Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne81

Daphne81 Lid

8 jan 2006
    99
    0
    0
    Tempen moet je inderdaad op dezelfde tijd doen, 's ochtends zodra je wakker wordt.
    Bij mij kwam er helaas niets uit, ik heb volgens mij ook geen/zelden (een) eisprong.

2. Daphne81

Daphne81 Lid

8 jan 2006
    99
    0
    0
    Onze ha vroeg er wel naar, maar gaf aan, dat de fertiliteitsarts dat maar moest bekijken. Die heeft er echter nog niet gevraagd.

3. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Sas wat fijn dathet snel en pijnloos is verlopen (ben nog steeds voor je aanhet duimen hoor:) )
    1 miljoen is de ondergrens maaaaar er is er maar eentje nodig meis!

welkom Perry, ik zie dat we ongeveer tegelijk zijn gestopt met de pil. OIk in nov 08..
    Lang hè, ondertussen zie ik iedereen zwanger worden en trek ik me steeds een beetje meer terug. durf nu eerlijk te zegge tegen vriendinnen dat ik me er niet zo mee kan bemoeien, dat het pijnlijk is.
    Ik wilde in sept 09 al naar de ha, mij nmannetje wilde wachten , uiteindelijk hebben we rond kerst 09 eerste zaadtest gehad, die was erg slecht en daar begon onze mmm achtbaan. Die vooral uit veel wachten bestaat, stel je daar op in.
    Wees ook mondig ,want ze moet enook maar hun agenda effcient plannen, dus als je de afspreaak te ver weg vind, gewoon er tegein gaan en zeggen dat je het niet trekt, doe ik ook soms en dathelpt.
    Maaaaar moet zeggen dat het wachten soms ook goed is om de klappen van de mmm te verwerken, dat heb je ook nodig.
    NA de eerste zaaduitslag moesten we anderhalve maand wachten op volgende afspraak, dat was egens ook goed. Saampjes weggeweest, aan het idee gewend (je grens verleg je steeds weer in de mmm, op allerlei vlakken) etc. alles een plekje gegeven.

Kan je nagaan dat na onze eerste zaadtest de intake bij gyn begin feb was en we deze ronde pas gaan beginnen met onze eerst iui.
    Ik wens je heel veel sterkte, liefs, we zijn er hier voor elkaar en dat is een grote steun.

@Ego: gister 2e fm gehad, alles zag er goed uit, ze ware nbeetje ban voor overstimulatie, er zaten 5-6 dikke follikels van tussen de 11-13 mm.
    Mag maandag terugkomen, dan weten we meer. Dan heb ik ws beetje zicht op wanneer de inseminatie zal zijn.

Sas was jij vrij die dag?
    Zit te denken me een dagje ziek te melden, meer voor hetidee.

liefs helena, vandaag lekker van de zon genieten meiden!

oh en ik vergeet t belangrijkste tegen perry te zeggen, begin idd maar met tempen, want ze willen dat je dat een paar maanden doet. begin op de dag dat je ongesteld wordt te meten. beste is rectaal, tussen 7-7.30, vast tijdstp is belangrijk. voor je opstaat en voor je naar toilet bent geweest.
    t is wat vervelend in het begin dit 7 dagen in de week te doen, maar je went er vlug aan. had ook t gevoel dat i kiets aan ons probleem aan het doen was, dat hielp.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helena, ik was niet vrij. Ik heb doorgegeven dat ik naar het ziekenhuis moest. Om half 11 moesten we inleveren en om 12 uur de IUI. Daarna mocht ik in het ziekenhuis nog een kwartier blijven liggen en toen was ik rond kwart voor 1 thuis en heb ik even rustig op de bank gelegen een boterham gegeten en daarna rond kwart voor 2 terug naar mijn werk gereden. Moest ook wel, want er was verder bijna niemand op het werk en we moesten ons al in bochten wringen met zn allen om het zo voor elkaar te krijgen. Ik werk op kantoor en ik kon nog lekker rustig aan doen. En die zaadjes zitten dan allang veilig in je buik en zwemmen lekker rond op zoek naar ei.

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Hoe is het hier dan? Allemaal aan het genieten van het mooie weer? Saskia, hoe is het met jou? Goeie hoop?

Helena, al meer duidelijkheid?

123, bijna he, spannend, spannend, spannend; ik duim voor je hoor!

Hier gaat het wel (123, thanxs voor je lieve pbtje, lief dat je aan mij denkt!:)). Ik merk echt dat ik de uitslag moet verwerken, er zijn enorm veel vragen die ik heb maar ik moet mij erbij neerleggen dat ik die voorlopig nog even niet beantwoord krijg en dat ik dus ook niet te ongeduldig wordt. Ik voel mij erg verdrietig en vind het ook heel erg voor mijn vriend. Wij moeten ons gaan richten op het feit dat de kans reeël is dat wij misschien wel eens samen geen kindje op de wereld kunnen zetten en dat komt soms hard aan. Ik weet, er zijn nog behandelingen mogelijk maar ik mag mij hier van mijzelf niet teveel op focussen want dan kan ik alleen maar teleurgesteld worden. We gaan ervoor in Nijmegen, we wachten het af maar ik denk vooral in het kader 'nee heb je, ja kan je krijgen'. We zullen zien wat er op ons afkomt en voorlopig hoog in het vaandel houden dat ik een kanjer van een vriend heb waar ik mee ga trouwen en ook nu geniet van mij leven.

Meiden, geniet van het mooie weer en een dikke knuffel van mij xxx

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Amy, ik denk dat je een goede instelling hebt. Het is ook zo, "nee heb je, ja kun je krijgen".
    Het beste is om het allemaal op je af te laten komen, maar dat is zo makkelijk gezegd! Doe dat maar eens.... pfff, dat valt niet mee!
    Je bent een kanjer, en ik gun je een kindje! Ik hoop echt dat jullie wens uitkomt.

Hoe voel ik mij? Geen idee eigenlijk. Hetzelfde als anders. Gisteren had ik heel veel last van afscheiding. Beetje zalfachtig... als ik naar de wc ging dan vielen er echt dikke klodders uit. Klinkt echt vies trouwens, sorry :)
    Zal wel komen door het gewroet op zich. Na de samenlevingstest had ik ook last van meer afscheiding.
    Verder hopen we heel hard, maar verwachten er niks van.

7. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hoi meiden,

nou net fm gehad, 2 van 17 mm en een paar iets kleinere. Dus net geen overstimulatie.
    Morgenavond om 23u haal ik de pregnylprik in het zhuis, donderdag de IUI, echt spannend. Ik ga een dubbele eisprong krijgen, elke kant 1tje.
    normaal had ik rond dag 23 pas een ei, dit gaat zooo snel voor mijn gevoel.

inderdaad saskia, ik heb ook geen verwachtingen, inmiddels weten we allemaal hier daty je noooooit te vroeg moet juichen en er een dikke teleurstelling om de hoek kan liggen wachten, helaas....

Ik geef jullie allemaal een megadikke knufff.

Noiit de hoop opgeven amy, weet zeker dat als er maar een klein kansje is, dat deze gepakt kan worden en jullie op wat voro manier dan ook, eenklein mensje mogen verwelkomen.
    xx

8. Daphne81

Daphne81 Lid

8 jan 2006
    99
    0
    0
    @helena: Succes! Hopelijk slaagt de IUI! :)

@Amy: Moeilijk voor jullie zeg! Sterkte en ik hoop van harte dat je toch zwanger mag raken!

9. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, spannend voor je, je weet nooit he, misschien dat de afscheiding toch iets anders betekent! Maar goed, ik begrijp dat je je verwachtingen laag houdt, jezelf beschermen is heel slim.

Helena, oef, wat spannend aankomende donderdag!!! En nog wel 2 eitjes, ik duim voor je!!!

Ja, het is echt pittig. In de hele mmm procedure heb ik eigenlijk tot nu toe nog niks positiefs meegemaakt, iedere keer is het weer een stukje achteruit en inleveren. Ik kan mij om die reden dan ook niet voorstellen dat we straks ineens een positief bericht te horen krijgen. Het moeilijkste vind ik nu vooral iedereen om mij heen die maar zwanger kan worden alsof het niks is, dat stemt mij echt intens verdrietig en ik moet gewoon echt ervoor waken niet verbitterd of jaloers te raken; maar goed, ik ben er zelf bij dus die enige die er iets aan kan doen ben ik zelf:)

Ik ga maar weer terug de zon in! xxx

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Spannend Helena, en 2 eitjes nog wel hihi :D
    Hoe snel groeien jouw follikels dan? Ik vind donderdag IUI een beetje aan de late kant of lijkt dat maar? Ik had maandag een follikel van 13,5 en vrijdag had ik de IUI en ook de eisprong.
    Of heeft het te maken met de pregnyl? Want ik gebruik namelijk geen hormonen.

11. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

ik kan niets anders doen dan mee eens zijn wat je hier schrijft.
    steeds weer stukje achteruit en inleveren....
    keer op keer, slechts nieuws, bijkomwen, weer accepteren dat e weg naareen kleintje weer iets langer wordt...en om je heen hoppa! weer een zwanger.
    De meeste van mij nvriendinnen weten het nu wel van mij en doen echt leif en meelevend, helaas zullen ze nooit helemaal snappen hoezeer de mmm in alle delen van je leven ingrijpt; jer dagelijks leven, je gevoelsleven, je sexleven, je werkend leven, je vrije dagen, je nachten, je sociale leven ALLLES wordt beïnvloedt en dat zullen ze, hoe leif ze ook doen, nooit snappen.

Ik raak ws mij nbaan kwijt na de zomer en moet nu sollicteren mt i nmij nachterhoofd, als ik wordt aangenomen wat dan? een werkgever zal niet staan te springen om een werknemer die steeds naar het zh moet, emt uitzicht op 3 maanden absent in geval dat alles lukt. dat geeft mij zo een enorme stress, plus ht mmm meisjes verdriet wat om de zoveel tijd de kop op steekt, de al maar barende en zwanger wordende omgeving etc.etc.

hahha, ik hoef niet door te gaan ;) ( zou zo kunnen hoor, frustraties genoeg)
    we zitten hier in hetzelfde schuitje.

dikke kus helena

12. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ saskia,
    mijn eitjes waren gister 17mm, ze zeggendat ze springen met 20-22 mm, dat zou dus nog een paardagen duren.
    vanavond om 23u naar het zh voor de pregnylprik, is ander soort spuit, hiermee krijg je je LH piek ingespoten (de piek van je ovutest), ongeveer 36 uur na deze hormoonpiek gaan je eitjes springen.
    Donderdag om 11u wordt ik geïnsemineerd.

hopelijk zijn ze op tijd.

kus!

13. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    het is overigens standaard om 36 na de lh piek te insemineren.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Super Helena, ze zullen wel op tijd zijn. Zij doen het zo vaak, die weten het als geen ander lijkt me.
    Spannend meid...

15. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Gisteraaf op de EHBO post om 23u prregnyl prik, was naar, deed echt pijn. ben ook erg bang voornaalden, dus dat zal wel meewerken aan het schrik effect, haha.
    Heb het met instructies verpleegster en man erbij zelf gespoten in ZH, daarna meteen puddingbenen, haha. NAARRRRRR. Werd helemaal slap.
    nou ja, voor een goed doel.
    morgen inseminatie.

Wil eigenlijk dat man in het ziekenhuis potje vult, want is 15-20 rijden en hij is altijd te laat overal. Wat vinden jullie daarvan?
    xxx

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Die spuiten lijken me dan ook weer niks :( Gelukkig hebben wij nog geen gestimuleerde IUI. Kan ik eerst zo even wennen :)
    Maar goed, hij zit er in! Laat de inseminatie maar komen!

Qua potje vullen doen wij het zo lang het kan nog thuis. Is voor ons maar 10 minuten rijden. Kunnen we lekker knuffelen enzo en kan manlief het afmaken. Toch iets handiger dan in het ziekenhuis. Maar wat vindt jouw man ervan? En is er een kamertje in het ziekenhuis of moet het dan op de plee?

17. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    hi sas, mannetje heeft trouwens in zh potje gevuld.
    hij vind het vernederend allemaal.

heb vanochtend dus eerste iui gehad.
    ik ben echt geen aansteller maar heb een soort drukkende pijn in onderbuik, nbeetje als wanneer je heel lang je plas op houd.

Ik heb hormonen gespoten en di om 23u de pregnylspuit gekregen, sinds 2 dagen heel erge witte cremeachtige afscheiding, zou dat van de hormonen kunnen komen? Er werd in het zh beetje over mij nvraag heengeluld.
    Arts zei tiojdens iui, dat er niet veel doorzichtig slijm was. Nirmaal heb ik daar heel veel van, sinds ik spuit niet meer??

Ach ik heb een mmm dipje denk ik, opbrengst was oo minder dan ik hoopte, voorgespiegeld had gekregen.

1,1 miljoen na bewerking / 65% hiervan snel.
    aan elke kant een eitje dat gaat springen, ik moet maar positief blijven.
    Ik kon net wel janken...zullen de hormonen wel zijn...

XXXX

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij deden het ook thuis.
    Nu zitten we in een ander ziekenhuis en zal hij het in het ziekenhuis moeten doen denk ik...
    Maar een paar mooie boekjes kopen van tevoren denk ik....;)

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    helena, spannend meid.
    Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor..
    Wij hadden op een gegeven moment zelfs 300.000 zaadjes..
    Toen zijn we er maar mee gestopt en op ICSI overgegaan...
    Ik ben wel benieuwd op hoeveel we nu zitten trouwens na al die jaren...

20. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden, hoe gaat het hier? Saskia, hoe is het met jou? Helena hoe is het met jou? 123, lang niks van gehoord, bijna naar de gyn he, spannend...

Hier gaat het wel, ik ben nog steeds behoorlijk verdrietig, ik weet dat de kansen op een kind samen enorm gedaald zijn en ik weet dat ons nog zo'n lange weg te wachten staat en dat maakt mij wel een beetje bang. Iedereen om mij heen is of word zwanger en ik blijf mij maar indekken voor 'blij geluk' gesprekken ('wij zijn zwanger!!!'). Het zal bij mij allemaal nog heel lang duren, mocht het uberhaupt ooit gebeuren.

Meiden, dikke knuffel en succes met de IUI spanning!
    xxx

Deel Deze Pagina