Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Saskia, wat goed dat je de afspraak vervroegd hebt. Ik hoop alleen niet dat je net als ons tegen een lange wachtlijst aanloopt in het andere ziekenhuis 8).

Ik ben zo langzamerhand ook zo klaar met dat gewacht...ik wil aktie!!

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    #742 Amy81, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt: 9 apr 2010
    Hey meiden!

Inderdaad hoor ik ook wel eens over wachtlijsten van IUI. Voor ICSI en IVF zijn ze nog langer dus ik heb geduld...Jij woont toch in brabant Sas, een vriendin van mij woont daar ook en zij mocht gelijk beginnen, ik hoop het voor je!

Stef, hou het inderdaad maar gewoon op mannelijke nuchterheid. Mijn vriend snapt ook nu we pas echt in de MMM zitten hoe pittig het afgelopen jaar was voor mij met alle onzekerheden die daarbij hoorde. Hij had de hele tijd zoiets van 'er is vast niks aan de hand, het is allemaal heel normaal dat het even duurt enz.' Zucht, mannen...

Stef, toevallig heb ik vandaag mijn jurk gekocht! Joehoe, ik ben er heel blij mee! Hij is heel eenvoudig en zonder al teveel tierelantijntjes; die tierelantijntjes ga ik aanbrengen in de accecoires; helemaal leuk! Verder gaan we op de dag zelf met een groep mensen de kroeg in en lekker drinken en genieten. We zijn nu bezig met de huwelijksreis; echt helemaal leuk! Zo'n zin in!

Ik heb een manloze avond, even genieten van alleen zijn met een zak chips op de bank!

Meiden, dikke knuffel en een fijne avond!

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

@ Amy, het is inderdaad altijd beter eerlijk te zeggen dat je de zwangerschap op afstand meemaakt van mensen om je heen omdat eje het niet aankan. Ik zeg dat sinds eentijdje ook gewoon en dat lucht erg op. Meestal durfen mensen mij niet meer te bellen als ze zewanger zijn...
    gevolg dat als er zwangeren zij nop een etentje ofzo er kort en leuk over wordt gesproken en daarna over andere dingen wordt gepraat, dan kan ik het ff vergeten en ontspannen.
    beetje stom misschien maar het helpt mij wel en gelukkig zijn mij nvriendinnen begripvol.
    Uiteraard vermijd ik tegenwoordig verjaardagen enzo waar iedereen emt kindjes of zwanger komt. Heb al genoeg aan mijn hoofd en het zou zelfkwelling zijn.

hopelijk kom ik niet te dramatisch over:) zit gewoon in een kwetsbare periode
    @123, hopelijk snel een stapje verder voor jullie ook, 31 mei weer een afspraak, fie ziekenhuizen stellen je geduld wel opde proef...

@Saskia, go girl! goedzo, fijn dat jullei toch weer de draad kunnen oppakken. hopelijk kan je snel beginnen. Misschien hebben we tegelijk in mei onze 1e iui.
    @hier, HSG uitslag was goed, alles loopt door. Het was erg pijnlijk en ben de rest van de dag vertroetelt, in de ligstoel met boekjes op het balkon. k wil dat nooit meer meemaken, ben echt geen aansteller ofzo maar het deed ****pijn! ondanks de pijnstillers voor en na.
    Rest vd dag rugpijn en zeurend krampjes. Dag erna voelde ik me weer goed hoor.
    Laatste staptje, nu nog afrondend gesprek met gyn 20 april en spuitinstructes, dit wordt laatste ronde zefklussenvoorbeeb..

liefs en knuffels helena

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

verdomde wachtlijsten!
    De mmm is net een heftige curcus geduld leren hebben...

Als maar wachten, Wij hadden eind dec eerste zaadonderzoek en uitslag, feb intake gyn pas en ws pas mei eerste iui. Das dus bijna 6 maanden!
    ondertussen weer een berg geboortekaartjes of berichten over zwangere kenissen en vriendinnen.

Als dit voorbij is voor ons allemaal is er niets meer wat ons van slag lkan brenge dan hebben we alle extremen aan emoties wel gehad in een sneltreinvaart...
    xxx

5. 123

123 Niet meer actief

Lieve Helena,
    het gaat ff niet zo lekker met je he? Ik kan het me voorstellen dat je in een enorme emotionele achtbaan zit, zeker zo na je miskraam. Het is ook allemaal niet meer leuk, je wens is zo groot. Ik ken het, die geboortekaartjes... Bij ons op het werk ook 3 zwanger, 2 net terug van verlof en het gaat alleen maar over baby's, kinderdagverblijf, kinderwagens pppffff.... Gelukkig storen een paar andere collega's er zich ook aan en kunnen we ook over andere dingen praten. Ik kan niets anders voor je doen dan je heel veel positieve energie te sturen en te hopen dat je snel aan IUI mag beginnen!

Amy, ga je bijna trouwen? Ik hoop dat ik ook een keer gevraagd word...hihi.. dit jaar 10 jaar samen en allebei hechten we niet veel waarde aan het huwelijk maar de laatste maanden begint het toch wel te kriebelen hoor... ik geef al hints en zo en ik word heus wel een keer gevraagd krijg ik dan te horen...

Paultje, waar ben je naar toe dit weekend? Altijd leuk, een weekendje weg! Ik ga volgende week met mams...

Stef, wat een opmerking van je broer zeg, alsof we ineens zwanger worden als we er niet meer aan denken... en ondertussen steeds maar weer naar het ziekenhuis gaan voor onderzoeken e.d. Nee hoor, we zijn er niet mee bezig, we negeren wel dat ons lot in handen ligt van het ziekenhuis :x

Saskia, ik ben benieuwd wanneer jullie eerste IUI gepland staat, ik hoop heeeeeel erg snel voor je!!

Fijne zondag allemaal!

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier nog 3 daagjes voor het sperma onderzoek...spannend!
    Ben heel erg benieuwd...en tegelijkertijd ook heel erg zenuwachtig voor de uitslag...pfff

7. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Senna, spannend, ik kan mij voorstellen dat je zenuwachtig ben maar de kans is heus groot dat het allemaal wel meevalt, wij hebben gewoon een beetje pech gehad:(

123, wij zijn ook niet enorm traditionele types (vriendlief meer dan ik) maar als ik heel eerlijk ben vind ik het wel heel erg tof, maar de huwelijksreis vind ik helemaal geweldig, daar heb ik toch zo'n zin in joh! Hey en meis, de maand mei komt dichterbij he, gaan we eindelijk meer duidelijkheid krijgen!

Helena, ik herken die buien; dat je al zo emotioneel bent en dan al die blije babyberichten om je heen. Ik hou het maar op levenslessen en dat we hier uiteindelijk sterker uitkomen. Het is gewoon oneerlijk en gemeen, bij de ene gaat het zo snel zonder dat ze het waarderen en bij de ander duurt het jaren maar Helena, soms helpt het mij om te relativeren en te beseffen dat zoveel mensen in deze wereld in zulke benarde situaties zitten met geen toekomst of uitzicht op enigszins geluk, liefde of simpelweg eten en drinken..Het klinkt wat zweverig maar feit is dat het wel gebeurt en dan denk ik ook weer 'ach zo slecht heb ik het niet', het is niet om je gevoel te baggetaliseren, meer om je een hart onder de riem te steken want ik begrijp heel goed hoe k** je je voelt...

Meiden, hele fijne avond en een dikke knuffel!

8. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Tis best wel heftig om te lezen dat het 'zo' niet lukt. Ik heb ook de stap naar de ha gezet en die wilde eerst een sperma onderzoek. Eigenlijk ben ik een beetje eigenwijs geweest en heb uiteindelijk een verzoek voor afspraak in het zh. Ook omdat wij al in het tweede jaar bezig zijn en het nog steeds niet wil. Nu is het dan zover dat ik morgen een afspraak ga maken en ik ben eigenlijk heeeeel erg opgelucht en blij! (dat moest ik gewoon ff zeggen:D)
    Ook omdat ik vandaag weer s niet lekker in mijn vel zit omdat ik weer ongi ben geworden. Nou ja, t zet nog niet echt door vanaaf, maar de buikpijn is er:(
    Nou lieve mensen, heel veel succes en sterkte en ik blijf zeker af en toe eens lezen in dit topic!

Liefs!

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai LadyIngrid, confronterend he om te lezen, anderzijds is het ook prettig te lezen dat je niet de enige bent en je kan elkaar een beetje steunen zo. Sterke met de onderzoeken!!!

10. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Haai.

Ik ben wel 'blij' met dit topic. Zo kun je mekaar idd steunen, maar ik zie wel dat de andere meiden verder in de mm zitten.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de onderzoeken die nog te gaan zijn. Zo, ik zal dadelijk even een afspraak maken!

Liefs

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb inmiddels contact gehad met het ziekenhuis waar we na 29 april heen gaan en er is geen wachtlijst. We krijgen een intake en misschien nog wat aanvullende onderzoeken maar daarna hoeven we niet meer te wachten. Er is ook geen zomerstop en in het weekend en feestdagen zijn ze gewoon geopend. Helemaal top dus :)

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Saskia, helemaal top!

Maar is ons ziekenhuis nou zo sloom ofzo dat er zulke lange wachtlijsten zijn 8):x. Ik had ook gedacht van 1 maart afspraak gyn en dan in april/mei toch wel beginnen, nou dat heb ik mooi verkeerd ingeschat. Bij ons wordt het waarschijnlijk pas juli dat we echt met de behandeling kunnen beginnen, en in die maand gaan wij ook nog 1 week op vakantie. Zal je net zien dat mijn ei in die week springt ;).

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Das echt balen Emma. Als je die stap hebt gezet, wil je ook gewoon vooruit!
    Ik vind het ook heel erg raar trouwens dat je ziekenhuis voor IUI zo'n lange wachtlijst heeft. Dat wachten is zo slopend :(
    Ik verwacht onze eerste IUI in juni of juli. Omdat wij over gaan stappen, kost het iets meer tijd met intake enzo maar ik ga er wel van uit dat we niet heel lang hoeven te wachten. Als het traject alvast maar opgezet is, dan gebeurt er tenminste weer eens wat :)

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ik ga straks ff bijlezen.

Saskia, heerlikj meid dat je weet dat je aan het begin van de zomer mag beginnen..
    Emma, heel raar een wachtlijst voor iui...

Wie weet raken we wel tegelijk zwanger saskia:) gezien we ook dezelfde soort zaadjes hebben;)
    ------------------------------------------------------------
    @all

Dat we allemaal ons dit jaar klinisch mogen laten bezwangeren dappere meiden hier!

@hier, dat gewacht...dan lijkt het zooooooo ver weg eer je wer verder kan, nu is het eindelijk zover bijna......
    Verwacht binnen nu en kleine week mijn eitje, vanaf vandaar goed ons best doen voor laatste kans op ontsnappen aan de mmm!
    Volgende week disdag mijn gesprek met de gyn voor we gaan starten met iui, we krijgen dan de laatste uitslagen van proefbewerking zaad etc.
    Zal wel niet veel soeps zijn want moesen dat inleveren op de dag van mijn ei, hadden 2 dagen achtereen geklust en hij moest de ochtend ern a wer inleveren. maargoed was proefbewerking.

Hopleijk mag ik dan in mei eerste iui, ka nniet wachten, ink=middels mogen ze me elke dag lekprikken met 100 hormoonspuiten, elke dag hsg-en etc etc.
    als we maar onze droom waar mogen maken.

het is oneerlijk verdeeld...

knufff Helena

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Oneerlijk verdeeld is het zeker, Helena!
    Maar dat zou tof zijn, als we samen zwanger mogen raken :)

16. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hoe is het hier dan? Saskia, zou fijn zijn wanneer je inderdaad snel mag beginnen met de IUI; dat wachten is zwaar frustrerend, ik word er ook een beetje moe van hoor. Bij ons zal het allemaal nog langer duren en ik zie best een klein beetje op tegen het hele ICSI traject en wat dit allemaal met jezelf, je relatie en je omgeving gaat doen. En ik zie ook enorm op tegen de teleurstellingen die ongetwijfeld nog komen gaan.

Nu is het lekker weekend, ik ga vooral lekker genieten; doen jullie mee?!;)

Dikke knuffel van mijx!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy, ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het ICSI-traject. Het is enorm zwaar en je leeft volgens mij echt van dag tot dag.
    Maar ergens vind ik het wel een fijne gedachte dat het ons dichter bij een kindje brengt. Ik zie er ook tegen op om weer de mmm in te gaan, maar aan de andere kant kan ik niet wachten. Gek hè ;)
    Maar je weet het niet meid, het zou best wel eens snel kunnen gaan. Kijk naar Bereke, man dramatisch zaad en 1e poging zwanger van een tweeling. Je zou me best wel eens in kunnen halen hoor. Ik blijf namelijk toch een beetje anti-IUI. Het is een mooie voorbereiding, maar ik verwacht er echt verdomd weinig van. Misschien zelfbescherming, ik weet het niet.
    Het is inderdaad bijna weekend. Ik ben er ook echt aan toe. Ik heb het even helemaal gehad. Ben ontzettend moe en kan de hele dag wel huilen. Zo ook gisterenavond. Het bleef maar stromen, niet meer te stoppen. Ik zit weer even in een dip denk ik :) Komt vast goed, maar ik weet af en toe niet wat ik met al die emoties aan moet. Ik heb echt een schat van een man, maar ik heb zo vaak het gevoel dat hij mijn gevoelens niet begrijpt. Zijn verdriet is toch anders dan mijn verdriet op de een of andere manier. Begrijp me niet verkeerd, hij vind het ontzettend erg, maar hij denkt er niet 24/7 aan en ik ben zo geobsedeerd om dat wel te doen :) En hij begrijpt niet dat ik er af en toe echt doorheen zit. Vooral op momenten dat ik het met andere dingen zo druk heb. Dinsdag heb ik weer examen en dat samen met mijn drukke leventje en het zwanger worden, trek ik even niet.

So.. hartje weer gelucht!

18. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Hey Saskia, fijn dat je al eerder terecht kunt; ik hoop op een IUI-wonder! Ik heb trouwens hetzelfde als jij...als je naar de percentages kijkt, vraag je je af of die behandeling wel succes zal hebben.

Vervelend dat je zo moe bent...maar ook dat is erg herkenbaar, mijn hoofdje loopt af en toe ook een beetje over. Ik heb gelukkig wel leuk werk, leuke feestjes en dat gaat ook goed, maar toch staat alles wel in de schaduw van het krijgen van een kindje en ik weet nog niet hoe ik het meer kan loslaten.

Ik ben deze week voor de eerste keer met Clomid 50 begonnen en heb gelukkig niet echt last van bijwerkingen. Wel een beetje misselijk (maar dat kan ook de vermoeidheid zijn) en ook af en toe steekjes in mijn onderbuik, maar verder vind ik het wel een prettig idee dat mijn eisprong een extra zetje krijgt. Da's inmiddels toch iets fijner dan "lijdzaam" afwachten...

19. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas,

Ik vond het al zo stilletjes om je heen de afgelopen week, nu begrijp ik waarom. Het hele mmm traject is enorm heftig en confronterend en het is dan ook moeilijk om in je relatie 24/7 samen te kunnen staan. Misschien is je man wel iemand die doelen stelt en daarna verder kijkt terwijl jij meer een piekeraar bent als je je toch al emotioneel iets minder voelt? Ik merk inderdaad in dit hele traject wel dat ik niet teveel druk om mij heen kan hebben en ik kan niet omgaan met hoge verwachtingen; ik moet vooral een beetje leuke dingen blijven doen zodat ik afleiding heb!

Bovendien denk ik heel veel na over het leven zonder kinderen. Op deze manier probeer ik teleurstellingen te voorkomen en met een beetje mazzel ga ik het zien als een 'nee heb je, ja kan je krijgen' situatie en een 'win-win situatie'. Ook niet altijd goed maar ik ben nu eenmaal zo en het helpt mij...

Tot slot Sas, ik lees af en toe ook nog mee op het andere topic maar ik ben wel blij dat ik er niet meer mee schrijf. Het is enorm confronterend tussen de blijde baby-verhalen te zitten terwijl jezelf dat punt nog niet hebt bereikt, dus vooral blijven doen waar jij je goed bij voelt, zolang je maar goed voor jezelf zorgt;)

Knuffels!

20. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Ik ben ook sceptisch over de IUI, ook uit zelfbescherming.
    Misschien ff de iui poll checken, de is best positief!

HEt is een emotionele achtbaan die mmm. en de mannen, tsja, die gaan er toch echt anders mee om...
    Mijn man en ik zijn zeker dichter tot elkaar gekomen hierdoor. Merk dat hij meer zijn best doet om bij mij tezijn, me te vertellen hoe belangrijk ik ben voor hem.
    Maar het verdriet en de druk van de mmm, daar gaan we allebei echt anders mee om.
    Snap je bui volledig saskia.

Naast de emoties , heb je druk bijv met werk, ik stress over hoe het zal verlopen met mij nwerk in combi met mmm, het gaat al slecht daar en misschien verlengen ze me contract niet, dan moet ik al mmm-end op zoek naar een baan..weer stress

Soms heb ik het idee dat hij gewoon zijn kop in het zand steekt en hooptdat hetziekenhuis het oplost, denk echt dat het voor hem minder heftig is als voor mij. Terwijl het door zijn zaaduitslag is dat we dit doen...Hij denkt er aan als we naar het zh moeten en verder ben ik degene die er over begint.

ws morgen/overmorgen mijn laatste eigen eitje/klusronde. MAn wordt vandaag aan zijn voet geopereerd en ik wil gewoon doorklussen en die minuscule kans pakken om te ontsnappen aan de mmm.
    HAd voorgesteld vroeg op te staan en te klussen voordat hij naar het zh ging, daarwas meneer niet voor te porren.
    maar we hebben dit weekend toch al ge...? zegt hij dan.
    voor de 1000ste keer uitleggen dat als mijn eitje over 2 dagen is dat helemaal geen zin heeft en we de ronde missen. grrrrr

dan krijg je dus stress door de mmm.

knuffels voor jullie allemaal, de zon schijnt!
    Vandaag ga ik een taart bakken en alle dikke buiken in mijn omgeving niet zien.

Deel Deze Pagina