@ Saskia: Pfff.. hoe gaat het nu? Begrijp erg goed dat je soms 'slechte' momenten heb.. maar ik hoop dat het bij momenten blijft en dat je je de overige tijd beter voelt! @ Nikaatje: Hoe ging het vanochtend?? @ Hier: We zijn niet geweest. Mannetje heeft gisteren 6 glazen bier gedronken en de hele nacht zo ongeveer wakker gelegen, en mij wakker gehouden.. en om half 8 besloot hij dat het toch niets zou worden omdat hij zo moe en gestressd was. Hij wil nu volgende week donderdag gaan.. Dus hij is toen gaan slapen en ik moest uit bed om naar het werk te gaan.. Nou, we kijken het allemaal maar aan.. ik neem in ieder geval een weekend zp-rust want het tolt in m'n hooft van de emoties en de spanning.. Fijne dagen allemaal en op naar een vruchtbaar en roze 2010!!
Jeetje LKG, wat balen zeg... Maar iedereen reageert 't blijkbaar op een andere manier af. Daarnaast is 't natuurlijk ook een gekke maand. Knuf voor jou, hoop dat jullie allebei wat relaxter het nieuwe jaar ingaan. Ik ben vanmorgen alleen maar even wezen bloedprikken, fijn in mijn eigen dorpje. Afspraak met FA is vanmiddag om 14u, zal hier daarna nog wel even laten weten hoe het was. Ik probeer me er inderdaad niet druk om te maken en dat doe ik ook niet echt bewust, maar onbewust denk ik wel... nou ja, ik laat het vandaag maar even over me heen komen en hopelijk voel ik me vanavond nog wel redelijk genoeg om naar een feestje te gaan.
Das flink ellendig Lkg Probeer het even van je af te zetten (jaja, ik weet het... makkelijk gezegd) en volgende week verder te kijken. Hopelijk gaat het dan wel lukken. Ik voel me nu wel weer iets beter. Ik ga 2009 straks afsluiten en probeer niet achterom te kijken. Echt een ellendig jaar en niet alleen door het zwanger worden. 2009 was gewoon echt niet mijn jaar. Hopelijk brengt 2010 meer geluk. En dat hoop ik voor ons allemaal meiden
Hee allemaal, Ik heb een beetje mee zitten lezen op jullie forum. Wij zitten nu alweer in ronde 14. Vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Ik was daar in september al geweest voor controle en ze wilde nog even wachten met onderzoeken doen tot januari. We hadden dus nog 3 rondes de tijd om te proberen om "normaal" zwanger te worden. Helaas weer niet gelukt. We kunnen 27 januari terecht. Ben heel benieuwd en vind het heel spannend, maar ben wel verschrikkelijk opgelucht dat er eindelijk wat aan gedaan kan worden. Niets is zo frustrerend als een kinderwens die maar niet wil lukken, maar daar weten jullie vast alles van. Nog even een vraag, misschien dat iemand daar antwoord op weet. Ik las hier ergens dat je bij je huisarts een formulier kunt ophalen voor zaadonderzoek. Is dat zo? Want ik dacht dat het misschien wel makkelijk zou zijn om dat onderzoek al gehad te hebben voordat we naar de gynaecoloog gaan. Iedereen alvast een fijne jaarwisseling en ik hoop op een goed 2010 voor ons allemaal. Groetjes Yvonne
Welkom Yvonne, Vervelend om te lezen... weer iemand in de mmm Om even snel antwoord op je vraag te geven... iedere huisarts doet dit anders. Onze huisarts wilde eerst mijn man onderzoeken. Dat was ook meteen slecht en toen werden we doorgestuurd naar de uroloog die ons vervolgens doorstuurde naar de gyn. Het ligt er dus maar net aan hoe jouw huisarts dit normaal gesproken doet. Mijn gyn zei dat hij het fijner vond om eerst te kijken of bij de vrouw op het eerste gezicht alles goed is en dan pas een zaadonderzoek te doen. Bij ons is het andersom gegaan. En bij heel veel meiden hier trouwens.
Hoi Saskia, Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik heb ook helemaal geen idee wat ik kan gaan verwachten in januari. Afgelopen september heb ik een inwendige echo gehad en heeft de gynaecoloog gekeken of mijn baarmoeder er goed uitzag en of er al een ei in ontwikkeling was. Dit was zo. Ze vertelde me dat ze in januari via een kijkoperatie gaan kijken of er iets voor mijn eileiders zit en dat ze het zaad van mijn vriend gaan onderzoeken. Hoe is dat bij jou (of bij alle andere hier) gegaan?
Wij zijn in oktober naar de dokter gegaan en kregen toen een doorverwijzing voor een zaadonderzoek. Dat hebben we ingeleverd en de uitslag was niet goed, heel slecht zelfs. De huisarts heeft mijn man toen doorgestuurd naar de uroloog. Daar is nog een keer een zaadonderzoek gedaan en dat was nog slechter. Ook is het bloed van mijn man gecontroleerd en lichamelijk onderzoek. Dat was allemaal goed. Mijn man is vroeger geopereerd aan een niet-ingedaalde bal en zeer waarschijnlijk is het zaad zo slecht omdat niet alles goed ontwikkeld was. Vervolgens heeft de uroloog ons doorgestuurd naar de gyn. De gyn heeft eerst een inwendige echo gemaakt, en een uitstrijkje. Was allemaal goed. Daarna hebben we een samenlevingstest gehad en deze was positief. Er was 1 zeer snelle en goede zaadcel in een paar druppels baarmoederslijm. En waar er 1 zwemt, zwemmen er meer. Dit zou betekenen dat een natuurlijke bevruchting wel mogelijk, alleen de kans is heel klein door het weinige en slechte zaad van manlief. Na de samenlevingstest heb ik bloed laten prikken een week na de eisprong en op cd3. Ook dit is allemaal goed. Nu heb ik bloed laten prikken op chlamydia (is standaard) en hiervan krijg ik volgende week de uitslag. De volgende cyclus wordt er een HSG gemaakt om te kijken of mijn eileiders doorgankelijk zijn en of alles er goed uitziet. Als de HSG ook goed is dan gaan we het een half jaar zelf proberen omdat de kans er wel inzit. Daarna IUI. Hopelijk heb je hier wat aan, maar het is voor iedereen een andere weg. Succes!
Dank je wel meid! Daar heb ik zeker wat aan. Jullie hebben ook nog een lange weg te gaan zie ik. Ik vind het wel fijn , ook al is het niet leuk, te weten niet de enige te zijn waarbij het niet lukt! Het is fijn om er met elkaar over te kunnen praten. De HSG die er bij jou gemaakt wordt, wat is dat? Ben nog niet zo goed op de hoogte. Jij in ieder geval ook heel veel sterkte de komende tijd, en ik hoop dat het bij ons allemaal toch goed gaat komen. Ben heel benieuwd naar de uitslagen van je onderzoeken.
Je kunt het beste even googelen. Ik kan het niet zo goed uitleggen en ik wil me er niet te veel in verdiepen omdat ik anders niet meer durf
Hallo dan ben ik weer...wie geen positief verhaal wil lezen moet dit even overslaan Ik ben dus vanmiddag bij de fertiliteitsarts geweest, vragenformulieren doorgenomen, uitslagen besproken (had vlak na m'n menstruatie al bloed laten prikken op hormonen en chlamydia), alles was goed. Vervolgens een inwendige echo gehad, was ook prima, wat slijm afgenomen en toen de gyn het onder de microscoop bekeek kwam dé gevreesde vraag: wanneer hebben jullie voor 't laatst gevreeen, want ik zie hier allemaal bewegende zaadcellen? We hadden dus gisteravond nog even BMS gehad (baby making sex, aan te raden!), omdat ik 't vanochtend niet wilde...juist omdat ik het genant vond om dan daarmee bij de gynaecoloog te zitten haha hihi... Verder was m'n eisprong nét geweest, kon hij zien. Oftewel, ik heb nu al drie (normaal losse) onderzoeken gehad: naar baarmoeder, de eisprong én de samenlevingstest! En voor allemaal met slag en wimpel geslaagd Wat een grap hè? Ik ga dus toch redelijk positief 2009 uit en 2010 in. Volgende week moet ik nog een keertje bloed laten prikken op progesteron (een week na de eisprong) en als ik ongesteld word, mag ik een afspraak maken voor een HSG. Heb zelfs al de pijnstillers daarvoor meegekregen. Het kan zijn dat er dan net geen plek is en dat 't een cyclus extra duurt voordat de HSG plaatsvindt, maar ik vind het al met al redelijk vlot gaan (hoewel dat niet zo gek is als je niet ook nog apart een afspraak moet maken voor een samenlevingstest en voor een echo op het moment dat je eisprong er aan komt). De gyn zei trouwens na afloop dat als ik de komende cyclus ineens wel zwanger raak, ik nog niet van 'm af ben Ik moet dat dan wel doorgeven, want dan krijg ik bij hem nog een echo Dusssss... Yvonne, welkom hier...hoewel het voor jou natuurlijk wel jammer is. Als je vragen hebt, stel ze gerust: ik zit net pas in de mmm dus het is allemaal nog erg vers. Een hsg is in ieder geval een foto van je baarmoeder, waarbij je eileides worden doorgespoten met een contrastvloeistof om te kijken of ze goed doorgankelijk zijn. Mijn huisarts heeft eerst mijn bloed laten controleren op wat basisdingen en hormomen, vervolgens (pas een paar maanden later, ik was er nog niet zo aan toe) heeft m'n lief een formulier meegekregen voor een sperma-onderzoek en daarna ben ik pas echt doorverwezen naar de gynaecoloog.
Wat een heerlijk nieuws, geweldig toch Ik ben blij voor je! We gaan gelijk op trouwens, ik ook volgende cyclus HSG en ik heb het laatste bloedonderzoek net gehad (chlamydia, waren ze vergeten). Dat 2010 goed mag beginnen voor jullie!!!
Hee Nikaatje! Fijn dat jullie me nu al zo goed helpen, geld ook voor jou Saskia. Het is gewoon al heel fijn om erover te kunnen praten met mensen die je begrijpen en die hetzelfde meemaken! Nikaatje, voor jou zijn de resultaten op dit moment dus vrij positief? Geslaagd voor de onderzoeken? Wel een fijn gevoel he! Bij mijn vorige zwangerschap, een jaar geleden, is mijn bloed op alles onderzocht. Afgelopen september bij de gynaecoloog heb ik een inwendig onderzoek gehad en mijn baarmoeder en eileiders zagen er op de echo goed uit. Ik ben blij dat we in januari weer naar de gynaecoloog mogen. Dat wachten en iedere maand weer telleurgesteld worden breekt je echt op, maar dat zal voor ieder van jullie vast en zeker ook gelden. Er zullen nog wel meer vragen komen, fijn dat ik dan bij jullie terecht kan, jullie zijn ondertussen al een paar stapjes verder. Ik hou jullie op de hoogte! In ieder geval voor nu allemaal een super goede jaarwisseling en mogen we het beste voor ons allemaal hopen in 2010! Liefs Yvonne
Hey meiden, allereerst een gelukkig nieuwjaar! En Yvonne welkom hier! Weer een hoop te lezen! Nikaatje, wat een geluk dat je meteen alle onderzoeken in één hebt gedaan! Hopelijk hoef je alleen nog bij hem terug te komen voor een echo En LKG, beetje balen wel of niet dat je mannetje toch maar niet is gegaan. Maar hij wil in ieder geval al wel gaan dat is positief. Saskia, ik hoop ook dat 2010 veel geluk gaat brengen voor jou! Maandag gaat mijn mannetje een echo laten maken, ik ben benieuwd wat en of daar iets uit komt. Volgens de FA kwam er meestal niets uit maar dit soort onderzoeken moeten wel gedaan worden. Ondanks dat er maar 12% beweegt blijf ik een positief gevoel houden. Ik weet niet of dat met mijn instelling te maken heeft maar ik weiger om me al te druk te gaan maken en mijn droom naast mij neer te leggen. Ik ben wel bang als ik denk aan IVF en na 3 keer is het klaar. Dat is op dit moment mijn enige angst nu.. Nou meiden, zet 'm op dit jaar!!!!
Ook namens mij de beste wensen voor iedereen het aankomende jaar! 123, ik snap dat je je daar druk over maakt. Zelf heb ik ook weleens van dat soort gedachten in mijn hoofd, wat als het nou helemaal niet lukt. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig zoveel in de medische wereld. Ik hoop dat dit jaar voor ons allemaal een erg vruchtbaar jaar wordt. Ik vind het ook goed dat je weigert om je droom naast je neer te leggen en positief blijft denken, hoe moeilijk dat soms ook is. Soms kun je er zo verdrietig van worden, en kwaadheid wat ik bij mezelf erg merk als ik tienermoeders op tv zie die niet eens weten van wie ze zwanger zijn of meiden die "zomaar" een abortus laten doen. Ik weet ook wel dat het niet voor iedereen hetzelfde is, maar het is zo moeilijk als je samen met je vriend of man maar 1 grote wens hebt, een kinderwens, die maar niet in vervulling gaat. Fijn om te weten om zo welkom te zijn op dit forum. Ik zie trouwens dat ik niet de enige ben ik ronde 14. Liefs Yvonne
Hoi Yvonne, ik (en sas ook volgens mij) ben ook in de 14e ronde... En ik vind het ook moeilijk als tieners zomaar zwanger worden. Of mannen die zich klem zuipen, drugs gebruiken en toch zaad hebben dat werkt! Dat vind ik niet eerlijk. Maar goed, zo gaat dat in het leven en op mijn pad kom ik zeker wel een kindje tegen, dat kan niet anders en dat voel ik zo. Mijn levensdoel is gewoon een kindje opvoeden, dat is mijn behoefte, heb een studie erover gedaan, het is mijn werk het kan gewoon niet anders! En dat gevoel maakt me wel sterk. Heb zo nu en dan wel mijn zwakke momenten maar ja, het is ook niet niks! 2010 moet een positief jaar worden, 2009 was voor mij niet helemaal best maar we gaan er nu voor! Ik ben er ook van overtuigd dat de medische wereld veel kan betekenen! Fijne dag!
@ Nikaatje: Whowwwww.. dat is nog eens goed nieuws!! Zulke verhalen zijn heerlijk om te horen en geven me zoveel hoop!! Een goed begin van het nieuwe jaar dus.. heerlijk!! @ Yvonne: Welkom (helaas).. wij doen het rustig aan dus staan ook nog maar aan het begin van het traject. Het is erg fijn om hier ervaringen uit te kunnen wisselen en vragen te stellen.. en vooral ook om elkaar een beetje te kunnen steunen. @ 123: Hoe is de echo van je mannetje vandaag gegaan?? Lijkt me wel rot voor hem Hoop dat het goed is gegaan! @ Babygirl: Nog meer rond 14ers.. volgens mij ben ik ook in ronde 14.. hmm erg he, ik weet het niet eens precies.. zou ook 13 kunnen zijn. Straks maar even dit berichtje plaatsen en dan in m'n handtekening tellen. Veel succes in ieder geval met het zwanger worden. @ Hier: Wat een opluchting.. het koste heel wat moeite, stress en zelfs tranen, maar het potje is ingeleverd. Het ligt achter ons en het is gebeurd.. phoei wat ben ik blij.. Heb hoofdpijn van de spanning.. en nu nog de uitslag afwachten Hoe lang duurde hij bij jou ook alweer Nikaatje? Die man in het OLVG zei dat de huisarts de uitslag in ieder geval deze week zou krijgen. We gaan vrijdag denk ik wel even bellen als we nog niets gehoord hebben.
Allereerst: beste wensen allemaal! Ha LKG, fijn dat 't dan toch gelukt is!!! Dat is toch wel een belangrijke eerste stap... mijn vent heeft inderdaad ook op een maandagochtend het potje ingeleverd en ik heb toen op donderdag de uitslag gekregen (terwijl ik eigenlijk belde om te vragen wanneer ik de uitslag ongeveer kon verwachten..). Ik ga duimen voor jullie! Yvonne, ik zit ook zo'n beetje in ronde 14...hoewel ik wel een roerig jaar achter de rug heb met verbouwing/verhuizingen e.d., dus er zijn wel wat maandjes voorbij gegaan zonder dat we bewust geklust hebben. Trouwens, dat zat ik ook te bedenken: volgens de gynaecoloog heb ik waarschijnlijk op de 30e al mijn eisprong gehad, terwijl ik 'm toen nog niet helemaal verwacht had en mijn "fertility friend" ook geen eisprong heeft aangegeven. Misschien heb ik dus wel elke maand een vroegere eisprong gehad (en dus gemist) Hoe dan ook, ik ben positief gestemd. Je kan natuurlijk ook bij de pakken neer zitten en denken "maar als alles goed is, waarom ben ik dan nog niet zwanger", maar die gedachte heb ik gelukkig (nog) niet gehad
Hee allemaal, Alweer bedankt voor ook alle andere die mij welkom heten! Nikaatje: heel goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten! We houden de goede hoop erin laten we maar zeggen! En een vroege eisprong zou inderdaad kunnen! De vorige keer dat ik op controle ging was 5 dagen na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Volgens mijn gynaecoloog zou het eitje binnen 5 dagen gaan springen. LKG: spannend dat wachten op de uitslag! Ik zie dat jij ook al een mk hebt gehad! Ben dus niet de enige waarbij het ook nog eens na een mk zo lang duurt. 123: ik herken je levensdoel! Zelf ben ik leerkracht en inderdaad ook de hele dag met kinderen in de weer! Nou meiden, ben benieuwd hoe dit voor ons allemaal gaat aflopen! Liefs Yvonne
Hallo Allemaal Klinkt misschien heel gek maar vind het fijn dat ik niet de enige ben waar bij het niet meteen gelukt is.(klinkt misschien stom maar iedereen in mij omgeving is zo zwanger) Ben nu zelf langer dan een jaar bezig en ga donderdag voor het eerst naar het ziekenhuis vind het heel erg spannend allemaal, zou niet weten wat ik allemaal kan verwachten! Wens iedereen heel veel succes en dat we met ze allen snel zwanger mogen worden.... groetjes
Zo Lkg dat zit erop meid! Wat fijn Wij hadden het op maandag ingeleverd en op woensdag al de uitslag. Heel spannend en zenuwslopend dat wachten... En 123, hoe is het vandaag gegaan? Mijn mannetje heeft ook een echo gehad en wat lichamelijk onderzoek. Was niks aan het handje, foutje in de ontwikkeling en dus een foutje van de natuur.