Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

Hey LKG, mijn vriend heeft ook een echo gehad. Hij vond het niet vervelend. Tis net als op je buik maar dan op het zaakje, ze maken een paar fotootjes en dan is het weer klaar, zo gepiept.
    Bij ons zag de uroloog dat de ene bal uitgeschakeld is en in de andere zat een spatader. Die is 2 weken geleden operatief afgekneld omdat 'ie de boel te warm maakte. Eind mei weer een zaadonderzoek doen, dan naar de uroloog en die kan ons dan vertellen of dat inderdaad de oorzaak was en welke behandeling we gaan doen.

2. 123

123 Niet meer actief

Hey Amy,
    ik kan er de laatste tijd ook steeds slechter tegen, die dikke buiken en zo. Op het werk: 3 zwanger en 2 nét bevallen ppfffff.. word er niet goed van. Ik ben altijd heel positief geweest maar het word me steeds zwaarder....

Hey Sas, gaan jullie door voor IUI, las ik dat nu goed? Balen joh, dat je gyn ermee stopt. Ik hoop dat de volgende net zo lief voor jullie is.

Hey Nikaatje, wanneer gaat jullie inseminatie beginnen dan?

Bah, het is allemaal zo K.. op dit moment.

3. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Amy: 2 uur lang hardlopen.. jemig.. echt megaknap!! Uitslagen chromosomen onderzoek duurt volgens mij altijd zo lang jah.. ik baalde er ook wel erg van, maar had sowieso van eerste gesprek tot uiteindelijke behandeling wel een half jaar gerekend, dus het scheelt dat ik me daar wel al op ingesteld had.

@ 123: Hee m'n mannetje is vanochtend geweest. Ik ben meegeweest het zaad inleveren maar ben toen naar het werk gegaan.. maar hij belde al snel dat het niets voorstelde.. duurde maar 5 minuten en was helemaal niet erg. En alles was gelukkig ook nog eens helemaal goed dus top :)

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    LKG; dat is wel slim van je, ik denk dat ik daar ook gewoon vanuit moet gaan, een half jaar voor al die onderzoeken en daarna pas duidelijkheid en vervolgstappen!

Herkenbaar hoor 123, ik kan ook niet goed tegen alle blije zwangeren en bevallen mensen om mij heen; het is gewoon een slopend proces. Ik werk ook nog eens in een grote organisatie dus er is er altijd wel eentje zwanger. Momenteel heb ik het echt overal om mij heen; ik probeer positief te blijven en te denken dat ik wellicht ooit ook zo mag pronken maar zucht, hoe lang duurt dat nog?!!?:)

We houden hoop, voorlopig duurt wachten lang!

Dikke knuffelsx

5. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

123 en LKG, fijn dat de onderzoeken bij jullie mannen meeviel. En het zou fijn zijn als daarmee al de oorzaak achterhaald zou kunnen worden!

En herkenbaar hoor...het kost mij ook wel moeite om echt blij te zijn voor de zwangeren om mij heen. Hoewel bij mij ook wel een stukje "schaamte" of het gevoel een mislukkeling te zijn meespeelt, dat het bij ons nog niet gelukt is.

Saskia: ik vond het afgelopen woensdag ook even best vervelend om niet bij mijn "eigen" FA te zijn. Dat vond ik al toen ik naar een andere tandarts moest: je bent altijd bang dat hij/zij een totaal andere mening is toegedaan of jou op een minder prettige manier behandelt. Maar uiteindelijk bleek het in mijn geval best fijn te zijn, juist omdat voor mijn gevoel twee mensen meer weten dan één...en nu hebben dus twee FA's mijn situatie bekeken. Da's eigenlijk best luxe:)

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden,
    Inderdaad balen dat mijn gyn ermee stopt. Maar gelukkig is dit mijn laatste afspraak in ons ziekenhuis. En dan worden we doorgestuurd, en krijg ik sowieso een andere gyn.
    We moeten nu in juni nog terugkomen bij mijn eigen gyn en dan worden we doorgestuurd voor IUI inderdaad. Dan hebben we 5 maandjes ziekenhuis-pauze gehad.

Amy, ik klets inderdaad weer volop mee in ons oude topic. Komt eigenlijk omdat ik het een stuk losser heb gelaten en me er bij neer heb gelegd dat het voor ons nog even gaat duren. Ik heb er nu niet zo'n moeite meer mee en ik wil ook graag op de hoogte blijven van die meiden. Ik "ken" ze al zo lang.
    Als ik het straks weer wat moeilijker vind, dan blijf ik daar wel weer even weg waarschijnlijk ;)

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nikaatje; gek is dat he, ik kan dat ook hebben een beetje dat mislukte gevoel en ook een beetje concurrentiegevoel; dit leeft bij vrouwen denk ik toch veel meer. Ik kan rationeel heel goed bedenken dat het nergens op slaat, dat ik ieder zijn geluk moet gunnen, dat afgunst geen mens beter heeft gemaakt en dat je je moet focussen op je eigen situatie maar soms merk ik dat ik dat best een klein beetje lastig vind:)

Saskia, ik vind het heel goed van je hoor, dat je het kan; zoals je boven ziet kan ik dat lastig; misschien ook omdat ik gewoon gewoon nog even moet verwerken en accepteren dat wij voor ICSI moeten gaan. Bovendien ga ik er vanuit dat de kans er is dat wij geen kinderen kunnen krijgen en juist daarom vind ik het moeilijk om op alle dikke buiken verhalen te reageren, wie weet maak ik wel nooit mee. Stukje zelfbescherming dus;)

Hoest het verder? Allemaal lekker verheugen op het weekend? Geniet ervan in ieder geval!

Dikke knuffelsx

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik snap je helemaal hoor Amy. Ik heb dat ook een hele tijd gehad. Het kost tijd.
    Ik weet dat de kans er is dat ik nooit kinderen zal krijgen, maar ik ga er eigenlijk nog steeds van uit dat het ons gegund is. Ik denk wel dat het nog een lange weg gaat worden.

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo moet je ook absoluut denken, je gaat vanaf juni voor de IUI en daarna zijn er nog meer kansen; jij gaat gewoon moeder worden!

Ik vind ICSI erg moeilijk omdat het 'maar' 3 pogingen zijn en daarin moet het raak zijn, maar niet te veel over nadenken en positief blijven:)

Dikke knuffel!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Zeker positief blijven meid! Het gaat ons ook lukken. Het zou helemaal tof zijn als we tegelijk zwanger zouden zijn hè hihihi :)
    Ik verwacht van IUI eigenlijk helemaal niks. Er worden maar zo weinig vrouwen zwanger door IUI en het zaad van manlief is toch echt wel op het randje. Ik denk dat wij uiteindelijk ook overgeleverd zijn aan IVF of ICSI.
    Ik zie IUI eigenlijk meer als voorbereiding op, zeg maar.

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, mijn collega is na de tweede IUI poging zwanger geworden hoor, dus er is echt wel hoop! Maar, het leukste zou natuurlijk zijn wanneer we samen zwanger zijn haha! Laten we daar maar voor gaan;)

Knuffel!

12. 123

123 Niet meer actief

Amy, ik vind ICSI ook eng omdat het maar 3 pogingen zijn.

Egootje: ben vandaag weer ongie, ben sjaggie, verdrietig, down, iedereen die ik maar ken is zwanger, het lukt ons toch niet, alle moeite is voor niks, ik word er gek van.

Zo, dat ben ik kwijt en nu weer positief: eh.... dat weet ik even niet.

Ik wou dat ik de loterij had gewonnen, dan ging ik me nu helemaal gek shoppen!!!!

13. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohhh meisjes.. ik durf het echt bijna niet te zeggen.. maar check test en banner!!!!

Ik hoop zooo ontzettend dat dit voor jullie ook snel zo mag zijn!!!!

14. 123

123 Niet meer actief

Woooooooooooooooow LKG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd meid!!!!!!!! Hoe hebben jullie dat toch gedaan!!!
    Super super super, het is je echt heel erg gegund!!!!!

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    LKG: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat fijn voor je!!!! En wat onverwachts! Je keek zelf zeker ook wel even heel raar op?! Helemaal geweldig voor je, geniet ervan!

123; ik wil ook die loterij winnen!!!!! :)

Dikke knuffelsx

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Woooow Lkg, wat een super goed nieuws!
    Van harte gefeliciteerd! :D

Nog even ter verduidelijking, want ik weet het niet meer zo goed :)
    Wat was de eerste zaaduitslag en wat was de tweede ook alweer?

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb het al nagelezen Lkg! Het kán dus wel, zo zie je maar weer...
    Zaad niet echt top en toch zwanger :)

18. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Voor jullie komt die dag ook nog Sas im sure of it!

19. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Wow LKG: gefeliciteerd, super!!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks lieverd ;)

Deel Deze Pagina