Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja 123, toen waren we nog "groentjes" eigenlijk en nu zijn we bijna helemaal thuis in de mmm en kunnen we met een blinddoek op onze weg naar de gyn zelfs nog wel vinden...
    Hopelijk snel een kersvers zwangerschapstopic! En dan wel allemaal natuurlijk, geen achterblijvers hier...

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Ladies!

Hoe is het hier? Iedereen de paasdagen overleeft? 123, hoe is het met je manneke? En meiden, ik herken het hoor, ik eet ook heel veel paaseitjes haha, ik heb net maar even een flink stuk hardgelopen in de hoop dat er weer een paar pondjes afgaan;)

Verder ben ik ook zo goed als ongi, het wil alleen maar niet doorzetten: heel de week wel al bloedverlies maar minimaal, blegh kom maar op, dan kan ik door naar de volgende rond. Ik bedacht mij vandaag dat we nog maar 4 a 5 weekjes aan hoeven te klooien en dan eindelijk weer iets meer duidelijkheid en gaan we door. Ik wil nu weten waar ik aan toe ben!

Meiden, fijne avond!

xxx

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Amy, hier ben ik weer volop aan het opletten. Sinds de zwanger-worden-tegenslagen toch wel meer gaan snoepen en daardoor wat kilootjes aangekomen. Vanmorgen sprak de weegschaal boekdelen :( Ik ben niet dik, maar baal er wel van dat mijn kleren niet mooi meer zitten dus er moet zeker 3 kilo af. Nog even snel doen voordat we weer naar de gyn gaan haha, daarna is het misschien niet zo handig om op te letten.
    Ik heb dat gevoel nu ook dat ik weer verder wil. Nog ruim 2 maanden. Het ging heel erg snel omdat ik er klaar mee was, maar sinds de afspraak staat gaat het weer behoorlijk langzaam. Ik had vandaag zelfs de neiging om de afspraak naar voren te halen :) Maar das helemaal niet slim. Ik ben in juni klaar met een studie die ik naast mijn werk volg en ik denk dat ik daarna een stuk rustiger ben en de mmm beter aan kan dan nu. Ik moet me nu nog even richten op mijn laatste 2 examens.
    Ik ben al bijna van mijn ongi af. Ik heb eigenlijk alleen zaterdagavond en zondag bloed verloren. Gisteren was het alweer bruin en vandaag maar heel weinig bruin. Echt heel gek voor mijn doen :( Normaal toch wel een dag of 3 bloed en een dag of 3 bruin, nu maar 1 dag echt bloed. Als ik niet beter wist, zou ik denken dat ik zwanger ben haha ;) Maar daar geloof ik nu echt niet meer in dus ik ga mezelf ook niet gek lopen maken.

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai Sas, het is denk ik wel heel normaal hoor, dat we nu beiden verder willen. Al moet ik zeggen dat ik de tijd wel echt nodig hebben gehad om te beseffen dat wij een kindje via de mmm zullen krijgen, dat ons een lange weg te wachten staat en dat we samen sterk zijn. Als je het net hoort lijkt het echt alsof je wereld instort, nu kan ik wel meer relativeren al gaat het wel met vlagen hoor.

Herkenbaar het afval probleem! Het enige voordeel wat ik nog heb is dat ik bij stress afval, en omdat wij nu behoorlijk minder alcohol drinken ben ik ook afgevallen, ik blijf een jojo-er dus ik weet dat het net zo makkelijk er weer bij kan, mijn doel is vooral onder de 70 blijven en blijven sporten.

Wat raar joh, dat je nu ineens een korte ongi hebt! Ondanks dat ik snap dat je jezelf niet gek wil maken kan het geen kwaad toch een testje te doen, dan sluit je in ieder geval alles uit. Al ben ik ervan overtuigd dat je zelf heel goed voelt wanneer je niet zwanger bent; jammergenoeg heb ik het andersom nog nooit mogen ervaren...!

Hoe is het trouwens met je schoonmoeder? Kan je man er een beetje mee omgaan?

Fijne avond voor nu! x

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He lieve Amy,

Ik sluit me bij je aan. Na de onderzoeken had ik ook echt even de tijd nodig om bij te komen, wij allebei trouwens. Ik heb eigenlijk pas sinds 2 weken het gevoel dat ik verder wil. Dus ik denk dat het eigenlijk wel goed is dat we tot juni wachten. Nog even "genieten" zonder het circus van de mmm om ons heen. Het is inderdaad logisch dat we verder willen, ik begin zelfs uit te kijken naar de IUI behandelingen. Dan hebben we toch weer wat meer kans dan nu :)

Ik denk ook dat we het wel voelen als het zover is. We zijn al zolang pilloos dat we niet meer zo snel gefopt worden door ons lichaam. Onze tijd komt, daar ben ik echt van overtuigd (ook pas sinds een maandje ofzo) en tegen die tijd voelen we het. Ik ga geen testje doen, mocht ik wel zwanger zijn dan voel ik dat wel denk ik. Ik drink haast geen alcohol meer dus daar hoef ik het niet voor te doen hihi.

Van schoonmoeder hebben we helemaal niks meer gehoord. Ik vind dat wel raar eerlijk gezegd. Ik zou er toch alles aan doen om het goed te maken met mijn kind, maarja... dat heb ik met zoveel dingen die ze doet of juist niet doet. We laten het even zoals het is en zien straks wel hoe het afloopt. Sasman gaat er verbazingwekkend goed mee om. Het lijkt hem niet heel veel te doen. Maar hij zegt zelf al: eigenlijk ben ik niet anders gewend. En dat is natuurlijk wel zo. Mij steekt het omdat ik uit een heel warm nest kom, maar als je je hele leven al zo behandeld wordt dan weet je eigenlijk niet beter.

Fijne avond lieve meiden!

xxx

6. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hi lieve meiden,

Hier ook weer iemand die even heul verdrietig is omdat ze weer ongesteld is geworden. Hoewel ik deze maand minder hoop had, geen kwaaltjes oid, maar t blijft elke keer slikken :(

Saskia, wat raar inderdaad dat je schoonmoeder helemaal niks meer van zich laat horen. Zou ik ook wel erg vervelend vinden hoor...maar misschien heeft ze gewoon even wat tijd nodig? Mijn vent is trouwens ook altijd heel nuchter in die dingen, ik ben daar soms weleens jaloers op.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nikaatje, dikke knuffel meid!
    Ik denk niet dat mijn schoonmoeder tijd nodig heeft. Ik denk dat we daar nooit meer iets van horen als we niet zelf het initiatief nemen. Zo gaat het namelijk altijd. We hadden 3 maanden niks van haar gehoord en expres zelf ook geen contact opgenomen omdat het ook wel een keertje van haar uit mag komen. Zeker omdat ze wist dat wij volop in de onderzoeken zaten. Vervolgens heeft manlief aangegeven dat hij het jammer vond dat hij 3 maanden niks hoorde en toen werd ze zo boos dat het uiteindelijk is uitgelopen op een grote ruzie. Haar kennende laat ze het hier gewoon bij. Beetje vreemd, maar zo is ze helaas wel ;)
    En dat mens zet dan zonder moeite 4 kinderen op de wereld waarvan 1 ongepland. Zul je altijd zien :x

8. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Ooh da's dubbel zo frustrerend! Nou, dan zou ik het inderdaad maar zo laten. Wel goed dat Sasman zo eerlijk is geweest; als iemand daar niet (positief) op reageert of er geen enkele conclusie uit trekt, is dat haar probleem. Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan, het blijft toch je (schoon)moeder.

Ik zag vanmorgen bij de basisschool in mijn buurt trouwens ook wat moeders lopen waarvan ik dacht "waarom lukt 't hun wel???".

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik begin weer gefrustreerd te raken meiden. Ineens ben ik het wachten zoooo zat :x
    Kom op Sas, nog maar ruim 2 maandjes *zucht*

10. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    oooooooooooooh ik snap het zo goed!
    al dat gewacht.....

Morgen heb ik mn hsg, bne er best zenuwachtig voor...
    Weer een dag vrij, 20 april pas de afspraak met gyn en na mijn ongi in mei mag ik beginnen....
    Zo spannend , ik wou dat het morgen al was...

Heb het helemaal gehad met die wachttijden. Stress vanwege wegblijven opt werk en de druk die het op je relatie legt...MAnnetje moest laatste proefpotje inleveren vanochten, dan hoeft hij maar 1x per maand iets te doen.

mannen!

Hij is al de hele week aan het zeuren, arme ik wat ik allemaal wel niet moet ondergaan, blablabla! Onzin! hij krijgt geen problemen op zijn werk en moet al da niet elke dag noodgedwongen mee bezig zijn, naar het zh/ weer benen in de lucht, spuiten zetten etc.!

Sorry maar soms wordt ik een beetje pissig op hem, door zijn zaadjes zitten we in deze situatie en ik heb dit allemaal over voor ons kind, hij zou mij moeten bedanken gvd!

dat lucht op:)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gooi het er maar uit Helena! Dat lucht soms op :)
    Die belasting voor je relatie herken ik helaas. Alleen dan wel anders. Sasman klaagt eigenlijk nooit over wat hij er voor over moet hebben, maar vindt het eerder erg wat ik er allemaal voor moet doen. Bij ons zorgden de spanningen voor andere frustraties. Kibbelgevechtjes, ruzie over onbenulligheden, niks kunnen hebben en dat werd steeds erger. Daardoor was afstand van de mmm wel even goed voor ons. En dat scheelde echt heel erg. Nu geen ruzies meer, echt fijn! Maar nu wel weer echt toe aan een stapje verder. Toch ben ik wel van plan om de afspraak in juni te laten staan en niet te vervroegen. In juni ben ik klaar met mijn aanvullende studie en dan hebben we ook niet meer zoveel op de planning staan. Dan hebben we wat meer rust in ons leventje en ik denk dat we dan sterker de mmm in kunnen gaan.
    Heel veel succes Helena, het lijkt me erg lastig als je man zo zeurt over de potjes die hij af en toe in moet leveren. Als dat alles is wat je ervoor hoeft te doen... ;)
    En vooral succes met de HSG, ik hoop dat het je meevalt. Mijn ervaringen zijn niet negatief, ondanks dat het niet helemaal ging zoals het moest en ze over moesten stappen op de ouderwetse klemmen. Ik vond het echt wel meevallen.

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wat is het soms toch fijn om hier te lezen en herkenning te vinden. Mijn ongi is vandaag ook flink doorgebroken, ik voelde het wel aankomen in mijn enorme stemmingswisselingen en depri gevoel de afgelopen dagen:)

Helena, wat vervelend dat dat hele mmm gedoe nu ook invloed gaat krijgen op je relatie joh. Je ontkomt er ook niet aan denk ik zolang je stiekem maar heel goed weet wat je aan elkaar hebt en hoeveel je om elkaar geeft is af en toe een potje schelden tegen elkaar alleen maar heel goed, klaart de lucht weer;)

Hier dan; mijn leidinggevende, zelf hoogzwanger beweert dat de uren die ik wegben voor het hele mmm-gedoe eeeeeigenlijk van mijn uren afgehaald zouden moeten worden, zij doet het wel niet maar het zou wel moeten. Ik ben gelijk naar p&o gestapt en heb het nagevraagd, natuurlijk niet! Maar hoeveel onbegrip kan je hebben, zucht...

Meiden, ik ga op zoek naar chocola haha!

xxx

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy, wat een onbegrip :$
    Mijn bazen weten nog steeds niet wat er speelt, maar die zijn ook bijna nooit hier op kantoor. Mijn directe collega's weten het wel en we regelen dat onderling. Das echt fijn.
    Maar hoe zit dat straks met punctie en terugplaatsing enzo? Zijn dat ziekte-uren? Bijzonder verlof? Of vrije dagen?
    Ik weet niet zo goed hoe het zit met wettelijk.

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    stom zeg amy, die reacties op werk.
    Helaas is dit de werkelijkheid.

Een kennisvan mij die ook de mmm ingaat werd geadviseerd door de bedrijfsarts om voorlopig nog niets te zeggen, kijken hoevel tijd ej kwijt betn etc. omdat er zoveel wordt gediscrimineerd op het werk.

Ik heb ook nog niets kunnen zeggen, wat mij de zenuwen gezorgd. Werk met twee mannen op kantoor, rest collegas werkt buiten de deur. en mij nwerksit is al niet fantastisch, ze zijn totaal niet begripvol en zeker mij nene vcollega is vaak vervelend. De ander is onze baas en denkt dat vrouwen dom zijn.

ALs ik het zeg dan gaat ie me eruit werken. voorlopig heb ik gezegd dat ik een serie onderzoeken moet doen vannwege raar bloedverlies en buikpijn, aangezien hij een man is vraagt hij niet verder:)
    Zo stom, vroeger was ik bang door zwanger zijn mijn werk te verliezen, nu is het zwanger worden...
    @ Saskia wat heerlijk dat je zulke lieve collega's hebt, dat scheelt echt een hoop.

Vandaag de hsg, ben heel zenuwachtig, raar gedroomd en werd hartstikke warm wakker mt hoge temp 37??? op cd 9, maargoed een minuut later wassie weer 36.8.
    BEn nerveus denk ik...

liefs HElena

15. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Dat vind i een hele goeie vraag. Aangezien ik straks toch in ziekenhuis ben, zal ik het eens vragen daar?

HEb overigens een s gebeld met verzekering hoe het zit met vergoeding. basisverzekeringen vergoeden iui's en 3x IVF. een klein deel van de medicatiekosten moet je zelf vergoeden, ik meost in het zh vragen hoeveeldat was..beetje raar. je kan je er ook niet voor bijverzekeren.

xx

16. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Helena, succes met je onderzoek vandaag!

En ik dacht dat ik wat te klagen had over mijn werk, maar die werkplekken van jullie zijn ook niet leuk zeg! Amy, wat een ongevoelige baas zeg, zelf hoogzwanger en totaal geen begrip voor jou :$ Belachelijk!

Saskia, wat een ellende met je schoonmoeder. Zeker in de situatie waar jullie nu in zitten kan je alle steun gebruiken. Verschrikkelijk als je dat van je eigen (schoon) moeder dan niet krijgt :(Sterkte ermee.

Mijn vriend en ik hadden vanmorgen onze eerste afspraak bij de gynacoloog. Het zaad van mijn vriend is van het langzame soort, maar hij heeft er heel veel, dus dat heft elkaar op. Goed nieuws! (we hadden het vorige week al gehoord van de huisarts, maar nadat ik hier had gelezen bij, ik geloof 123, dat de huisarts bij haar de uitslag helemaal verkeerd had gelezen, was het toch fijn bevestiging van de gynacoloog te krijgen)

Ik kreeg meteen een echo van mijn baarmoeder, dat zag er ook gewoon uit. Nu drie keer bloedprikken op bepaalde dagen, en dan over 5 weken weer terug naar de gynacoloog. Voor nu zijn we er dus even af, yeah!

Iedereen een dikke digitale knuffel!!

groetjes Paultje

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klinkt tot nu toe best ok Paultje! Fijn! :)
    Misschien dat de zaadjes na opwerking, zoals ze bij IUI bijvoorbeeld doen, een heel stuk sneller zijn en dit voor jullie dus dé uitkomst kan zijn.
    Nog geen man overboord, lijkt me een hele opluchting in ieder geval.

18. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was vorige maand naar de huisarts geweest en die vertelde me vrolijk dat er 1,5 tot 2 jaar (bij mij??) voor stond en als ik over een half jaar nog niet zwanger was ik maar moest terug komen.

19. Stef2203

Stef2203 Lid

26 jan 2010
    44
    0
    0
    Administratief
    Gouda
    Hey Dames,

Hier ook een "klap in je gezicht" moment achter de rug. :x
    Allebei mijn schoonzussen zijn nu zwanger, vanmorgen hoorde ik het van de tweede, en volgende week mag ik lekker op vakantie met ze.:x
    Ik ben huilend op mijn werk aangekomen, gelukkig begrijpen ze het hier wel.
    Was van de week al onverwachts ongesteld geworden, volgens FF geen eisprong, en volgend mijn ovulatietesten ook niet. Dubbel balen dus!!:(
    Vandaag heeft vriendlief wel zijn potje ingeleverd, over 10(!) werkdagen krijgen we de uitslag ervan. ;)

Ondanks alles wil ik jullie allemaal vreselijk veel sterkte wensen op de wachtbank het lijkt allemaal zo gemakkelijk dat wachtten maar ik weet hoe ongelofelijk rot het voelt. Elke keer weer je emoties bij elkaar rapen, elke keer weer een glimlach opzetten en feliciteren terwijl de tranen achter je ogen brandden. Maar onze tijd komt!! En het wordt een schitterende tijd!! :)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    PARDON?!?!?!?! :( Waarom bij jou??
    Ik zou EISEN dat hij me doorstuurde... echt waar hoor!

Deel Deze Pagina