@Nikaatje, ik snap dat je het nu nog wel even goed vind om het zelf te proberen, zeker omdat jullie nog een aardige kans hebben op een spontane zwangerschap . Ik zit soms een beetje in dubio, aan de ene kant is mijn geduld helemaal op en wil ik het liefst direct beginnen met behandelingen, maar aan de andere kant merk ik juist dat ik de laatste 3 maanden het hele zwanger worden wat luchtiger oppak, het beheerst niet meer de hele dag mijn leven en dat is ook wel fijn. Terwijl als we nu gaan beginnen met behandelingen dan ben ik er dus wel weer heel veel mee bezig. Maar goed, ik ga toch voor de behandelingen. @Saskia, ik blijf het zo knap vinden hoe jij met alles omgaat. Je weet dat de kans niet heel groot zal zijn op een spontane zwangerschap maar toch wil je het zelf nog blijven proberen, goed hoor. Maar zo'n pauze is natuurlijk ook wel even lekker, en wie weet raak je toch zwanger, een kans blijft een kans toch! Ook fijn dat je hondje overdag bij je moeder kan blijven, lijkt mij een ideale oplossing. Voelt ze zich trouwens al een beetje beter?
Dank je Emma! Ik vind het wel even lekker om niet met het ziekenhuis en behandelingen bezig te zijn. Piekeren kan later weer Ik merk ook dat ik er nu niet meer zo mee bezig ben. Ik laat het wat losser. Eerst zag ik die 6 maanden als onze laatste kans op een natuurlijke zwangerschap, maar nu zie ik het als rustmomentje. En het voelt echt even fijn, na 16 maanden intens bezig zijn met zwanger worden. Toen is het ook niet gelukt. Dus ik pak die 6 maanden liever aan om tot rust te komen. En eindelijk hebben we weer een normaal seksleven, gewoon vrijen wanneer wij zin hebben en eindelijk weer die vonken die er vanaf springen. Ik wist niet dat dat nog zou lukken hahahaha
Met hondje gaat het trouwens een stuk beter. Ze plast erg veel, maar geen bloed meer. Plassen is alleen maar goed, zo raakt ze dat gruis tenminste kwijt. Verder is ze weer lekker speels en levendig. Het gaat de goede kant uit
Wat veel geschreven hier zeg!! Sas, ik ben blij dat het met je hondje beter gaat! Gelukkig maar!! Fijne zondag nog allemaal!
Hey meiden, even ons topic weer naar voren plaatsen, het is zo stil hier Gaat alles goed met jullie? Hier gaat alles prima, ik ben weer naar mijn ongi toe aan het werken; het gekke is, ik weeeeet dat wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden maar ik ben al die maanden zo gewend in cyclussen te leven dat ik die maandelijkse hoop gewoon nodig heb om door te gaan, suf he... Verder ben ik flink aan het hardlopen, ik ga binnenkort te halve marathon lopen SLIK, dus ik heb gisteren 17km hardgelopen en vandaag nog naar de sportschool geweest om de spierpijn eruit te krijgen; tsja, ik heb gewoon een doel nodig he..! Meiden, hele fijne avond en een dikke knuffel van mij xxx
Goed joh, Amy...ik zou mezelf eigenlijk ook wel zo'n doel moeten stellen, het leidt misschien toch af en toe die gedachten af... Ik zit op het wachtbankje, nog een week en dan zal ik wel weer ongesteld worden (en kan ik bellen voor de waterecho). Moet zeggen dat de week voor m'n gevoel errug lang duurt, ook omdat ik wel wat kwaaltjes heb (moe moe, opgeblazen gevoel, af en toe beetje misselijk), maar ik durf gewoon niet meer te hopen. Pff zou weleens willen weten hoe je er minder mee bezig kon zijn. Heb al een verbouwing, twee verhuizingen, een fijne vakantie achter de rug en een drukke baan, maar in m'n hoofd blijft 't om beebietjes draaien *zucht*
Wauw Amy, wat knap! En in cyclussen leven... tja, dat ken ik. Dat doe ik ook nog steeds. Deze cyclus een heel stuk minder, maar er helemaal niet mee bezig zijn lukt me niet. Lieverd, een natuurlijke zwangerschap is niet geheel uitgesloten. Er hoeft er maar eentje door te dringen. De kans is enorm klein, ik weet het. Maar het kan wel. Denk maar aan die snelle zaadcel die het overleefd heeft tijdens de samenlevingstest... You never know.
Ha dames, Bedankt voor jullie reacties, doet me goed om er toch over te praten. Sorry dat ik nog niet had gereageerd, was ff een hectische week.. Nu nog maar 2 dagen wachten en dan eindelijk naar het ziekenhuis. Heb zo'n last van krampen linksonderin m'n buik, maar dat zal vermoedelijk stress zijn.. Ik hou jullie op de hoogte.
En Moon, heb je al wat meer duidelijkheid voor jezelf? Zou natuurlijk leuk zijn he! Tsja Sas, ik hoop maar dat een natuurlijke zwangerschap niet geheel uitgesloten is; ik ga het volgende keer vragen aan de gyneacoloog; deze maand weet ik in ieder geval zeker dat er niks gebeurt en ga ook minder hopen! Hoe is het verder met jou? Wanneer moet jij nu weer naar de gyneacoloog toe? Nikaatje, heel herkenbaar; ik probeer ook van alles om even niet aan zwanger worden te denken maar helaas, het blijft malen.... Meiden, werkse vandaag of en een hele fijne dag!!
Amy, in juli gaan wij weer terug naar de gyn. Even een succesverhaaltje om je een beter gevoel te geven hopelijk. Vrienden van goede vrienden van ons lukten het ook maar niet om zwanger te raken. Conclusie: hij had minder dan 1 miljoen goede zaadcellen. 3x IVF, geen resultaat. Ze hadden de moed opgegeven, maar 3 maanden later was zij spontaan zwanger. Al is er maar 1 goede zaadcel, dan is een spontane zwangerschap niet uitgesloten. De kans wordt natuurlijk wel steeds kleiner. Hoe minder goede zaadcellen, hoe kleiner de kans.
Hey meiden, hoe is het hier? Wat is t stilletjes, gaat met vlagen he! Hier gaat alles goed, ongi begint zich alweer netjes aan te kondigen maar dat kan ook niet anders, we hebben wel gevreeen vlak voor de eisprong maar daarvoor een hele tijd niet. Ik vind het best lastig mijn 'zin in sexs' weer terug te vinden, ik ben al die maanden bezig geweest met zwanger worden en toen moest alles op bepaalde tijden enz. dat heeft nu toch geen zin. Ik voel mij sowieso op het gebied van sexs een beetje leeg...nou ja, alles op z'n tijd; momenteel zakt langzaam het idee van ICSI en laat ik dat nu eerst maar eens een plekkie geven Dikke knuffel!
Zo voel ik me ook Amy, precies hetzelfde! En ik baal daar enorm van, want ik kon er altijd zo van genieten en had ook best een hoog libido Langzaamaan begint het wat terug te komen gelukkig. Ongi hier ook in zicht... krampen, rugpijn, restless legs en bruinverlies...
Mijn menstruatie kondigt zich ook alweer aan Mijn boobies zijn alleen wel gevoeliger dan ooit en heb ook al een paar dagen een opgeblazen gevoel: had dus toch weer een sprankje hoop, maar ben bang dat m'n menstruatie dit x nog erger zal zijn (uitvloeisel van de HSG deze maand?). Pfff....het blijft een teleurstelling hoor
Ha dames, Eindelijk duidelijk na vanmorgen bij de gyn. Echo gehad en gelukkig geen endometriose zoals de huisarts dacht. Mijn moeder heeft dat nl. ook en het is erfelijk, zeker als je ook nog eens blauwe ogen hebt (schijnbaar hoger risico). Maar goed, er waren eitjes aanwezig en ze waren aan het groeien. Probleemje is alleen dat ze te langzaam groeien (moesten nu 21 mm zijn en waren maar 13) en geen seintje krijgen om naar beneden te gaan. Dit zal dus opgewekt moeten worden met hormonen. A.s. maandag weer een echo om te kijken of ze gegroeid zijn. Wel het advies gekregen om zondag te klussen en hopelijk hebben we geluk. Bij m'n vriend was gelukkig alles in orde, alles was boven het gemiddelde. Nu ff afwachten tot maandag. Voel me wel behoorlijk opgelucht dat het volgens de gyn gewoon op te lossen is. Hou jullie op de hoogte! Fijne avond allemaal!
Moon, fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt en helemaal fijn dat het op te lossen is. Hopelijk slaan de hormonen snel aan en ben je snel zwanger!
Kijk Moon, dat zijn fijne berichten om te horen Nu zorgen dat je snel zwanger wordt meis! Las dat bij jou de ongi ook een beetje doorkwam Sas?! Toch weer een beetje bale he, maar goed joh, als ik zo lees genieten jullie ook weer wat meer en laat dat vooral prioriteit hebben; ik heb mijzelf er al bij neergelegd dat zwanger worden echt nog wel een tijdje gaat duren tenzij er een wonder gebeurt; op wonderen ga ik niet wachten dus gewoon reeel zijn en vooral genieten van elke dag. Ik ben een enorme fan van Youp van t Hek (je moet er van houden) en 1 van zijn mooiste liedjes heeft de volgende tekst: Vannacht in m'n slaap word ik plots overvallen Straks komt een auto en die rijdt me kapot Wanneer zal de dood zijn fiets bij mij stallen? Wat zal mijn clou zijn? Hoe is mijn plot? Misschien zegt de dokter: 'Meneer nog twee maanden' En word ik door een slepende ziekte gesloopt Men zegt dat dat beter is voor nabestaanden Maar twee maanden pijn is toch niet wat je hoopt Deze dag is de eerste van de rest van mijn leven Dat denken er velen bij hun ontbijt Terwijl ik altijd denk: ik heb nog maar even Dit wordt de laatste van een prachtige tijd Dus moeten we dansen en moeten we vrijen Moeten we lachen en drinken vol vuur Lief hou me vast want nu ben ik nog bij je Tijd is toch geld dus het leven is duur En ik merk elke dag dat ik me vergis En dat er dan nog een dag over is. Jij mag niet doodgaan en ik wil niet sterven Laat staan onze liefste, denk niet aan ons kind Haar dood zal ons leven voor altijd bederven Terwijl ze misschien een hemel daar vindt Niemand mag doodgaan, niemand verdwijnen Maar je weet net als ik, er gaat steeds zoveel mis Met auto's, veerboten, vliegtuigen, treinen Niemand weet hoe laat het is Is het vijf voor twaalf of net half zeven? Hoeveel uur heb ik nog of rest mij een kwartier? Hoelang mag ik doorgaan nog doorgaan met leven? Ik heb echt geen idee dus ik grijp het plezier Dus moeten we dansen en moeten we vrijen Moeten we lachen en drinken vol vuur Lief hou me vast want nu ben ik nog bij je Tijd is toch geld dus het leven is duur En ik merk elke dag dat ik me vergis En dat er dan nog een uur over is Ik weet als ik later groot ben En ook bijna dood ben Dan is al die angst niet nodig geweest Maar altijd de bangste, altijd die angsten Maakte mijn leven tot een schitterend feest Want we hebben gedanst en we hebben gevreeƫn We hebben gelachen en gespeeld met het vuur God verbood wat we allemaal deden Leef toch je leven als je allerlaatste uur En zo is het gewoon!!!!! Fijne dag! Dikke knuffel van mij x
Ja Amy, ik heb me daar ook bij neergelegd. Op wonderen ga ik ook niet wachten. Hopen mag, maar het is en blijft een ontzettend kleine kans. Daarom gaan wij tot juli niks meer forceren. Zwanger worden staat op een laag pitje. Ik wil niet meer in cyclussen leven. We gaan genieten, nu nog met zn tweetjes maar niet minder fijn!
Dus Sas, we moeten gewoon iedere dag genieten en wat ons morgen brengt zien we morgen wel weer, vind je niet?! xxx