Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

Helena, wat lees ik nu? Is het fout gegaan?
    Meid, wat k.... voor je.
    Ik wens je heel veel sterkte

2. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    nou meiden,

het heeft twee dagen mogen duren dat ik kon zeggen 'ik ben zwangerrrr'''
    Helaas, gister kwami kthuis, ongi krampen en wat bruin bloed verloren...
    Wistdat het niet goed ging, voelde hetgewoon...
    Van8 steeds wakker van krampen, vanochtend kwam alles eruit.

(sorry voor details) in de plas bloed zat een donkerrood vlies met daaraan vast een klein krieltje, garnaaltje van half cm...

Ben ff helemaal lamgeslagen...
    Al die emoties binnen korte tijd; slecht zaad uitslag- verwerken- beetje geaccepteerd en hoop op mmm gezet- hoop door overtijd - zwanger- mk. Dit binnen 3 weken! Is me teveel aan extreme emoties.
    HAd mijn fa afspraak nog niet afgezegd, over anderhalve week dan toch de mmm in.
    xxx

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Verschrikkelijk Helena... wat een klap!
    Heel veel sterkte :(

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Och och och.. :( wat een vreselijk nieuws :(
    Heel veel sterkte! en een dikke knuffel!

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    helena wat erg meis, heel veel sterkte...

6. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Lieve Helena,

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen. Helaas heb ik het zelf ook meegemaakt dus ik weet waar je nu doorheen gaat! Afschuwelijk dit nieuws! Denk aan jezelf de komende tijd en probeer er veel over te praten, dat lucht echt op. Bij mij kwam de klap van de miskraam pas heel veel later, puur omdat ik er in eerste instantie heel nuchter onder was.

Veel sterkte meid! Als je ergens over wilt praten kun je me altijd pben.

Liefs Yvonne

7. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    UP!
    we gaan toch zeker niet afzakken naar benee?:)

Dag lieve meiden, hoe is het met jullie?

Hier bijna helemaal gestopt met bloeden gelukkig, de eerste twee dagen was het hollen naar de wc, elke keer diepot vol bloed bah, en krampen. Heel erg moe en ben zo wit als een lijk.
    vanochtend eentestje gedaan, wilde wetne of de hcg uit mijn systeem was, andersstart je nieuwe cyclus niet..

Voel me leeg, in lichaam en geest.
    Zal wel even duren voor ik er bovenop ben.

knuffels voor iedereen hierxxxx

8. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Lieve Helena,

Ik snap dat je je leeg voelt, ik ken het gevoel. Een tijdje stond je op met het gevoel iets in je lichaam te hebben, een vrolijk gevoel. Nu is dat gevoel je ineens ontnomen. Moet je nog wel op na controle bij de gynaecoloog? Om te kijken of je baarmoeder helemaal schoon is?

En het gaat zeker even duren voordat je hier weer bovenop bent. Afgelopen zaterdag was mijn miskraam een jaar geleden. Ik denk dat ik vaak nog stil zal blijven staan bij die datum. Zoiets vergeet je gewoon niet.

Sterkte meid!

En hoe is het met alle andere meiden?
    Hier alles goed. Zondag ben ik ongesteld geworden. Ik voelde het ook alweer aankomen maar toch is er iedere maand die hoop die je hebt. Morgen de eerste afspraak bij de gynaecoloog. Klinkt stom maar ik heb er zin in! Er gaat eindelijk wat gebeuren! Eindelijk na al die tijd! Het voelt echt als een opluchting!

Liefs Yvonne

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dikke knuffel Helena. Verschrikkelijk wat je mee hebt moeten maken... eerst zo'n slechte uitslag, dan toch op de valreep zwanger en dan een miskraam :( Bah, niet eerlijk en heel erg gemeen!!!

Hier alles goed. Eisprong geweest, het verplichte klussen zit er weer op (en dat gaat me ook echt tegenstaan de laatste tijd...) en nu weer afwachten. Eens kijken of ik extra vruchtbaar ben door de HSG... :)

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Babygirl, hoe was het bij de gyn?

11. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Saskia, hier ben ik dan hoor:D (zie reactie in topic bruine afscheiding;)).

Ik duim voor je dat de hsg een positief effect heeft gehad. Ik had er 6 maanden geleden ook op gehoopt maar helaas heeft het ons niet dat geluk gegeven. Maar goed, 1 maart gaan we weer naar de gyn en dan hopelijk beginnen aan IUI, ik ben er echt helemaal klaar voor, kom maar op met die behandelingen;).

En het gevoel van het gedwongen klussen herken ik wel, mij gaat het ook steeds meer tegen staan. Aan het begin van een cyclus denk ik steeds van 'deze maand ga ik niet lopen rekenen, plannen en gedwongen klussen, we gaan deze maand gewoon genieten', maar ja, zodra de eisprong dan weer in zicht komt kan ik het gewoon niet laten om toch te gaan rekenen, plannen, enz:D:x. Ik wil gewoon geen kans laten lopen;)

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb precies hetzelfde Emma! Ik zeg ook altijd deze cyclus ga ik niet rekenen etc. maar die eisprong hè hihihi ;)
    Half jaar zit er voor jullie alweer op. Ik zou ook zoiets hebben van: kom nu maar op met die behandelingen. Weer een stapje verder en hopelijk ook dichterbij jullie droomwens.

13. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hee saskia en natuurlijk ook alle andere meiden,

Gister bij de gynaecoloog was heel fijn. We hebben mijn hele cyclus in kaart gebracht. Ze vond het ook erg lang duren, inmiddels 15 rondes verder na de miskraam, voor onze leeftijd. Mijn cyclus is erg onregelmatig met een late eisprong. Ze zat zelf al aan clomid te denken. Mijn vriendjes zaad onderzoek is op 17 februari. Dan kunnen we tot 09.00 's ochtends het potje brengen. Mijn vriend heeft een paar jaar, toen hij nog jonger was, in een chemicaliën fabriek gewerkt. Ze zag dit toch als een risico factor en wil daarom het zekere voor het onzekere nemen. Ook heeft hij al eens een prostaat ontsteking gehad. Dingen die allemaal mee spelen in de kinderwens. (dingen die je vergeet maar die nu toch belangrijk blijken te zijn).

Ik kon meteen bloed laten prikken, cyclus dag 4. Dus dat kwam ook mooi uit. Nu moet ik weer 1 week na mijn eisprong om bloed te laten prikken.

Volgende afspraak is 23 februari. De vaart zit er dus lekker in! Het was ook fijn om weer met haar te praten. Mijn vriend voelde zich ook fijn in het gesprek, vooral omdat er tegen ons "allebei" gepraat werd.

We hebben weer hoop gekregen. Eindelijk lijkt alles serieus genomen te worden!

En hoe is het met jullie allemaal?

Liefs Yvonne

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @Babygirl;
    Fijn dat jullie zo'n goed gesprek bij de gyn hebben gehad en dat jullie serieus genomen werden. Meteen aktie ondernomen, kijk... daar houden we van!

Hier geen bijzonderheden, afwachten...

15. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ babygirl, fijn dat jullie gesprek zo lekker ging. Denk dat eht ook meehelpt dat vlug de volgende stappen gezet kunnen worden. Het steeds wachten vind ik nog het ergste van alles...
    @ saskia,
    Ik hoop zo dat je in dit komend half jaar een mooi kadootje krijgt!

Gister was ik bij een goede vriendin....zij is 2 maanden terug gestopt, wat ik al vermoedde bleek waar.
    Ze is acht weken zwanger. Ze is precies tegeliijk met mij zwanger geraakt...we zouden allebei in de week van mij nverjaardag utigerekend zijn...
    HEbben samen lang gepraat en zitten huilen. Was heel goed, want zij durfde mij niet te belle nen voelde zicht zschuldig.
    En ik voeldem e gewoon kut..
    Moet zeggne dat ik blij ben dat het nu niet raar is tussen ons maar het doet wel heel veel pijn, heb er gewoon moeite mee. Niet uit jaloesie maar omdat het mij herinnerd aan wat ik niet heb en al zo lang op wacht...

Morgen intake in ZH...
    HEb hele avond gejankt, stom he..
    xxxx

16. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Helena, ik kan je frustratie en verdriet heel goed begrijpen. Een van mijn beste vriendinnen was ook tegelijk met mij zwanger. Ik kreeg een miskraam, bij haar bleef alles goed gaan. Het verschil bij haar was dat ze helemaal geen respect leek te hebben voor mijn situatie. Ze was alleen met zichzelf bezig. Na haar bevallig heb ik haar daar flink op gewezen. En "beste" vriendin? Zo zie ik haar nu niet meer. Ze blijft onbewust "rottige" opmerkingen maken. Ze is een aantal jaar jonger als mij en vertelde me vorige week nog dat ze achteraf spijt heeft van haar "vroege" keuze om zwanger te worden, niet dat ze spijt heeft van haar kind, en dat haar relatie met haar man ook niet alles is wat ze ervan gehoopt had!
    Heb er haar toen even duidelijk op gewezen dat ik en mijn vriend al jaren bezig zijn om te bedenken wat wij de ideale situatie voor ons kind vinden, mocht dat ooit komen! En al helemaal de super sterke relatie die je met je partner moet hebben voor je zo'n besluit maakt. Daar schrok ze wel van. Zij kreeg vroeg verkering, ging vroeg trouwen en meteen na het huwelijk kinderen. Niet goed over nagedacht dus. Ik kan me daar gigantisch aan irriteren maar probeer het wel van me af te zetten.

Laat je wel even weten hoe het in het ziekenhuis ging?

En hoe is het met alle andere?

Liefs Yvonne

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    #457 Laraxx, 4 feb 2010
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
    Hoi meiden,

mag ik hier meekletsen??

Mijn vriend en ik zijn ook naar de huisarts gestapt, en vervolgens doorverwezen naar de gynaecoloog.. Ik heb inmiddels een inwendig onderzoek gehad en alles zag er goed uit.
    Gister hebben wij de uitslagen gekregen van het zaadonderzoek en mijn bloedonderzoek, mijn bloed was goed, zijn zaad wat minder..
    (ik vind het jammer dat ik die waardes niet zelf heb thuis, weet iemand of dat nog opgestuurd wordt?)

Weet alleen nog dat hij 12 miljoen zaadjes heeft, wat normaal meer dan 20 miljoen moet zijn)
    alles was wat onder het gemiddelde vertelde de gynaecoloog maar er is nog genoeg kans.
    Begin maart gaan ze bij mij nog een follikelmeting(?) doen en een samenlevingstest.. tevens gaan ze kijken of mijn eileiders open zijn...

Afwachten maar....

Liefs Lara

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom in de achtbaan die mmm heet, Lara. Jammer om te lezen dat ook jij de mmm in gaat. En leuk dat je je hier aan sluit.

19. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Welkom, en idd jammer dat jej ej bij ons met aansluiten.

BEn zelf ook net gestart met mmm, heel blij met alle lieve meiden hier en fantastische steun!

kus!

20. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ Laraxx.
    Wij hebben van de huisarts een print gekregen van de uitslag, kan je gewoon vragen hoor, misschien willen ze hem wel opsturen.

@ Babygirlz, dank voor je begrip en wat een egoistische vriendin zeg! Ondankbaar mens, een kind is geen hondje waar je spijt van krijgt omdat je hem 'genomen'hebt.
    Het is oneerlijk verdeeld...

Deel Deze Pagina