, dan naar de gyn.. Trek je het nog een beetje? Ik hoop dat je niet al te erg in de put zit en vol goede moed verder de mmm ingaat! @ Saskia: Je hebt helemaal gelijk.. ik vind het ook superstom dat mannen zo'n big deal maken van het potje.. maar helaas doet mijne dat wel.. Kzou ook niet weten wat ik er aan moet doen hoe raar ik het ook vind.. @ Nikaatje: Hè.. balen dat je je ongi voelt aankomen Zal ik maar weer met het aloude cliche aankomen?? Geen bloed geeft moed! *zucht* Dikke knuffel voor je meis.. En wel fijn dat je nog in 2009 naar de gyn kan.. Hopen dat 2010 veel goeds brengt! @ Beginneling: Het ligt er een beetje aan hoe betrokken je man/vriend is. Volgens mij is het fijner/beter als je man/vriend meegaat, maar de mijne is niet zo extreem betrokken dus die is niet meegeweest. Het kan allebei.. maar net waar jullie je het beste bij voelen. @ Hier: M'n NOD komt alweer dichterbij. Vandaag erg lage temp.. zou innesteling kunnen zijn, maar ik ga mezelf maar niets meer wijs maken.. Verder weinig nieuwd