Moeilijk is dat he Senna en Saskia, mensen om je heen die zomaar even ineens zwanger zijn. Ik zit nu tussen mensen die met de tweede bezig zijn, het ergste vind ik nog dat ze dan heel begripvol naar mij gaan doen want het is namelijk ook heel moeilijk om zwanger te worden van een tweede kindje, ze is net 3 maanden bezig, is wel even wat anders als anderhalf jaar met de wetenschap dat het misschien wel eens nooit lukt. Op een gegeven moment zei ik een beetje cynisch 'nou, ik denk toch echt niet dat jullie in aanmerking komen voor ICSI hoor', maar dan wil ze mij een soort van het gevoel geven dat we in hetzelfde schuitje zitten; echt niet! Maar goed, iedereen wil je heel erg het gevoel geven dat ze je begrijpen, allemaal heel lief bedoeld maar ècht begrijpen doe je volgens mij pas als je er middenin zit dus misschien mag ik ook niet meer dan goed bedoeld begrip verwachten... Wat een weer he meiden, het echte zondaggevoel! Fijne dag en dikke knuffelsx
@ Nikaatje, balen meid Hier helaas hetzelfde, het blijft een teleurstelling hè... @ 123, thanks meid!
Thanks, Saskia... jij succes vandaag! Laat je snel even weten hoe het was en wat de "planning" wordt?!
Meiden, even ego... Ik kom net bij de gyn vandaan. IUI wordt wel nog in ons eigen ziekenhuis uitgevoerd dus we hoeven nog niet doorgestuurd te worden. Dat zou bij IVF zo zijn. Ik kan al direct starten met IUI!!!! De gyn zei wel dat we er rekening mee moesten houden dat het kan zijn dat er na opwerking onvoldoende zaad is en dan wordt het wel IVF. Hij hoopt het niet en verwacht het ook niet, maar we moeten er wel aan denken dat het kan. Ik moet nu vanaf dag 12 ovulatietesten uitvoeren en als ie positief is heb ik een dag later IUI (tenzij de test op zaterdag positief is, dan wordt het maandag). Ik vind het zo spannend en hoop echt dat er genoeg zaad overblijft. Als dat zo is, krijg ik 4x IUI in mijn eigen cyclus en daarna nog 4x gestimuleerd. O meiden, ik hoop zo dat IUI 'm gaat worden!!! De gyn heeft ook de zaaduitslagen nog een keer besproken. 1e keer: hoeveelheid 4 ml, 4 miljoen zaadcellen per ml, beweeglijkheid 32% 2e keer: hoeveelheid 4,5 ml, 2,6 miljoen zaadcellen per ml, beweeglijkheid 30% Niet zo best dus Daarom ben ik wel een beetje bang dat het niet genoeg gaat zijn na opwerking. Maar misschien moet ik gewoon op de gyn vertrouwen. Als hij er vertrouwen in heeft, waarom wij dan niet...
Wow Saskia!!!! Dat is echt super goed nieuws!!!! Je zult wel heel erg blij zijn meid! Dit gaat m worden, ik voel het!!!
Hey Sas! Spannend!!! Wat fijn dat je direct kan gaan beginnen, eindelijk gebeurt er wat! Super! Dit houdt dus in dat je over 2 weken je eerste IUI krijgt? Meis, ik hoop ZO voor je dat je nu maar snel raak mag zijn! Ik ben vandaag een beetje onzeker, wij moeten deze week potje inleveren. De 18e krijgen we dan te horen hoe het was. Nu zat ik net even te kijken op het lab formulier wat we erbij gekregen hadden en daar had de gyneacoloog bijgekrabbeld 'icsi mogelijk?!'. Dit had ze neergezet voor de laborant. Tegen ons heeft ze echt gezegd dat ICSI nog mogelijk was maar als ze het als vraag stelt richting de laborant word ik ineens enorm onzeker.... Ik zit echt steeds meer te denken aan adoptie, ik weet niet of ik dit allemaal aankan en of ik het eigenlijk wel wil zo, ik word er zo verdrietig van Nou ja, het zal wel komen door de ongesteldheid die eraan komt, ben ik altijd wat labieler.
Shit Amy... daar zou ik ook enorm zenuwachtig van worden meid Bedenk wel dat ICSI in heel erg veel gevallen mogelijk is. Ik ken een stel die bij de ICSI de eerste 2x geen zaadcellen hadden, echt helemaal niks. En bij de derde hadden ze er ongeveer 1000. Van die poging hebben ze 2 emmy's teruggeplaatst en nu hebben ze een tweeling. Ik hoop dat het je een beetje hoop geeft. Ik snap echt dat je je kut voelt, het lijkt me zo moeilijk, zeker als je dat leest. Maar ICSI is in bijna alle gevallen een optie en ik hoop echt dat het jullie een prachtig wondertje op gaat leveren!! Ik ben ook onzeker... beetje bang dat er na opwerking niet genoeg zaadcellen over zijn Vooral omdat de gyn ons daar nog eens extra op wees. Dan zou het voor ons ook ICSI worden. Daar waren we nog helemaal niet mee bezig, dus nu is het een beetje rauw op mijn dak gevallen. Het komt dan ineens wel erg dichtbij. Maar wat zeik ik nou eigenlijk, er zijn wel ergere dingen :x
Wat een gestress alweer he Sas, maar jouw verhaal klinkt voor mij in ieder geval wel hoopvol; ik hoop zo, ik heb de afgelopen maanden mij eigenlijk alleen maar gericht op ICSI en geprobeerd dat een plekje te geven en te accepteren; nu ben ik eigenlijk alleen maar bang dat ook dat niks word maar ja, ik kan niet meer doen dan afwachten, zucht... Hee, maar Sas, ze gaan niet voor niks bij jou IUI doen he, je mòèt er gewoon vanuit gaan dat dit m gaat worden, over een jaar heb jij om deze tijd of een hele dikke buik of een kindje!
Ja Amy, dat is ook zo. Maar de gyn zei wel heel duidelijk dat het kon zijn dat er na opwerking te weinig zaad overbleef en dan zou het IVF/ICSI worden. Dat maakt me een beetje bang en onzeker. Maar ik moet niet zeuren. Jij hebt veel meer onzekerheid! Soms is het gewoon fijn om even te klagen
Dat ken ik En ik moet ook niet klagen want mensen die zeker weten geen kinderen kunnen krijgen mogen juist weer meer klagen als ik en gelukkig is alles zo weer relatief....Ik heb een lieve vriend, een heerlijk leven, lieve vrienden en familie; ik voel mij hiermee al rijk zat en ooit komt er wel een kindje, van mijzelf of semi-van mijzelf waar ik mijn liefde en affectie aan kwijt kan...! xxx
Zo is het meid! Wij worden mama, hoe dan ook. En deze hele mmm zal dat ontzettend waard zijn... Wij laten ons niet zomaar uit het veld slaan!!!!!!
Ik wilde ook meepraten .. ik was sporten.. maar Amy, maak je nu maar niet te druk. Misschien willen ze dat de laboranten daar extra goed op letten zodat de FA niet hoeft te gokken of het wel of niet kan? Ik weet het niet hoor. Niet teveel stressen meid (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Wij moeten de 20e een potje inleveren! We gaan ervan uit dat die operatie niets opgeleverd heeft hoor, vriendje heeft zelf ook dat gevoel. Spannend allemaal he.. Weet je wat bij mij helpt? Zoveel mogelijk leuke dingen plannen om naar toe te leven. We gaan in juli een weekend weg, in september op vakantie, we gaan lekker de tuin helemaal doen en daar kijk ik steeds weer naar uit. Zorg ervoor dat de tijd lekker snel voorbij gaat! Sas, mag ik zeggen dat ik een klein beetje jaloers ben.. Klinkt echt superstom voor jou hoor, maar jij bent al zo dichtbij een behandeling... Ik hoop zo dat de 1e IUI aanslaat, pfff dan zijn we blij!! en dan zijn Amy en ik (en alle andere op deze pagina natuurlijk) aan de beurt.. Ik ga ff douchen nu, tot gauw maar weer!
Lief 123! Ik hoop echt dat jullie zaadtest nu zoveel beter gaat zijn. Ik gun het je enorm! Ik zal blij zijn als ik volgende week hoor dat de IUI ook echt doorgaat en er voldoende zaadcellen zijn voor de IUI. Ik ben er zo bang voor, we zitten toch wel op het randje volgens mij Oooo, ik ben echt aan het zeiken, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. Wat een domper zal het zijn als het te weinig is voor IUI!
Saskia, wat een goed nieuws...eindelijk gaat er wat gebeuren! Ik zal duimen dat het zaad inderdaad goed genoeg is voor de IUI. Amy, da´s even schrikken, maar ik zou er niet teveel over piekeren hoor. Waarschijnlijk is die vraag erbij gekrabbeld zodat de laborant daar gericht onderzoek naar doet en het ook in de uitslag vermeldt. Maar meiden, jullie dipverhalen zijn herkenbaar. Ik zat zondag en gisteren ook wel even heel erg in zak en as. Ik geloof gewoon niet meer dat het er voor mij in zit om zwanger te worden en voel(de) me opeens heel erg eenzaam.
Nikaatje en 123, thanxs voor jullie lieve berichtjes en opbeurende woorden, ik heb het nodig Ik moet er maar gewoon vanuit gaan dat het idd bedoeld was als oplettendheid, ik ga nu teveel speculeren.... Nikaatje, soms is het even zo confronterend he; af en toe is het goed om even verdrietig erover te zijn zolang je de moed maar niet opgeeft; jij word gewoon moeder! 123, je hebt helemaal gelijk, ik probeer mij ook te richten op leuke dingen en ben blij dat wij een trouwerij in de planning hebben; daar kan ik lekker mee bezig zijn! Heb je leuke vakanties in het vooruitzicht? Nu ik weet dat wij zeer ws. voor ICSI opgaan denk ik soms wel eens dat ik IUI voor mij al niet meer hoeft, puur omdat ICSI gewoon meer slagingskansen heeft en dan heb ik het maar gehad; heb jij dat ook wel eens? Ik zal mij hier nog lelijk in vergissen als ik lees wat ICSI allemaal in gaat houden maar goed, ik wil nu een wondertje in mijn buik!
Hey Amy, dat heb ik ook wel hoor. Ik denk ook dat IUI bij ons niks word zeker niet nu ik bij Saskia lees dat zij al op het randje zitten met de zaadjes! Wij hadden echt nog veel minder goede zaadjes Saskia, ik hoop dat jullie heel veel zaadjes hebben na opwerking en mocht dat nou niet zijn, dan hoop ik dat jullie heel erg snel met ICSI mogen beginnen! Kunnen Amy en ik tips van jou krijgen Aah Nikaatje, ging het zondag even niet lekker meid? Je mag er best aan toegeven hoor, je mag je best even heel erg klote voelen. Als ik ongesteld word dan mag ik dat ook van mijzelf, maar liefst 3 dagen lang en dan moet ik mezelf weer oppompen met energie en positiviteit! Het is moeilijk maar zo gaat het iedere maand... Kom hier maar kletsen als je je rot voelt meid! Wanneer ga je trouwen Amy? Fijne dag allemaal, zijn jullie ook lekker vrij?