ooooh Sas weet je wat frustrerend is... vanaf pagina 1 door de pagina s heen scrollen dan zie je wie allemaal zwanger zijn geworden in de loop van de tijd dat we hier schrijven... had ik niet moeten doen.... Ik zit ook in en dipje, jij ook en beetje he?
Ik heb inderdaad ook een dip. Heb vanmorgen flink gehuild. Wilde me eigenlijk ziekmelden maar vond dat weer nergens op slaan. We zullen het nog wel zwaarder krijgen en ik kan me moeilijk elke keer ziekmelden als het tegenzit. Dus traantjes gedroogd, mezelf bij elkaar geraapt en gaan werken. Hoofdpijn dat ik heb!!! Als ik dan verhalen op zp lees van meiden waarbij ICSI na ICSI mislukt, miskramen krijgen, overstimulatie e.d. dan voel ik me echt een zeur dat ik nu al zulke dips heb omdat ik misschien een eitje gemist heb. Dan word ik boos op mezelf :x 123, frustrerend is dat hè. Dat je op zp zoveel meiden zwanger ziet worden en jij maar achterblijft... Amy en ik schreven eerst in een ander topic. Alle meiden zijn daar nu zwanger, behalve wij... Ik gun het ze hoor, maar het doet ook pijn! Helena, het is zo irritant allemaal hè... soms wil je erover praten en soms totaal niet. Soms baal je als niemand eens vraagt hoe het met je gaat, en soms baal je omdat je aan iedereen uit moet leggen hoe het gaat. Het is zo dubbel allemaal! En seksleven is er hier ook niet beter op geworden. Soms spatten de vonken er nog wel vanaf maar vaak vind ik er ook niet meer zoveel aan Dikke knuffel allemaal!
Wij hebben een tijdje in de MMM gezeten maar het is idd geen pretje. Vooral mijn vriend vond het verschrikkelijk om 's morgens om 7 uur wakker gemaakt te worden en direct een potje vol te maken. Dat heeft veel stress gegeven! Aan de andere kant hoefde we niet meer elke maand op de eisprong sex te hebben dus die druk was ervanaf. (De sex wordt er idd zacht gezegt niet beter op van al die "moetjes" ) Na de ICSI zonder TP hebben we een pauze ingelast welke onze relatie weer een stuk opfleurde. Nu vol goede moed weer een afspraak bij de arts in het ZH en we hopen begin 2011 weer te straten met een behandeling! Een pauze kan je erg goed doen!!!
Hoi Joekie, Een pauze kan inderdaad heel goed doen. We hebben net een pauze gehad van 3 maanden. Maar als je dan weer begint, dan is de rust snel uit je lijf. Zeker als het niet loopt zoals het moet lopen. Ik keek uit naar de IUI, echt waar. Zag er niet tegenop, blij dat er weer iets gebeurde. En nu moeten we waarschijnlijk weer een maand wachten omdat ik mijn ei waarschijnlijk gemist heb met de ovulatietesten. Daar word ik niet bepaald vrolijk van De pauze op zich heeft ons ook goed gedaan, maar toch blijft zwanger worden op de voorgrond staan. Dag in, dag uit. Een pauze kan heerlijk zijn, maar daar moet je wel achter staan. Zolang het aan je vreet dat je kansen laat liggen, kun je beter weer verder gaan in de mmm. Dat was bij ons de laatste weken zo en ik ben blij dat we weer verder gaan nu. Maarja... mijn ei dacht daar anders over! En het nadeel van uit de mmm stappen vind ik dat als je er weer in stapt, je vaak weer lang moet wachten. Als ik voor mezelf heb besloten dat ik weer verder wil, dan wil ik niet nog een paar maanden wachten op een simpele afspraak. De mmm bestaat al uit wachten, dat vind ik het ergste van alles... dat wachten! :x Ik hoop dat jullie in 2011 met goede moed aan een behandeling beginnen. Dat de ICSI maar meteen heel succesvol mag zijn
Wij hebben echt een pauze gehad van 2 jaar. Even besluiten om te starten aan een nieuwe opleiding en niet meer aan baby's denken. Hadden we doorgegaan hadden we nu mss een baby maar een onhoudbaar slechte relatie. Het was gewoon geen optie om verder te gaan want mijn vriend had het helemaal gehad met dat zwanger worden gedoe. Ik vond de eerste drie maanden heel erg want ik wilde zo graag door. Daarna kon ik steeds meer genieten van ons tweetjes ipv altijd die stress. Door die rust kwam mijn vriend ineens weer op het idee om weer eens te starten met een behandeling. Ik ben nu bezig met een opleiding en wil eerst mijn diploma in sept '11 halen. Dit komt nu erg mooi uit met die lange wachtlijsten want dan kunnen we ws precies zo rond jan/febr starten met de behandeling en haal ik ook zowiezo mijn diploma! Die wachtlijsten komen nu dus erg goed uit
Zo te lezen is het voor jullie de juiste beslissing geweest! Heel goed om je relatie voorop te stellen, heel belangrijk ook.
Ik ben echt nog niet toe aan een pauze, ik kan het nog ècht niet loslaten en een paar maanden er niet mee bezig zijn. Nee, zo ver ben ik nog niet. Maar als het echt tot een pauze komt dan moet je wel denk ik.. Wij zijn pas net begonnen met de mmm heb ik het gevoel dus we hebben nu nog de energie om door te gaan...
Gelukkig maar. Ik had zelf ook genoeg over om door te gaan maar als je vriend dan ineens heel erg hard op de handrem gaat staan doet dat veel pijn hoor!!! Ik wilde hem niet eens zien in de eerste twee dagen na die beslissing....Ik wilde ZOOW graag door!! Gelukkig dat jullie allebei (zowel man als vrouw) genoeg strijdlust hebben..Dat scheelt een hoop hoor!!
Up-ei-date! Ik had de afspraak met een echoscopiste, lief vrouwtje in ieder geval. Das al fijn Fm's doen ze alleen bij een gestimuleerde IUI en ik krijg 4x IUI zonder hormonen en daarna 4x IUI met. Vooral bij een (vrij) regelmatige cyclus werken ze met ovutesten. Toch vond ik haar reactie beetje vreemd. Ze keek niet op van mijn negatieve ovutestverhaal, dus blijkbaar ben ik niet de enige Anyway, lijf en gevoel hadden het goed. Er zat 1 follikel van 13,5 en mijn baarmoederslijmvlies was 6. Achter de baarmoeder zat wat vocht dat wees op een eisprong en follikel is aan de kleine kant dus ze verwachtte dat dit ei niet HET ei was, maar dat eisprong inderdaad al geweest is. Om het uit te sluiten hebben ze bloed geprikt. Ik word woensdag gebeld door mijn eigen gyn voor de uitslag en om te kijken wat we volgende cyclus gaan doen of tenzij ei nog niet gesprongen is wanneer de volgende fm gaat zijn. Ik ga er dus vanuit dat de volgende keer wel gewerkt wordt met fm's en dat ga ik ook zeker met mijn gyn bespreken. Want dit wil ik dus niet nog een keer!!! :x Beetje verdrietig/gefrustreerd ben ik wel... weer een maand verder. Het enige voordeel is dat we zaterdag nog geklust hebben en grote kans dat ei gisteren gesprongen is aan temp en vocht achter baarmoeder te zien... toch nog een (heel erg klein maar toch) kansje deze ronde.
Hey meiden! Wat een hoop geschreven, oh Sas, en wat baaaale voor je. Tuurlijk is 4 weken wachten te overzien maar je had hier zo naar uitgekeken, ik snap heel goed dat je even onwijs verdrietig bent en dat moet je maar gewoon toe laten. De mmm is een moeilijk traject met veel onzekerheden en spanningen. Het is wat jij ook schrijft; soms wil je het van de daken schreeuwen hoe heftig het allemaal voor je is en soms wil je dat mensen gewoon hun kop houden. Niks is goed en alles tegelijkertijd. 123, ik herken het, ik lees ook vaak terug en Sas schreef al dat wij eerst in een topic zaten waarin iedereen nu zwanger is. Iedereen is het gegund maar graag zou ik nu eens degene zijn met goed nieuws. Maar meiden, alles is relatief; ik ben zelfs 'gezond' jaloers Sas en Helena dat jullie voor IUI mogen gaan omdat dat nog zoveel kansen meer geeft en erna nog andere mogelijkheden zijn tsja, het gras is altijd groener bij de buren maar ik probeer, nee ik MOET, mij echt te focussen op onze situatie want daar gaat het om; jullie zijn mijn virtuele vriendinnen die ik ongelofelijk hard nodig heb in dit proces maar uiteindelijk draait het om ons tweetjes en dat moet ik voor ogen houden... Morgen horen wij meer, spannend, ik word ineens zenuwachtiger en vind het ook eng weer in de mmm te stappen. Dromen verdwijnen weer even die ik weer kon krijgen buiten de mmm om. Nu wordt alles weer klinisch en realiteit en dat is stiekem weer een beetje eng. Ik hou jullie op de hoogte! Dikke knuffel
Ik lees wel eens topics terug maar dat is geen goed idee... Je ziet overal een zwanger of al bevallen banner onder staan... Wanneer zijn wij nu eens aan de beurt? Komen we wel ooit aan de beurt?? Soms erg frustrerend hoor... Maargoed...moet me maar een beetje op mijn opleiding storten, dan gaat de tijd wat sneller
Thanxs Joekie en jij welkom! Goed van jullie om de relatie voorop te zetten, respect! En nu er tegenaan en snel zwanger worden met z'n allen he meiden
Sjee Saskia, wat balen!!! Ik herken dat wel...ik was de eerste keer bij de FA ook in de veronderstelling dat mijn eisprong nog moest komen (gelet op temperatuur en ovutesten), maar uit de inwendige echo bleek dat hij al geweest was. Het geeft je toch te denken: het lijkt alsof je een hele regelmatige cyclus + eisprong hebt, maar blijkbaar mis je/ik 'm toch elke maand. Maar bestaat er niet een kansje dat je een late eisprong hebt? Juist in tijden van spanning/ander ritme (vakantie bijv) wil dit nog weleens gebeuren?! Ik geef je groot gelijk dat je de volgende cyclus wel FM's wil, die ovutesten is alleen maar gedoe en gezeik en biedt blijkbaar niet genoeg zekerheid! Amy, veel sterkte vandaag!
Nikaatje, het zou kunnen dat het eitje wat er nu zit van 13,5 HET ei voor deze maand is. Ze twijfelde, maar verwachtte aan vocht achter baarmoeder te zien dat ei al geweest was en dat het eitje van 13,5 een eitje is wat niet meegegroeid is. Om het zeker te weten hebben ze bloed afgenomen. Daaraan kunnen ze zien of ei al geweest is. Er is dus een klein kansje dat ei nog niet geweest is. Maar vanmorgen was mijn temp nog hoger, dus ik ga er niet van uit.
Zooww....Wachtend op de postbode..ik hoop dat er een brief met afspraak bij zit en anders een brief van mijn oude ziekenhuis met mijn medische gegevens... Kan ook allemaal maar zo morgen pas komen...ligt er een beetje aan hoe laat ze het gister op de bus hebben gedaan..