Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Babygirl: Helemaal mee eens!

@ 123: Hmm.. ik kan me ergens herinneren dat je gisteren toch de uitslag kreeg van de onderzoeken van je mannetje of niet?? En??

@ Nikaatje: Het is idd de gyn met een v ;)

@ Hier: Vanochtend maar even naar het OLVG gebeld. Ze zag al dat de computer het verkeerd gezien had als 'herhaal-afspraak' in plaats van als 'intake'.. maar het maakte niets uit.. ze stuurde vandaag nog de vragenlijst op de post, dus die hebben we gewoon op tijd. Blij dat ik even gebeld heb :)

2. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Mag ik even een blij berichtje over het OLVG schrijven?!

Ik had een mailtje gestuurd om te vragen of ik moet wachten op de rest van de uitslagen, aangezien de HSG niet gaat lukken deze cyclus (en ik dus eigenlijk ook nog langer moet wachten op de vervolgafspraak met de gyn) : ik kreeg zojuist een mailtje terug dat het jammer was dat ik moet wachten, maar dat ze de uitslagen even hebben laten nakijken door "mijn" gyn en dat 't verder normaal was.

Oftewel, ik moet nu maar gewoon even afwachten. Eerst even vakantie vieren, heb er door jullie reacties nog meer zin in gekregen;)

3. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden!

sorry dat ik niet eerder geweest ben maar heb het zo druk op mijn werk en daar zit ik niet op deze pagina. Anders moet ik overuren maken ;)

Gesprek bij de uroloog is geweest: rechterbal doet het helemaal niet meer. Volgens de uroloog had manlief daar al vóór zijn eerste levensjaar aan geopereerd moeten worden (is niet ingedaald). Linkerbal moet het doen maar er zit een spatader in. Dus... nu krijgt hij een oproep voor een operatie om die spatader te verwijderen. Dit kan nog 6 tot weken duren. De uroloog verwacht geen wonderen en de kans dat het ineens wel lukt, is nihil maar iedere kans grijpen we aan!!!! Door deze ingreep zit er kans er wel in dat de kwaliteit verbeterd en dan zouden we in aanraking kunnen komen voor IUI en anders wordt het ICSI.

@Nikaatje; balen voor je dat je moet wachten voor die HSG. Al dat wachten is zo irritant en frustrerend, je bent zo weer een paar weken verder! Kom hier maar kletsen, dan gaat de tijd lekker snel voorbij.. en blijf moed houden he!
    @LKG: Wij hadden bij de fertiliteitsarts ook eerst een gesprek naar aanleiding van een flinke vragenlijst en ondertussen liep het zaadonderzoek. Ik ga nu weer bellen of we nu weer terug moeten gezien de uitslagen van mijn de uroloog maar misschien moeten we wachten op de operatie..

Ik ga nu even de andere berichten terug lezen want die zie ik niet allemaal op de pagina...

4. 123

123 Niet meer actief

Oke, ben bijgelezen...

Saskia, ik zie dat je volgende week (één dag voor mijn verjaardag ;) :D) je HSG krijgt. Ben je nerveus? Moet je dan weer lang op de uitslag wachten?

En Nikaatje, ik zou ook gewoon echt even lekker genieten van je vakantie! Ik zou de vakantie niet gebruiken om vast te wennen aan het verminderen van alcohol maar dat is mijn mening. Maar ik drink nooit dus ik kan dat makkelijk zeggen. Als jij vaker een lekker wijntje of biertje neemt en je weet van jezelf dat je moet gaan wennen om te minderen, dan zou je misschien kunnen proberen om op vakantie bij het eten gewoon één glaasje te doen. Ja, ik weet het niet hoor, ik denk maar gewoon even mee maar misschien geef ik nu een stom advies..

Zo, ik ga nu weer even andere onderwerpen afspeuren om te reageren... ben vroeg wakker, kon niet meer slapen..

5. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi 123,
    goedemorgen!
    hier nog iemand die niet slapen kon. ben al uurtje op.

Ik ga later proberen bij te lezen want mij nzus komt zo langs, dan de deur uit.
    Hoop dat de operatie jullie helpt en jullei ook iui mogen proberen meis.
    @ nika , gewoon lekker wijntje nemen op vakantie hoor! geloof dat de eeste 4-5 weken je niet een s een bloedband hebt, dus, tenzij je je elke dg te pletter drinkt, kan het geen kwaad.

Gister was ik op een feestje, weer een vriendin die ik 1 drankje zag nemen en verder sapjes, volgens mij..heb ik weer een zwangere vriendin...weet dat ik er niet zo over mag doen, maar vind het lastig omdat het ij ons nog wel ff zal duren..

of niet...er is iets raar gebeurd (banner klopt niet hoor)
    ben 4 dagen overtijd- als ik van langste cyclus uitga- , borsten zijn wat voller, zwaarder en als ik ze aanraak beurs.
    VErder merk ik niks, geen ongi krampjes.

Durf niet eens een test te doen. Kan gewoon niet geloven dat er mischien een klein kansje is dat we niet de mmm inhoeven...
    een negatieve test zou ik niet aankunnen ben ik bang.
    onze zaaduitslag was er slecht 4 miljoen die goed bewegen.
    we merken het wel, ik wacht een week,

fijn weekend stoere meiden!

6. 123

123 Niet meer actief

Helena Helena Helena... hihihi...
    Wij, stoere meiden, gaan allemaal heeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen!!!!!

7. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ 123: Jeetje.. nog een poosje wachten dus tot je mannetje geopereerd is.. lijkt me wel eng zeg :( Ik hoop dat het uiteindelijk een positief resultaat heeft!!

@ Helena: Whaaa.. spanninggggg.. Ben erg benieuwd meis!

@ Hier: Post van het OLVG vandaag.. Ik haalde het uit de brievenbus toen vriendinnetjes erbij waren, dus maar tussen de andere post gelaten. De vriendinnetjes zijn nu net weg, dus ik ga hem maar eens bekijken..

8. 123

123 Niet meer actief

LKG, hoe is het gegaan vandaag bij de fertiliteitsarts?

Bij ons op het werk wéér een collega zwanger pppfffffff :x

9. 123

123 Niet meer actief

HELENAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Wat lees ik nu bij het topic succesverhalen.... ;)

Wow!!! Proficiat meid!!!!!!!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    WAUW Helena!!!!!!!!!!! Dat geeft ons ook weer moed, van harte gefeliciteerd meid :D

11. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Helena: Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhh.. ben je zwanger???!!! Wat super!! Gefeliciteerd!!!

Snel een update:
    Vriendelijke arts.. we hebben alleen een gesprek gehad, dus geen echo of onderzoek. Daniel moet in de eerste week van maart een nieuw potje inleveren en ik moet op CD3 bloedprikken. Op 5 maart hebben we weer een afspraak en dan gaan we de uitslagen bespreken. De arts was toch behoorlijk positief over de kwaliteit van het zaad van Daan.. vooral omdat 66% goed beweegd, en dat was volgens hem erg belangrijk. Hij sluit een spontane zwangerschap zeker niet uit.. maar de kans is wel klein. Ze hebben in ieder geval maar een erg korte wachtlijst voor iui, dus dat is wel erg fijn!

Hij vond mijn cyclus verder behoorlijk lang, en hij zei dat ik wel eens pco kon hebben :$ Nou, ik dacht dat het wel meeviel, maar goed ik ga maar eens ff precies uitzoeken wat dat is. Na het gesprek keek hij steeds op zij horloge en besloot uiteindelijk toch om ons eerst bloed- en sperma analyse te laten doen. Het liep allemaal wat uit dus ik heb het gevoel dat ik mede daarom geen echo kreeg, maar maakt ook niet zoveel uit. Ik ben wel blij met de stappen nu, en het is ook alweer snel 5 maart!

We zijn toch een dik uur in het ziekenhuis geweest al met al.. en daarna lekker gaan sporten en indonesisch eten gehaald.. onzelf lekker verwend :D

Bedankt dat jullie zo meeleven.. dat doet me echt heel goed!!

12. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hee Helena!!!

Wat een ongelofelijk super nieuws! Wat zal jij blij zijn! Heel erg gefeliciteerd voor jou en je mannetje!! Echt geweldig!!

Liefs Yvonne

13. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hey LKG, goed om te horen! Hoewel het natuurlijk vaag is om te horen dat je misschien PCO hebt...denk je dat het aan 't zaad van je vriend ligt, heb je misschien zelf ook wat.

Nou ja, het is een fijn gevoel dat het allemaal gecheckt wordt en dat er niets over het hoofd wordt gezien!

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @123 dan kvoor je lieve krabbel
    @ saskia, las in ander topic je reactie, ook jij bedankt, blij dat ik je op deze manier een hart onder de riem heb kunnen steken!

@babygirlz en lkg ook jullie grote knuffel.

@ all
    Zo zie je maar. Hopeloze zaaduitslag, 32% beweegd, 7 % beweegd goed = 4 milj.
    we hadden begin volgende maand intake voor mmm.
    NAdat ik het slechte nieuws had gekregen na d kerst, weer lopen roken en veel wijn gedronken, het at er toch niet in voor ons.
    En ineens overtijd????Gisterochtend met bibberende handjes een test gedaan. kv gaf lichte tweede streep, cb digi 1-2 weken zwanger = 4 weken.

Het kan dus!!!Dit is eecht een kado en vooral een wonder op de drempel van de mmm. hoop dat het ons gegunt is dat deze beeb blijft plakken...vooralsnog erg onzeker omdat dit een kans is die e niet snel nog een keer zullen krijgen.

Om jullie nog een hart onder de riem te steken, nog een goed verhaal:

Mijn nicht en haar man hadden 1 kindje, meteen raak, tweede kwam maar niet en na testen vbleek dat ze superslecht zaad hadden. iui paar keer en 1x ivf in bijna 4 jaar, 3x mk, en nu op de valreep voor tweede ivf spontaan zwanger.
    Deze mensen, die het eigenlijk niet zonder hulp zou lukken is het in 4-5 jaar gelukt 2 kinderen te krijgen!

Alle liefs en geluk,
    xxxx

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even snel ego vanaf mijn werk:
    HSG was perfect, eileiders supermooi open :D
    Ik vond het echt super meevallen, ben niet voor niks meteen terug gegaan naar het werk.
    En dat terwijl ze het bij mij 3x hebben moeten doen omdat het ballonnetje niet wilde blijven zitten. Dat is een nieuwe methode die minder pijnlijk is. Van het balonnetje voelde ik ook echt bijna niks. Net toen de contrastvloeistof werd ingespoten schoot het balonnetje eruit. De foto was niet helemaal duidelijk dus nog een keer opnieuw. Maar na veel gefrot bleef het balonnetje niet zitten. Toen maar op de oude manier met 2 klemmen op de baarmoedermond. Nou... dat voelde ik wel. Heel heftige menstruatiekrampen maar ik vond het wel te doen. Het is snel voorbij en zodra de klemmen eraf zijn, gaan de krampen weg. Van de contrastvloeistof voelde ik bijna niks, het voelde een beetje koud aan in mijn buik. En nu af en toe een beetje zeurderig gevoel ik en vloei, maar dat is dan ook echt alles.
    Echt meiden, ik vond het super meevallen.

16. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hee saskia, wat fijn dat je HSG meeviel! Gelukkig maar! En al meteen resultaat? Super hoor! Wat is nu de volgende stap die ze gaan nemen? Ik begreep dat jullie eerst even rust gaan nemen en over een half jaar verder gaan of niet?

LKG, je moet dus nog even wachten op de volgende onderzoeken? Er wordt in ieder geval aan gewerkt. Ben heel benieuwd wat de uitslag van het zaad gaat zijn en jouw bloedonderzoek.

Hoe is het met alle andere meiden?

Hier ok. Eisprong nu 1,5 week achter de rug. Ongi zal aankomende weekend komen, en ik voel het ook alweer aankomen. Krampjes onderin mijn buik en gevoelige borsten. Erg balen dus. Gelukkig volgende week woensdag naar de gynaecoloog! Kan eerlijk gezegd niet wachten!

17. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Nog even voor Helena;

Jouw verhaal geeft mij ontzettend veel hoop! Ik hoop dat het bij ons allemaal een x zo mag zijn om toch een kleine te mogen verwelkomen!

Ik ga ook hard voor je duimen dat je de eerste 12 weken goed door komt!!!

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ LKG, fijn om te lezen dat het gesprek zo goed is gegaan! En vooral dat de zaadkwaliteit toch nog best ok is. Alleen maar hopen dat je geen PCO hebt... ben je daar bang voor?

@ Babygirl, de gyn heeft ons sowieso geadviseerd om een half jaar zelf te proberen omdat alles er zo goed uit ziet, behalve het zaad. Maar ook met dit zaad kun je zwanger worden, de kans is alleen een stuk kleiner en het duurt vaak heel lang. Maar dat de samenlevingstest positief was zei op zich al dat het wel kan. Over een half jaar terugkomen bij de gyn en dan worden we doorgestuurd voor IUI. Onze kwaliteit zaad is vergelijkbaar met die van Helena, ook 4 miljoen en 30% beweeglijk... dus je ziet dat het niet onmogelijk is. We houden hoop, maar voor nu eerst even rust en even geen mmm...
    Balen dat jij je ongi alweer aan voelt komen. Ik weet ook altijd precies wanneer het weer zover is helaas...

19. 123

123 Niet meer actief

Sas, super man dat je zo'n mooie baarmoeder hebt ;)! Nu ben je toch extra vruchtbaar of niet? Had ik ergens anders gelezen geloof ik. Aan de slag meid, het kan dat zie je bij helena!!

Helena, lekker genieten he! Ik denk dan 'zou het ook bij 1 miljoen kunnen...'

Ego: ben morgen jarig word 29 en ben nét ongesteld geworden...gggrrrrrr wil helemaal niet 29 worden. Wilde op mijn 30e al twee kindjes hebben...ppfffffff we beginnen nog maar net in de mmm

Babygril heb je je eerste afspraak bij de gyn?Succes meid.

20. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    123; ja het is de eerste "echte" afspraak. Ben er verleden jaar na mijn miskraam al 2 keer geweest en afgelopen september. Toen wilde ze nog tot januari wachten omdat mijn miskraam dan een jaar geleden zou zijn. Dat is nu dus. En wanneer moet jij weer?

Saskia; ja altijd zo balen dat gevoel. Al helemaal omdat ik er onbewust veel mee bezig ben. Je voelt dan ook alles in je buik. En idd, ik las ook ergens extra vruchtbaar na een hsg, klopt toch?

Helena, hoe voel je je?
    Al last van kwaaltjes?

Nikaatje: wanneer begint je vakantie? Zal heerlijk zijn om er even lekker tussenuit te kunnen!!

Liefs

Deel Deze Pagina