Naar de huisarts

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Saskia1984, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123

123 Niet meer actief

oh, enne ik voel wel een beetje druk door onze leeftijden: 29 en 32...

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks 123 voor je lieve verhaal!
    We hebben het er vandaag ook samen over gehad en het is wel iets waar we heel goed over na moeten denken.
    Zaad wordt in de mmm niet beter, maar ik ben bang dat als we er nu 2 jaar tussen uit stappen dat het dan misschien achteruit gaat en nog slechter is dan nu. Zo bedoelde ik dat eigenlijk.
    Het is heel dubbel. Ergens willen we nu een kindje en ergens willen we nu de mmm even niet aan ons hoofd hebben. Het is nu zo lekker om even geen zorgen te hebben en geen ziekenhuisbezoeken. Het voelt net als vakantie hahaha :)
    Ik heb het er net ook met mijn ouders over gehad en ze snappen de gevoelens. Ze kunnen ons ook alleen maar adviseren natuurlijk. Ik vind het echt een dilemma hahaha! Lastig, die gevoelens die de mmm losmaakt.

3. 123

123 Niet meer actief

Hey Saskia, waarom denk je dat het zaad slechter word als je er 2 jaar tussenuit zou stappen?
    Ja, we kunnen jullie alleen maar adviseren, jullie moeten die beslissing maken. En als je na een jaar zoiets hebt van vakantiegevoel genoeg gehad, we gaan er weer voor, dan spring je toch weer in die molen? Of misschien ben je dan al zwanger, want dan heb je het ECHT losgelaten.
    Moeilijk hoor, nog even goed over nadenken, praten en alles op een rijtje zetten meid, succes ermee he!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik weet niet zo goed waar het gevoel vandaan komt. Ik denk omdat het zaad tot nu toe zo sterk terugloopt. Een beetje angst dat er straks helemaal niks meer over is en we te laat zijn ofzo.

We hebben gisteren op het terras gezeten en daarna heerlijk gegeten. We hebben samen heel goed gepraat in ontspannen sfeer en de wens zit zo diep eigenlijk. En vakanties en loslaten klinkt zo heerlijk maar helemaal loslaten zouden we nooit kunnen. Daar zit het te diep voor. Het is eigenlijk gewoon vluchtgedrag omdat de mmm zo'n effect heeft op je leven en je zou zo graag terug willen naar het leven waarin je die wens nog niet had en je echt kon genieten van de dingen om je heen, de rust, de onbezorgdheid en de reizen.
    Het punt is dat de wens nog steeds heel sterk is, misschien wel sterker dan ooit. Het is alleen een stuk angst voor wat nog komen gaat en de angst om alsnog met lege handen achter te blijven.
    Maar we zijn al zover gekomen en nu kunnen we niet meer opgeven en loslaten. Dus we gaan er weer voor, geen twijfels en angsten meer. Samen kunnen we alles aan :)

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, klinkt helemaal goed bij jullie:) Je gevoel is denk ik heel normaal hoor, je kan nu zo genieten zonder die mmm en het even echt loslaten, dat is gewoon heerlijk! Misschien werkt mijn trucje om je door de mmm heen te slepen; hou het gevoel wat je nu hebt vast, als je straks in de mmm tegenslagen te verwerken krijgt moet je weer aan dit moment terug denken en er vertrouwen in hebben dat het leven zonder mmm uiteindelijk leuk is en dat het gevoel van teleurstellingen niet voor altijd blijft hangen.

Wij gaan nu volgende week weer naar het ziekenhuis en ineens is elke vorm van het relaxte gevoel verdwenen, ik voel mij bij ieder patatje en wijntje schuldig; ik val zelfs af van de spanning. Ik hou mij er aan vast dat ik na volgende week dinsdag waarschijnlijk weer een teleurstellend, verdrietig gevoel zal hebben; dit duurt zo'n twee weken en dan kunnen we weer vooruit kijken, langzaamaan weer genieten en vooruitkijken en het leven weer leuk vinden.

Wij denken er misschien ook over na om de behandelingen verder weer op willen starten na de bruiloft en dan weer 3 maanden later om het zaad weer de kans te geven zich te herstellen. Tijdens onze trouwdag en de huwelijksreis mogen we nog even genieten;)

123, hoe is het met jou? Ga je bijna op vakantie?

Fijne avond ladies!

xxx

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tijdens de bruiloft en de huwelijksreis zeker genieten!!!
    Heel belangrijk!!!

Je zenuwen zijn erg begrijpelijk. Ik hoop zo dat je volgende week wat beter nieuws krijgt!
    Ik leef ontzettend met je mee.

7. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden,
    hoe is het hier?

Ik ben zenuwachtig joh!!Morgen intakegesprek ICSI. Net de hele folder doorgelezen en krijg er toch wel een beetje buikpijn van...
    Durf ik het allemaal wel.... al die spuiten, tabletten en dan die punctie, terugplaatsing etc.. pppfff.... ik zie het ff niet zitten.
    Ik hoop dat ik morgen meer gerustgesteld ben na het gesprek...

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    123, je gevoel is heel begrijpelijk. Ik heb dat nu ook al een beetje en voor jou komt het nu echt dichtbij en dan ga je je veel sneller zorgen maken.
    Maar het gaat goedkomen, het lijkt nu doodeng maar velen zijn je voorgegaan met een prachtig resultaat. Ze zeggen allemaal dat het het waard is. Het gaat jou ook lukken!
    Heel veel succes morgen.

Hier alles goed... beetje last van rammelende eierstokken. Vandaag verjaardag van mijn zus en zwager en er waren ontzettend veel kindjes, waarvan 2 babies van 6 maanden. 1 van die babies zat een tijdje bij me op schoot... in love!!!!!!!!!! IK WIL OOK!!!!!!!!!
    Erg confronterend, maar ook erg lekker om met die kleine te knuffelen en te tutten.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, hoe was de intake?

@ Amy, hadden jullie vandaag niet een afspraak in het ziekenhuis?

10. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden,

nou gisteren hebben we de risico's van ICSI besproken en een cryo-contract meegekregen. Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad om te kijken of alles doorgankelijk is en het punctienaaldje erdoor kan en ik heb een inwendig onderzoek gehad, alles in orde. Manlief moest nog bloed afnemen voor een chromosoomonderzoek. We kunnen na de vakantie in sept. beginnen maar we hebben besloten om eerste in september op vakantie te gaan en dan pas met de pil te beginnen zodat we in oktober nog een weekendje weg kunnen gaan omdat we 10 jaar samen zijn. De ene maand maakt dan toch ook niet meer uit. Dus... nog leuke uitstapjes in het vooruitzicht en dan in okt/nov ICSI! Ik zie er niet tegenop!!

11. 123

123 Niet meer actief

ik bedoel dat ik dus een inwendige echo heb gehad... beetje warrig ben ik he....

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klinkt als een fijn gesprek 123. Super dat alles goed was bij jou en dat jullie al bijna kunnen starten!
    Ik snap dat je ervoor kiest om na je vakantie te gaan beginnen. Zou ik ook doen. Eerst nog even lekker genieten!

Amy, meid! Hoe is het bij jou gegaan? Ik begin me een beetje zorgen te maken... :(

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even heel snel een berichtje van mij aangezien ik op een cursus zit voor het werk al drie dagen…zag je berichtje Sas, thanxs lieverd, dit was dus de reden!

Wij zijn afgelopen dinsdag naar Nijmegen geweest. We hebben hier heel de dag rondgehangen en hebben ook heel veel afspraken gehad: Gyneacoloog, uroloog, bloedprikken, echo voor vriendjelief, echo voor mij; direct uitslag van de zaadtest welke die ochtend ingevuld moest worden enz. maar het allerbelangrijkste: het was echt een warm bad! Jeetje, wat namen ze hier goed de tijd voor ons, half uur bij de uroloog geweest, bij de gyneacoloog geweest; echt super.

Wat is eruit gekomen? In principe komen wij in aanmerking voor Tese mits de bloeduitslagen niet goed zijn. We hebben bloeduistlagen gehad van testosteron en erfelijkheid en dit was beide helemaal prima. Bij de gyneacoloog bleek dat ze toch nog twee goeie zaadjes hadden gevonden en hij gaf aan dat wij een twijfelgeval waren voor ICSI of TESE. Hij vond het positief want hij zei ‘de fabriek werkt’ wat inhoudt dat een TESE goeie kans van slagen heeft. Bij 50% vinden ze namelijk op voorhand al niks; hij vond het dus niet direct negatief…

Nu is het wachten op bloeduitslagen en 19 augustus horen we meer! Heel spannend dus, ik zie het als geen negatief nieuws maar ook niet direct positief….!

Ik hou jullie op de hoogte en er volgt snel meer als ik niet door collega’s op mijn schouders wordt gekeken!

Knuffelx

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sorry lieve Amy, ik maakte me een beetje zorgen. Maar je hebt het druk met je cursus. Gelukkig!
    Het klinkt best positief en nog belangrijker, jij klinkt ook positief! Fijn!
    Super dat jullie zo goed geholpen zijn en serieus genomen worden. En wat geweldig dat ze toch nog 2 goede zaadjes gevonden hebben. Daar kunnen ze in ieder geval iets mee. Grote kans dat er bij de tese dan ook iets gevonden gaat worden denk ik. Ik hoop het!
    Het wordt een heftige tijd, maar het gaat jullie lukken hoor. Dat denk ik echt!!! :)

15. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Sas, thanxs voor je lieve reactie! Ik hoop het zo, ik wil mijzelf alleen niet gek maken; ik ga teveel hopen en ik wil niet weer teleurgesteld worden. We hebben nu voor het eerst eens geen negatief nieuws gehad maar het hangt nog van zoveel facetten af. En tjsa, pessimitische denker als ik ben ga ik er al vanuit dat het allemaal niks wordt haha. We wachten het af!

Hoe is het met jou Sas? Ben je nog steeds relaxt m.b.t. zwanger worden omdat je even ziekenhuisvrij bent?

123, wat spannend, ICSI in november! Als wij voor TESE zouden gaan willen wij dat in januari omdat je als man zijnde 3 maanden gezond en goed moet leven en we weten nu al, tijdens de bruiloft en de huwelijksreis gebeurt dat niet:) Wij wachten nu ook op de uitslag van dat chromosomenonderzoek wat bij jou vriend gedaan is, spannend allemaal he!

Dikke knuffel allemaal en een fijn weekend!

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Amy,

Pessimistisch denken is heel logisch en is een vorm van zelfbescherming.
    Wij denken er ook aan om in januari voor IVF/ICSI te gaan als dat het advies is. We gaan in september op vakantie, dus dat wordt ook niet echt gezond :)
    We zijn nog vrij relaxt, maar nu wel heel erg benieuwd wat het advies gaat zijn en hoe het zaad nu is. Sasman heeft echt heel gezond geleefd de afgelopen 2 maanden.

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Amy81: Wat fijn dat de fabriek werkt!! Dat is echt een goed teken!!
    123: Wat spannend!! Eerst leuke ontspannende dingen en dat ICSI in nov! Fijn dat jullie weten waar je aan toe bent en het plan vast staat!
    Saskia1984: Wij gaan ook rond jan/febr misschien starten met ICSI. Tenzij de zaadjes ineens van betere kwaliteit zijn en we eerst opnieuw met IUI gaan starten..
    Nog even afwachten dus...18 aug horen we de uitslag!

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Joekie, wij horen het 17 augustus dus we lopen gelijk op :)

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh wat grappig zeg!!
    Zou leuk zijn als we hetzelfde traject ingaan! :)

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Joekie, heeft Joekieman al in moeten leveren?

Deel Deze Pagina