Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helemaal mee eens!
    Ben blij dat je zo weer kunt denk meid, dat doet me goed :)

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Das lief van je! Ja, ik voel mij wel weer beter, ik ga mij maar voorbereiden op wat er komen gaat en ik ga proberen positief te blijven: samen hebben we ook een leuk leven en het kan alleen maar leuker worden! :)

Knuffelsxxx

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Amy en Saskia, wat een goede instelling :). Ik merk dat ik de laatste paar maanden ook steeds meer die instelling krijg. We moeten NU genieten! En samen zijn wij al gelukkig en hebben we een leuk leven en een kindje zou dat geluk alleen maar aanvullen ;).

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hee Emma, hoe is het met jou? Op de wachtlijst voor IUI zie ik... hoe lang is die wachtlijst?

5. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

alles goed hier?
    Sas, ga je testen vandaag?

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Saskia, volgens mij heb je het al gelezen in dat andere topic, maar de wachtlijst is 3-4 maanden.

En ja, ga je testen vandaag of is de ongi al onderweg?????

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ongi is onderweg meiden. Heb sinds donderdag bruinverlies. Heb ik altijd zo'n 4 à 5 dagen voor ongi, heeeeeel irritant :x
    Dus vandaag of morgen zal het wel doorzetten. Ronde 17 dan maar...

8. 123

123 Niet meer actief

zucht, k.... zeg Saskia.... ronde 17 alweer.... ikke ook bijna...
    Moet strakjes naar de gynecoloog voor een eerste gesprek en een onderzoekje denk ik. Pas eind mei weten we welke behandeling het voor ons gaat worden maar ondertussen wil ik vast onderzocht worden, kunnen we meteen beginnen ;)
    lekker chocola eten Sas, daar knap je van op als je ongie moet worden

9. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Sterkte 123! Laat je even weten hoe het bij de gynaecoloog was?

Ik ben vandaag ook (echt) ongesteld geworden, hoewel ik donderdag al last had van bruinverlies + rood...vervolgens twee dagen bijna niks en nu heeft 't zich echt doorgezet.
    Dat is dan toch de eerste echte dag van mijn menstruatie?

Ik blijf 't me afvragen, omdat het bloedverlies + bruin altijd wel al rond de 10e dag van mijn luteale fase is en ik me een beetje zorgen maak of deze fase niet te kort is...

*zucht*

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Frustrerend he meiden, als die ongi weer doorzet; ik moet het ook van de week worden; alles duidt erop dus kom maar op: het enige wat ik hoop is dat het niet doorzet wanneer ik de halve marathon moet lopen...

Gisteren heeft mijn vriend met zijn broer gesproken en hij had hetzelfde probleem, weinig en slecht zaad (schijnt erfelijk te zijn bij mannen he) en hij zei dat de zaaduitslagen vaak heel verschillend waren bij hem, dat het soms ineens beter was; laat dat ajb ook erfelijk zijn:) En, hij heeft 4 kinderen, dus....

Wij weten ook pas eind mei meer 123, we gaan voor de iui-uitslag he meis!

Knuffels x

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Altijd fijn om zo'n verhaal te horen hè Amy!
    Heeft de broer van je vriend zijn kindjes op de natuurlijke manier gekregen?

Hoe is het de voorbereidingen voor jullie huwelijk? Wanneer is de grote dag ook alweer?

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey dames,

ik ga 9 april voor t eerst naar de gyn, dan ben ik officieel 6 maanden niet ongi geworden. Nu is mijn zus ook al een tijdje bij een gyn en die word binnekort geopereerd om te kijken of ze cystes heeft... dat is iets wat ik bijv al niet zou willen...

liefs

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nikaatje, ik heb dat ook. Eerst bruin en rood rond dag 10 na eisprong (soms zelfs eerder) en daarna pas echt bloed. Dat is dan de eerste dag van je ongi. Volgens mijn gyn hebben heel veel vrouwen dat en is het niks om je zorgen over te maken. Bij mij is het ook onderzocht en dat was allemaal goed. Geen cyste, goed baarmoederslijm, goede waarde hormonen. Je stoot vaak al wat slijm af voordat je ongi wordt en sommige vrouwen hebben hele dunnen bloedvaatjes die snel knappen. Dat is bij mij het geval. Ik vloeide ook een paar dagen na de HSG en ook na mijn uitstrijkje heb ik een dag bruin gehad. Het is bij mijn gewoon goed doorbloed daar benee :)

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom WendyenRichard.
    Veel succes in de mmm.

15. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Thanks Saskia, voor je reactie...!

Ik had 't zelf nog niet zo expliciet gevraagd aan de gynaecoloog (telkens vergeten), maar "gelukkig" wordt er nog een extra onderzoek verricht naar mijn baarmoeder. Ben daar vandaag extra blij mee, want ik verga inmiddels weer van de buikpijn:(

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fijn, zo'n extra onderzoek. Je weet nooit, je kunt het maar beter zeker weten.
    Ik heb nooit echt hevige menstruatiepijn. Meestal een paar dagen voor ongi wat zeurende pijn en op de dag zelf soms wat krampjes. Zoals nu, dus vandaag komt er nog een einde aan ronde 16 ;)

17. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,
    nou was er helemaal klaar voor maar geen inwendig onderzoekje gehad. Moeten toch echt op de uitslag van mannetje wachten eind mei. Ik moet wel op de 3e cyclusdag bloed gaan prikken. Dat doen we dan maar he.
    Wel ff lekker dat we 3 maanden ziekenhuis-bezoek-vrij zij.
    en wéér iemand in onze vriendenkring zwanger
    GGGGGRRRRRRRRRRRWWWWHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

zo. Moest ff.

Fijne nog nog allemaal
    en oh ja, Wenyrichard welkom hier!

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hmmm 123, jammer dat ze nog niks doen verder. Maar geniet in ieder geval van je ziekenhuisvrije maanden :) Ik vind het echt even heerlijk moet ik zeggen...

Weer een zwangere?! Blijft pijnlijk en moeilijk hè :x

19. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee meiden, sorry dat ik zo lang niets meer heb geschreven..

Heb wel regelmatig bij gelezen.. maar kon me er niet toe zetten om wat te posten :) Moet eerlijk zeggen dat ik steeds beter het zwanger-gedoe van me af kan zetten.

@ Babygirl: Mega gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet ervan!

@ De nieuwe meiden: Welkom :)

@ De meiden in rust.. we kunnen elkaar de hand schudden.. hoop dat het voor jullie snel raak is!!

We hebben vorige week een tweede keer zaad ingeleverd en woensdag een afspraak gehad met de fert. arts. Mijn bloed was goed, zaad van mannetje was nu 11 miljoen (vorige keer 4 miljoen) maar minder beweeglijk, nu 33% (vorige keer 66%). Ik heb ook een inwendige echo (met water) gehad, en alles was helemaal goed gelukkig :D
    We hebben nu een hele reeks aan onderzoeken op het programma staan. Bloedprikken Daniel voor hormonen en chromosomen onderzoek (heeft die vorige week direct laten doen) en 18 maart een echo van z'n zaakje en een sperma analyse om te kijken wat er overblijft na het 'wassen' van het zaad. En dan moeten we afwachten.. 11 weken in totaal.. dan is pas de uitslag van het chromosomenonderzoek bekend. Dus we hebben nu verplichte rust helaas. Baal er best wel erg van, maar er is niets aan te doen.

Ik heb ook een weblog gemaakt http://www.mydaydream.web-log.nl/ gebruikersnaam: LKG ww: Amsterdam.. voor als jullie het leuk vinden om het te lezen.

Nou, sorry dat ik ineens weer zoveel post na zo lang stil te zijn geweest.. ik ga proberen wat vaker hier te zijn!

20. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    En zo zijn we allemaal meiden in ruste! Iedereen lijkt nu te moeten wachten, frustrerend maar het is wat jij zegt Sas, we moeten ook maar even genieten van de ziekenhuisvrije maanden, daarna gaan we het zwaar genoeg krijgen!

Mijn zwager heeft trouwens 2 kindjes via IVF gekregen en 2 natuurlijk (wel bij een andere vrouw). Ik put er toch een beetje hoop uit, zonder hoop geen leven he:) Wij trouwen in september! Helemaal goed dat we trouwen, heb ik iets om mijn gedachten te verzetten!

Irritant he 123, al die meiden die zwanger worden om je heen! Ik dek mij bij iedereen van te voren in dat ze mogelijk wel eens zouden kunnen zeggen dat ze zwanger zijn....en op de 1 of andere manier hebben vrouwen met kinderen alleen maar behoefte om te praten over zwanger worden en kinderen...ik zoek tegenwoordig nog liever de mannen op die praten over voetbal;)

Knuffels!!!

Deel Deze Pagina