Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Hoe is het hier? LKG, hoe gaat het met jou? Kan je het blije nieuws een beetje verwerken?

Hier gaat tie wel, ik had gisteren toch ineens weer een beetje mijn dipje; zag iedereen om mij heen alweer zwanger worden, was mij in mijn gedachten al volledig aan het indekken tegen al het heugelijke nieuws van alles en iedereen, bah. Maar goed, vandaag schijnt de zon en moet ik gewoon lekker nog even genieten van mijn ziekenhuisvrije maandje, voor je het weet is het mei!

Dikke knuffelsxxx

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dikke knuf Amy!

Meiden, ik ben er een paar dagen niet. Ik vertrek morgen namelijk samen met mijn mannetje naar Rome :D
    Bella Italia, het land van de pasta, pizza, wijn en zon!
    Even een citytrip tot en met vrijdag.

ciao!

3. Tallywap

Tallywap Lid

2 dec 2008
    29
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen: Mijn naam is Chantal en ben 29 jaar. Vanaf december 2007 proberen wij zwanger te worden. Na een jaar flink oefenen nog geen zwangerschap te bekennen. We zijn toen naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ZH.

Eerst werd het zaad van mijn man getest en dat was meteen niet goed. Enorme tegenvaller dus. De arst wilde na 2 mnd nog een test doen. Intussen was mijn man wat minder gaan roken.
    De 2e test was gelukkig wel goed! Intussen had mijn man ook een kleine ingrijp gehad aan dicht bij zijn bal. Er zat een spatader wat ook in de weg kan zitten.

Ik wilde ook een 3e test omdat ik het vreemd vond dat het eerst héél slecht was en daarna goed. Dus de 3e test ook gedaan en ook weer positief. Intussen waren we weer een half jaar verder.
    Daarna ben ik onderzocht en daar was ook niets vreemds te vinden.

Beide waren we dus in orde. Arts stuurde ons weer naar huis (juni). In oktober moesten we terug komen als we nog niet zwanger waren geraakt. Oktober weer terug, cysten bij mij gevonden. Uiteindelijk zijn we in januari 2010 bij de fertiliteitspoli terecht gekomen en in februari gestart met IUI + hormonen.

Het is niet te geloven want na de 1e behandeling is het meteen raak! We zijn nu 5,5 week zwanger en kan het echt niet geloven. Ik heb ook geen kwaaltjes dus niets wijst er op dat het zo is, behalve de testen die ik gedaan heb. Wij zijn dus enorm blij.

Met dit verhaal wil ik dus iedereen een oppepper geven! Het komt allemaal wel goed. Al zie je om je heen wel steeds meer vrouwen die snel zwanger raken. Daar had ik het de laatste maanden ook echt moeilijk mee.

Dus iedereen waarbij het nog niet gelukt is: Heel veel sterkte en blijf positief.

Sorry voor dit enorme lange verhaal maar heb nog niet eerder mijn verhaal verteld. Alleen mijn baas en naaste familie is op de hoogte, ook van het feit dat wij er al zo lang mee bezig zijn.

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Chantal,

Kijk jouw verhaal geeft weer moed, ik hoop dat dit ooit ook mijn verhaal mag worden;)

Saskia, heeeeeeeeeel veel plezier, wat heerlijk! Geniet ervan!!!

Dikke knuffelsx

5. Tallywap

Tallywap Lid

2 dec 2008
    29
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zal duimen voor jullie allemaal :)
    Weet precies hoe jullie je voelen en hoop dat het bij iedereen snel raak is. Je hoopt altijd op een spontane snelle zwangerschap.
    Het op commando moeten doen is ook niet alles.

Dan heb je ook nog mensen die dan zeggen dat je er niet te veel aan moet denken. Heel makkelijk gezegd als je iets graag wil en niet lukt.

Groetjes

6. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Bedankt Tallywap voor je opbeurende verhaal!!! Geniet van je zwangerschap!

@LKG: gefeliciteerd!!!!!! Wat een goed nieuws!!
    @saskia: veel plezier in Rome!

Over twee weken hebben mijn vriend en ik eindelijk ons eerste gesprek bij de fertiliteitsarts. Spannend!!
    Verder post ik weinig, want er gebeurt hier ook weinig eerlijk gezegd....het is wachten op dit gesprek.

groetjes Paultje 8)

7. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    oh, ik bedoel met hier gebeurt weinig, bij mijn vriend en ik op het gebied van zwangerschap. Ik bedoel natuurlijk niet op de site!

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Paultje, herkenbaar hoor, wij moeten ook gewoon afwachten, zolang we elkaar na alle uitslagen enz. maar op de hoogte houden;)

Doei doei! xxx

9. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Hoi Amy,

ik lees vaak wel, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo fanatiek met reacties geven :) Nou ja, gelukkig zijn andere mensen dat wel, anders zou er geen forum bestaan!

groetjes Paula

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, bij mij gaat dat met ups en downs, ene keer klets ik meer mee dan de andere keer; ik ben gewoon een extravert type dus ik vind het lekker om van mij af te kletsen, zo spaar ik mijn vriend af en toe een beetje;)

11. 123

123 Niet meer actief

Tallywap,
    dank je dank je voor je verhaal!
    Dat geeft ons weer moed!
    Mijn man is een maand geleden geopereerd aan zo'n spatader dus ik hoop ook heel erg dat het zaad zodanig verbeterd is dat we ook IUI kunnen doen, of beter nog spontaan zwanger raken...
    Wat fijn voor jullie dat de eerste IUI is aangeslagen!

Sas, jij zit lekker in Rome nu, geniet ervan meid!

En Amy meid, zoooooo herkenbaar wat jij allemaal schrijft, alsof ik het zelf ben! Ik ben zaterdag ongesteld geworden en ben er drie dagen down van geweest. Op mijn werk gaat het alleen nog maar om zwangerschap of pasgeboren baby's en ze proberen heus wel rekening met mij te houden maar ze kunnen toch ook niet hun mond blijven houden over hun pasgeboren kindjes. Ik slik en ik slik het maar door.... maar ondertussen voel ik me heel erg verdrietig en gefrustreerd! Ik probeer mijzelf steeds weer op te peppen en er voor te gaan! Maar zo moeilijk is dat als je weet dat de kansen zo enorm klein zijn en de wil zooooo groot....

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey 123, ook jouw gevoel is heel herkenbaar voor mij, ik hoop dat het je een klein beetje steun geeft dat je dus echt niet de enige bent die zich in deze situatie bevind. Je hoort altijd alleen degene die zwanger zijn of kinderen hebben, je hoort bijna niet diegene die het al even proberen of bij wie het nooit is gelukt. Dus af en toe moeten we maar heel erg van ons af kletsen hier en positief blijven en er in blijven geloven! Jij hebt ook in mei de vervolgafspraak he? Nu we richting april gaan komt dat eindelijk een beetje dichterbij voor mijn gevoel, dat ik zo uit kan kijken naar een ziekenhuisbezoek he!

Werkse vandaag en een dikke knuffel!

13. Stef2203

Stef2203 Lid

26 jan 2010
    44
    0
    0
    Administratief
    Gouda
    Hey Meiden.

Maandag gaan mijn vriend en ik voor het eerst naar de dokter.
    Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik heel onregelmatig en maar een dag of 2 ongesteld. Voor ik aan de pil ging was dat ookal zo.
    Maak me zorgen omdat er vroeger veel röntgenfoto's gemaakt zijn van mijn heupen zonder afscherming van mijn geslachtsdelen.
    Ook mijn tempkaartjes laten zien dat het niet helemaal werkt zoals het moet.
    Spannend en ook verdrietig, je hebt toch een beetje het gevoel dat je lichaam het laat afweten.
    Gelukkig kan ik hier mijn ei een beetje kwijt, en kan ik lezen wat ik allemaal mag verwachtten op mijn eerste afspraak.

Liefs Stef

14. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hoi Stef, welkom hier! Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt, hoewel er tegenwoordig een hoop mogelijk is in de medische wereld...

Succes as maandag!

Amy & 123...ja ja heeeel herkenbaar. Ik ben ook zo verdrietig als ik weer ongesteld ben. Het is echt elke maand een golf van hoop vlak voor de NOD en vervolgens zware teleurstelling als de eerste verschijnselen zich aandienen. Ik heb een x op weg naar m'n werk echt flink m'n tranen moeten wegslikken:(

Bij mij gaat 't op dit moment een beetje vaag trouwens...ik heb al een jaar een regelmatige cyclus, eisprong ook telkens rond dag 14...maar nu zit ik al op dag 19 en nog steeds geen eisprong te bekennen. Vraag me af of dat te maken heeft met die waterecho die ik 1,5 week geleden heb gehad!

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He meiden,
    I'm back! Rome was hééérlijk! Het zonnetje scheen, we hebben genoten van de pasta's, de wijn en van de schitterende stad!

:D

Stef, welkom hier!

16. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Wauw, klinkt heerlijk Saskia!! Ik ben nog nooit in Rome geweest, maar ik zou er graaaaaaaaag een keer heen willen.
    * ben tikkie jaloers ;)*

Welkom Stef, en sterkte met alles de komende tijd!

Ik moet binnenkort weer ongesteld worden, maar ik weet niet welke dag :$. Tot voor kort hield ik het nauwkeurig bij, maar sinds wij bij de dokter geweest zijn, laat ik het een beetje los. Moet niet gekker worden :)

groetjes Paultje

17. zus01

zus01 Niet meer actief

Hallo ladies!
    Ik wil me ook graag bij dit onderwerp aangesloten. Onlangs zijn wij naar de ha geweest en eind mei hebben we nu onze eerste afspraak bij de gyn! ik heb er al met al nog zo'n 3 maanden over gedaan om die eerste stap te nemen, omdat ik toch stiekem hoopte nog zwanger te worden. De laatste menstruatie was het toppunt, omdat ik toen echt overtuigd was zwanger te zijn: ik was 1 dag overtijd, misselijk, geen bruinverlies (normaal altijd!) en alles wees erop dat het wel eens raak kon zijn. Toen ik onverwachts toch ongesteld werd, heb ik tranen met tuiten gehuild.
    Ik heb geen idee in welke ronde we zitten, maar we zijn nu zo'n jaar bezig. Jammer dat we nog tot eind mei moeten wachten voor onze eerste afspraak bij de gyn, maar ondertussen kunnen we wel even goed nadenken over de toekomst. we hebben ook nog een vakantie gepland in de tussentijd, dus hopelijk kunnen we ons ook nog een beetje ontspannen.

Ik zal regelmatig meelezen, meiden! Ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn! ennee...veel succes allemaal heh?! ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom zus!

Ik heb dat ook Paultje. Maar dan sinds alle onderzoeken er op zitten. Ik ben er ook niet meer zo mee bezig. Ik weet wel wanneer ik ongesteld moet worden, maar dat heb ik altijd al geweten. Als puber al. Maar ik tel de dagen niet meer af ;)

19. zus01

zus01 Niet meer actief

dank je.

toevallig dat ik deze maand ook heb besloten niet te berekenen wanneer mijn NOD is. ik weet het ongeveer. maar ik vermijd dingen zoals menstruatiekalender en een banner van mijn cyclus etc. ik zie wel wat de toekomst mij brengt. het geeft me in ieder geval wat rust dat ik weet dat die afspraak bij gyn staat.

20. Stef2203

Stef2203 Lid

26 jan 2010
    44
    0
    0
    Administratief
    Gouda
    Hey meiden,

Hier is het alles meegevallen bij de dokter, we hebben een afspraak voor 27 april bij de gyn. Ben heel benieuwd wat eruit komt. Eerst maar even het zaadonderzoek afwachtten, volgende week gaan we een monster inleveren. Spannend!!
    Dank jullie voor het warme welkom!!:D:D
    Rome lijkt me echt geweldig, wij hebben nog een familieweekendje naar Dublin gepland staan, ook een goede afleiding.
    Bij mij is het maar afwachtten wanneer ik ongesteld wordt, ik temp wel dan kan ik misschien nog zien wanneer ik ovuleer.
    @ Zus, ik vond het ook heel moeilijk om de eerste stap te zetten, je wilt het toch graag zelf doen, en zonder "gedoe". Veel sterkte de komende tijd.

Deel Deze Pagina