Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    hallo.
    vandaag bij mijn eigen huisarts deze was heel positief en schreef meteen de verwijzing uit, dus niet zoals bij mijn vriend.
    We kunnen 2 juni naar de fertiliteitspoli voor een gesprek ben eens benieuwd wat ons allemaal te wachten staan.
    saskia veel suc6 mrg en ook voor de rest
    liefss

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Gelukkig Shaluta, zo hoort het ook. En je kan al lekker snel terecht, das heel fijn!

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Shaluta fijn dat je zo snel terecht kan, sommige zh laten je zo 2 maanden wachten.

Saskia, het is superoneerlijk.
    Onze kansen zijn zo klein, niet om nu ff heel erg te zwelgen in zelfmedelijden , maar met mijn ieniemienie kansen op zwangerschap ben ik zwanger geraakt en dat werd een mk, andere mk meiden om me heen na 1-2 rondes weer zwanger.

Een goede vriendin van mij is zwanger en bijna jarig, gelukkig gingen de plannen van de andere meiden niet door voor een verjaarsbabyshower, want dat had ik gewoon niet getrokken...

Ik ga keihard voor je duimen dat de mmm na je iui nummer 1 voor jou stopt sakia!

x helena

4. 123

123 Niet meer actief

Helena en Saskia, ik ben een klein beetje jaloers dat jullie deze maand IUI hebben, mag ik dat zeggen :) Ik gun het jullie echt wel hoor!
    Helena, klote he die meiden om je heen die steeds maar zwanger raken, ik kan er ook zo depri van worden... heb ook helemaal geen zin meer in het hele gedoe, ik wil gewoon zwanger worden klaar!!
    Sas, heeeeeeel erg veeeeeeel succes morgen meid!

Vriendje heeft vamorgen ook weer potje ingeleverd maar we verwachten dat het net zo slecht is en dat die spatader niet het probleem was. Anders was ik nu wel zwanger, nee ben net ongeteld geworden :x :x :x

Ik ben dit weekend lekker met mams naar de zee ff uitwaaien, ik lees over een paar dagen wel hoe het is gegaan Sas!

5. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    Saskia, heel veel succes vandaag met je eerste IUI!!

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben al aan poosje aan het meelezen.. want we zitten eigenlijk ook in deze situatie.. Al meer dan een jaar bezig.. van de week voor het eerst een potje weg gebarcht.. Vanmorgen de uitslag gekregen.. Laag/normaal zaad, viel binnen de normen dus niets speciaals aan de hand. Dit hadden we niet verwacht, want mijn man is geopereerd aan 2 niet ingedaalde ballen toen hij ong. 9 jaar was.. Nu moet ik woensdag weer naar de dokter om te kijken, wat we nu gaan doen, omdat we een jaar aan het knooien zijn, dit was een vereiste.. Wat was bij jullie de volgende stap.. Ben natuurlijk wel iets zenuwachtig voor wat er allemaal komen gaat!!

@saskia; Heel veel succes vandaag!!

7. paultje80

paultje80 Lid

21 jan 2009
    92
    0
    0
    @beginneling: goed nieuws dat het zaad iid geval goed is! Bij ons werd eerst het zaad bekeken, en daarna hadden we onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Ik kreeg toen meteen een inwendige echo. Daarna moest ik drie keer bloed laten prikken, op bepaalde dagen in het cyclus, om te kijken of ik een eisprong heb. Bovenstaande is allemaal goed bij mij, het zaad van mijn vriend is aan de slome kant maar goed genoeg om kindjes te krijgen op de natuurlijke manier.
    Volgende stap is een hsg (doorspuiten eileiders), als het dan na drie maanden nog niet raak is krijg ik een kijkoperatie om te kijken of ik endometriose (of zoiets) heb. Dan na zes maanden gaan ze verder kijken. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jullie ook zo gaat, maar zo iets kun je ongeveer wel verwachten. Lees anders het hele topic eens door, voor meer verhalen.
    Sterkte met alles in ieder geval!
    groetjes Paultje

8. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    @ beginneling 24.. hallo wij zijn ook een jaar bezig en kben naar de ha gweest voor een verwijzing naar de fertiliteitsarts daar gaan we 2 juni heen, daar krijgen we eerst een gesprek van een uur zei de ha en dan allemaal onderzoeken, zaad, bloed prikken, inwendige echo ect.
    veel suc6
    liefss

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    We zullen zien.. Ik hoop niet dat ik nu eerst moet gaan temperaturen.. Gebruik al een poos ovulatietesten, deze zijn altijd heel duidelijk en kloppen dus ook altijd!! We wachten rustig af, maar diep in mijn hart hoop ik dat ik meteen wordt doorgestuurd.. We zijn nog maar net begonnen, maar ik vind het wachten nu al niets.. Welke ziekenhuizen zitten jullie, ik woon in het Oosten van het land, weet niet of iemand daar naar het ziekenhuis toe gaat, ben natuurlijk wel nieuwsgierig of het daar wat is..??
    Maar ja.. ga het straks eerst lekker met mijn mannetje vieren.. Lekker bbqen!!

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Even snel ego, want moet eigenlijk werken nu :)
    IUI is goed gegaan, het stelde echt niks voor. Het duurde eigenlijk maar een seconde of 30 en toen was het klaar. Het is vergelijkbaar met een uitstrijkje eigenlijk. Daarna mocht ik een kwartier blijven liggen, was ik heel blij mee :)
    Het potje vullen ging ook goed, ondanks de extra druk dat het NU echt moest. We hebben het dit keer anders gedaan. We hebben samen lekker uitgebreid geknuffeld zodat manlief wat ontspannen was en hij heeft het zelf afgemaakt. Ging allemaal erg vlekkeloos :)

De opbrengst was helaas niet super. Na opwerking 1 miljoen. Net genoeg, maar het wil dus wel zeggen dat we er rekening mee moeten houden dat we eerder over moeten stappen op ICSI dan verwacht.

Maar goed, ik ben nu in het bezit van 1 miljoen mega snelle zaadcellen en er ligt een keurig eitje klaar. Dus we houden gewoon hoop :D Eentje is genoeg!

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Beginneling: lekker bbq!! Heb ik ook wel zin in!! :)
    Ik hoop voor jullie dat de wachtlijsten niet te lang zijn!! Is erg verschillend per ziekenhuis...

Saskia, fijn dat de IUI zo goed verlopen is! Het minimum is 1 miljoen toch? (voor IUI) Wij hadden dat ook. Vanwege achteruitgang zijn wij wel eerder voor ICSI gegaan.
    Wel goed dat jullie voor een potje zo goed kunnen ontspannen!! Mijn vriend kan dat echt niet.. Ik kan beter op de gang wachten :)

Hier alles goed! Kreeg vandaag de afspraak dat we 22 juni mogen!! Dat is beter dan juli...(dat hadden ze me eerder verteld..)

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Joekie, das goed nieuws! 22 juni de afspraak, dat schiet al een beetje op tenminste!

1 miljoen is het minimum inderdaad. Het is niet echt super, maar we hadden ook niet verwacht dat het veel beter zou zijn.

Lijkt me ook echt niet makkelijk voor die mannen om een potje te vullen. Heb Sasman net ook verteld dat ik heeeeel trots op hem ben! Hij vindt het wel fijn om het op deze manier te dun. Lekker knuffelen en als het zelf afmaken. Het scheelt ook wel dat wij het thuis in ons eigen bedje kunnen doen. In het ziekenhuis is het toch allemaal weer een stuk spannender.

@ Beginneling, welkom hier!

13. 123

123 Niet meer actief

Sas, ff snel;
    super meid! 1 miljoen snelle zwemmers, nou daar zit er echt wel eentje bij die raak is. Geweldig, nu afwachten....duim duim..

14. Perry

Perry Niet meer actief

Hey meiden, mag ik jullie een hand geven?
    Na gister weer ongi geworden te zijn, hebben hubbie & ik besloten om de stap te zetten naar de gyn.
    We hebben een verwijs brief liggen van de ha. we hoeven alleen maar te bellen voor een afspraak. Ik ben zo onwijs bang voor alles wat er dan komen gaat.

dikke knuffies
    Perry

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Perry, ik snap wel dat je het eng vind maar alles komt stap voor stap meis, probeer het maar over je heen te laten komen!
    Veel succes!!

16. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    @ beginneling ik heb ook nooit getemperatuud en hier begon de ha ook niet over, denk dus niet dat dit nodig is en ik woon in het zuiden van het land, kon ook vandaag terecht maar mijn vriend kreeg geen vrij dus drom hebben we afspraak op 2 juni, maar ha zei al dat het snel kon gaan ben k wel blij om want ben erg zenuwachtig!!
    suc6 voor de rest
    liefss

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Shaluta, mij is nooit verteld dat ik moest tempen maar had dit zelf al gedaan voordat ik naar de dokter ging. Dokter en gyn waren er heel blij mee want het geeft een goede inzicht in je cyclus. Niet alleen je eisprong kunnen ze zo aflezen, maar ook wanneer je temp weer gaat dalen en of je temp genoeg stijgt, en hoe lang je lf precies is. Tempen is toch wel belangrijk en vooral heel erg handig. Je leert veel over je eigen cyclus.
    Helaas zeggen ovulatietesten ook niet alles. Ik had begin vorige week een positieve van het kruidvat en heb toch echt vandaag of morgen pas mijn ei ;)
    Je kunt trouwens ook een positieve ovutest hebben terwijl je geen eisprong hebt. Je maakt dan wel LH aan, maar je ei springt niet. Vandaar dat ze graag willen dat je tempt.

@ Perry, welkom. Het is heel begrijpelijk dat je bang bent, het is ook niet niks en er komt veel op je af.
    Maar toch zul je zien dat je een bepaalde rust krijgt als je eindelijk wat duidelijkheid hebt. Het brengt je dichter bij jullie wondertje, hou je daaraan vast meid!

18. shaluta

shaluta Lid

31 jan 2010
    69
    0
    0
    @ saskia.. bedankt voor de info:) wist dat helemaal niet, dan ben k benieuwd of ze in het zh mij dit dan ook aanraden, zal wel moeilijk worden want dit moet je neem ik aan dan iedere dag dezelfde tijd doen wha? want ik werk in zorg en heb wisselende diensten dus wat wordt dan kijken naar de geschikte tijd:) mja ik wacht eerst maar eens af tot 2 juni
    fijn weekend..
    liefss

19. Perry

Perry Niet meer actief

Dankjewel :)
    Ik denk dat als we eenmaal bij de gyn zitten dat ik het dan een plekje kan geven maar nu, het is allemaal zo onwerkelijk dat het gewoon niet mag lukken...

20. Perry

Perry Niet meer actief

Dankje meis.
    Precies, die onduidelijkheid je wordt er zo onzeker van.
    Hubbie wou eerst de stap nog niet zetten, maar na vandaag goed gepraat te hebben.. is hij er gelukkig ook achter gaan staan.

Ik heb geen temp lijstje, is dit nodig als je naar de gyn gaat? onze ha heeft hier niks over vertel...

Deel Deze Pagina