Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Lkg!
    Zaadonderzoek toch wel een beetje beter dan 1e keer dus! Kwaliteit een stuk minder, maar aantallen veel beter. In verhouding hou je nu meer goed zaad over. En wie weet hoe het na de analyse is. Ik vind het best positief klinken allemaal.
    Die verplichte rust is soms wel vervelend. Want eigenlijk wil je verder. Toch vind ik het persoonlijk even heel fijn om niet de hele tijd met onderzoeken enzo bezig te zijn. Al kan het wachten zo slopend zijn...
    Moet jij in de tussentijd nog onderzoeken? Heb jij al een samenlevingstest en HSG gehad?

2. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Amy: Die succesverhalen kan je niet vaak genoeg horen he! Fijn dat jullie het zelfs van zo dichtbij hebben gehoord dat het gewoon kan! Ik werk gelukkig met alleen maar mannen, dus geen baby-gepraat.. hooguit de verhalen van hun vriendinnen een kindje willen maar zijn nog niet ;)

@ Saskia: Jaa, je hebt ook wel gelijk dat het ook wel goed is om een paar maanden rust te hebben.. en soms heb ik dat gevoel ook wel.. maar de meeste tijd heb ik toch meer zo'n *ik wil op de stoep van het ziekenhuis staan stamvoeten* gevoel hahaha..

We hadden zoveel onderzoeken op het programma staan dat we het niet over een samenlevingstest of hsg hebben gehad.. We moesten al 5 andere onderzoeken onthouden, en die dokter is een beetje verstrooid hihi.. Maar ik heb bedacht dat ik de week nadat Daniel die onderzoeken heeft gehad even ga bellen. Dan kan je een telefonisch consult krijgen en kunnen we even kort de uitslagen bespreken en kan ik vragen of er nog meer onderzoeken gepland moeten worden.

Oh jah, en we waren ook zeker heeeel blij met de uitslag van het zaadonderzoek!! Zo op het eerste gezicht lijkt het genoeg voor iui gelukkig dus daar zijn wel echt heel blij om!! En natuurlijk kans om zelf zwanger te worden (dat vergeet ik soms ff hihi)..

3. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Ha LKG, ben blij dat je er weer bent...ik miste je al. Het is toch fijn om een ziekenhuisgenootje te hebben;)

Fijn dat bij jou alles verder goed was. Jij hebt dus al een waterecho gehad? Die staat bij mij nog in de planning (maar dan alleen om te checken wat het plekje in mijn baarmoeder is).
    Hoe was dat verder? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen..maar het is niet echt pijnlijk hè? En waar stroomt het water naar toe/hoe komt het er weer uit??

Twijfel nog of ik daar gewoon in m'n eentje naar toe kan gaan...

Sterkte met het wachten!

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Nikaatje: Jaa, jij was ook wel tevreden over het OLVG he las ik ergens! Ik vind het ook echt fijn daar.. niet zo'n gezeur, maar lekker direct en flexibel.. en ik heb helemaal niet het gevoel een nummer te zijn..

Over de waterecho.. ik vond het niet relaxed, maar het deed niet echt pijn. Meer als dat je buikpijn hebt doordat je ongesteld bent.. is ook niet relaxed, maar meestal niet zo erg dat je over de grond rold van de pijn zeg maar ;) Op een gegeven moment zei hij: nu ga je een prikje voelen. En naja, beetje net als een prikje van bloedprikken, ik vond het niet heel erg. En dan spuit hij langzaam wat water er in.. daar voelde ik zelf niets van, maar hij zei wel dat je daar een beetje buikpijn door kon krijgen. Als hij alles er weer uithaalt dan komt er al veel water mee (valt gewoon op de doek die op de stoel ligt of op de grond) en bij mij liep er toen ik eenmaal aangekleed was nog wel wat uit, maar niet extreem veel ofzo. En tis gelukkig gewoon water en niet een of ander vies goedje :p Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies gekeken heb wat hij allemaal deed, dus mijn verhaal zal wel niet helemaal kloppen, maar dit is hoe ik het me herinner :) Hoop dat het voor jou net zo mee valt
    !!

5. Nikaatje

Bedankt voor je uitgebreide toelichting:)

Hihi grappig trouwens wat je zegt "hoe jij je 't herinnert", zo ging het namelijk ook bij mijn HSG...ik was blij dat Nika-man erbij was en goed heeft opgelet, want ik kan alleen maar navertellen dat het pijn deed haha hihi

6. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Het wachten is idd niet fijn :x, maar goed... gedachte maar weer op iets anders proberen te zetten.

Gisteren weer een echo gehad en ei was gegroeid van 13 naar 21 mm :D. .. Dus nu afwachten of ik ook een eisprong krijg. A.s. dinsdag bloed prikken en eind maart weer een echo. Als ik toch ongi wordt dan starten met clomid.

Nou nog maar weer ff werken ! FIjne middag nog!

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Wij hebben helemaal niet zo'n HSG gehad, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat het bij mij op basis van bloedprikken en hormoonwaarde gewoon allemaal goed was en de zaaduitslag van vriendjelief overduidelijk was;)

Bij mij is net de ongi doorgebroken, ik had niet anders verwacht en ben er deze ronde ook echt niet mee bezig geweest; ik ben mij vooral maar even aan het richten op huwelijksreizen enz. leuke dingen dus!

Meiden, we gaan elkaar gewoon heel erg steunen komende tijd en rond juni hebben we hopelijk allemaal meer duidelijkheid of eerder zwangeren natuurlijk!

Veel liefs van mij x

8. 123

123 Niet meer actief

Amy, ik heb ook niet zo'n HSG gehad. Ik lees steeds van alle onderzoeken bij iedereen en ik ben 2 keer naar de FA geweest en 1 keer bij de gyn in de veronderstelling dat ik een keer onderzocht ging worden maar helaas hahaha! Het is bij ons ook duidelijk dat het aan de man ligt en ze beginnen nu met bloedprikken bij mij.

LKG, wat fijn zeg dat het zaad 'beter' is. Zou mij wel hoop geven denk ik. Bij ons was het de eerste keer 1 milj en de tweede keer 2 milj. Ik hoop dat de varicocéle (spatader)operatie goed is gegaan en ervoor gezorgd heeft dat de zaadjes van betere kwaliteit zijn. Ik weet dat de kans om spontaan zwanger te worden echt té inimini is maar hoop het nog steeds een beetje..

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy en 123, als jullie voor ICSI moeten gaan heeft een HSG geen zin want dan gaat het niet via de eileiders. Als jullie voor IUI gaan, dan komt de HSG nog wel want dan moeten ze wel weten of de eileiders open zijn. Dus ik denk dat ze dat op basis van de volgende uitslagen van jullie gaan bekijken.

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Sas, maar werkt het niet zo dat, wanneer ze zien dat je gewoon een goeie eisprong hebt op basis van bloedonderzoeken en hormoonwaardes ze ervan uit gaan dat de eileiders sowieso werken; of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ja, ik merk dat ik nog niet helemaal thuis ben in het hele medisch circiut:). Ik hoorde vandaag van een collega dat je bij IVF/ ICSI ook eerder in overgang zal gaan omdat je door hormonen meer eitjes produceert en je zo je reserves voor de toekomst ook opmaakt; wist ik ook niet!

Nou ja, nu maar even lekker werken!

Knuffels meiden! x

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Amy,
    Je kunt wel een prachtig mooie eisprong hebben met de goeie hormoonwaardes, maar ook dan kunnen je eileiders dicht zitten. En dat kunnen ze zien met een HSG of een larascopie (kijkoperatie).

Hoe is het verder met iedereen hier?

12. moon0810

moon0810 Actief lid

2 feb 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Vanmorgen bloed geprikt op progesteron, krijg de uitslag over twee weken, wanneer ik m'n 3e echo heb.
    Dus op dit moment nog niet ongi en ook niet zwanger.. Testen is altijd lastig omdat ik dus niet weet of ik een eisprong heb of niet..
    Dus maar weer afwachten.

Fijne dag vandaag!

Lfs

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hee meiden..

Las al veel over een HSG.. kheb dat ook nog niet gehad, maar zal idd nog wel komen. Brrr, eng, maar goed je moet er wat voor over hebben..

Tis wel rustig hier nu we allemaal aan het wachten zijn.. Wij moeten donderdag zaad inleveren en dan gaan ze het bewerken en kijken wat er na bewerking overblijft.. en mannetje krijg een echo van z'n zaakje. Heeft één van jullie mannen dat ook gehad?? We kunnen veel vinden over onderzoeken bij de vrouw, maar we hebben eigenlijk geen idee wat ze donderdag gaan doen en wat ze gaan onderzoeken!

Nou, ik wens voor iedereen dat het wachten snel gaat en dat het wachten heel snel beloond wordt!

14. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Erg he, dat wachten; je word er ongeduldig van! Ach, we gaan gewoon weer het forum volschrijven als we allemaal weer uitslagen en duidelijkheid krijgen!

LKG; wanneer krijgen jullie nu uitslag van het zaad? Vervelend dat je niet weet wat ze precies doen, mijn vriend heeft zoiets nog niet gehad maar ik heb wel begrepen dat het ook gaat gebeuren in mei. Ik vind het soms wel frustrerend dat je zo weinig info krijgt, wij dachten toen we doorgestuurd werden dat de onderzoeken door en door zouden gaan maar het is eerder wachten wachten en nog eens wachten!

Verder gaat hier alles goed, ik heb de halve marathon gelopen dus ik ben enorm trots op mijzelf!

Doei doei! xxx

15. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Amy: Wij hebben pas in juni weer een afspraak, omdat dat de uitslag van het chromosomen onderzoek bekend is, en dan krijgen we alle uitslagen dus ook die van het zaadbewerken..
    De agenda van de dokter ging niet tot juni, dus ik moet begin april nog even bellen om een afspraak te maken en ik denk dat ik dan aan de assistente vraag of ik ook nog een telefonische afspraak tussendoor mag om de uitslagen te bespreken..
    En echt vet dat je de halve marathon hebt gelopen! Echt knap vind ik dat altijd! Was je blij met je tijd?

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Lkg, mijn man heeft ook een echo gehad. Ik ben erbij geweest en ze gaan met een echo-apparaat over de ballen heen. Was niet pijnlijk en mijn man vond het ook niet echt vervelend.
    De hsg was geen pretje, maar na wat ik er allemaal over gelezen heb, vond ik het heel erg meevallen. Maar iedereen ervaart dat natuurlijk weer anders. Ik zou het zo weer doen als het moest, zonder zenuwen.

@ Amy, wat goed de halve marathon! RESPECT meid!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even ego; hoorde vandaag van mijn moeder dat mijn gyn er per 1 juli mee stopt, hij heeft een andere baan. En wij moeten in jul eigenlijk pas terugkomen. Behandelingen doen ze bij ons in het ziekenhuis niet dus dit zou de laatste afspraak zijn bij onze gyn en dan worden we doorgestuurd. En die laatste afspraak wil ik uiteraard nog bij mijn eigen gyn. Hij kent onze situatie en hij is gewoon een topkerel! Dus ik heb alvast gebeld voor een afspraak en nu moet ik 16 juni al komen. Nog 3 maandjes rust dus... Ben wel heel erg blij dat mijn moeder toevallig vandaag een afspraak met hem had en dus te horen kreeg dat hij stopte...

18. Nikaatje

Hi meiden, ik ben net weer terug uit het ziekenhuis voor m'n SIS(water) echo. Was niks bijzonders op te zien, waarschijnlijk was de contrastvloeistof tijdens de HSG gewoon niet helemaal goed doorgelopen. Heb nu nog een beetje een zeurderig gevoel in m'n buik, maar daar ben ik inmiddels wel aangewend;)

Trouwens, ik had vandaag een andere FA dan normaal en deze ging toch nog even wat meer door op mijn cyclus en het beetje bloed/bruinverlies wat ik altijd een paar dagen voor de echte menstruatie heb. Ik heb nu Clomid voorgeschreven gekregen om de eisprong nog een klein steuntje in de rug te geven en te kijken of het bloedverlies vermindert. En vervolgens een belafspraak in april. En ik sta dus op de lijst voor inseminatie...

Maar gelukkig voorlopig geen ziekenhuisbezoeken meer, heb 't wel een beetje gehad daarmee!

Lkg: ik heb inderdaad tussendoor per mail te horen gekregen dat de uitslagen verder allemaal goed waren. En nu zei de assistente voordat ik wegging ook "als je vragen hebt, niet twijfelen: gewoon bellen" . Erg aardig dus...

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nikaatje, fijn dat er niks te zien was! Toch wel handig dat er even een andere arts naar kijkt, zo zie je maar...
    Ik heb trouwens ook altijd bruinverlies voor mijn menstruatie en ook mijn gyn zegt dat dit normaal is en dat mijn hormoonwaardes allemaal goed zijn. Toch blijft het een beetje gek en ook wel eng. Ik zal het voor onze IUI eens aan mijn nieuwe gyn in het volgende ziekenhuis melden en vragen. Misschien ziet hij dit ook wel heel anders.

20. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden, ik heb ook altijd bruinverlies voor mijn ongi, volgens mij is dat heel normaal!

LKG, duurt het zo lang dat voordat de uitslagen binnen zijn van het chromosomen onderzoek? Wij moeten dat soort onderzoeken denk ik ook ondergaan, zou wel balen als we dan wederom zo lang moeten wachten, ben het wachten een beetje beu...

Sas, bale dat je gyneacoloog weggaat joh, het is allemaal al zo moeiilijk en een gyneacoloog waar je vertrouwen in hebt is dan een belangrijke factor om het enigszins dragelijk te maken! Wij hebben een vrouwelijke gyn. ik vind haar behoorlijk zakelijk; tot nog toe vind ik dat wel prettig. Trouwens Sas, ik lees zo af en toe nog eens mee bij het andere topic, vind jij het niet moeilijk om al die blije verhalen en dikke buiken foto's te zien? Ik vind het knap van je hoor, ik kan het niet zo goed.

LKG; ik heb overigens 2.19uur gelopen, ik ben er blij mee al kan het uiteraard veel sneller, daar gaan we de volgende keer gewoon voor!

Meiden, dikke knuffel!

Deel Deze Pagina