123, zitten jullie ook in Nijmegen dan trouwens? Wat bijzonder trouwens dat jullie over 6 weken de uitslag al krijgen. Bij ons doen ze er drie maanden over omdat het op kweek moet staan of zoiets! Heerlijk trouwens, Disneyland; even een totaal andere wereld! Joekie, hoest met jou? Saskia, en met jou? Las ik nu in een ander forum dat jullie naar Dusseldorf willen? Vanwaar die overstap?! @all; hier alles prima, blijf wel een beetje rusteloos. Zeker omdat het trouwen nu ook in zicht komt en ik daardoor het gevoel heb geen enkele controle over mijn eigen leventje te hebben. Iedereen organiseert verassingen om mij heen en doet geheimzinnig. Allemaal superlief maar nu net hetgeen wat ik even niet kan hebben, suf he Ik ga lekker verder werken! Fijne dag ladies! xxx
He meiden! @ 123, lekker zo naar Disney en Parijs En een verrassingsweekend in oktober, woeiii spannend! @ Amy, bruiloft komt inderdaad dichtbij nu. Ook al zo spannend! Die controle snap ik, dat is heel herkenbaar. Ik krijg volgende week dinsdag de uitslag, de 17e. Spannend dus! We zitten er inderdaad aan te denken om naar Dusseldorf te gaan als ons IVF of ICSI geadviseerd wordt. Dat willen we heel erg graag. Ze zijn daar verder, betere kansen, hogere ontdooiingspercentages, narcose tijdens punctie en (voor ons het allerbelangrijkste) ze vriezen alles in dus ook B en C kwaliteit! Hier gooien ze dat gewoon weg als oud vuil, maar voor ons is het wel een kans! Bovendien vriezen ze in eindhoven alleen per 2 in, dus heb je 1 A over dan wordt die niet ingevroren en moet je er voor kiezen om die weg te gooien of ook terug te laten plaatsen. Het enige waar ik echt ziek van wordt, is de verzekering. Zij keren heel weinig uit als je naar Dusseldorf gaat. Behalve als je overstapt naar een gepimpte verzekering van Menzis, maar dat betekent dat we in januari over moeten stappen en dan pas alles in werking kunnen gaan zetten en dus moeten wachten op toestemming van de verzekering. Blijven we waar we nu zitten, dan moeten we per poging behoorlijk wat geld bijleggen. Moeilijk moeilijk dus. Qua gevoel willen we naar DD maar qua gemoedsrust is NL misschien toch een betere keus. Tja, wat is dan wijsheid?!
Hey Amy, wij zitten in het ziekenhuis in Den Bosch maar we moeten straks zelf de eitjes en de zaadjes naar het lab in Tilburg brengen en het bloed van het chromosoomonderzoek gaat naar Nijmegen, apart he haha! Saskia, ik zit al bij Menzis, is dat gunstig voor Dusseldorf? Ik heb er ook weleens aan gedacht. De eerste behandeling wil ik gewoon in het ziekenhuis bij ons doen maar misschien daarna.. Ik zit nu qua gemoedsrust ook liever in Den Bosch, dan weet ik na de eerste behandeling in ieder geval wat me te wachten staat en wat het allemaal met ons doet... Daarna kies ik wel weer voor een ander ziekenhuis als dat moet... Moeilijk he... Maar je moet doen wat goed voelt en wat haalbaar is natuurlijk.
Oh, Amy wanneer ga je trouwen? Leuk om daar mee bezig te zijn of niet? En is de huwelijksreis ook al gepland?
He 123, daar zitten we ook aan te denken nu. De eerste poging in Eindhoven en als we geluk hebben dan is het prima. Hebben we pech, dan poging 2 en 3 in DD. Menzis heeft een verzekering, verzorgd extra 4 (kost een vermogen aan premie) en dan ben je voor het dubbele NL tarief verzekerd. Het NL tarief is rond de 1500 euro. Belachelijk natuurlijk, want voor dat bedrag heb je nergens in NL een IVF poging voor!
Hey Sas, ik wist dat eigenlijk helemaal niet, dat het zoveel beter was in DD. Ik heb wel gehoord dat ze daar verder gaan op het gebied van mesa en pesa behandelingen. Als ik het zo lees komen er behoorlijk wat kosten bij kijken, dat is bale...Wij blijven momenteel in Nijmegen, het ziekenhuis daar geeft ons een goed betrouwbaar gevoel en ze weten waar ze het over hebben. Maar ja, mochten wij voor behandelingen in aanmerking komen dan ga ik mij sowieso meer verdiepen in de verzekeringskwestie want ik weet wel dat DSW cryo-terugplaatsingen ziet als een aparte behandeling...sowieso vraag ik mij af wiens verzekering leidend is, die van mijn vriend of die van mij?! 123, ik ga in september trouwen! We gaan daarna op honeymoon naar De Malediven, dus hee, ik mag ook niet klagen he Ik wil alleen graag een aantal onzekerheden opgelost hebben voor die tijd zodat ik er die dag volledig van kan genieten! Ladies, have fun today! xxx
He Amy, ik zie dat jullie bij een slechte uitslag voor KID of adoptie gaan. Gaan jullie dan niet meer voor PGD? Qua verzekering valt het meeste volgens mij onder de verzekering van de vrouw. Zeker weten doe ik dit niet. Maar dat een cryo-tp niet bij de IVF-poging hoort, is volgens mij niet eens wettelijk. Dat zou ik tegen die tijd even goed uitzoeken. We gaan zeer waarschijnlijk eerst in Eindhoven proberen. Overstappen kan altijd nog.
Sas, dat klopt, ik heb het ook al eens uitgezocht maar volgens de wet op de gezondsheidszorg kunnen ze dit volgens mij helemaal niet doen! Wat jullie schrijven kan ik mij ook voorstellen, eerst in eindhoven en dan misschien verder. Hee enne, PGD?! Nog nooit van gehoord! Leg uit! x
PFOEH, daar vraag je me wat... Ik weet niet helemaal hoe het in elkaar zit. PGD wordt in ieder geval in Maastricht gedaan. Op hun site kun je veel info vinden. Het is in ieder geval zo dat je een IVF of ICSI behandeling krijgt (in jullie geval ICSI) en de embryo's worden dan getest of ze de chromosomenafwijking door hebben gekregen. De goede emmy's kunnen dan teruggeplaatst worden en de slechte worden vernietigd. Zoiets...
Hehehe, dat komt omdat ik mezelf veel te veel in mijn hoofd haal Ik loop in 7 sloten tegelijk af en toe... maarja, zo ben ik met alles
Haha, heel herkenbaar Sas, ik hij ook van alles in mijn hoofd en ik snap nu ook waarom ze 'googelen' een werkwoord noemen Verder alles goed?! hier wel, vandaag ziekenhuis gebeld, uitslag was er nog niet grrr....:x
Hè bah, nog steeds de uitslag niet Hier wachten we geduldig af tot de uitslag. Op zich gaat het goed, ik vind het best opschieten
Je kan niet meer doen dan dat Sas, geduldig afwachten! Is er nu nog een kans dat jullie toch voor IUI gaan? Willen jullie dat dan ook? Ik duim dat de uitslag maar goed mag zijn!!! xxx
Er is wel een kans dat IUI het advies zal zijn. Stel dat we nu ineens 4 miljoen zaadjes hebben bijvoorbeeld. Het onderzoek is uitgevoerd door een ander ziekenhuis, de kliniek in Eindhoven. Zij geven een onafhankelijk advies, zonder dat zij onze voorgeschiedenis weten. Dat sturen ze door naar ons ziekenhuis en daar gaan we op de uitslag. Zij zullen het advies met ons bespreken. IUI kan dus nog steeds. Maar wij hebben ons wel ingesteld op IVF/ICSI. We hopen een zo goed mogelijke uitslag en het liefst ruim voldoende zaadjes, maar of dat realistisch is?? Als het zaad weer op het randje is dan ga ik liever voor IVF/ICSI. Of tot januari IUI in een gestimuleerde cyclus. Dat zou helemaal ideaal zijn.
Dat zou inderdaad ideaal zijn voor jullie, dan hebben je nog ruime kansen en mocht het toch niet lukken dan weet je dat er daarna nog mogelijkheden zijn. Het is slim om je in te te stellen op het minst leuke scenario en alles wat dan beter is, is alleen maar fijn. Ik hoop het zo voor jullie, over een jaar dan moeten wij hier nog gewoon berichten blijven sturen maar dan alleen met een heel andere banner xxx
Hey meiden, ook nog aan het wachten? Hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid komt!! Wij hebben vandaag voor de tweede keer een potje ingeleverd en woensdag horen we de uitslag van het bloed en de potjes. Ben nu wel erg benieuwd aan het raken..
Hey Joekie, inderdaad spannend hoor! Voor iedereen eigenlijk spannend, voor Sas en Amy ook! Nog 3 weekjes werken en dan lekker vakantie, zin in!!! Ben niet meer zo met zwanger worden bezig merk ik, ook ff geen zin in. We gaan toch ICSI doen over een paar maanden dus hoef ik me er ook niet meer mee bezig te houden. Is wel lekker ff hoor... Eigenlijk konden we na de zomerstop al beginnen. Maar ben blij dat we het nog even uitstellen, poeh het komt nu allemaal zo dichtbij he... Fijn weekend allemaal!