Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ hier gister naar de gyn geweest.
    Ze wilde nog geen conclusies trekken, eerst wat zaken onderzoeken.
    bloed prikken bij mij, meteen gebeurd, met eendebek een kweekje van binnen genomen om te kijken welke bacterieën ik in me heb.
    Volgende week op CD21 ( rond ei ) en CD3 van de volgende cyclus wweer bloedprik. Cd 3 ook een inwendige echo.
    ze gaat eiwitten onderzoek doen naar oorzaak herhaalde miskramen . Zo wordt dat al genoemd als je er 2 hebt gehad me 3 jaar tussen(??)
    Man moet nieuw spermatest doen, dit keer wordt er uitgebreider naar gekeken.

Onze sperma uitslag is niet fantastisch was maar ook niet mega slecht. Ze wil met 2e test zien of (spermakwaliteit gaat in golfbeweging hoog/laag) het een hele goede of juist slechte momentopname was.

Mijn temp kaartjes waren goed. Alleen cyclus met gemiddeld 35 dagen aan de lange kant. Gaat ze ook onderzoeken in bloed.
    Begin volgende maand gaan we weer langs en bijkijken wat de volgende stappen zullen zijn.

Heb er wel wat rust door gekregen.
    Enen dag is beter dan de andere, zal bij jullie ook wle zo zijn..

liefs Helena

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fijn Helena, dat er zo serieus gekeken wordt en ook gelijk aktie ondernomen! Dat geeft inderdaad een soort van rust.

Hoe was het zaad ook alweer? Ik dacht 4 miljoen en beweeglijkheid 32%. Klopt dat?

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hey girlsss..

Hoe is het hier???
    Ik heb het erg druk met werk (kan op het werk niet meer op zp) en heb niet zoveel te vertellen nu er niet zoveel gebeurd haha, dus tis wat rustig van mijn kant..

In ieder geval welkom voor de nieuwe meiden!

@ Saskia: Ik zag dat het weer bijna je NOD is.. en een voorgevoel?

@ Helena: Fijn dat er nu wel echt actie ondernomen wordt. Ik hoop dat het snel wat opleverd!

4. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

sorry dat ik er niet zoveel meer ben, lees de verhalen nog wel maar heb soms gewoon even geen zin om 'er mee bezig' te zijn.
    Over 3 weken krijgt mannetje operatie om de spatader in zijn testikel af te knellen, hopelijk brengt dat goed zaad op of een IUI behandeling.

Maar denk wel aan jullie!!!!!

Liefs

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, alle hoop gevestigd op die operatie meid! Ik duim kei hard voor jullie!

@ Lkg, geen goed voorgevoel :( Heb al vanaf maandagavond bruine afscheiding. Ik denk dat mijn cyclus door de war is van de HSG. Ongi zet nog niet helemaal door, maar is er bijna. Op naar ronde 16.

6. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hee meiden,

Welkom Lara op het forum. Inderdaad niet leuk dat ook jij de mmm in moet, gelukkig kun je hier je hart luchten.

Helena, een fijn gevoel is dat he! Nu je weet dat je serieus genomen wordt en dat er wat aan gedaan wordt! Bij mij viel er ook een last van mijn schouders na het bezoek.

Saskia, balen dat je het alweer voelt aankomen! Ik ken je gevoel!

Gister heb ik mijn eisprong gehad. Heb voor het eerst ovulatie testen gebruikt! Heel fijn! Het klopte precies. Dus even flink geklust. Aanstaande vrijdag, een week na eisprong, bloed laten prikken. Nog een weekje, dan moet mijn mannetje zijn potje weg brengen. Ben heel benieuwd wat eruit gaat komen!

Alvast een fijn weekend allemaal!!

Liefs Yvonne

7. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hi allemaal, ik ben weer terug van Curacao...was echt heerlijk, hoewel ik daar wel veeeeeeeeel ouders heb gezien met jonge beebietjes. Af en toe toch redelijk confronterend dus. En vervolgens werd ik de laatste dag ongesteld:( Veel vroeger dan verwacht, maar misschien maar goed want anders had ik toch stiekem weer gehoopt...

Meteen bij terugkomst een afspraak gemaakt voor de HSG: ben dinsdag de 16e aan de beurt. Niet helemaal 't goeie moment, want da's ong op de 11e/12e dag van mijn cyclus. Aan de andere kant wil ik 't gewoon allemaal achter de rug hebben én is mijn eisprong meestal pas rond de 14e/15e dag...

8. 123

123 Niet meer actief

Wat is het hier rustig....Zijn jullie carnavallen?
    gaat alles goed meiden?
    Ik ben deze week helemaal niet met temperaturen en dag van de eisprong etc. bezig geweest, echt ff geen zin in hoor. Over anderhalve week krijgt manlief operatie waarbij ze die spatader gaan afknellen en dan zien we wel weer. Ga maandag wel de fertiliteitsarts bellen om te vragen of ze misschien bij mij al kunnen beginnen met onderzoeken, heb ik dat maar gehad.

Doeg meiden

9. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Ja zeker heel rustig hier! Ik denk dat iedereen het erg druk heeft! Gelukkig nog een weekje, dan lekker vakantie!

Spannend de operatie 123!

Woensdag wordt het zaad van mijn mannetje onderzocht. Ben heel benieuwd!

10. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Heee meiden.. tis inderdaad wel heel rustig hier he!!

Hoe is het met jullie??

Ik kan het hele zwanger worden best goed loslaten deze maand dus ik ben niet meer zoveel op zp.. vooral ook omdat er niet zoveel gebeurd haha.. Prima geklust deze maand, dus gewoon afwachten tot m'n NOD.. en dan een weekje later moeten we alweer zaad inleveren en diezelfde week een afspraak met de arts.. dus dan zal het allemaal wel weer spannend worden, maar voor nu is het allemaal heel relaxed gelukkig!

11. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    hoi dames,

ik wil hier ook graag mee komen kletsen. Ik heb al een hele tijd meegelezen, maar nog nooit gereageerd. Het maakt het zo definitief om te reageren, nu hoor ik er ook echt bij :( Maar goed, niks aan te doen, dus we maken er het beste van!
    Ik heb in ieder geval al erg met iedereen meegeleeft, over de verschillende uitslagen e.d. Saskia, een goed topic wat je geopend hebt, waar echt behoefte aan is!

Ik ben zelf 29 jaar, en mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar bezig. Vorige week vrijdag zijn we naar de huisarts gegaan, en aankomende vrijdag levert mijn vriend zijn zaad in bij het ziekenhuis. Gelukkig krijgen we al binnen drie dagen de uitslag, dus dat is fijn.
    Vandaag heb ik een afspraak met de fertiliteitspoli gemaakt, maar daar kunnen we pas 8 april terecht!!!! Wat duurt dat lang!!! Hadden jullie dat ook???:$
    In mijn omgeving weet nog niemand dat we bezig zijn, onder mijn vriendinnen wordt er wel veel over baby's en zo gepraat, terwijl er nog niemand zwanger is. De eierstokken rammelen!! Heel egoistisch misschien, maar het lijkt me echt K..... wanneer één van hen eerder zwanger zou worden. Niet dat ik het ze niet gun, maar ik zou toch stiekum jaloers zijn.....
    Helemaal pijnlijk is dat mijn schoonzusje laatst liet vallen dat zij en mijn broertje (die vele jaren jonger is) ook een kindje willen. Buiten dat ik vind dat ze er nog niet klaar voor zijn, vind ik ook dat ik de oudste rechten heb haha ;)!
    Goh, het doet me goed om het zo eens op een rij te zetten, had ik eerder moeten doen :D

groetjes Paultje

12. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Welkom paultje op dit forum!

Ik snap je frustraties nav je schoonzusje en van je vriendinnen. Heel begrijpelijk! Vooral als je er al zo'n tijd mee bezig bent. Het gaat op een gegeven moment echt je leven beheersen, tenminste dat merk ik bij mezelf heel erg. 8 april duurt inderdaad nog een tijdje. Maar je hebt dadelijk in ieder geval de uitslag van je vriend al wat ook heel fijn is. En als je in april naar de gynaecoloog gaat gaat er in ieder geval echt wat gebeuren en echt iets aan gedaan worden. Dan was voor mij al een hele opluchting.

Wij moeten volgende week voor de volgende afspraak. Dan krijgen we ook de uitslagen van de onderzoeken te horen. Ben heel benieuwd!

Nou je kunt hier altijd terecht met je vragen en problemen!

Liefs Yvonne

13. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    LKG, ik dacht dat ik het deze maand ook wat los kan laten, maar blijkbaar toch niet. Ik blijf er veel mee bezig in mijn vrije tijd! Morgen in mijn NOD maar voel het nu alweer aankomen. Op naar de volgende rond dus!

14. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    @babygirl Bedankt voor je peptalk! Dat doet me goed!
    Jee, jij bent ook al een hele tijd bezig. Wat spannend dat jullie volgende week de uitslagen horen, en meteen een afspraak hebben bij de gynecoloog. Dan wordt er hopelijk in dat gesprek ook duidelijk welke stappen er volgen.

Ik ben wel opgelucht dat wij ook hulp gaan krijgen (op één of andere manier) maar desondanks vind ik april wel heeeeeel lang duren. Goed, tot die tijd maar veel leuke dingen doen om de tijd te doden. En dan hebben ook nog twee NODs die we mee kunnen pakken, wie weet? Het ligt natuurlijk ook aan de uitslag van het zaad, als die heel goed is, ben ik opgelucht, en misschien duurt het wachten wat minder lang. Maar als het heel slecht is, dan wil ik eigenlijk die zelfde dag al hulp.
    Stiekum hebben mijn vriend en ik nog hoop dat er geen probleem is bij ons, omdat we niet altijd op de goede dagen hebben "geklust".
    Wij vinden het toch een hele opgave om binnen de vruchtbare periode te moeten klussen, dus dit is ook niet altijd gelukt.
    En dan hebben we ook regelmatig dat we bij iemand logeren of familie bij ons in net de vruchtbare periode (mijn schoonfamilie/familie wonen nogal op afstand namelijk)
    Sorry voor mijn ego bericht, maar nu ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen :)

Babygirl, jij bent eerst aan de beurt! Veel succes met je gesprek!

groetjes Paultje

15. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Altijd klote om weer die ongesteldheid aan te voelen komen :x

16. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    @ paultje, nee helemaal geen ego bericht hoor! Gewoon alles van je afpraten. Dat lucht echt op. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Gelukkig steunen wij elkaar allemaal hier! Dat is gewoon super fijn! En ik herken de problemen wel hoor. Mijn vriend werkt onregelmatig dus wij plannen het klussen rond de vruchtbare periode zelfs in als het niet anders uitkomt. Dat is pas erg! Maar ja, kan er ook niets aan doen. Het is gewoon super frustrerend als je iets heel graag wilt wat maar niet wil lukken!

17. 123

123 Niet meer actief

Hey Paultje,

ik ben ook 29 en anderhalf jaar bezig...ik voel een connectie ;)
    het is fijn om erover te praten, doe maar lekker hier!
    We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en willen maar 1 ding: zwanger worden!

babygirl, altijd weer balen die NOD + ongie! Ik voel de mijne ook komen!

LKG, ga je nu voor de eerste keer of voor de tweede keer zaad inleveren? Ben er ff uit.... sorry.. ben ook niet meer zoveel hier omdat ik er zo min mogelijk mee bezig wil zijn...

Nikaatje, jij moet wel lekker bruin zijn! Hoe ging je HSG vandaag?

Saskia, hoe gaat het met jou?

18. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hoi Paultje & anderen,

Ik ben ook 29 en bijna 1 - 1,5 jaar bezig...heel herkenbaar dus.

Ik heb gisteren m'n HSG gehad. Moet eerlijk zeggen dat de HSG zelf gewoon een (erg) vervelend gevoel was, maar te overzien. Het was meer dat ik 's avonds steeds meer last van krampen en een zeurderig gevoel kreeg in m'n buik en daar nog steeds een beetje last van heb. Ik voel duidelijk dat er wat is "gedaan" in mijn buik en da's niet echt prettig. Maar misschien ben ik op dat gebied ook wat gevoeliger, ik voelde 't ook nog een tijdje na de inwendige echo.

Op de foto's zag alles er goed uit, alleen een klein plekje aan het begin van de baarmoeder waar de contrastvloeistof niet was gekomen. De arts zei dat dit kan komen omdat mijn baarmoeder gewoon zo is of dat het een klein poliepje is. In ieder geval niks waar ik last van zou hebben bij een zwangerschap.

De rest hoor ik volgende week van mijn FA....

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Paultje, welkom! In april pas een afspraak... pfff das lang! Bij mij gaat alles tot nu toe erg snel met afspraken. Dat wachten is zo irritant hè!
    Wel fijn dat je zo snel een zaaduitslag krijgt. Dat was bij ons ook zo. En aangezien het wachten zo killing is, vond ik het superfijn dat ik snel wist hoe het zat. Maarja, daarna begint het wachten weer...

@ Nikaatje, fijn dat de HSG goed was.

@ babygirl, spannende tijd voor jullie! Wanneer krijg je de uitslag?

@ 123, de operatie komt ook steeds dichterbij. Spannend meid! Hoe voelen jullie je, zenuwen?

@ all, hier gebeurt heel weinig. Ben even niet zo bezig met zwanger worden. Heb het enorm druk, dus ook veel afleiding. En dat is na 16 maanden echt even fijn hihi!
    Ik ben dus ook minder op zp, vandaar.

Knuffels voor jullie allemaal!

20. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Wat een mooie leeftijd he 29 ;).
    @nikaatje fijn dat alles er op het eerste gezicht goed uitziet. En ik zag in je onderschrift dat het zaad van je vriend/man ook goed is? Positief allemaal! Hopelijk is het gesprek met de FA weer een goede stap in de juiste richting, ik ben benieuwd wat jullie hierna gaan doen! Succes met het gesprek.

@123 jij voelt je ongesteld ook al weer aankomen? Onwijs balen altijd :x

Deel Deze Pagina