Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Michelle: Welkom!

@ Nikaatje: Thanks voor je pb met de gyn.. Je schijnt ook online een afspraak te kunnen plannen, maar toen ik daar net keek kan het niet eerder dan over 3 weken en dan steeds om 13 uur smiddags ofzo (dan moeten we dus allebei een hele dag vrij nemen :S).. pas eind februari kon het een keer om half 10 in de ochtend.. pff.. ik ga maandag maar even bellen, misschien werkt dat beter.

@ 123: Spannend de uitslag van je mannetje afwachten..

@ Hier: Toch een beetje teneergeslagen vandaag. De huisarts heeft de verwijsbrief naar ons opgestuurd en die zat vandaag bij de post.. staat er: oligo-teratozoospermie.
    Na heel wat research op internet blijkt dat 'terato' staat voor 'meer dan 70% van een afwijkende vorm'.. tis dus niet alleen te weinig, maar ook nog eens van verkeerde vorm :( De huisarts wist dus duidelijk niet hoe die uitslag in elkaar zit, want dit heeft ze er niet bij verteld. Plus het feit dat ik ineens het gevoel heb dat het heel lastig wordt met het plannen van afspraken in het olvg en dat m'n mannetje vandaag voor 5 dagen op wintersport is gegaan maakt dat ik me niet echt heel top voel.. sniff.. naja, morgen gaat het vast beter..

2. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hoi LKG...hmm dat is inderdaad niet snel, hoop dat je telefonisch meer succes hebt (had ik niet trouwens...). Mijn herhaalafspraak is in ieder geval sneller, eind januari of begin februari, maar daar staat een kwartiertje voor (ipv 20 minuten).

Voor wat betreft de uitslag: bij mijn vent stond "milde teratozoospermi" en vervolgens "normo fertiel". Dus ook bij hem waren wel wat afwijkende zaadcellen gevonden, maar meer dan voldoende normale (bewegende) zaadcellen en dus genoeg om normaal vruchtbaar te zijn.

Als het goed is zie je verschillende getallen staan en daar achter tussen haakjes wat het minimum is! Het gaat dan om oa de hoeveelheid, de zuurgraad, het aantal bewegende, traag of zelfs dood zaad etc. Heb de uitslag helaas niet meer hier liggen, maar ik heb 'm toen helemaal uitgepluist hoor ookal was ie goed :p

Ik heb zelf sinds gisteren weer last van bruinverlies en even een klein veegje roze. Verder buikpijn, dus mijn ongesteldheid komt er weer aan :x:( Als 't doorzet ga ik maar het ziekenhuis bellen voor de HSG...ben benieuwd of ik daar nog deze cyclus voor terecht kan (waarschijnlijk niet) 8)

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nikaatje: We hebben de uitslag zelf niet gezien.. alleen de verwijzing waar dat woord opstond. Denk dat we het bij de gyn wel verder zullen bespreken..
    Heb nu online een afspraak ingepland.. alleen staat er "herhaal afspraak" terwijl ik echt aangeklikt heb dat we nog niet eerder geweest zijn! En het is ook maar 15 minuten.. en geen 20 zoals jij had.. Hmmm, dacht er makkelijk af te zijn met internet, maar toch maar even bellen misschien morgen.. of zou je het gewoon laten staan? Die 5 minuutjes zullen wel niet zoveel uitmaken toch? We hebben nu 19 januari de afspraak staan, maar als ze zeggen dat het dan toch niet kan dan kunnen we pas 17 februari (omdat we de eerste twee weken van februari op vakantie gaan).. lastig hihi..

Maar.. wel balen dat je weer ongi bent geworden zeg :(:( Hoop dat je snel terecht kan voor de HSG! Daarna ben je toch iets vruchtbaarder dan normaal of niet??

4. 123

123 Niet meer actief

Hoi dames,

ik weet ook niet wat de vorm van de zaadjes was hoor, ik denk dat ik dat ook niet wil weten... :(
    Donderdag krijgen we de uitslag van de echo en het bloedonderzoek. Ben benieuwd wat de uroloog dan weer verder gaat doen... Ik laat het maar gewoon op mij af komen en ik richt steeds opnieuw op de afspraak die we maken. Anders word ik helemaal gek denk ik. Soms denk ik dat ik te positief ben en me meer zorgen mot gaan maken, of mezelf voor de gek hou. Maar aan de andere kant houdt me dat wel op de been. Ppfff.... ik zit duidelijk weer in mijn wachtweken....

5. Nikaatje

#405 Nikaatje, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2010
    Ja LKG, dat stond er ook bij mij..was geen probleem. Je moet alleen wel zorgen dat je er iets vroeger bent omdat je dossier nog aangemaakt moet worden. De 19e is dan nog best snel?! Da's volgende week al!

Ja, ik baal er zelf ook weer stevig van, maar ik ben iets rustiger omdat ik al een controle achter de rug heb en mijn vermoeden is dat m'n progesteron misschien te laag is (omdat m'n LF ook vrij kort is) en dat wordt nu ook gecheckt.

Willen jullie me ff helpen: heb tot nu toe vooral bruinverlies gehad, een beetje roze (twee dagen geleden) en vanochtend een klein beetje donkerrood (met klein stolseltje...), maar het zet tot nu toe nog niet echt door. Zal ik dan toch alvast bellen voor de HSG of nog even afwachten? Ik vind t zo moeilijk of dit nu al de eerste dag van mijn menstruatie is of niet?
    *Twijfel* :(

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nikaatje, ik mocht pas bellen als het echt was doorgebroken. Dus echt flink wat rood bloedverlies. Geen bruin, roze of een paar druppels rood, echt een menstruatie.
    Ik heb vanmorgen gebeld, want bij mij is het gisterenavond doorgebroken. Volgende week woensdag heb ik de HSG.

7. Nikaatje

Oké duidelijk..dankjewel, Saskia!

Balen dat jij (ook) weer ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat de HSG al zo snel kan! Bij mij is 't de vraag of ik al zo snel terecht kan of een cyclus moet wachten.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik hoop dat je ook deze cyclus terecht kunt! Bij mij was het ook even spannend, omdat ik volgende week dinsdag een examen heb. Het moest wel daarna kunnen. Maar gelukkig was het geen probleem.

9. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hee allemaal,

Even een paar dagen niet geweest en meteen alweer veel te lezen hier op het forum!

Welkom Michelle! Ik zelf schrijf en lees ook niet niet zo lang mee bij dit onderwerp! Ook een spannende tijd die er voor jou aan gaat komen!

Nikaatje; ik zou als ik jou was ook nog even wachten met bellen. Even kijken of de menstruatie volledig doorbreekt. Heb je zelf wel het gevoel dat het je menstruatie is of niet?

Saskia; wat fijn dat je al zo snel terecht kan en dat je niet nog een cyclus hoeft te wachten!

Ik heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad. Zit nu alweer in spanning maar weet dat ik het eigenlijk gewoon niet moet doen. Ben blij dat we eind januari terecht kunnen in het ziekenhuis.

Liefs

10. Nikaatje

Hoi meiden, wat zijn we al ver weggezakt!

Ik heb vandaag gebeld om een afspraak te maken voor de HSG, maar helaas zitten ze helemaal vol en moet ik een cyclus wachten :x De eerstvolgende afspraak met de FA zal dus ook verzet moeten worden, omdat er alleen dan nog wat bloeduitslagen (progesteron en TSH) besproken zal kunnen worden en dat is te weinig.

Terwijl ik eigenlijk wel benieuwd ben naar die uitslagen, omdat ik nog wel wat andere (menstruatie gerelateerde) klachten heb en als er iets afwijkends in de progesteronwaarde of TSH (schildklier) wordt gevonden, weet ik dat liever nu dan pas over twee maanden. Pfff, hoop dat daar nog een oplossing voor is (heb er een mailtje over gestuurd naar de polikliniek).

Verder heb ik nog een dilemma en ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken:

Omdat er nu nog niet echt iets is gevonden, heb ik het vermoeden dat het door onze leefgewoonten komt dat het toch nu toe niet is gelukt om zwanger te raken. We hebben een druk jaar qua werk en verhuizing/verbouwing achter de rug en tot voor kort wilde ik niet alles opzij zetten voor een zwangerschap.

Inmiddels heb ik het alcoholgebruik wel drastisch verminderd en ik probeer in de tweede helft van de cyclus helemaal niet te drinken. Dat voelt best goed eigenlijk, ookal ben ik dan nog steeds niet zwanger geraakt. Maar nu.....gaan we over 1,5 week even lekker op vakantie - voor 't eerst sinds lange tijd. Vakantie betekent voor mij lekker dingen bekijken, uitrusten en lezen op het strand, maar OOK lekker eten én drinken. En nu sta ik voor de vraag of ik lekker alles (lees: zwanger proberen te raken) laat voor wat het is of dat ik mijn best blijf doen. Ik vind het zonde om een cyclus "over te slaan" en voel me denk ik niet fijn als ik onverhoopt na een weekje doorzakken ineens zwanger blijk te zijn. Aan de andere kant is het ook wel heel zuur als je de hele vakantie je best doet (en in feite niet echt helemaal op vakantie bent) en 't vervolgens voor niks blijkt te zijn.

Wat vinden jullie?? De teugels lekker voor 1/2 weken laten vieren of toch alles op alles blijven zetten?

11. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nikaatje: Hee, balen zeg dat je nu een cyclus moet wachten :( Gezien de wachttijden en de drukte bij het OLVG had ik het al een beetje verwacht, maar het blijft balen :(

Over je vraag.. laat je lekker gaan, geniet voor de volle 100% van je vakantie!! Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen, en iedereen zal hier anders over denken.. maar het enige dat ik weet is dat die leuke dingen voor mij de lichtpuntjes zijn van het afgelopen jaar.. door op vakantie te gaan (en ook af en toe los te gaan) heb ik echt veel plezier gehad.. Als jij nu het hele jaar overal op gaat letten en minder plezier hebt dan ga je daar ook spijt van krijgen en dan ga je op een gegeven moment er aan onderdoor!
    Maar goed, dat is mijn mening hoor, en dat ik hoe ik probeer te leven.. maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel echt rekening hou en bijvoorbeeld alcohol probeer te vermijden in de laatste twee weken van de cyclus.. zelf nu deze cyclus nog terwijl de kans echt 0,01% is..

@ 123: Supergoed toch dat je zo positief bent! Laat dat je lekker op de been houden.. dat is het beste wat je kan doen!

@ Hier: Weinig nieuws.. beetje in spanning voor de afspraak dinsdag, maar niet heel erg.. zal vast nog komen ;) Gister had ik even een dip-momentje en zag ik het 'savonds allemaal weer wat te somber in.. maar vandaag gaat het weer prima :)

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou wel serieus overwegen alcohol echt helemaal links te laten liggen. Je moet dat de komende maanden toch doen (waarschijnlijk veel maanden, als je ook bv wil gaan doen mocht je zwanger worden), dus of je er nu aan went of over een maand... scheelt maar een paar glaasjes. Ik zou proberen om mijn plezier daar niet vanaf te laten hangen (voelt misschien wel juist goed als je merkt dat het zonder ook helemaal prima is), maar dat is natuurlijk persoonlijk. Doe waar jij je goed bij voelt en.... geniet vooral van je vakantie!

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik sluit me bij LKG aan. Ik let sinds kort ook erg op, maar juist de vakanties zijn de momenten waar ik naartoe leef en juist dan wil ik even helemaal niet aan zwanger worden denken. Dat is juist zo heerlijk, want dan lukt het me ook. Op vakantie laat ik me helemaal gaan, reken ik niet en geniet ik van de vakantie. Doe waar jij je goed bij voelt meid!

Luckybird, mag ik vragen hoe lang jij al bezig bent?

14. Nikaatje

Bedankt voor jullie reacties...echt heel fijn. Ik ben nu ook wel blij dat ik nog even moet wachten op de HSG, want als ik die nu nog wel voor de vakantie zou krijgen...zou ik er misschien toch teveel mee bezig zijn op vakantie. Wel baal ik dat ik nu wat langer moet wachten op het horen van de laatste bloeduitslagen.

Lkg, jij mag dus dinsdag al naar de FA!! Weet je al bij wie? En is 't een beetje gunstig in je cyclus?

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nikaatje: Super dat je het nu toch positief inziet! En kan je niet het olvg bellen oft je de uitslagen niet eerder mag horen??

Uhmm ik weet niet of je hier namen van gyns mag geven.. maar tis in ieder geval niet die van jou, maar die andere man ;) Dan weet je het vast wel, want zoveel zijn er niet voor fertiliteit volgens mij haha..

En.. gunstig in m'n cyclus? :$ Maakt dat uit voor een intake? Sjonge, ik was er een beetje vanuit gegaan dat we alleen gingen praten, maar nu bedenk ik me ineens dat jij ook direct de samenlevingstest had.. oeps.. Op welk moment in de cyclus kan die samenlevingstest eigenlijk? Ik zit op de dag van de afspraak op CD 27.. dus iets van 5 dagen voor m'n NOD. Doen ze dan die test ook denk je? Dan zorg ik ff dat we die avond ervoor klussen :p:p
    Of doen ze dat alleen voor je eisprong?

@ Luckybird: Ik vind het geen probleem om alcohol te laten staan als dat nodig is.. maar als je al bijna 1.5 jaar bezig bent, dan zou dat dus betekenen dat ik al 1,5 jaar geen alcohol zou moeten drinken. Ik wordt echt niet elk weekend helemaal lazarus.. maar zo af en toe een wijntje als we uit eten gaan ofzo vind ik heerlijk. Zodra ik ook maar zou weten dat ik zwanger was zou ik direct stoppen, maar als ik mezelf nu al al m'n plezier ga afnemen zou ik helemaal gek worden! Maar zeker respect voor de mensen die wel alles aan de kant zetten voor hun kinderwens hoor!!!

@ Saskia: Ahhhh.. soms wou ik dat ik elke maand een week op vakantie kon ofzo hahahah.. heerlijk altijd he :)

16. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nikaatje: Nog een vraagje (sorry dat ik je helemaal bombardeer met vragen :)).. Jou intake duurde dus ook maar een kwartiertje, maar moet je daar eigenlijk iets voor voorbereiden??
    Ik ga morgen toch maar even naar de ziekenhuis bellen.. die afspraak inplannen via internet is wel erg handig, maar je krijgt daardoor toch ook wel erg weinig info..

17. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi lkg

Ik zag net je vraagjes en ik en mijn vrieng hadde vorige week donderdag onze eerste afspraak bij OLVG.
    Wij hebben alleen een intake gehad en uitslag van sperma onderzoek.
    ik was net ongesteld geweest en heb dus maandag me eisprong en krijg dan onderzoeken...

weet niet of het bij iedereen verschillend is....
    heel veel succes

18. Nikaatje

Hoi LKG...begint de achternaam met een v ? hihi...

Bij mij was 't echt allemaal puur toeval hoor, maar het kwam wel erg goed uit dat het in mijn vruchtbare dagen was (hij kon zien dat de eisprong net was geweest).

Ik heb van tevoren een afspraakbevestiging met twee vragenlijsten (een voor jou en een voor je vent) en wat folders opgestuurd gekregen van het olvg, die lijsten moeten jullie van tevoren invullen en die neemt de gynaecoloog tijdens de afspraak door. Vervolgens heeft hij bij mij de bloeduitslagen gecheckt en bij jullie zal hij denk ik ook nog wel de uitslag van het spermaonderzoek nader toelichten.

Daarna zijn we naar een andere kamer gegaan, waar ik een inwendige echo heb gekregen. Daarop was dus te zien dat m'n eisprong net was geweest en dat de baarmoedermond etc. er goed uit zag. Verder maakte ie snel een uitstrijkje en dat heeft ie onder de microscoop bekeken. En toooehooen vroeg ie dus wanneer wij voor 't laatst gevreeën hadden, aangezien hij nog bewegende zaadcellen zag. Voor de samenlevingstest waren we dus ook onverwacht en ongepland al geslaagd.

Oftewel: drie onderzoeken in één...waar normaal gesproken aparte afspraken voor gemaakt moeten worden (bij een samenlevingstest maak je een afspraak voor 's ochtends vroeg, waarbij je de avond van tevoren op commando moet vrijen en maak je verder ook een afspraak voor een inwendig onderzoek rond/voor de verwachte eisprong).

Wij waren door alle extra's trouwens wel wat meer tijd kwijt (er stond 20 minuten voor, maar we waren toch wel drie kwartier bezig schat ik zo).

Vandaar dat ik gewoon nieuwsgierig was of 't voor jou ook toevallig op een mooi moment in je cyclus is. Bij mij was 't vrij uitzonderlijk geloof ik hoor;)

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Bloemetjes: Heee jij ook bij het OLVG! Wat grappig! Thanks voor je antwoorden!!

@ Nikaatje: Ook heeel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!! Nee, helaas zit ik dus niet op een goed moment in de cyclus.. maar goed die kans is natuurlijk ook klein dat het zo gunstig is als bij jullie ;)
    Ik heb nog geen formulieren of wat dan ook gehad.. dus ik ga morgen toch maar even bellen.. anders zitten we daar straks voor niets haha..

Echt.. dit helpt me zo om me wat rustiger en fijner te voelen dat we elkaar hier zo kunnen helpen.. thanks meiden!

20. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    @ Nikaatje; als ik in jouw schoenen stond zou ik het er lekker van nemen op vakantie. Lekker veel eten, lekker drinken en lekker van jullie vakantie samen genieten. Wij vrouwen waarbij zwanger worden niet lukt zijn alleen maar bezig met "zwanger worden". Het is fijn om daar op vakantie gewoon even niet teveel bij stil te staan en gewoon lekker te genieten. Afgelopen oud en nieuw was ongeveer een week na mijn eisprong en ik vroeg me af of ik alcohol zou gaan drinken. Mijn tante zei: neem het er gewoon lekker van. Als je vruchtje vast zit in je buik zit het eenmaal vast en zal het echt niet los raken van wat alcohol. Hoeveel alcholverslaafde en drugsverslaafde vrouwen worden niet zwanger in ons land? Om maar te spreken over tieners die zich ieder weekend voldrinken. Ik zou er gewoon lekker voor gaan!

Deel Deze Pagina