Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

123, dat probeer ik inderdaad ook te doen! Zorgen dat m´n leven nu gewoon leuk genoeg is en dat een kindje alleen maar een fijne toevoeging zou zijn (geloof uiteraard dat 't uiteindelijk veel meer dan een "toevoeging" is hoor!).

Amy, ja...ik geloof eigenlijk ook niet zo in IUI en zou 't liefste meteen voor IVF of ICSI willen gaan. Terwijl ik daar een paar jaar gelee echt niet aan moest denken "reageerbuisbevruchting?? Dan liever niet hoor". Maar een paar maanden geleden wilde ik ook geen moment aan adoptie denken (een kindje van mij en Nikaman of helemaal niet), maar ook die gedachte komt nu af en toe wel bij me op. Gek hoe je steeds meer je grenzen gaat verleggen. Ik herken mezelf ook af en toe niet meer terug, kan me niet meer heugen dat ik ooit geen behoefte had aan kinderen...

Het klopt inderdaad dat het fijn is om hier opbeurende woorden te krijgen. Vaak weet je het zelf wel, maar is het toch fijn als andere mensen het ook tegen je zeggen. Ik heb zondag huilend aan Nikaman verteld dat ik weer ongesteld was geworden en gewoon niet meer geloof(de) dat het ooit wel zou lukken, maar toen hij zei dat het vast wel zou komen...heb ik het toch iets makkelijker van me af kunnen zetten.

En als jij zegt dat ik moeder word, geloof ik dat ook gewoon :D

Dus kop op iedereen, heb vertrouwen in jezelf en in de artsen om ons heen...bij ons duurt 't gewoon wat langer, maar het komt hoe dan ook!

2. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo lees ik het graag Nikaatje! Maar je hebt helemaal gelijk, je gaat je grenzen verleggen wanneer je bezig bent om zwanger te worden. Van tevoren zeg je nog heel stoer, 'nou ik weet niet of ik zover ga met behandelingen enz' maar als je geen andere keus hebt?! Vroeger mocht je gewoon fantaseren over 'als wij ooit kinderen hebben....' en toen kon je nog alle kanten op! Nu gaan er ineens beslissingen vallen die je hele toekomst kunnen beinvloeden en das best heftig! Ik denk ook steeds sirieuzer na over adopitie, ik heb het altijd iets moois gevonden en misschien is dit wel iets wat bij mij hoort en zoals het moet zijn. Ik ben ervan overtuigd dat je van je adoptiekindje evenveel houdt als van een eigen kindje. Ik hoorde laatst iemand die vertelde tegen haar adoptiekindje dat hij wel niet geboren was uit haar buik maar wel uit haar dromen en dat is toch mooi?!

Maar goed meiden, ik moet even pas op de plaats doen, voor adoptie moet je sowieso getrouwd zijn en dat gaan wij 123, halverwege september doen! Joehoe! Ik heb er zin in hoor, al word je er ook onzeker van; je leert je vrienden kennen en ook wat mensen voor je over hebben op deze dag maar het is echt wel gaaf en iets moois! Bij ons moet iedereen 's avonds rollend de kroeg uit en gezelligheid moet voorop staan;)

Ik ga lekker de hort op! Fijn dagje! x

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Het is heel herkenbaar meiden. Ik heb ooit heel hard geroepen, als een kindje via de natuurlijke weg niet voor me weggelegd is, dan maar niet. Aan IVF begin ik niet. God straft onmiddelijk :)
    Maar toen was die kinderwens er ook nog lange niet. Toen de kinderwens er kwam dacht ik daar al iets anders over. En nu... nu zou ik er alles maar dan ook echt alles voor doen.
    Adoptie heb ik ook een tijdje aan gedacht, maar nu staat dat op de achtergrond. Dat komt eigenlijk omdat ik nu ook echt geloof dat het ons gaat lukken. Niet direct, er gaat veel voor nodig zijn, maar ons bio-kindje gaat er echt wel komen. Dat geloof ik nu echt. Toen nog niet...
    Een heel groot nadeel van adoptie vind ik het hele proces. Het duurt ontzettend lang en je komt veel obstakels tegen. Ik vind het verschrikkelijk als je al een jarenlange mmm voor je kiezen hebt gehad, je dan ook nog met een jarenlange procedure te maken krijgt. Ik zie het (zeg ik nu heel erg stoer) niet zitten om na een mmm ook nog eens een jaar of 5 tot 7 op een kindje te wachten. Ik denk dat ik dat niet aan zou kunnen.
    Voor de rest weet ik 100% zeker dat ik van een adoptiekindje net zoveel zou houden als van een bio-kindje. Ik ben een voorstander van adoptie, maar die wachtlijsten... ZUCHT.

4. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, het is inderdaad een lange en intensief zware procedure adoptie maar je kan het tot een groot gedeelte gelijk laten lopen met de ziekenhuisbehandelingen. Ik weet het allemaal ook nog niet hoor maar ik sta er in ieder geval absoluut niet negatief tegenover. Ik vind alleen dat, als je je inschrijft voor adoptie dan moet je ervoor gaan en het niet cancelen als je ineens toch zwanger blijkt te zijn (mits het een twee of drieling is dan) want het gaat om een kindje en om een kindje kansen te bieden die het anders niet zou krijgen dus je doet het niet alleen voor jezelf.

Wat fijn te lezen Sas dat jij in ieder geval overuigd bent van het feit dat je gewoon zwanger gaat worden! En dat ga jij ook worden, zeker weten!!!!

Wij hebben gisteren potje weer ingeleverd; ik merk dat het voor vriendjelief best belastend is en dat hij er erg zenuwachtig van kan worden maar het zit er weer op en ik ben trots op m! En nu maar afwachten tot de 18e, dan horen we meer...ik ben heel benieuwd maar heb weinig verwachtingen!

Ik ben vandaag een beetje ziek, algehele malaise; geen smaak, keelpijn, hoofdpijn enz. ik dacht net even een rondje hard te lopen om alles eruit te zweten maar ik weet niet of dat nou slim was....:)

In ieder geval alle meiden een hele fijne dag gewenst!

xxxx

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Beterschap Amy!

Potje weer gevuld dus... Leuk is ook anders meid. Ik kan me voorstellen dat het voor die mannen niet fijn is. Ook door de zenuwen voor de uitslag enzo. Ik probeer er nu zo luchtig mogelijk over te doen om Sasman een nuchter gevoel te geven. Want volgende week met de IUI moet hij wel echt een potje vullen. Dat lijkt me extra belastend :(
    Ik ben benieuwd naar de uitslag. Ik vind trouwens wel dat je lang moet wachten voordat je het weet zeg... :x

Ik ben echt af aan het tellen. Vanaf volgende week woensdag mag ik gaan ovutesten en ik hoop dat hij donderdag of vrijdag positief is.

6. Nikaatje

Ja, Amy...dat was precies wat ik zelf ook zat te bedenken: als je eenmaal in de adoptiemolen zit, moet je niet zomaar afhaken! Voor mij is het nu nog even een stap te ver, zeker omdat het een hoop tijd (en geld) kost en het volgens mij ook best zwaar is om een kindje op te voeden dat een hele andere achtergrond heeft (gehad).

Spannend weer, maar inderdaad moet je wel lang wachten?! Of bespreken jullie alles terplekke met de gyn/fa?

Mijn lief heeft maar één keer een potje hoeven in te leveren, maar ik vond toen wel erg knap dat hij er zelf zo nuchter en relaxt onder was. Vervolgens was ik wel blij dat ik de uitslag al binnen een week kreeg.

Saskia, ook voor jou spannende tijden!! Heb je wel eerder ovutesten gebruikt?

Ik voel me trouwens ook een beetje zoals jij, Amy...maar bij mij zijn 't (volgens mij) vooral de bijwerkingen van de clomid.

Nou beterschapjes en de rest een fijn weekend alvast!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Nikaatje, ik heb al eerder ovulatietesten gebruikt. Maar nog nooit de digitale van clear blue. Die zij zo duur :)
    Deze kreeg ik in het ziekenhuis. Dus ik ben heel benieuwd!

8. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik vind ook dat wij lang moeten wachten voor al die uitslagen:x Blijkbaar vernieuwd het zaad van de man zich in 3 maanden dus om die reden moesten we zolang wachten om een goeie second opnion te creeeren. Waarschijnlijk zal het ook zo zijn dat we na de eerst volgende afspraak met gyneacoloog we weeeer moeten wachten op de vervolgafspraken en onderzoeken, daarna worden we doorgestuurd naar een ziekenhuis die ICSI uitvoert, dan verwacht ik dat we een intake krijgen en dan zullen we pas op een wachtlijst komen dus voordat we zover zijn dat echt aan ICSI gaan beginnen zijn we denk ik alweer een half jaar verder of nog langer....

Jij voelt je ook al niet lekker Nikaatje? Zijn dat denk je de bijwerkingen van de clomid? Hoe voel je je daar sowieso onder? Saskia, ben jij nu ook aan de medicatie?

Fijn weekend allemaal!!!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Amy, dat wachten is het ergste hè... je wil gewoon verder en niet zolang in onzekerheid zitten!
    De uroloog hier in het ziekenhuis vond de 3 maanden niet nodig. Zeker niet omdat bij Sasman een duidelijk oorzaak is gevonden (operatie niet ingedaalde bal en andere kant een liesbreuk, ballen niet volledig ontwikkeld zoals hij kon voelen).
    Ieder ziekenhuis werkt anders, zo zie je maar weer.
    Ik hoop dat je wel eerder met ICSI kan beginnen dan over een half jaar pas hoor. Dat duurt zoooo lang :( Dat hoeft toch niet zo lang te duren zeker...

Ik krijg geen medicatie. Omdat mijn cyclus prachtig verloopt, krijg ik de IUI in mijn natuurlijke cyclus.
    Na 4x natuurlijk IUI krijg ik nog 4x gestimuleerde IUI. Dus in totaal 8x IUI, tenzij het zaad te weinig is of elke keer op het randje. Maar we blijven positief! Sasman gaat gewoon voldoende zaadjes produceren :D

10. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, je moet wel positief blijven hoor Sas! Ik snap dat je de hele tijd een slag om de arm houdt maar zonder positiviteit ben je nergens (hoor wie het zegt...)! Tuurlijk moet de gyneacoloog eerlijk zijn dat het wel eens zou kunnen dat IUI niet kan maar ze zullen er ook niet aan beginnen als ze op voorhand al weten dat het onbegonnen werk is dus het moet gewoon helemaal goedkomen bij jullie en met een beetje mazzel heb jij over 4 weken een positeve test in handen!!!

Het is inderdaad zo dat ieder ziekenhuis anders werkt, ik krijg bij ons ziekenhuis wel eens het idee dat ze alles zoveel mogelijk op de lange baan willen schuiven vanwege tijddruk..Maar goed, dat zal wel niet hoor alleen vind ik het jammer dat sommige onderzoeken niet samengaan. Ze gaan nu pas beginnen bij onderzoeken bij mijn vriend terwijl ik dan denk; daar hebben we toch de afgelopen drie maanden de tijd voor gehad?!?! Even buiten de 3 maanden zaad test om. Maar goed, over anderhalve week zijn we eindelijk aan de beurt en gaat het eindelijk weer beginnen!

Doeidoei!

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Precies Amy, het gaat beginnen!!! JOEHOEOEOEOEOE :D Weer een stap dichterbij een wondertje.
    Wat je zegt is helemaal waar, de gyn gaat er echt niet aan beginnen als hij er niet in gelooft. Dus wij geloven er ook gewoon in. Gaat goedkomen, one way or the other :)

Ik las net in de krant dat het over een paar jaar onmogelijk wordt om een "gezond" kindje te adopteren. Alleen special need is dan nog een optie. Vind het zo zielig :( Er worden daar zoveel gehandicapte en ernstig zieke kindjes afgestoten... BAH!
    Maar wij weten voor onszelf wel dat we niet zouden kiezen voor special need. Na alle verdriet die we nu hebben en nog gaan krijgen als het niet zou lukken, kunnen we dat verdriet niet aan. Het klinkt egoïstisch, maar ik wil niet ten koste van alles een kindje. Adoptie is voor ons geen optie meer als alleen special need mogelijk is.
    Als we een ziek of gehandicapt bio-kindje zouden krijgen (ik bid heel hard van niet natuurlijk) dan zouden we daar enorm veel van houden en met liefde en plezier voor zorgen, maar er bewust voor kiezen zou ik nooit doen.

12. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, ik heb het inderdaad ook gelezen. Tegenover 'special need' sta ik niet negatief maar het moet niet je eigen leven volledig beheersen. Het is moeilijk, ik weet niet zo goed of ik dit zou doen of niet voorop staat wel dat ik enorm veel respect heb voor mensen die hiervoor gaan.

Ik ben een beetje op internet aan het surfen en dat heb ik de afgelopen maanden wat betreft ICSI behandelingen niet meer gedaan, dat moet ik dus ook niet doen want ik raak er alleen maar zenuwachtiger van!

Ik ga maar gauw iets van de dag maken!

doeidoei!x

13. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,
    hoe is het vandaag met jullie?
    Saskia, nog maar een paar dagen he..
    Ik heb dit weekend mijn eisprong gehad dus goed ons best gedaan..
    Collega bevallen, zucht..ben er sjaggie door merk ik..
    Heb verder niet veel bijzonders te melden eigenlijk..

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He 123,

Ik kan daar ook sjaggie van worden, mag ook best. Hier weer her en der zwangeren en das ook zo lekker confronterend. Dat blijft gewoon moeilijk en confronterend hè :(

Hier ook weinig te melden, inderdaad nog een paar dagen... begin mezelf behoorlijk gek te maken. Bang dat ik ei mis, of zaad niet voldoende is enzo *zucht*

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, wanneer krijg jij nu de IUI toegediend? Superspannend joh, ik duim voor je dat de zaadjes goed zijn; dat MOET gewoon!

123, hoe is het met jou dan? ook al allemaal zwangeren om je heen, ik word er ook constant mee geconfronteerd. Ik dek mijzelf al volledig in want er zijn heel veel vriendinnen bezig met zwanger worden dus ik moet ieder moment gebeld of uitgenodigd worden omdat een vriendin een blije mededeling door wil geven...

Hier alles oke, net als bij jullie weinig spannends. Aankomende dinsdag de afspraak en dat vind ik wel een soort van spannend. Al geloof ik niet in IUI, maar ik ben wel onwijs benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Verder krijgen we het weekend een hondje te logeren, superleuk al ben ik benieuwd hoe dat gaat met de poes. Als het even meezit gaat het goed, nou dan heb ik na de bruiloft zeker weten een hond in huis haha!

Meiden, fijne dagen!

x

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy, voor jou is het ook bijna zover meid! Nog maar een klein weekje... achteraf toch best snel gegaan of niet?

Ik gok er op dat ik vrijdag IUI ga krijgen. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Kruidvat ovulatietest geeft aan dat ie positief is, clear blue (die ik van het ziekenhuis heb gekregen en waar ik dus van uit moet gaan) is negatief. Ik weet dat ik beter niet had kunnen testen met die kruidvat, maar ik voel aan alle kanten dat ei er aan komt en die stomme CB blijft maar negatief. Dus ik heb vanmiddag een KV gedaan en die is KNAL! Dus ik ga zo maar weer voor de CB en dan morgenvroeg nog eens... Als ie dan nog niet positief is, ga ik het verhaal uitleggen en moeten ze maar een meting doen ofzo. Hopelijk is ie morgenvroeg gewoon positief en dan krijgen we vrijdag IUI.
    Ik word er gek van meiden...

17. Nikaatje

Pff Saskia, wat irritant! Ik zou inderdaad wel op tijd aan de bel trekken bij het ziekenhuis, zou toch wel heel vervelend zijn als je door die CB-test je eisprong mist!

Ik blijf het zelf ook geklooi vinden die ovulatietesten (gebruik weleens die van sensitest), soms vind ik helemaal geen dikke streep, soms een paar dagen achter elkaar...zelfs als mijn temperatuur al een stuk omhoog is gegaan.

Ik zal duimen dat het bij jou alsnog goed verloopt en dat je inderdaad nog deze week (aargh, is snel ineens hè?!) je eerste IUI krijgt. Sterkte & succes ermee!!

Amy: voor jou ook spannend, ben benieuwd wat je te horen krijgt in het ziekenhuis. En leuk een hondje! Is ook weer wat om de aandacht af te leiden:)

Ik ben nog steeds niet lekker, strontverkouden (keelpijn) en tegelijkertijd last van bijwerkingen van de clomid. Denk dat ik daar toch maar niet te lang mee doorga!

18. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Sas, NIETS AANTREKKEN VAN DIE KV OVUTEST!!!!!
    ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee. zat er bij mij altijd naast.

123, ik kan de zwangeren deze periode ook ff niet meer zien.

@ hier ff afwezig ivm drukte werk en ziekte paps
    was/ben overtijd, zat stiekem te hopen op een tweede keer positieve test vlak voor mmm, helaas vanochtend temp omlaag, dus zal morgen wel ongi worden. test gedaan negatief.

Nu irriteer ik mij enorm aan de zomersluiting vna mijn ZH. deze gaan eind juni dicht tot eind augustus. dat betekend voor mij 1 iui in mei en dan 3 maanden wachten. Vind het belachtelijk. misschien reageer ik er te heftig op op dit moment omdat ik in een emo bui zit. maar vind het schandalig dat je na een jaar proberen en half jaar onderzoeken 1 kansje hebt en dan zonder pardon weer 3 maanden op d wachtbank moet!!! en iedereen om mij heen maar bevallen!
    BAH! heb ff tranen in mijn ogen.

knuff voor iedereen hier

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helena, ben het met je eens! Ik vind zo'n zomerstop ook belachelijk! Weet eigenlijk niet of mijn ziekenhuis dat ook heeft... Ik vind het ook heel irritant dat ze hier op zon- en feestdagen geen IUI doen. Als mijn test op zaterdag positief is, dan mag ik lekker tot maandag wachten grrrrr :x
    Ik kijk deze poging aan en anders gaan we toch overstappen. Het andere ziekenhuis is voor ons 20 minuten rijden en vanaf mijn werk zelfs maar 5 minuten. Geen zomerstop en ook IUI op zon- en feestdagen ;)
    Wat betreft die kv testen.... dat lees ik ook heel vaak. Maar ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Het klopt bij mij altijd als ik kijk naar mijn temp en wat ik in mijn buikje voel en vruchtbaar slijm. Ik twijfel eerlijk gezegd aan die CB testen... Met streepjes kan ik in ieder geval zien óf er iets gebeurd, met die CB is het alleen maar negatief of positief en zie ik niet of het hormoon toeneemt. Ik word er zo langzamerhand echt gek van :(
    Bij die kv heb ik altijd een hele dikke vette streep, zonder twijfel.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Saskia, even vanuit het Brabo topic: heel veel succes met de eerste IUI! Ik hoop dat je je ei goed spot met je ovu-testen en dat dan de IUI je veel geluk gaat brengen!

Deel Deze Pagina