Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Helena: Ga je vandaag bellen?? Hoe laat?? Ik duim voor jullie hoor! Hou je ons op de hoogte??

@ Allemaal: Fijne kerst gehad?? Wij wel.. bij familie geweest en lekker gegeten.. Nu weet 4 daagjes werken en dan weer een lang weekend.. heerlijk!! :)

@ Hier: We hebben besloten donderdag het potje in te gaan leveren.. hoop dat alles goed zal gaan..

2. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ Allemaal, hebben jullie fijne kerst gehad? vond het heerlijk diegezellige drukte, even met mijn hoofd ergens anders.

@ LKG, spannend hoor, ik dacht er eerst vrij makkelijk over, maar het is tocheen hele stap vind ik. Fijn dat je mannetje gaat, dan hetb je dat gehad.

@ hier....net gebeld, zit m echt te knijpen en zou het liefst gewoon niet bellen, stom hè...
    NEt wel gebeld, kreeg ik de voice mail...grrrr bah! ...assistente is tot half 11 bezig...

hoop dat ik zo goed nieuws mag posten...

dikke knufff voor jullie stoere lieve meiden!
    2010 wordt ons jaar!

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Helena: Ohhh balen.. dus nog een dik uur in spanning.. *duim duim*

Jaa, vind het wel eng hoor.. ik vind het al zo spannend als iemand anders een uitslag krijgt.. hoe zal ik me dan voelen als het om onze eigen uitslag gaat.. pff.. En ik zie ook echt op tegen donderdag. Al die onzekerheid: gaat het lwel ukken.. straks gaat het naast het potje.. straks zijn we te laat in het ziekenhuis.. vind ik de weg wel in het ziekenhuis.. m'n man moet nog een patientenplaatje aan laten maken, zal dat allemaal goed gaan.. kunnen we wel makkelijk parkeren bij het OLVG.. Maar goed, je kan niets anders dan het maar gewoon op je af laten komen denk ik.. *genoeg gezeur vanaf hier hihi.. ik ga hard aan de slag op het werk ;)*

4. 123

123 Niet meer actief

Hoi allemaal,

ben er weer! Heb lekker ff mijn kop in het zand gestoken en niet gedacht aan zwanger worden, IVF etc... heb leuke kerstdagen gehad, jullie ook?
    Had ook weer veel bij te lezen!
    Helena wacht op haar uitslag volgens mij, oh, zo spannend! Ik weet nog dat ik ook zo rusteloos was en het heel erg eng vond! Ik duim met je mee Helena!
    En LKG donderdag het potje! Ik maakte mij ook net zo druk als jij! Wij kwamen aan de balie zonder ponsplaatje, hebben we het potje maar daar gelaten en zijn we naar de andere kant van het ziekenhuis gerend om een ponsplaatje te laten maken. De tweede keer ging manlief alleen en wist hij zelf de weg en wat hij moest doen en zo. Misschien kun je vantevoren op de website van het ziekenhuis kijken welke route je moet hebben, dat scheelt een hoop stress en gezoek! Enne, las ik nu dat je een vmk hebt gehad? Dat is niet zo mooi meid...

En Saskia ook een vmk?

Jee, moet echt bij blijven hier :)

5. dunja12

dunja12 Lid

23 jan 2009
    29
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even snel jullie verhalen een beetje doorgelezen.
    Ook wij gaan door voor verder onderzoek.....dinsdag 5 januari hebben we onze eerste afspraak in het ziekenhuis.
    Ik vind het zo spannend allemaal een baal ervan dat ik nu zo de hoop heb dat het alsnog deze maand raak is......dan hoeven we niet.
    Het niet weten wat je te wachten staat en wat je te horen krijgt vind ik doodeng.
    Ik denk dat jullie dat ook wel hebben....

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, dat is al een tijdje geleden maar ik dacht toen wel aan een vmk. Maar toen ik de uitslag van manlief hoorde, leek me dat sterk. Nu alles er beter uitziet, zou het toch wel kunnen. Ach, ik zal het nooit weten. Ik had toen heel veel krampen, bloederig slijm en stolsels. Het duurde ook langer dan een ongi. Maarja, allemaal achteraf hè...

@ Helena, weet je al iets? Wat spannend zeg! En wat vervelend dat je er niet door komt.

@ LKG, succes donderdag! Misschien een tip om je vriend alvast te laten registreren als daar tijd voor is en dan kun je meteen kijken waar je moet zijn. Ik weet niet of hij nog een dag vrij is deze week?
    Verder hebben wij geoefend met het potje hihihi. We hebben toen een week van te voren geoefend met een plastic bekertje zodat ik niet zo zenuwachtig zou zijn dat er iets naast zou gaan. Ik was toen een stuk relaxter op het moment supreme. Maar we hebben het nu 3x gedaan en er is nog nooit geknoeid. Manlief voelt heel goed aan wanneer hij komt en dan draait hij half op zijn zij, potje eronder en klaar is kees ;)

@ all, we hebben ook fijne dagen gehad. Overdag uitgerust, film gekeken en dat hadden we echt even nodig! Heerlijk was het. 's avonds hadden we etentjes en dat was gezellig. Echt even bijgekomen, heerlijk!

7. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi allemaal,

nou de dokter belde zojuist,
    Helaas net niet zulk goed nieuws van de dokter...
    32% beweegd en dat moet minimaal 50% zijn voor normaal vruchtbaar.
    Er is dus wel een kansje op een natuurlijke zwangerschap maar deze is erg klein.
    Over 2 weken opnieuw inleveren en hopen dat de vorige een slechte momentopname was.
    BEn heel erg geschrokken, had dit echt niet verwacht.

We hebben verwijzing voor de fertitliteitspoli, daar gaan we in het nieuwe jaar heen.
    Weet niet zo goed wat ik moet verwachten, ik heb even nodig om dit te verwerken.
    XX

8. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Och meis.. hele hele hele dikke knuffel :(
    Kan me erg goed voorstellen dat je er van schrikt! Ik weet er niet veel van, maar 32% is dus minder dan normaal, maar nog lang niet niks meis!! Misschien zijn jullie wat hulp nodig, maar als 32% goed is dan kunnen ze jullie volgens mij heel erg goed helpen!!

Laat het nu maar even bezinken, en ga lekker met je mannetje knuffelen!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helena wat vervelend voor jullie :( (en dat is nog zacht uitgedrukt)
    Het zaad van mijn man heeft ook een beweeglijkheid van ongeveer 30%. Maar het ligt ook nog aan de hoeveelheid. Normaal is dat tussen de 20 en 50 miljoen per ml. Bij mijn man was dat de eerste keer 4 miljoen en de tweede keer 2,6 miljoen.
    Is de hoeveelheid wel genoeg of is dat ook verminderd? Dat is wel belangrijk om te weten om er een goed oordeel over te geven eigenlijk.

10. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi Saskia,
    Begreep niet veel van de uitslag, dokter man zei 32% maar goed en daarvan moet - een bepaald iets wat ik niet weer wat t is- minimaal 10 zijn, bij hem is het 4. misschien is dat waar jij het over hebt. dat het minimaal 10 miljoen moet zijn en bij hem 4 miljoen is.

Kans op een natuurlijke zwangerschap is mega klein.

We gaan de mmm in...
    x

11. 123

123 Niet meer actief

Hoi Helena,

ik weet helaas hoe het is om zulk slecht nieuws te horen! Bij ons was het nog erger! De eerste keer was 0% beweeglijk, de tweede keer 9%. Dus dan lijkt 32% wel beter!En de fertiliteitsarts had gezegd dat het weliswaar een wonder moet zijn, maar er hoeft maar 1 zaadje de snelste te zijn en ik kan alsnog natuurlijk zwanger worden. Maar daar ga ik echt niet vanuit. Dus samen met jou (en de andere meiden hier) stap ik de mmm in en zullen we elkaar steunen!
    Kop op, 2010 geeft geluk!!!!!

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Misschien dat het dan 4 miljoen was inderdaad... In dat geval heb je precies dezelfde uitslag gekregen als wij hadden. De kans is inderdaad mega-klein, maar... de kans is er wel. De gyneacoloog stuurt mij niet voor niks naar huis met het advies om het nog een half jaar te proberen en... mijn samenlevingstest was positief.
    Ik verwacht geen wonderen hoor, maar toch is er wel een kans voor ons.
    Ik hoop dat voor jullie hetzelfde geldt. Het is niet leuk om dit nieuws te krijgen :(
    Hoe is je vriend er onder? Veel sterkte samen!

13. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @Saskia, 123, lkg en de rest
    SMAK!
    dank!

man gaat nu overstappen naar mij nha. we hebben een afspraak voor begin feb bij de fertilteitspoli. Dan krijgen we meer uitleg, eind januari nog een zaadonderzoek. Hopelijk valt die iets mee en is hij iets minder erg...

Vind het moeilijk om te accepteren dat het op de normale manier zo goed als niet zal lukken..

Nou dat last minute paardagenertussenuit had niet beter kunnen vallen...morgen 4 dagen weg, ff niets.

Man, wil er alles aan doen om ons een beebje te bezorgen, hij is een binnenvetter, ik zie dat hij teneergeslagen is. Ieder verwerkt zijn verdriet op zij neigen manier..
    Hij si bang dat ik vetrek.

lieve meiden ,
    ik knijp er tussenuit, tot in 2010
    Hopelijk ben ik ietssterker over een paardagen..
    liefs en knuffels

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Geniet van het samenzijn de komende dagen en hopelijk doet het je goed. Sterkte samen. Ik had hetzelfde gevoel... het gevoel dat het zo niet gaat lukken en dat doet pijn. Dat gevoel heb ik nog steeds, want de gyn is positief maar ik geloof diep in mijn hart niet in een natuurlijke zwangerschap.
    Knuf!

15. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi Saskia,

Dank lieverd.
    Ben echt beetje lamgeslagen door uitslag. Ergens hoop ik op een minder erge uitslag volgend zaadonderzoek eind januari.

Vandaag heeft mijn eigen ha telefonisch spreekuur en wil hem even de uitslag voorlezen, kijken of hij me iets concreters kan vertellen. Omdat we nog niet bij gyn zijn, hebben we slechts kleine uitleg van mans ha.

Wat heeft jullie gyn gezegd op percentage kans natuurlijke zwangerschap met jullie uitslag?
    Ik geloof er ook niet echt in met deze uitslag...
    Mijn man is positief, is die lieverd altijd, we gaan door zegt hij, alleen op beetje ander manier en we komen er wel.
    Zal ook wel maar volgens mij snapt hij niet dat de uitslag echt heel slcht was...

liefs en knuf en tot in 2010

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helena, bij ons was de 2e uitslag nog slechter. 2,6 miljoen en beweeglijkheid 30%. De gyn heeft geen percentage genoemd, maar hij heeft er voldoende vertrouwen in om het eerst een half jaar af te wachten.
    Bij mij is alles (tot nu toe) helemaal goed en de weinige zaadjes die er zijn overleven het in mijn slijm. Ik heb het zelf gezien bij de samenlevingstest. Dat geeft wel iets meer hoop. Al met al is er maar 1 razendsnelle nodig.

17. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Jeetje Helena, wat een rot-uitslag! Hoewel er tegenwoordig genoeg mogelijkheden zijn, blijft het schrikken en slikken; doe rustig aan en sterkte ermee!

Lkg....succes morgen!

Ik mag morgen ook naar de fertiliteitsarts. Omdat ik 't opeens heel stom vond om daar nog op oudjaarsmiddag heen te gaan heb ik gebeld met de vraag of ik misschien wat eerder kon...ja dat kon toevallig, want de afspraak voor mij had afgezegd. Mmm dat bedoelde ik niet, liever één dag eerder of 's ochtends vroeg. Maar helaas, het zit bommetjevol...als ik de afspraak wil verzetten ben ik de eerste op 21 januari :$

Dus toch maar laten staan... ondertussen ben ik flink verkouden geworden en is m'n hartslag vrij hoog, waarvoor ik vanmorgen bij de huisarts ben geweest (was ook al een tijdje moe, last van hoofdpijn). Hij dacht dat het een combinatie van toch - onbewuste - spanning is ivm de onderzoeken en een virusje/griepje, maar voor de zekerheid wordt m'n bloed gecontroleerd op bloedarmoede, schildklier en pfeiffer.
    Denk dat hij wel gelijk heeft (maar wel fijn om niet zomaar weggestuurd te worden), waarschijnlijk maak ik me echt veel te druk en zou het goed zijn om een tijdje afstand te nemen.

Ga dus op de valreep van 2009 morgenochtend bloedprikken en morgenmiddag naar de fertiliteitsarts. Het nieuwe jaar mag dus wel beginnen van mij ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Veel succes morgen Nikaatje!
    Heftig zeg, die verhoogde hartslag. Goed dat je het toch even laat checken, want soms worden dingen ten onrechte op stress afgeschoven.
    En onbewust kun je inderdaad veel last hebben van spanningen. Ik ben een goede maand geleden flauwgevallen en dat kwam zeer waarschijnlijk ook door de spanningen. Liepen toen net in de mmm en hadden de uitslag van manlief een paar weken daarvoor gehad en een week later stond de afspraak met de gyn. Sindsdien nergens last van, dus ik denk dat het stress was...

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

@ Helena: Kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit meis.. Geniet lekker van de paar daagjes met je mannetje! Hoop dat je het wat zonniger inziet als je terug bent..

@ Saskia: Ik vind het zo knap hoe positief je bent nu je het een half jaar zelf gaat proberen! Ik zou denk ik echt heel moedeloos worden, maar ook al zeg je zelf dat de kans klein is, je lijkt er toch vrede mee te hebben en er voor te gaan.. knap!!

@ 123: Je hebt helemaal gelijk.. allemaal kop op, en 2010 wordt ons jaar!!!

@ Nikaatje: Wel een gek gevoel he, op oudjaarsdag.. had ik ook wel een beetje, maar aan de andere kant ook wel relaxed dat m'n man daarna niet naar het werk hoeft enzo.. Heel veel succes bij de fert.arts!! Probeer je niet al te druk te maken.. zo makkelijk gezegt, ik weet het.. je maakt je toch druk erover.. maar ik hoop dat het snel beter gaat!

@ Hier: Doodzenuwachtig voor morgen.. en mannetje net zo. Hij gaat vanavond uit eten, verteld ie even doodleuk dat die vriend flink wil stappen en veel wil drinken :S Lijkt me niet echt handig voor de kwaliteit van het zaad, maar er staat niets over op het papier?! Naja, hij zou zich inhouden heeft ie beloofd..
    Dan nog een ander vraagje.. wordt het zaadonderzoek eigenlijk vergoed door de verzekering? Ik kan er niets over vinden!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lkg, ik heb er inderdaad vrede mee om het een half jaar zelf te proberen. Maar ik verwacht niet dat ik daar zwanger van word. En ik ben niet altijd zo positief... vanavond echt een baalavondje. Heb net even flink gehuild en zit nu aan een wijntje en ben me vol aan het proppen met toastjes. Maar ik voel me er niet beter door Boehoeoewjajahaha :(
    Veel succes morgen! Het zaadonderzoek wordt wel vergoed door de verzekering maar valt wel in je eigen risico. Het kostte ons ongeveer 45 euro. Maar als het eigen risico van je vriend al betaald is, dan krijg je het volledig vergoed.
    Ik weet niet of alcohol echt zoveel invloed kan hebben en vooral op zo'n korte termijn. Maar ik zou er ook niet blij van worden in ieder geval...
    Wij letten sinds de slechte uitslag heel erg op, maar december gunnen we onszelf een wijntje en een biertje.

Deel Deze Pagina