Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als ik jou was zou ik gewoon met je ovutesten naar de huisarts gaan hoor. En dan hoor je wel wat ze willen. Mijn gyn heeft gekeken of ik een eisprong had aan de hand van mijn bloed. Die doet helemaal niks met alle lijsten van ovutesten en tempen.

Zolang je geen helder bloedverlies hebt kan je nog zwanger zijn. Als ik jou was gewoon nog even afwachten of naar de huisarts.
    Kan ook zijn dat het eitje niet goed ingenesteld is en dat je dus eigenlijk een miskraam hebt. Dan kan je eerst een positieve test hebben en alsnog ongi worden.

Bij tempen gaat je temp omhoog na je eisprong. Je moet inderdaad elke dag op hetzelfde tijdstip tempen voordat je opstaat. (ook niet plassen).

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hallo meiden
    Wij zijn ook een jaar bezig en ik speel ook met de gedachten om naar de huisarts te gaan. We willen nog wel eerst even een paar maanden goed ons best gaan doen (ovu-testen gebruiken) omdat ik denk (weet) dat we best een aantal maanden ongebruikt hebben gelaten.
    Maar ik blijf wel een beetje meelezen wat ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat als je eenmaal naar de huisarts gaat.

Beetje dubbel is het he. Eerst dacht ik altijd dat ik graag vlug na gekeken wilde worden (dan weet je het maar) maar ik merk nu toch wel dat ik echt niet sta te springen om een afspraak te maken.

Maar goed je hoort best vaak dat het na een afspraak met een arts dan toch ineens spontaan raak is. Dat wens ik iedereen hier toe.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tuurlijk lieverd, ik blijf gezellig kletsen bij ons clubje!!! Jullie zijn zooo lief en ik hou jullie graag op de hoogte :D

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Mime28, die ongebruikte kansen hebben wij eerlijk gezegd ook wel. We hebben pas 1x echt om de dag geklust en verder alleen als we zin hadden. Maar omdat we gemiddeld zo'n 3x in de week vrijen, zaten we elke keer toch wel goed. Maar al met al is er dus best een kans dat er niks aan de hand is, maar dat we niet op het juiste moment vrijen.
    Volgende ronde maar weer om de dag, wie weet...
    Deze ronde was mijn man op vakantie in Ierland met zijn vader. Hij is op dag 20 thuisgekomen en dat hebben we goed gevierd ;) maar geen rekening gehouden met blijven liggen, de juiste standjes e.d. dus ook onder de douche gevreeën. Dag 22 heb ik waarschijnlijk mijn eisprong gehad. Dag 20, dag 21 en dag 22 hebben we seks gehad, zelfs 2x op dag 21 :) maar omdat we echt nergens rekening mee hebben gehouden, zie ik dit toch als een verloren ronde eigenlijk.

5. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik heb vandaag gebeld en de ha zou het gaan regelen. Als het goed is krijg ik volgende week een afspraak. Tegenwoordig faxen ze het zelf naar het ziekenhuis, en dus moet ik nog even afwachten wanneer de afspraak is. Wachten duurt altijd zo lang, maar het is voor de goede zaak. Groetjes lucky.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als je gewoon natuurlijk zwanger kan worden hoef je niet echt rekening te houden met standjes enz hoor. Heb het ook wel gedaan destijds. Maar de meeste stellen die zwanger worden doen dat ook niet. Als je 3x in de week sex hebt moet je bijna wel de goede dagen hebben gehad. (zaad kan 3 dagen blijven leven in baarmoeder). En er zijn genoeg mensen die elke dag sex hebben en ook zwanger worden. Dus echt verloren vind ik die ronde niet.
    Maar het is zo als de kwaliteit minder is dan wordt aangeraden om de dag. Ivm het aanvullen van zaad.
    Wij moesten toch echt zelf bellen naar het ziekenhuis om eerlijk te zijn.

Je kan alleen van een verloren ronde spreken als de 4 dagen voor je eisprong en 1 dag erna helemaal geen sex gehad hebt.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Daar heb je een punt zonnetje. Mijn zus hield echt nergens rekening mee en werd ook binnen 4 maanden zwanger, bij beide kids.
    We zullen zien ;)

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hee als je 4x in je 3 meest vruchtbare dagen al verloren gaat noemen :$ (hallo?!?) dan doe ik zeker iets niet goed ;) :D

en standjes smandjes, ik heb zelf altijd het idee dat goede sex betere kansen heeft dan uitgekiende (maar goed dat slaat misschien ook weer nergens op)

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Haha Miem28, maar té is niet goed hè, dus volgens mij heeft hij geen kans gehad om zaad aan te maken hahaha :) En dan ook nog eens 2 van de 4x onder de douche en de overige 2x ik bovenop. Maar ach, het was gezellig zullen we maar zeggen en als daar toevallig een baby van komt, zijn we intens gelukkig :)
    Maar ik ga er niet vanuit (maar dat doe ik eigenlijk al 3 maanden niet meer...)

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Je moet het ook wel beetje gezellig houden. Want bij ons werd het op een gegeven moment echt gepland. Dat is ook niet alles hoor. Elke keer zin maken.
    Onder de douche vind ik helemaal niks. Lukt bij ons ook niet. Misschien komt het ook wel door het lengteverschil.
    Je weet soms niet wat goed is, maar kan wel iets teveel zijn geweest ja voor het mooie. Maar er zijn ook verhalen van mensen die het elke dag doen en wel zwanger worden.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja ik snap je wel en ook dat je nergens meer vanuit gaat. Doe ik namelijk ook niet. Moet wel eens zuchten als weer iemand die een maand bezig is vraagt of ze misschien zwanger is omdat haar borsten pijn doen oid -goed bedoeld hoor- maar na elk kwaaltje in het boek gehad te hebben ben ik toch wel echt wel iets sceptischer geworden. Heb ook echt niet de neiging meer om zonder aanleiding (duidelijk overtijd zijn) te gaan testen of zo. Maar goed nog wel steeds vertrouwen dat het allemaal gaat lukken hoor ;) :D

Maar goed ik denk dat er nog wel hoop voor is voor je deze maand, ik gun het je van harte, en anders duidelijkheid is idd ook heel wat waard.

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland

Snap wat je bedoelt, heb de afgelopen maand pas getest op 17 dpo, helaas is het een dag later al misgegaan.
    Terwijl voorheen ik al vanaf 10 dpo al wilde testen en bij elk klein dingetje dacht dat ik zwanger was.
    En nou was ik al dagen hondsberoerd, dacht dat ik ziek aan het worden was, maar niet een keer gedacht dat het wel raak kon zijn toen.

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat ongelofelijk sneu voor je dat het mis gegaan is meis.

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik herken het wanneer ik lees dat je toch een aantal verloren rondes hebt gehad de afgelopen periode maar, als ik hier zo lees dan lijkt het dat tè vaak vrijen ook niet goed is: en ik wilde deze maand nog wel rond die periode 2x per dag (als ik het vol hou haha) proberen voor n beebje te gaan: das dus niet zo slim?! Tjsa, zwanger worden blijft toch gewoon een gelukstreffer he, we proberen het zoveel mogelijk te sturen maar ja, dat wil ook niet altijd baten...zucht!

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    2x per dag is een beetje overdreven, om de dag is goed.
    En in de vruchtbare periode mag elke dag, hierdoor gaan de kwantiteit wel achteruit, maar de kwaliteit wordt wel beter zeggen ze.

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Is zeker belangrijk om het gezellig te houden. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker dat is, maar over het algemeen lukt het ons vrij aardig om er niet te veel "moeten" van te maken.
    Onder de douche lukte bij ons eerst ook niet omdat we beiden erg lang zijn, maar hebben het nu ontdekt en het was leuk, eens wat anders zeg maar :)

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy, 2x per dag is echt niet nodig maar als jullie daar zin in hebben, zou ik zeggen DOEN!! :D
    Persoonlijk zou ik daar erg moe van worden hihihi... het was dat ik hem nu een hele week niet had gezien hoor hahaha :) Om de dag vind ik soms al best wel veel, beetje afhankelijk van mijn gevoel enzo.

18. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo Dames,

Ook wij zijn nu een jaar bezig. Heb gisteren met pijn en moeite de HA gebeld voor een afspraak.Sinds ik die afspraak heb gemaakt zit ik er helemaal doorheen. Het hele jaar ben ik goed doorgekomen maar het lijkt wel of er nu alles uitkomt.
    Kan pas de 21ste terecht. Wat kan ik verwachten? Stelt hij alleen maar vragen?

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb idd alleen maar gepraat bij de HA, en een doorverwijzingsbrief toen meegekregen voor de gyn.

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat verschilt per huisarts.
    Bij mij heeft hij naar mijn templijsten gekeken, waaruit bleek dat ik een eispong had, wat vragen gesteld en een spermaonderzoek.
    Die was slecht, daarna werden we doorverwezen.
    Maar er zijn ook huisartsen die meer of minder doen

Deel Deze Pagina